Парабелум, Re 2000 наистина е скапан самолет. Горе долу става за началото на войната, но примерно през 1942 е вече много зле. А колкото до лиценза - само унгарците и шведите са се прецакали.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Българските торпили - жертва на своите?
Collapse
X
-
Virakocha написаЗА Sturmpionier:
Питаш и ти отговарям, ако не вярваш , провери в "Българска авиация 20-ти век - Триумфи и катастрофи", автор Цветан Цаков
„Трудно може да се разгадае баналният непукизъм към действителното състояние на нещата във Въздушни войски, обхванал тъй крепко командването им. Особено, ако не се прибягва до обидни думи. Въпросното командване не само че не познава елемнтарните тактически способи, но изобщо не се интересува от изискванията на въздушния бой. Как иначе да си обясним стряскащото обстоятелство, че в Щаба на ВВ няма специализиран орган, едно поне малко мозъчно ядро от неколцина компетентни офицери – център на анализ на въздушния бой и разработка на тактически принципи, предназначени за конкретните условия и въздушни противници на българската авиация?
Колкото до някакво си разузнаване на въздушния противник – базиране, техника, състав, особености, слаби страни и пр. – нито е имало кой да се сети за него, нито пък кой да разузнава….”
Казаното е по повод събитията на „кървавия Великден” - 17-ти април 1944 г., когато нашите не успяват да свалят нито един вражески самолет, а ние губим десетки пилоти заради глупава грешка - летците ни бъркат „Тъндърболт” с „Месершмит” и американците ги разстрелват от упор…
По повод подготовката на летците ни – подготвени са били само част от тях, не всички са обучени в Германия, загубите ни летателен съсатв са значителни, затова новите пилоти не умеят да управляват Ме-109Г и често пъти търпят аварии – това е потвърдено от участници в събитията.
А за това как съюзниците ни - германците - са се справяли с англо-американските армади, провери и тогава говори. Действали са изключително ефективно, но са имали невероятна организация. то, ако въпросът беше да палим самолетите и да се хвърляме на юруш, щеше да е много лесно.
Да, инциденти при усвояването на Ме109 е имало, но какво от това ? Всички ветерани, летели на него свидетелстват в спомените си, че е в началото им се струвал бил доста "буйна" и трудна за управление машина.
Колкото до въздушните боеве над Райха, не мисля, че възможно някакво сравнение със ситуацията в родното небе.Тук факторите просто са различни. И всъщност в крайна сметка германските градове понасят доста по-големи разрушения от колкото София....
Comment
-
Parabellum написаЕрих Хартман има 352 победи
Когато се връща в Германия, Хартман служи като майор от ВВС, пенсионира се и май още е жив."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Sturmpionier написаХехе, някакво неизвестно книжле. И то изглежда от посочения от теб абзац пълен с глупости.
Неразпознаването на американските изтребители било нещо нормално. То е нормално, защото пилотите сами трябва да се учат на тактика като заплащат обучението с живота си. Не знам дали ще ми разсъждаваш по този начин, ако се поставиш на мястото на нашите - и ако с изненада разбереш, че онзи зад теб не е твой приятел, а враг - и ти е надупчил кабината с олово.
А що се отнася до въздушната битка над Райха - да, и германците губят, тъй като съюзниците ги превъзхождат в пъти, но статистиката показва, че до началото на 1944-та нападенията над Германия не дават очакваните резултати, при някои рейдове съюзниците губят до 30% от самолетите си, а поразените цели са незначителни. Изключение прави само удараът срещу Хамбург, където хвърлят запалителни бомби през нощта , като преди това успяват да заблудят германското въздушно командване за направлението на готвеното нападение.
Успехите на Луфтвафе се дължат не само на перфектната подготовка на пилотите до 1944 г. и на качествените машини, но и на куп други "незначителни" подробности като развита радарна и ПВО система, внимателно изучаване на противниковите самолети - тактика и стратегия, подобрениет комуникационни системи и специализацията на отделните изтребителни формирования.Last edited by Virakocha; 19-10-2006, 16:10."В света най - слабото,
побеждава най - силното.
Небитието прониква навсякъде..."
Лао Дзъ
Comment
-
Не искам да издребнявам, но по какво съдиш, че казаното в пасажа е пълна глупост? Нима е глупост в нашите ВВС да има компетентни офицери, които да помагат на пилотите по-лесно да се справят с противника....?
Неразпознаването на американските изтребители било нещо нормално. То е нормално, защото пилотите сами трябва да се учат на тактика като заплащат обучението с живота си. Не знам дали ще ми разсъждаваш по този начин, ако се поставиш на мястото на нашите - и ако с изненада разбереш, че онзи зад теб не е твой приятел, а враг - и ти е надупчил кабината с олово.
Въобще от това което пишеш, констатирам, че мнението ти е изцяло идентично, бих казал подластно на споменатата от теб книга. А ако си решил само и единствено върху нея да вдиш някакви изводи, то си на грешен път.
Comment
-
Не мога да твърдя, че съм "експерт" по темата... но съм попрочел някои работи преди да тръгна да споря.
Освен това, както казах в един от предходните ми постинги, започнах темата просто, за да чия различни мнения, а не с намерението да приемам провокативите си въпроси за абсолютна "истина"."В света най - слабото,
побеждава най - силното.
Небитието прониква навсякъде..."
Лао Дзъ
Comment
-
Parabellum написаПотвърдено е братле!!!!
Доколкото се сещам през Първата световна на Западния фронт май рекордът е бил 90 - ако не се лъжа на фон Рихтхофен. И то за 3 години. Нашия Беломорски орел Руди фон Ешвеге сваля над фронта на Втора българска армия за една година (1916-1917) 20 аероплана и балона, та в един момент британците почти спират полетите над фронта. И това се е считало за гигантска цифра тогава...
Comment
-
Sturmpionier написаЧе какво общо има тактиката с разпознаването на самолетите ?
Тактиката на пилотите ни разчита на само на героизма - да, красиво е, възвишено е, но не е достатъчно. Липсват тактически знания за това как действа противиника преди да ти се наложиш да го свалиш. най-добрите ни пилоти научават най-важното в боя, но както казах, това им коства прекалено скъпо."В света най - слабото,
побеждава най - силното.
Небитието прониква навсякъде..."
Лао Дзъ
Comment
-
Virakocha написаЛипсват тактически знания за това как действа противиника преди да ти се наложиш да го свалиш. най-добрите ни пилоти научават най-важното в боя, но както казах, това им коства прекалено скъпо.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Хм, за Ерих Хартман има много противоречиви данни в нета. Бях чел навремето статия в "Криле", описваща 352 (съветски) + 5 (съюзнически) самолета = общо 357 победи. В Уикипедия и повечето други сайтове пише или "352 победи общо" или "352 победи на Изт. фронт", а други не се споменават. В друг сайт пък пише "общо 352 победи, от които 345(!) на Изт. фронт" - а другите 7 не пише откъде са... абе, иди разбери.
ПП Хартман е умрял през 1993 г. В СССР са го обвинили и в "умишлено убийство на цивилни", но той не признал, дори като го държали в карцер продължително време. По-късно обвиненията били свалени. Но все пак го осъдили на 50 години каторга за военни престъпления.
ПП Хехе, ето още един:
Of his 352 victories, 260 were achieved against fighters - and seven against U.S. Fifteenth Air Force Mustangs."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Dinain написаХм, за Ерих Хартман има много противоречиви данни в нета. Бях чел навремето статия в "Криле", описваща 352 (съветски) + 5 (съюзнически) самолета = общо 357 победи. В Уикипедия и повечето други сайтове пише или "352 победи общо" или "352 победи на Изт. фронт", а други не се споменават. В друг сайт пък пише "общо 352 победи, от които 345(!) на Изт. фронт" - а другите 7 не пише откъде са... абе, иди разбери.
ПП Хартман е умрял през 1993 г. В СССР са го обвинили и в "умишлено убийство на цивилни", но той не признал, дори като го държали в карцер продължително време. По-късно обвиненията били свалени. Но все пак го осъдили на 50 години каторга за военни престъпления.
ПП Хехе, ето още един:
Comment
-
Хартман има в сметката си също 7 свалени Мустанга над.....Плоещ."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Virakocha написаПиташ и ти отговарям, ако не вярваш , провери в "Българска авиация 20-ти век - Триумфи и катастрофи", автор Цветан Цаков[/B]
Първо мир на прахът му. От три години не е между нас.
После, как да кажа.
Много неверни неща е изписал той.
Като започнем от това, че е един от основните виновници за мита, че българи за първи път използват самолети за бобардировка....Минем през мита, че Асен Йорданов е конструирал В-17, В-29 DC-3... И стигнем до някои неща от най-новата ни история.
Просто така ги разбираше нещата.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
Comment