Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За съвременните български училищни учебници

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    За съвременните български училищни учебници

    Етиката на буржоазна Европа култивира в градското пространство класически образци и норми на назидателен морал. Доминираща за просветителските обществени теории от това време е идеята за т.нар. "нравствен прогрес". В тенденциите към морализация на обществения процес живее оптимистичният патос на френското Просвещение от 18 в., за което възможностите за интелектуално и морално усъвършенстване са фактически безкрайни.
    Човешката личност започва да се мисли негативно по отношение на божествената същност- като еманципиране на индивида, а не позитивно- като "образ Божи". Само идеалният, конструиран от етиката индивид се разбира като морален субект.
    Откъс от учебник по "Етика и право" за 10-ти клас. В един друг форум баща се чуди как да го разтълкува на дъщеря си, ще пише жалба до министерството

    #2
    М`да, за жалост, това е положението с учебниците - написани са ужасно претенциозно и некадърно. Далеч не са само тези за десети клас - дъщеря ми е в трети и от време на време се изумявам как може да се обяснява толкова зле нещо за деца, да не говорим за задачи за упражнение, които са толкова зле и неясно написани, че често и аз не мога да разбера какво се търси или иска. Понякога се чудя що за хора пишат такива неща.

    ПП Да оставим настрана, че най-често са безобразно направени и от техническа гледна точка.

    Comment


      #3
      gollum написа Виж мнение
      Понякога се чудя що за хора пишат такива неща.
      Еми дотука води многото интелектуалничене. Предполагам, че заради конкурсите /които разбира се не са уредени и които разбира се, Рене Артоа не познава/ са усложнявали стила, та да изглеждат по-наукообразни...

      Comment


        #4
        Кухулин написа Виж мнение
        Откъс от учебник по "Етика и право" за 10-ти клас. В един друг форум баща се чуди как да го разтълкува на дъщеря си, ще пише жалба до министерството
        Добре де, кой ги пише тези неща!? Не ли добре тези автори да бъдат публично посочени та да не се занимават повече с това. Напишете в темата на кого е този идиотски език! Защо да му се спестява!?

        Comment


          #5
          .... обикновено на корицата на всяка книга си пише кой е авторът...
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            Да, по най-различни теми спорим във форума, а на най-важните не обръщаме внимание...

            Comment


              #7
              Romfeya написа Виж мнение
              Добре де, кой ги пише тези неща!? Не ли добре тези автори да бъдат публично посочени та да не се занимават повече с това. Напишете в темата на кого е този идиотски език! Защо да му се спестява!?
              Какво можеш да направиш, след като цялата система е просто основана на корупция, от най-долу, до самият връх, в лицето на министрите, като този, на образованието, е сред най-корумпираните? Точно нищо - в такава система е важно кой колко плаща, а обществото може да си се възмущава колкото иска, няма да им накриви шапката.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #8
                Imperial написа Виж мнение
                .... обикновено на корицата на всяка книга си пише кой е авторът...
                На някои от учебниците скромно се мъдрят някъде вътре няколко имена, не винаги е посочено точно, та и човек не знае кой каква част е написал.

                Comment


                  #9
                  Чудя се какво ли значи "назидателен морал"? Моралът е качество на субекта (или група субекти), докато назиданието е действие между субект и обект и по-скоро се отнася към обекта.

                  Comment


                    #10
                    " ...Човешката личност започва да се мисли негативно по отношение на божествената същност- като еманципиране на индивида, а не позитивно- като "образ Божи"

                    По-сложна глупост не съм чел!
                    И защо да е безсмислено да се протестира за това? Обратното! Гражданската съвест се изразява точно с това, че един единствен човек може да се изправи и да порицае онова, което смята за нередно. Това е възможно дори и в електронно средство като Нет-а. Нека името на тоя писач да стои наравно с некадърник и комплексар, па макар и в коментари от форум.

                    Comment


                      #11
                      Хана написа Виж мнение
                      Чудя се какво ли значи "назидателен морал"? Моралът е качество на субекта (или група субекти), докато назиданието е действие между субект и обект и по-скоро се отнася към обекта.
                      Сложен казус, наистина На първо време можем да предположим, че "назидателен морал" е моралът, налаган чрез назидание, разбирай тояга. В буржоазните общества общо взето това е движещата сила, докато по-рано се е разчитало на страха от чистилището и от адските мъки... или поне аз така бих интерпретирал тия игрословици.

                      Comment


                        #12
                        Поради големия интерес преместих постовете в нова тема, в която, както се вижда, ще се обсъждат (или, както е по-подходящо в този случай, осмиват) българските учебници за обучение в училище. Жалко, но реалността е такава в повечето случаи.

                        Comment


                          #14
                          Да ни беше проблем само основното и средно образование.Днес имах лекция по историческа дисциплина - останах потресен от чутото.Въпросния преподавател, ако беше ученик, трудно щеше да върже повече от 3 с тези "твърдения" на изпитване в час...
                          Политикът трябва да може да предскаже какво ще стане утре, след седмица, след месец и след година. А после да обясни защо това не е станало

                          Comment


                            #15
                            И още нещо, ако не знаете - българите сме произлезли от... славяните (учебник по история за 11 клас, изд. "Слово").
                            Прави нещо, докато мислиш какво да правиш!

                            Comment

                            Working...
                            X