Ок, но ако разгледаш поста ми, ще видиш, че бойната техника (танкове и самолети) съм я поставил на последно място по значение. Да, СССР е получил около 10-12 000 танка за цялата война (при собствено производство около 100 000 или малко отгоре), но голяма част от тях са се използвали не много активно. От спомени на съветски танкисти знам, че те са използвали активно преди всичко "Валънтайн" и "Шърман". Последните по-активно са използвани (и получавани ) през втория етап на войната, когато съветската армия много по-често провежда офанзивни операции. За първите се твърди, че са били доста стабилни и държеливи машини, макар и значително по-слабо въоръжени от Т-34. Изпозвали са се често редом с Т-34 в състава на танковите бригади. Също са се използвали (но много по-ограничено) "Чърчили" в тежките танкови бригади, редом с КВ-тата, на които несъмнено остъпват много и във всичко. Но пак повтарям, значението на бронетехниката и самолетите, доставяни по ленд-лиза е малко.
Но значението на останалите доставки с не толкова военен характер е доста важно. Тук влизат и алуминия, и телефонните кабели, и транспортните средства. Последните са дори твърде важни, защото позволяват да се увеличи мобилността и организираността както на бойните части, така и на тиловите служби. А всичко това действа много добре, когато съветската армия започва да провежда все по чести офанзивни операции.
Но значението на останалите доставки с не толкова военен характер е доста важно. Тук влизат и алуминия, и телефонните кабели, и транспортните средства. Последните са дори твърде важни, защото позволяват да се увеличи мобилността и организираността както на бойните части, така и на тиловите служби. А всичко това действа много добре, когато съветската армия започва да провежда все по чести офанзивни операции.
Comment