Съобщение

Collapse
No announcement yet.

-Тюрко-Алтайската Теория за Прабългарите -Прабългарските Златни Съкровища

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    случайно прелитащ написа Виж мнение
    Всичко това не означва, че не е имало първобългарска торевтика.
    Сигурно е имало, но тя явно е била слаба. Торевтиката не се изчерпва само с благородните метали . А както виждаме и останалото е кът.

    Comment


      #77
      Като сме почнали да громим митовете, ето нещо - за размисъл:

      Comment


        #78
        Grifona написа Виж мнение
        Сигурно е имало, но тя явно е била слаба. Торевтиката не се изчерпва само с благородните метали . А както виждаме и останалото е кът.
        Трябва по-внимателно да се говори по такава неясна тема. Значи аварите, които не са построили една тухла, имат мощна торевтика, а българите, с 4-5 хиляди кубически метра квадри в Плиска - слаба? Просто няма данни - това е истината - няма достатъчно материали, НСМ си е чист късмет, че е намерено, както и МП.

        Comment


          #79
          "Аварските руни и аварските успоредици - в публикациите.
          Липсата на специализирано знание, с риск да перефразирам сентенцията, не е основание да се правиш на по-дявол от сатаната."

          Маготине не се правя на дявол, просто докажи че има аварска руническа писменост, или поне не е известна за по-широките среди. Но за тази от НСМ има свое мнение - достатъчно добре изразено в предишните ми постове, да не се повтаряме.

          Към Никита - щом притежавате този католог на Балинт, светнете ни по въпроса за аварското руническо писмо - ще бъде много интересно.

          Comment


            #80
            Курт написа Виж мнение
            "Аварските руни и аварските успоредици - в публикациите.
            Липсата на специализирано знание, с риск да перефразирам сентенцията, не е основание да се правиш на по-дявол от сатаната."
            Маготине не се правя на дявол, просто признай си че аварска руническа писменост няма, или може би ти ще я откриеш в бъдеще!
            Ще ти задам подсказващ въпрос - ти чете ли споменатия каталог на съкровището от НСМ?

            Бонус въпрос: Какво е това:

            или това:
            Last edited by _magotin_; 09-02-2009, 15:57.

            Comment


              #81
              Това е писменост много подобна на "донско-кубанската" повечето знаци са ми известни. Ще ти пратя транскрипцията още тази вечер.
              Откъде е "цитата"?

              Comment


                #82
                Вторият надпис е повече сходен със согдийското писмо.

                Comment


                  #83
                  _magotin_ написа Виж мнение
                  Като сме почнали да громим митовете, ето нещо - за размисъл:
                  Ха, тези неща са общоизвестни. Не са нещо ново. Ако го сравним с орлето от Вознесенска се открива една голяма разлика-тук (Константинополското) няма символика, той просто е копиран като шаренийка, както са копирани и много други източни мотиви. Едното има религиозен смисъл, другото е просто декорация. Оттам и разликите в иконографията. Малка подробност, но важна!

                  Та когато говорим за аварските паралели на НСМ е много важно какво точно е изобразено в тези тайнствени успоредници, които и двамата с Никита толкова старателно криете (незнайно защо). В крайна сметка едно е детайли от царския лов, Анахита и световното дърво (мотиви често срещани в иранското изкуство) съвсем друго е онзи странен фантастичен "хайванин" (казано на чист прабългарски според теорията на проф.Добрев). Смятам ви е известно, че на каната има и други сюжети с него и подобни нему животинки. Има го и в Терачина. Да, може Терачина и да е западно изкуство, но това чудо не е присъщо за западното изкуство. Ако ще се правим на разбирачи тези неща са много важни. А иначе маджарите са ясни, въртят сучат все гледат да маджаризират нещата. Така например при хазарската идея, това били хазари, заселили се с унгарците в Панония и направили съкровището. Или пък били авари, за чиито наследници се считат.
                  В крайна сметка ние правим същите изпълнения. Тракизирахме едно чисто скитско съкровище като Панагюрското и се хвърлихме да доказваме че НСМ е 100% българско, даже някои изтъкнати учени обясниха кой точно хан от коя кана е пил. Явно доста вино е одънкал с прабългарския елит. Не че нещо, ама вещ е човекът по алкохолните въпроси
                  Та на забележката на Никита, как унгарците правели голямата наука, а пък ние сме тъпи патриотари, не е така. Ние правим същото, което и те.Ама нали чуждата кокошка е патка.

                  Маготин, смятам мого добре знаеш, че когато е имало традиция в торевтиката си личи, колкото и години да са минали. Ето виж аварите, скитите- минали-изчезнали, но оставили. При нас (Дунавска България) обаче таква нещо не се открива. Факт!

                  Comment


                    #84

                    sigpic

                    Comment


                      #85
                      Шапур ² на лов за индийски носорог, след като завладяват Кушаншахр и Северна Индия.

                      Comment


                        #86
                        Та когато говорим за аварските паралели на НСМ е много важно какво точно е изобразено в тези тайнствени успоредници, които и двамата с Никита толкова старателно криете (незнайно защо).
                        Никой нищо не крие. Просто няма как за кефа на някой, който не ходи по библиотеки, да сканирам 400 страници каталог в голям формат.
                        Приеми на доверие, че има множество успоредици и толкоз. Задълбаването в темата е излишно.
                        Колкото до "хайваните", прочети Шах-наме.
                        Колкото до орела- тази сцена със змията си е римска работа, та дрънка... И всяко нещо носи определено послание, даже и в двореца на ромейския император...

                        Comment


                          #87
                          _magotin_ написа Виж мнение
                          Никой нищо не крие. Просто няма как за кефа на някой, който не ходи по библиотеки, да сканирам 400 страници каталог в голям формат.
                          Приеми на доверие, че има множество успоредици и толкоз. Задълбаването в темата е излишно.
                          Колкото до "хайваните", прочети Шах-наме.
                          Колкото до орела- тази сцена със змията си е римска работа, та дрънка... И всяко нещо носи определено послание, даже и в двореца на ромейския император...
                          Е да като нямаме доказателства най-лесно е да се каже, "няма да се занимавам заради кефа на някой". Споко разбирам те.

                          Предполагам правиш разлика между Шах-наме и мотиви в дадено изкуството.

                          Що се отнася до орела, можеш да се поинтересуваш, откъде римляните взаимстват този символ.
                          Четене трябва, не рецитали

                          Comment


                            #88
                            Grifona написа Виж мнение
                            Е да като нямаме доказателства най-лесно е да се каже, "няма да се занимавам заради кефа на някой". Споко разбирам те.

                            Предполагам правиш разлика между Шах-наме и мотиви в дадено изкуството.

                            Що се отнася до орела, можеш да се поинтересуваш, откъде римляните взаимстват този символ.
                            Четене трябва, не рецитали
                            Да, и аз това се опитвам да ти обясня, безуспешно - четене, четене, четене. Почни с цитираните каталози и монографии... И тогава ще започнеш да разбираш. Шах-наме също е за прочитане, не за оплюване. Всичко в иранското изкуство е синтезирано именно там, включая хайванчетата.
                            Колкото до орела, в Италия няма орли, ще знаеш.

                            Като отричаш очевидните истини и отказваш да се запознаеш с фактите и публикациите, ми заприличваш на пр.Добрев, който си е измислил една доктрина и отказва да види отвъд нейните рамки, характеризирайки приятелските критики като "вулгарни обиди".
                            Last edited by _magotin_; 10-02-2009, 15:53.

                            Comment


                              #89
                              Виж Маготин, тезата едно единствено съкровище да има при това многобройни паралели в което и да е изкуство и прекалено смела. Копират се стилове, моди, а не съкровища. Би ли ми посочил друг такъв случай в света. Аз не случайно попитах какви точно са успоредниците, при това съвсем добронамерено. Не е нужно да сканраш 400 страници. Успоредниците едва ли са повече от 4-5 картинки. А иначе при първа възможност ще прегледам книгите.

                              Що се отнася до орела, то в Рим той идва от Персия.В Сарматското изкуство се срещат сцени на терзание с орел и други животни-елени, змии, риби. Върху орлето от Вознесенска има и рунически надписи. До се га не ми е известно да е открита подобна фигурка в римското изкуство. А що се отнася до мозайката ако си я виждал цялата ще ти стане ясно, че са копирани източни мотиви.

                              Що се отнася до Шах-Наме въпросът не е в самото животно, а в кои изкуства се среща. Това е важното, защото при персите отсъства. Така например някои от аланските божества от епоса за Нартите ги има върху сандъка от Терачина . А инче този сандък би следвало да е западен. Ок! Само дето има едни много специфични хайванчета, които нито при персите, нито при западняците ги има. Важно е специфичното, а не общото. Все дребни и незначителни въпроси, ама важни.

                              А що се отнася до паралелите с проф. Добрев, не аз съм всезнаещия и всечетящия. Аз се интересувам от доказателства, а не от цитати на велики учени и съвсем не твърдя че съм голям експерт по изкуствата, а само лаик.

                              Comment


                                #90
                                Grifona написа Виж мнение
                                Виж Маготин, тезата едно единствено съкровище да има при това многобройни паралели в което и да е изкуство и прекалено смела. Копират се стилове, моди, а не съкровища. Би ли ми посочил друг такъв случай в света. Аз не случайно попитах какви точно са успоредниците, при това съвсем добронамерено. Не е нужно да сканраш 400 страници. Успоредниците едва ли са повече от 4-5 картинки. А иначе при първа възможност ще прегледам книгите.

                                Що се отнася до орела, то в Рим той идва от Персия.В Сарматското изкуство се срещат сцени на терзание с орел и други животни-елени, змии, риби. Върху орлето от Вознесенска има и рунически надписи. До се га не ми е известно да е открита подобна фигурка в римското изкуство. А що се отнася до мозайката ако си я виждал цялата ще ти стане ясно, че са копирани източни мотиви.

                                Що се отнася до Шах-Наме въпросът не е в самото животно, а в кои изкуства се среща. Това е важното, защото при персите отсъства. Така например някои от аланските божества от епоса за Нартите ги има върху сандъка от Терачина . А инче този сандък би следвало да е западен. Ок! Само дето има едни много специфични хайванчета, които нито при персите, нито при западняците ги има. Важно е специфичното, а не общото. Все дребни и незначителни въпроси, ама важни.

                                А що се отнася до паралелите с проф. Добрев, не аз съм всезнаещия и всечетящия. Аз се интересувам от доказателства, а не от цитати на велики учени и съвсем не твърдя че съм голям експерт по изкуствата, а само лаик.
                                Успоредиците са най-различни и все са от аварски некрополи - медальони, коланни гарнитури, даже керамика има. И не са малко. Вярно е, че не са обемни, но в момента имам по-спешни задачи от качването им в интернет. Макар че може и това да стане.
                                Колкото до орлите, вземи за обща култура да прочетеш, че митове с орли има у всички индоевропейски народи, точно както митове с коне. А специално орел със змия е много широко разпространен мотив с различни интерпретации - като се тръгне от вселенското дърво и се стигне до слънце-луна живот-смърт.
                                Не знам кои алански езически богове са представени на сандъка от терачина и не знам как успя да го докажеш, но той няма нищо общо с прабългарите и езическата им култура.

                                Comment

                                Working...
                                X