Би било възможно, но никакви данни да е ставало. Между другото една галера си е сериозно подразделение. С гребците, моряците и войниците - поне 200 души. Малко вероятно да му паднало на Калоянчо такова нещо в ръцете.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Военен флот !?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
r_vardarov написа Виж мнениеКолега,спри се малко ,то 200души няма на днешните кораби.Колкото знам тези кораби са могли да прекарват до 12 коня и 40 души с тях.
Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Трябва да се прави разлика между предимно товарен (тези за превоз на коне са различни от бойните галери) и предимно военен кораб (галера). Военните разполагат със значителен контингент (предимно морска пехота, освен гребците и моряците) и лесно достигат 200 и повече души.Last edited by gollum; 08-05-2015, 11:22.
Comment
-
Но разбирам първоначалното неверие, когато човек си представи или види реплика на такъв кораб и прокара през главата си какво количество хора са живеели за определено време на колко малко пространство. Особено за гребците, особено във времената и местата, където ползват роби и каторжници. Зловеща история. А като си представим как би могло да изглежда по време на сражение...
Comment
-
"Ужасните условия" ги има и в по-късни периодиA strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Прав си, от наша гледна точка което и да погледнем - ветроходи или галери, все изглежда ужасно. Но на галерите е някак по-концентрирано - много повече хора на още по-малко пространство.
А за гребците - те не винаги и навсякъде са роби или каторжници, така че зависи. Но пък мястото си е все толкова. Понякога са ги освобождавали в замяна на участие в битката. Ама това може би е за отделна тема за средновековния флот, по-обща.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеПрав си, от наша гледна точка което и да погледнем - ветроходи или галери, все изглежда ужасно. Но на галерите е някак по-концентрирано - много повече хора на още по-малко пространство.
А за гребците - те не винаги и навсякъде са роби или каторжници, така че зависи. Но пък мястото си е все толкова. Понякога са ги освобождавали в замяна на участие в битката. Ама това може би е за отделна тема за средновековния флот, по-обща.
От самата епоха на 7-14 в. като че ли не мога да се сетя за някакво по-сериозно описание на "оплакване" от живота на галерите... Което е може би странно...A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Guy de Mont Ferrand написа Виж мнениеТака е, темата е по-обща. Но знаем (аз лично се сещам на прима виста за свидетелства от по-късни периоди), че "гребната каторга" е била смятана за нещо ужасно и едва ли не смъртна присъда. Това обаче едва ли е важало за алмогаварските гребци във флота на Рохер де Лурия - примерно.
От самата епоха на 7-14 в. като че ли не мога да се сетя за някакво по-сериозно описание на "оплакване" от живота на галерите... Което е може би странно...
Comment
-
Ужасно заради условията - като погледне човек и, ъъъ, просто е трудно да си го представи. От друга страна, свободните гребци са работили в същите условия (работни, като изключим веригите), но са имали възможността да се движат и другаде (не че има много свободно място на бойна галера по време на поход), а и да напускат кораба в пристанище. А за освобождаването - има случаи, когато се обещава освобождаване след сражението, ако гребат както трябва, не се бунтуват и прочее (или участват в сражението).
Това обаче едва ли е важало за алмогаварските гребци във флота на Рохер де Лурия - примерно.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеТ.е. те са ползвали свободни гребци подобно на венецианците?A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
KIZIL DELI написа Виж мнениеОсманецът също праща много народ (най-вече криминалци) по галерите, но рядко присъдата е доживотна. Обикновено е за определен период, сега колко докарват до края на присъдата и са освободени вече не мога да кажа. Между другото, малко познат факт е, че робите, които бачкат в корабостроителниците и те не са доживот, а имат един вид договор с господаря си и след като му заработи определена сума са били освобождавани.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
Comment