Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българските торпили - жертва на своите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Парабелум, Re 2000 наистина е скапан самолет. Горе долу става за началото на войната, но примерно през 1942 е вече много зле. А колкото до лиценза - само унгарците и шведите са се прецакали.


    thorn

    Средновековните църкви в България

    Comment


      #47
      Virakocha написа
      ЗА Sturmpionier:

      Питаш и ти отговарям, ако не вярваш , провери в "Българска авиация 20-ти век - Триумфи и катастрофи", автор Цветан Цаков



      Трудно може да се разгадае баналният непукизъм към действителното състояние на нещата във Въздушни войски, обхванал тъй крепко командването им. Особено, ако не се прибягва до обидни думи. Въпросното командване не само че не познава елемнтарните тактически способи, но изобщо не се интересува от изискванията на въздушния бой. Как иначе да си обясним стряскащото обстоятелство, че в Щаба на ВВ няма специализиран орган, едно поне малко мозъчно ядро от неколцина компетентни офицери – център на анализ на въздушния бой и разработка на тактически принципи, предназначени за конкретните условия и въздушни противници на българската авиация?
      Колкото до някакво си разузнаване на въздушния противник – базиране, техника, състав, особености, слаби страни и пр. – нито е имало кой да се сети за него, нито пък кой да разузнава….”


      Казаното е по повод събитията на „кървавия Великден” - 17-ти април 1944 г., когато нашите не успяват да свалят нито един вражески самолет, а ние губим десетки пилоти заради глупава грешка - летците ни бъркат „Тъндърболт” с „Месершмит” и американците ги разстрелват от упор…

      По повод подготовката на летците ни – подготвени са били само част от тях, не всички са обучени в Германия, загубите ни летателен съсатв са значителни, затова новите пилоти не умеят да управляват Ме-109Г и често пъти търпят аварии – това е потвърдено от участници в събитията.

      А за това как съюзниците ни - германците - са се справяли с англо-американските армади, провери и тогава говори. Действали са изключително ефективно, но са имали невероятна организация. то, ако въпросът беше да палим самолетите и да се хвърляме на юруш, щеше да е много лесно.
      Хехе, някакво неизвестно книжле. И то изглежда от посочения от теб абзац пълен с глупости. Тактиката на въздушния бой вече я обсъждахме, така, че нямам намерение да коментирам откъса. А всъщност аккво общо има това със събтията на 17 април ? Просто зрителната измама, съвсем естествена в хаоса на въздушния бой си е казала думата. Ако незнаеш, преди тази дата ескорта на вражеските бомбардировачи е бил съставен единствено от рамкоподобните П-38, коитонямата нищо общо с изтребител еднотел.
      Да, инциденти при усвояването на Ме109 е имало, но какво от това ? Всички ветерани, летели на него свидетелстват в спомените си, че е в началото им се струвал бил доста "буйна" и трудна за управление машина.
      Колкото до въздушните боеве над Райха, не мисля, че възможно някакво сравнение със ситуацията в родното небе.Тук факторите просто са различни. И всъщност в крайна сметка германските градове понасят доста по-големи разрушения от колкото София....

      Comment


        #48
        Parabellum написа
        Ерих Хартман има 352 победи
        Това са победите на Източния фронт. Хартман се сражава до самия край на войната, когато вече е командир на ескадрила. На 7-и (или 9-и беше?) май нарежда да заредят всичкото налично гориво в самолетите, за които не стига, нарежда да се запалят. После излита с всички боеспособни машини на запад, влиза в бой със съюзниците където ги срещне, при което сваля още 5 американски самолета (мисля 2 Мустанг и 3 Тъндърболт) - докато му свършва горивото, приземява се в някаква нива и се предава. Скоро обаче е предаден на съветите, където го съдят за "саботаж и унищожаване на държавно имущество, изразяващо се в 352 самолета" (или някаква подобна дивотия) и лежи десетина години в лагер. Това е историята, която съм чел, може да е малко драматично поукрасена, но общата бройка свалени самолети е 357.
        Когато се връща в Германия, Хартман служи като майор от ВВС, пенсионира се и май още е жив.
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #49
          Sturmpionier написа
          Хехе, някакво неизвестно книжле. И то изглежда от посочения от теб абзац пълен с глупости.
          Не искам да издребнявам, но по какво съдиш, че казаното в пасажа е пълна глупост? Нима е глупост в нашите ВВС да има компетентни офицери, които да помагат на пилотите по-лесно да се справят с противника....?

          Неразпознаването на американските изтребители било нещо нормално. То е нормално, защото пилотите сами трябва да се учат на тактика като заплащат обучението с живота си. Не знам дали ще ми разсъждаваш по този начин, ако се поставиш на мястото на нашите - и ако с изненада разбереш, че онзи зад теб не е твой приятел, а враг - и ти е надупчил кабината с олово.

          А що се отнася до въздушната битка над Райха - да, и германците губят, тъй като съюзниците ги превъзхождат в пъти, но статистиката показва, че до началото на 1944-та нападенията над Германия не дават очакваните резултати, при някои рейдове съюзниците губят до 30% от самолетите си, а поразените цели са незначителни. Изключение прави само удараът срещу Хамбург, където хвърлят запалителни бомби през нощта , като преди това успяват да заблудят германското въздушно командване за направлението на готвеното нападение.
          Успехите на Луфтвафе се дължат не само на перфектната подготовка на пилотите до 1944 г. и на качествените машини, но и на куп други "незначителни" подробности като развита радарна и ПВО система, внимателно изучаване на противниковите самолети - тактика и стратегия, подобрениет комуникационни системи и специализацията на отделните изтребителни формирования.
          Last edited by Virakocha; 19-10-2006, 16:10.
          "В света най - слабото,
          побеждава най - силното.
          Небитието прониква навсякъде..."
          Лао Дзъ

          Comment


            #50
            Не искам да издребнявам, но по какво съдиш, че казаното в пасажа е пълна глупост? Нима е глупост в нашите ВВС да има компетентни офицери, които да помагат на пилотите по-лесно да се справят с противника....?
            А аз трябва ли да се повтарям на всеки мой пост ? Писах ти, тактически принципи е имало разработени са се спазвали до колкото е позволявала ситуацията.
            Неразпознаването на американските изтребители било нещо нормално. То е нормално, защото пилотите сами трябва да се учат на тактика като заплащат обучението с живота си. Не знам дали ще ми разсъждаваш по този начин, ако се поставиш на мястото на нашите - и ако с изненада разбереш, че онзи зад теб не е твой приятел, а враг - и ти е надупчил кабината с олово.
            Че какво общо има тактиката с разпознаването на самолетите ?

            Въобще от това което пишеш, констатирам, че мнението ти е изцяло идентично, бих казал подластно на споменатата от теб книга. А ако си решил само и единствено върху нея да вдиш някакви изводи, то си на грешен път.

            Comment


              #51
              Не мога да твърдя, че съм "експерт" по темата... но съм попрочел някои работи преди да тръгна да споря.

              Освен това, както казах в един от предходните ми постинги, започнах темата просто, за да чия различни мнения, а не с намерението да приемам провокативите си въпроси за абсолютна "истина".
              "В света най - слабото,
              побеждава най - силното.
              Небитието прониква навсякъде..."
              Лао Дзъ

              Comment


                #52
                Parabellum написа
                Потвърдено е братле!!!!
                Не, сигурно е потвърдено. Просто се учудих на голямата цифра.

                Доколкото се сещам през Първата световна на Западния фронт май рекордът е бил 90 - ако не се лъжа на фон Рихтхофен. И то за 3 години. Нашия Беломорски орел Руди фон Ешвеге сваля над фронта на Втора българска армия за една година (1916-1917) 20 аероплана и балона, та в един момент британците почти спират полетите над фронта. И това се е считало за гигантска цифра тогава...

                Comment


                  #53
                  Sturmpionier написа
                  Че какво общо има тактиката с разпознаването на самолетите ?
                  Ами, има. Първото условие за евентуален успех е да познаваш противника си - затова хората са измислили разузнаването.

                  Тактиката на пилотите ни разчита на само на героизма - да, красиво е, възвишено е, но не е достатъчно. Липсват тактически знания за това как действа противиника преди да ти се наложиш да го свалиш. най-добрите ни пилоти научават най-важното в боя, но както казах, това им коства прекалено скъпо.
                  "В света най - слабото,
                  побеждава най - силното.
                  Небитието прониква навсякъде..."
                  Лао Дзъ

                  Comment


                    #54
                    Dinain написа
                    "саботаж и унищожаване на държавно имущество, изразяващо се в 352 самолета"
                    Яко, правосъдие ала Вишински :mhehe:

                    Comment


                      #55
                      Virakocha написа
                      Липсват тактически знания за това как действа противиника преди да ти се наложиш да го свалиш. най-добрите ни пилоти научават най-важното в боя, но както казах, това им коства прекалено скъпо.
                      Това просто не е вярно, а е пълна измислица. Нали искаш уж чужди мнения - прочети какво ти пишат Парабелум и другите и си взимай поука. Допълнително имаше из форума (май пак постнати от Пара) спомени на летците, там си личи доволно ясно кое как.
                      XV mile the sea brode is
                      From Turkey to the Ile of Rodez...

                      Comment


                        #56
                        ОК, приемам забележката.
                        "В света най - слабото,
                        побеждава най - силното.
                        Небитието прониква навсякъде..."
                        Лао Дзъ

                        Comment


                          #57
                          Хм, за Ерих Хартман има много противоречиви данни в нета. Бях чел навремето статия в "Криле", описваща 352 (съветски) + 5 (съюзнически) самолета = общо 357 победи. В Уикипедия и повечето други сайтове пише или "352 победи общо" или "352 победи на Изт. фронт", а други не се споменават. В друг сайт пък пише "общо 352 победи, от които 345(!) на Изт. фронт" - а другите 7 не пише откъде са... абе, иди разбери.

                          ПП Хартман е умрял през 1993 г. В СССР са го обвинили и в "умишлено убийство на цивилни", но той не признал, дори като го държали в карцер продължително време. По-късно обвиненията били свалени. Но все пак го осъдили на 50 години каторга за военни престъпления.

                          ПП Хехе, ето още един:
                          Of his 352 victories, 260 were achieved against fighters - and seven against U.S. Fifteenth Air Force Mustangs.
                          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                          "But I know none, and therefore am no beast."

                          (Richard III - William Shakespeare)

                          Comment


                            #58
                            Dinain написа
                            Хм, за Ерих Хартман има много противоречиви данни в нета. Бях чел навремето статия в "Криле", описваща 352 (съветски) + 5 (съюзнически) самолета = общо 357 победи. В Уикипедия и повечето други сайтове пише или "352 победи общо" или "352 победи на Изт. фронт", а други не се споменават. В друг сайт пък пише "общо 352 победи, от които 345(!) на Изт. фронт" - а другите 7 не пише откъде са... абе, иди разбери.

                            ПП Хартман е умрял през 1993 г. В СССР са го обвинили и в "умишлено убийство на цивилни", но той не признал, дори като го държали в карцер продължително време. По-късно обвиненията били свалени. Но все пак го осъдили на 50 години каторга за военни престъпления.

                            ПП Хехе, ето още един:
                            Хартман има в сметката си също 7 свалени Мустанга над.....Плоещ.

                            Comment


                              #59
                              Хартман има в сметката си също 7 свалени Мустанга над.....Плоещ.
                              Значи всичко си идва на мястото. 345 съветски и 7 американски. А историята за последния ден на войната е разкрасена измислица. Хартман заповядал да запалят оцелелите машини, събрал пилотите с жените и децата и тръгнали (пеша) да се предадат на американците (8 май). Това става в Чехия. Само че него на 19 май го предават на братушките, които го чакат с нетърпение и даже се опитват да го направят комунист.
                              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                              "But I know none, and therefore am no beast."

                              (Richard III - William Shakespeare)

                              Comment


                                #60
                                Virakocha написа
                                Питаш и ти отговарям, ако не вярваш , провери в "Българска авиация 20-ти век - Триумфи и катастрофи", автор Цветан Цаков[/B]
                                За Цветан Цаков...
                                Първо мир на прахът му. От три години не е между нас.
                                После, как да кажа.
                                Много неверни неща е изписал той.
                                Като започнем от това, че е един от основните виновници за мита, че българи за първи път използват самолети за бобардировка....Минем през мита, че Асен Йорданов е конструирал В-17, В-29 DC-3... И стигнем до някои неща от най-новата ни история.
                                Просто така ги разбираше нещата.
                                Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                                Comment

                                Working...
                                X