Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременните пирати

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Вчера пирати са отвлекли край Сомалия руски танкер.

    Днес руски военен кораб го освободи, убивайки един и пленявайки останалите пирати.

    Съжалявам ако звуча политнекоректно, но така се прави. Разликата с вечно увъртащите и плащаши откупи европейци се налага от самосебе си.

    Судно было захвачено накануне по пути в Китай, куда должно было доставить 86 тысяч тонн нефти. Все пираты задержаны, никто из российских моряков не пострадал. Связи с экипажем судна не было до последнего момента, но было известно, что "Московский университет" дрейфовал и не взял курс на Сомали.

    Comment


      KG125 написа Виж мнение
      Вчера пирати са отвлекли край Сомалия руски танкер.

      Днес руски военен кораб го освободи, убивайки един и пленявайки останалите пирати.

      Съжалявам ако звуча политнекоректно, но така се прави. Разликата с вечно увъртащите и плащаши откупи европейци се налага от самосебе си.

      http://newsru.com/world/06may2010/free.html
      Е, КГ, не съм съгласен. Виж какво правят французите да речем. При операция Тхалантин влизат дълбоко, дълбоко в Пунтланд с хеликотптери от своя (единствено в Сомалия) хеликоптероносач, спасяват залжниците, пленяват похителите и ги пращат на съд. Рядко си позволяват да влизат на сушата или на 17км от брега, де, но холандците, корейците и французите според мен не са за пренебрегване, те пращат там елита си.
      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

      Comment


        КГ125 както винаги е пристрастен. Какво правят холандците:
        http://www.independent.co.uk/news/wo...s-1937612.html
        XV mile the sea brode is
        From Turkey to the Ile of Rodez...

        Comment


          Както винаги, както винаги

          Не го знаех това за холандците. Ако все повече избират този подход, значи са тръгнали по правия път.

          Ето малко данни за платените откупи, пристрастни или безпристрастни )))))

          Last edited by ; 08-05-2010, 11:36.

          Comment


            Пиратите заловени от руските специални части вече са на свобода.

            Чудя се, защо не са ги пратили в Ада, когато са щурмували кораба?

            Comment


              Доколкото разбирам непотвърдени слухове от руските форуми "на свобода" = "натоварени на гумена лодка без храна и вода и на 400 мили от най-близката суша", което не е от най-приятните неща на света.
              „Аз, Драгомир, писах.
              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

              Модератор на раздел "Военна Авиация"

              Comment


                Пиратите били отпратени с една от гумена лодките, като преди това им било отнето оръжието и навигационното оборудване.

                Хм...400 мили от най-близката суша...с гумена лодка и без навигация и комуникация вероятността да оцелеят клони към нулата.
                http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                Comment


                  Да, практически това си е смъртна присъда и от по-гадните, защото ще умрат от слънчасване и дехидратация много бавно ако някой не им помогне.
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    ьяа

                    Малко пъти е възможно да ги съди държавата, която ги е хванала. Все пак е юридическа мешаница - кораб от Франция, собственост на немска фирма, с филипински екипаж, спасен от руски войници.....кой, кого и за какво да съди? Това е причината да ги пускак. Обикновено им взимат биометричните данни и излиза, че половината вече едва ли не са хващани по повече от веднъж.....това е правото, непригодно е понякога, а за глупави права се карат за простотии.
                    http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                    Comment


                      Ето примери за корейци, холандци и руснаци. Според мен участието на САЩ не трябва да засенчва другите държави. Според мен Франция примерно, Русия и Холандия също, не получават заслуженото от телевизиите, които като че ли акцентират върху американците. А не бива, всички полагат усилия. Засега обаче оправия няма. Има само една държава, която явно е открила лек срещу пиратите, но е неприложимо за другите.

                      Вчера, на 5-ти Април, 2010, Южна Корея изпрати боен кораб към бреговете на Сомалия, тъй като петролният супер-танкер Самхо Дрийм е пленен от сомалийски пирати в Индийският Океан на 4-ти Април. Екипажът се е състоял от 24 души – 5 южнокорейци и 19 филипинци. Няма конкретна информация, че корабът е отвлечен, но говорители на корейското правителство заявяват, че това е заключението на базата на последната комуникация. Танкерът е пътувал към САЩ и е превозвал петрол на стойност 170 милиона долара. Бойният кораб Йи Сун-Шин (кръстен на легендарният корейски морски командир от 16-ти век)вече е патрулирал водите около Сомалия (опасната зона е близо 2 милиона квадратни километра) като част от международните усилия за справяне със сомалийското бандитство. От Корейското министерство са съобщили, че за тях живота на моряците ще има приоритет пред самият танкер, но отказват категорично да преговарят с похитителите при каквито и да е условия. Това е третото похищение на супер-танкер от страна на пиратите. На 15 ноември, 2008 саудитския супертанкер Sirius Star бива пленен на 833.4км от крайбрежието на Кения, като е платен по-късно откуп от 3 милиона долара. Година след това пък гръцкият Maran Centaurus е пленен на 1300км от брега на Сомалия и откупен срещу 5,5 милиона долара. В последните седмици пиратите се възползват от благоприятните климатични условия и атаките зачестяват – от началото на Март до сега са похитени 16 кораба. За сравнение, през 2009-та година има 217 опита за похищение на кораби, като 47 от тях са успешни, но активността е различна през сезоните.
                      на 5-ти Април, 2010, руският голям противолодъчен кораб (клас, използван само в СССР/Русия) Маршал Шапошников е започнал ескортирането на 15 цивилни кораба край бреговете на Сомалия, Африканския Рог и Аденския Залив. Към него, от Руския Тихоокеански Флот са изпратени и един сервизен кораб и един влекач. В края на 2009-та руски дипломати изразиха желанието на Русия да увеличи подкрепата си към международната анти-пиратска мисия в Сомалия. Това заяви Дмитрий Рогозин, говорител на Москва при срещата между Русия и НАТО. Русия участва активно в борбата срещу бандитие от октомври, 2008 година, а последното попълнение е разрушителя Адмирал Чабаненко, ракетната фрегата Безстрашния и един сервизен танкер. Г-н Рогозин заяви също, че Русия е готова да увеличи авиационния капацитет на международната мисия, бед да уточнява конкретни параметри. Отряда от тихоокенския руски флот, патрулирал от 30 Юли до 15 октомври, се завърна на 23-ти Ноември, 2009, във Владивосток, след завършването на анти-пиратската си мисия в залива. Отряда влючва разрушител с два хеликоптера, спасителен кораб, сервизен танкер и пехотен отряд. Използван е за ескорт на търговски кораби, разузнавателни мисии и откриване и разрушаване на пиратски лодки. През цялото време на активна служба (2 месеца и половина) руския морски отряд ескортира 100 търговски кораба от 26 държави. За сравнение – годишно край бреговете на Сомалия минават между 25,000 и 30,000 търговски кораба. Руския отряд е бил средно за около една пета от годината, за която потокът е бил между 5,000 и 6,000 хиляди кораба. Или иначе казано – във времето си на активна служба руския флот е ескортирал между 1.6% и 2.0% от преминаващите търговски кораби. Завършилия трети по ред отряд на руската флота е предшестван от разрушителите Адмирал Виноградов и Адмирал Панталеев.
                      на 5-ти Април германски товарен кораб е освобеден от холандски морски пехотинци близо до бреговете на Сомалия. Холандската фрегата Тромп, част от операция Атланта на Военноморските сили на Европейският Съюз, превзема обратно кораба и арестува похитителите, като никой от екипажа на немския кораб не е пострадал (само 2-ма са немски граждани). Един от пехотинците е ранен. Германският кораб е пленен на близо 900км от брега, като е използвана древната йеменска тактика на кораб-майка и много малки и бързи лодки, обикновено от плексиглас или дърво (което ги прави невидими за радари). Отначало са проведени безуспешни опити за мирно разрешаване и преговори. Германският кораб Тайпан е следвал протокола на операция Атланта – веднага щом осъзнават, че не могат да избягат на пиратите чрез агресивни и бързи маневри те изключват двигателите, пускат сигнал към всички кораби в околността и се заключват в “паник-стая”. Вероятно това е спасило живота им, повече от вероятно е сомалийците да ги използват за живи щитове при нападението на холандските пехотинци
                      Last edited by beri_cd; 08-05-2010, 00:21.
                      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                      Comment


                        Мислех си, че клипчето с холандските спец. части е в темата...
                        Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                        Тия със сигурност ще ги измъкнат от океана - другите имат интернет, няма да се учудя ако платят на някоя от канторите в Лондон да ги издири по сателитни изображения...


                        ПП: dutch е холандец/холандски, а не датчанин...
                        ПП2: Има версия, че руснаците са пуснали пиратите с по куршум в главата http://news.yahoo.com/s/ap/20100507/...e_eu/eu_piracy
                        Mikhail Voitenko, editor of the Russian online Marine Bulletin, said the release strained credulity and instead sparked suspicion the pirates had all been killed
                        "There is no more stupid version than the one that has been proposed to us — that there was no sense in dealing with the pirates and that in Russia there are no suitable laws for convicting them," he wrote.
                        "If the pirates really were let go, it should have been done in the presence of journalists. If the pirates were killed, a heroic version would have to be thought up," Voitenko said.
                        Last edited by Loozer; 08-05-2010, 00:55.

                        Comment


                          E, за конкретния случай не знам, но никой не е длъжен от армията на Русия да осигурява специален снимачен екип за да угоди и убеди някакъв си псевдо-онлайн-журналист. Тезата "аз бих го направил по друг начин и това си е вижда гнило, значи са ги убили" издиша. Не казвам, че е невъзможно, но ако това е единственото нещо, което ни навежда на тази мисъл е по-хубаво да пренебрегнем теорията. )

                          Няма ли да е добре да се пренебрегнат международните закони и да се приложат сомалийските - хванат пират, режат му ръката!
                          http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                          Comment


                            beri_cd написа Виж мнение
                            Малко пъти е възможно да ги съди държавата, която ги е хванала. Все пак е юридическа мешаница - кораб от Франция, собственост на немска фирма, с филипински екипаж, спасен от руски войници.....кой, кого и за какво да съди? Това е причината да ги пускак. Обикновено им взимат биометричните данни и излиза, че половината вече едва ли не са хващани по повече от веднъж.....това е правото, непригодно е понякога, а за глупави права се карат за простотии.
                            Щом има посегателство срещу съответни граждани и собственост, осъждането не е проблем. За отвличане например. Конвенциите по морско право дават възможности.

                            Comment


                              Фото
                              Attached Files
                              http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                              Comment


                                KG125 написа Виж мнение
                                Щом има посегателство срещу съответни граждани и собственост, осъждането не е проблем. За отвличане например. Конвенциите по морско право дават възможности.
                                Рядко обаче френски командоси освобождават френски кораб, на фпенска фирма, с френски екипаж. Точно за това рядко могат да ги съдят и в 90% от случаите ги пускат. Това го правят и всички други държави.
                                http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                                Comment

                                Working...
                                X