В момента не мога да кача продължението - не съм вкъщи, където е текстът. Мога да ти го пусна, но не по-рано от неделя.
Но под 407г. се разказва всъщност за убийството на Радомир от Иван Владислав - съвсем правилно си се досетил. Аз включих този откъс не заради името "Арон", а заради съобщението, че му принадлежало "преимуществото", което е указание вероятно за старшинството на Арон (истинския) спрямо Самуил.
Иван Владислав наистина е писал такова писмо до Василий II - за него съобщава и Скилица. Но в нашата историография се смята, че чрез него се е опитвал да печели време и че обещанието за покорство не е свързано със сериозни намерения.
Интересното е (както си отбелязал и ти), че подобни молби и обещания е давал и самият Самуил след Сперхейското поражение. Като имаме предвид, че и двете съобщения се съдържат у Яхъя, едва ли би могло да се смята, че той е отнесъл към Самуил едно обещание за покоряване, което всъщност е декларирал Иван Владислав. Това пък включих, за да се види, че преговори и разточителни обещания са давани неведнъж, без да предизвикват (нито тогава, нито сега) подозрения и обвинения в предателство.
Но под 407г. се разказва всъщност за убийството на Радомир от Иван Владислав - съвсем правилно си се досетил. Аз включих този откъс не заради името "Арон", а заради съобщението, че му принадлежало "преимуществото", което е указание вероятно за старшинството на Арон (истинския) спрямо Самуил.
Иван Владислав наистина е писал такова писмо до Василий II - за него съобщава и Скилица. Но в нашата историография се смята, че чрез него се е опитвал да печели време и че обещанието за покорство не е свързано със сериозни намерения.
Интересното е (както си отбелязал и ти), че подобни молби и обещания е давал и самият Самуил след Сперхейското поражение. Като имаме предвид, че и двете съобщения се съдържат у Яхъя, едва ли би могло да се смята, че той е отнесъл към Самуил едно обещание за покоряване, което всъщност е декларирал Иван Владислав. Това пък включих, за да се види, че преговори и разточителни обещания са давани неведнъж, без да предизвикват (нито тогава, нито сега) подозрения и обвинения в предателство.
Comment