"...турците се пръснаха и полетяха по цялата земя, подобно на птици по въздуха. Едни от християните бяха изклани, други отвлечени в плен, а онезе, които останаха, и тях смърт несретна ги покоси, защото погинаха от глад. Такъв глад настана тогава, какъвто никой от съзиданието на света не е бивал и какъвто, Христе милостиви, да не настъпва никога вече. Които пък се спасиха от тази напаст, те по божие допущение биваха изпояждани от вълци. Дене и ноще те нападаха и разкъсваха хората.(...) \не остана княз или вожд, или наставник някой между людете, нямаше кой да ги избави и спаси; всички бяха обзети от турски страх и юначните някога сърца на доблестните мъже се бяха обърнали в слаби женски сърца."
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турските зверства в България
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Гост
-
Седмицата почити мина.
"Османско присъствие" беше пуснато от един френски историк в началото на 90-те години на миналият век. За Французите османците наистина са присъствали в Европа, но за нас Балканските народи това присъствие още ни тежи.
Лошото в случаят е, че в учебниците по История този термин се появи и беше обяснен правилно, но вестниците тогава-става въпрос за 92-ра година-не разбраха точно за какво става въпрос и веднага оплюха хората които бяха написали тези учебници-просто поредната проява на безмозъчните журналисти. Те вдигнаха какафония до Бога, а нашият народ нали си е овчи-демек изобщо не прочете конкретният учебник- веднага обвини правителството и политиците, че "видиш ли те били виновни".То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Гост
"Владичество" е най-правилно, май. Може и "робство", че има "гражданственост на термина", но трябва да се прави уговорка, че е в преносен, а не пряк смисъл.
Comment
-
Гост
Parabellum написаСедмицата почити мина.
"Османско присъствие" беше пуснато от един френски историк в началото на 90-те години на миналият век. За Французите османците наистина са присъствали в Европа, но за нас Балканските народи това присъствие още ни тежи.
Лошото в случаят е, че в учебниците по История този термин се появи и беше обяснен правилно, но вестниците тогава-става въпрос за 92-ра година-не разбраха точно за какво става въпрос и веднага оплюха хората които бяха написали тези учебници-просто поредната проява на безмозъчните журналисти. Те вдигнаха какафония до Бога, а нашият народ нали си е овчи-демек изобщо не прочете конкретният учебник- веднага обвини правителството и политиците, че "видиш ли те били виновни".
Comment
-
Гост
Но това не е научен термин, а житейски.
А че останалото е протурска пропаганда е малко крайно. А пък че е антибългарска - съвсем.
Comment
-
KG125 написаНо това не е научен термин, а житейски.
А че останалото е протурска пропаганда е малко крайно. А пък че е антибългарска - съвсем.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Гост
Смяташ ли, че ако остави знанието за историята си на ниво революционен плам, българският народ ще си подобри положението?
Възраждането заслуга само на революционното крило на националноосвободителното ни движение ли е?
А днешното неприятно положение на страната на Турция ли го дължим, ако не, кому?
Comment
-
Елемаг написаВсеки опит да се постави под съмнение казаното от хора като Левски и Ботев работи срещу българския народ който и без това е в трудно положение заради продажните правителства вече 15 години!:fire: :fire: :fire:То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
KG125 написаСмяташ ли, че ако остави знанието за историята си на ниво революционен плам, българският народ ще си подобри положението?
Възраждането заслуга само на революционното крило на националноосвободителното ни движение ли е?
А днешното неприятно положение на страната на Турция ли го дължим, ако не, кому?То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Гост
Parabellum написаАко не са били Чорбаджиите-изедници Възраждане сме щели да видим през крив макарон
Comment
-
Че нали точно тези Чорбаджии пращат синовете си да учат из Европата и после тези синове внасят идеите за революция и Просвета по нашите земи. Спомнете си за Ботьова, с какви пари той отива да учи в Одеса? С на баща си ли? не! точно с чорбаджийски алтъни той е пратен да учи, а вместо да учи той се отдава на комитаджилъкТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Гост
И такъв момент има. Но това са не само чорбаджийски деца, ами всякакви. Тогава да пратят децата си в чужбина са си позволявали много, не само чорбаджиите. Даскали, средни търговци и земеделци и кой ли още не.
Comment
-
Като се има в предвид че много малко от заможните българи а от богатите никой не е станал революционер с това и образоване сме щели да си останем. Да се живи и здрави бедните че именно те масово са жертвали живота си по време на въстанията. Много малко се примерите когато заможните се вдигат на оръжие. Лично аз мога да спомена само 3 примера -Чипровското въстание, Първото търновско въстание и Велчовата завера. От апостолите не се сещам да има някой заможен но и да има мнозинството са от бедните.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Гост
Елемаг, не бедните са двигатели на българското освобождение. Те тогава са били относително малък процент от обществото. Най-много са били средните и по-заможните, затова то е било и толкова здраво. Генераторът на идеите са точно образованите, даскали и при., големите идейни водачи на Възражадането, хората, които хич даже не са били бедни в болшинството си, както и тези, които са "социално силни" по днешната терминология, знаят и са видели кое как е. Няма тема за бедността в освобождението, а за националното угнетяване.
Апостолите повечето, че май и всички са от добри и заможни или средни семейства. И Чипровското въстание, и другите са водени от изтъкнати личности. Не се лъжи по прякора на Велчо Атанасов - Джамджията, той е бил един от първенците на Търново. Никой в тия времена нито е уважавал, нито е следвал беден човек. Беднотията тогава не е било повод за гордост, защото нещата не са били поставяни надлоу с главата. Митът за бедния като двигател на прогреса ида от червената пропаганда.
Друг е въпросът, че причините за всяка една промяна са главно и в същината си икономически. Тъй и за българското освобождаване - Турция е била пречка за развитието, но не защото е ограбвала народа, а защото му е пречела да трупа още богатство и закономерно да се превърне в пълен господар на живота си, не само "лирите да ги носи в дисагите", но и да има политическа власт.
Comment
Comment