Sturmpionier написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Българските торпили - жертва на своите?
Collapse
X
-
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
-
Dinain написаПоправи ме ако греша, но българската авиация напада съюзническите самолети винаги по обратния път - когато горивото и мунициите им са намалени, а и много от тях са повредени в различна степен.
Comment
-
Аз не знам, затова и уточнявам, че трябват повече данни. Впрочем, няма как това да е така за нападенията срещу цели в София или други места в България, а такива нападения е имало. Разбира се, не знам точно коло или от кога до кога или пък какъв процент от общите действия на Балканите, но ги е имало.
Comment
-
Благодаря, Щурмпионер :tup:. Само едно уточнение по повод на това:
От мемоарите му става ясно, че не се сражава особено дълго на този фронт, но и че се занимава само с прикритие, т.е. само със сащианските изтребители (и въобще не участва в атаки срещу бомбардировачи). Не че това е от значение за общата картина - сам човек в тези неща не означава нищо.
Може ли още един въпрос? Интересно ми е дали имаш по-конкретни данни за машините, с които са разполагали българските и румънските ВВС? Като типове, а ако е възможно и като количество. Също така дали ти (или друг) имате данни и за унгарските ВВС срещу USAAF? Така картината ще бъде пълна.
Дибо, данните ми за свалените от нашето ПВО американски самолети са на Димитър Недялков. Но разбира се по-скоро бих приел тези, които цитираш ти от книгата за зенитно-ракетните войски, по простата причина, че става въпрос за специализирано издание.
П.П: Това не е ли една стара кафява книга на Военно издателство, или става въпрос за ново издание ?
Динаин , в периода 14 ноември 1943 - 17 април 1944 срещу България се води бомбардировачната опрецаия "Point Blank" (8 въздушни нападения над столицата и още няколко по-малки срещу други български градове). Около 60% от победите на българските изтребители са постигнати тогава. В този период ВВ дават 17 жертви. Нападенията над отиващи към и завръщащи се от Румъния съюзнически бомбардировачи се извършват от 17 април до 1 септември 1944. (най-вече от юни до септември) Това обаче не са провокативни нападения. Вражеските самолети преминават над българска територия и често пъти хвърлят економисан бомбен товар. По-малкото ни жертви през този период идват не от слабостта на противника, а от твърде ограничения брой наши изтребители, които участват в схватките и промяната на тактиката. Средният брой български изтребители, които се вдигат в небето е 15.Last edited by Sturmpionier; 24-08-2007, 15:50.
Comment
-
gollum написаБлагодаря, Щурмпионер :tup:. Само едно уточнение по повод на това:
От мемоарите му става ясно, че не се сражава особено дълго на този фронт, но и че се занимава само с прикритие, т.е. само със сащианските изтребители (и въобще не участва в атаки срещу бомбардировачи). Не че това е от значение за общата картина - сам човек в тези неща не означава нищо.
Може ли още един въпрос? Интересно ми е дали имаш по-конкретни данни за машините, с които са разполагали българските и румънските ВВС? Като типове, а ако е възможно и като количество. Също така дали ти (или друг) имате данни и за унгарските ВВС срещу USAAF? Така картината ще бъде пълна.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sturmpionier написаНапълно съм съгласен. Моите данни са, че Хартман сваля над Румъния 6 Мустанг-а. Понеже не съм запознат много с личността му, ще те помоля да потвърдиш или обориш това число.
Comment
-
Sturmpionier написаДибо, данните ми свалените от нашето ПВО американски самолети са на Димитър Недялков. Но разбира се по-скоро бих приел тези, които цитираш ти от книгата за зенитно-ракетните войски, по простата причина, че става въпрос за специализирано издание.
П.П: Това не е ли една стара книга кафява на Военно издателство, или става въпрос за ново издание ?
И да - същата книга е.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
За машините във Въздушните на Негово Величество Войски - бройката на книга само на Bf-109(E4, и G) и D-520 e oколо 100 машини.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Проблемите са от организационно естество, не толкова от немотия, с това предполагам всички сме съгласни.
ПП Не приемай въпроса ми като заяждане, просто подобна тема предполага преди всичко факти (все пак е за нещо достатъчно конкретно), та затова и си позволявам да се надявам на конкретика в мненията и аргументацията.
Comment
-
Щурмпионер, тези 53 (43) свалени самолета на сметката на ВнВВ/ПВО само потвърдени ли са, или потвърдени+непотвърдени? Прегледах (набързо) темата във форума на Криле, но и там не уточняват дали са само потвърдени... От това, което съм чел често непотвърдените победи над бомбардировачи са си съвсем реални, тъй като повредените машини дори да не паднат веднага не успяват да се доберат до базите си.
Понеже стана въпрос за румънската авиация, как се е представял IAR-80 срещу бомбардировачите и ескортите на USAAF?
И, ако не съм много нахален, някой може ли да препоръча книги по темата?
Comment
-
Организационни проблеми Ам Гъл, виждам през целия разглеждан период. Като се започне от доставката на машините, през ремонта, та до самото бойно използване. Иначе как да си обясним доставянето на морално остарели машини като "Доган"-а, изпращането на самолети до Румъния за ремонт /толкова ли е било невъзможно такъв да се организира в нашите заводи ?/ , какво търсят Ме 109 Е4 по Черноморието- ако и да са към момента на бомбардировките вече морално остарели, то Девоатините с нищо не ги превъзхождат; и до колко ефективна може да се окачестви дейността на службите за ранно оповестяване- на споменатия Черен Великден кой носи отговорността пилотите да не са наясно кой стои насреща им. По какъв начин се използва опитът на Луфтвафе, придобит по време на защитата на Райха ? И т.н.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Голум,
Много данни за организацията принципно и в литературата няма да намериш. Откъслечни неща се споменават в книгата на Стоян Стоянов. Започва се с факта, че началника на ВнВВ дори не е летец, а кавалерист и съответно никакъв го няма в организацията. Същото се касае и за офицери от щаба му. Ако не ме лъже паметта, в към края на 1943 немците изтеглят и малкото си останали радарни станции(а май е имало поне 2) и ранното предупреждаване се ограничава до една двойка дежуряща на полоса при Охрид, която да предупреди 6 полк за влитането на съюзниците
вече морално остарелиКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Над България Р-51В не знам да е летял. Мустангите са от модификация D. Но и Р-51В да беше, то не виждам как Емил-а би могъл да го "отвлече" при положение, че максималната му скорост е с 100-150 км/ч по-ниска, а какви са маневрените му качества на височините на ескорта ? По-скоро с двете си оръдия би подпомогнал Девуатините в разправата с бомбардировачите, а и просто 19 машини повече биха облекчили поне малко натоварването върху останалите пилоти. Иначе единствената наша машина, способна да се противопостави /при известни уговорки/ на Р-51 е Ме 109 G-6...Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написаОрганизационни проблеми Ам Гъл, виждам през целия разглеждан период.
Юлиан Август написаКато се започне от доставката на машините, през ремонта, та до самото бойно използване.
Юлиан Август написакакво търсят Ме 109 Е4 по Черноморието
Юлиан Август написаи до колко ефективна може да се окачестви дейността на службите за ранно оповестяване- на споменатия Черен Великден кой носи отговорността пилотите да не са наясно кой стои насреща им.
Юлиан Август написаПо какъв начин се използва опитът на Луфтвафе, придобит по време на защитата на Райха ?
Въобще, все въпроси, към които ти добавяш. Но не и отговори. А аз предполагах, че след като правиш такова обобщение притежаваш отговорите.
Sailor Malan написаЗапочва се с факта, че началника на ВнВВ дори не е летец, а кавалерист и съответно никакъв го няма в организацията. Същото се касае и за офицери от щаба му.
Не ме разбирайте погрешно, не твърдя нищо, просто смятам, че трябва да се опираме на повече факти и по-малко обобщения.
Comment
Comment