Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременните пирати

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Именно! Точно там е работата, че позициите:
    1/ да не ги дразним, че могат да ни взривят и
    2/ да им дадем храна, за да не отвличат кораби
    не са адекватни за феномени като този.

    Този вид престъпност е резултат на на бедността, а на политическия хаос + достъпа до новите технологии. (относително нови, де, за тези ширини).
    Не бих изключил и нещо трето - интересите, на които посягат пиратите са с международен елемент. Кой знае кой ги организира... Има и четвърто - корабните екипажи в някои ширини в днешно време са далеч от романтичните корабоплаватели и се свеждат до капитани от третия свят с GPS...

    Така че, и да засипе някой Сомалия с храна, нея просто ще я откраднат местните босове. (Точно както във този филм и злощастната ми илюстрация).

    Страни като тази нямат вътрешнополитически ресурс да се оправят с корупцията и бандитизма си. Ако "международната общност" се нагърби с това, то това значи упреци в колониализация, войни, бомби, атаки, "блек-хоукс даун" и пр. неприятности със съмнителен успех.

    Ако се преговаря, то това ще направи пиратския бизнес печеливш и широкко практикуван. Така че, остава едно грубо, но пък просто и ефикасно решение. Всеки пиратски кораб като поеме към дъното, а съвременните технологии позволяват висока ефективност на тази дейност - и това ще се спре.

    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

    Comment


      #17
      KG125 написа
      Така че, остава едно грубо, но пък просто и ефикасно решение. Всеки пиратски кораб като поеме към дъното, а съвременните технологии позволяват висока ефективност на тази дейност - и това ще се спре.
      Много се съмнявам, че това е лесно осъществимо, защото:

      а) задачата е лесна за изпълнение погледнато от чисто техническа гледна точка: малки корабчета, които могат да се базират къде ли не, разликата между обикновена гемия и пиратско корабче е минимална.

      б) има политически трудности, които ще е сложно да се преодолеят и ще са толкова по-неприятни, колкото повече военноморски сили се струпат в региона.

      в) Пиратите използват вероятно малки и евтини моторни корабчета без кой знае какво въоръжение. Те могат да се базират къде ли не, а вероятно са и много. При потопяване лесно могат да се заменят с други, както корабчета (катери), така и екипажи. Т.е. погледнато откъм стойност на мероприятието и получена печалба, този бизнес е много добър, за да бъде предотвратен няма да е достатъчно да се потопят определен брой пиратски кораби, защото организаторите винаги могат да намерят други.

      Така че задачата не може да се реши само с въвеждането на военноморски и въздушни сили. Или пък с въоръжаване на търговските кораби . Най-ефективният способ за борба с тези пирати ще е свързан с базите им, т.е. може да се проведе от държавата, от чиято територия действат. Затова и насочването на усилия към организиране на тази държава има голям смисъл.

      KG125 написа
      Именно! Точно там е работата, че позициите:
      1/ да не ги дразним, че могат да ни взривят и
      2/ да им дадем храна, за да не отвличат кораби
      не са адекватни за феномени като този.
      Аз много се съмнявам, че позициите са такива. Храните и хуманитарните помощи не са средство за "откупуване", а са част от програма за подобряване на социалния климат в страната. От което има някакви косвени ползи, но това е само първата стъпка. След това, не мисля че тук някъде има позиция "да не ги дразним". По-скоро се проявява донякъде характерната за западната цивилизация в последния етап от развитието й избирателна свръхчувствителност и свръхтолерантност. Да не се преговаря с пирати е едновременно глупаво и неосъществимо като мярка, защото всички тези кораби са собственост на частни лица и те решават дали да преговарят или не. Все едно да се смята, че ако никога не се преговаря с похитители на хора за откуп, това ще доведе до изчезване на този род престъпност.
      Наказанията, нито друг род мерки от този род сами по себе си не са в състояние да се преборят с престъпността. Едва ли има нужда да подкрепям това си становище с примери. Някакъв ефект сигурно ще се постигне - тази дейност ще бъде по-рискова. И дотам, защото тя ще продължава да се извършва докато разходите за осъществяването й не превишат приходите от нея.

      Comment


        #18
        Позволете ми един неисторически поглед. Корените на тази дискусия, лично според мен, са чисто психологически. В дъното на разговора виждам следната дилема:

        а/ дали човек, каквото и да му дадеш и угодиш от средата, за да го направиш добър, той ще си остане зъл (добро/зло като морална категория - в случая злото го отждествяваме с пиратите и отвличането, а доброто - с борбата срещу тях)
        ИЛИ
        б/ ако задоволиш щенията му, това ще го направи по-добър? (Т.Е - кое е причината за злото? Липсата на блага от средата или природния характер на личността?) Ген или среда? При всички случаи става въпрос за процентно съотношение.

        И тъй като всеки индивид е уникален, ние няма как да си отговорим на този въпрос. Може да се сведат до минимум предпоставките, може да се действа всякак - от приятелските ноти до железния юмрук, според мирогледа на политици и съзнание за начина на водене на бораба, но така или иначе, явления като тероризма винаги ще се подчиняват на лабилността на индивида, която е неизбежна за човешко същество.

        Просто гледна точка. Не преекспонирам изобщо влиянието на психологията.
        Колко бързо изчезва всичко — и самите тела във вселената и споменът за тях във вечността. Каква е природата на всичко сетивно и особено на онова, което ни примамва с удоволствие, плаши с мъка или заслепява тщеславието на хората с празната си външност. Колко евтино, презряно, нечисто и изложено на гибел е то в оценката на умствената способност.

        МАРК АВРЕЛИЙ, "Към себе си", II, 12

        Comment


          #19
          Точно така, за това отговорът на Запада винаги е бил: ескадра, а храната и другите екстри за който заслужава. Тия оправяния на причините са нефел работа.

          Comment


            #20
            ХИХИХИ:

            Группа вооруженных сомалийских исламистов прибыла накануне в порт Харадере, где пираты удерживают супертанкер "Сириус Стар" из Саудовской Аравии, захваченный неделю назад у побережья Кении. По словам местного старейшины, исламисты намереваются покарать пиратов за нападение на принадлежащее мусульманам судно, сообщает Reuters.

            Источник информагентства в Харадере уточнил, что исламисты прибыли в портовый город на четырех автомобилях и в настоящее время пытаются найти пиратов и само судно.

            Тем временем сами пираты укрепляют оборону "Сириус Стар" после того, как ими были выдвинуты требования по освобождению танкера, сообщает AFP. Преступники хотят получить за судно 25 миллионов долларов. Отметим, что супертанкер "Сириус Стар", способный перевозить до 2 миллионов баррелей нефти, стал самой крупной добычей пиратов за все время нападений. Стоимость одного только груза может достигать 100 миллионов долларов США.

            На борту судна удерживаются 25 моряков. Это граждане Хорватии, Великобритании, Филиппин, Польши и Саудовской Аравии.

            Нападение на "Сириус Стар" было совершено в 800 километрах от берегов Кении, в то время как в основном пираты действуют в нескольких тысячах километров оттуда, в Аденском заливе, а захваченные суда отгоняются на бывшую рыболовецкую базу Эйл. В порту Харадере до "Сириус Стар" пираты удерживали французскую яхту "Ле Понан", захваченную весной 2008 года. Экипаж этого судна был освобожден в ходе операции французского спецназа.

            Точно така, за това отговорът на Запада винаги е бил: ескадра, а храната и другите екстри за който заслужава.
            м-да, и затова тънат в Афганистан и Ирак...

            Comment


              #21
              von Danitz написа Виж мнение
              Точно така, за това отговорът на Запада винаги е бил: ескадра, а храната и другите екстри за който заслужава. Тия оправяния на причините са нефел работа.
              Аха, и раздаването на храна на местните някак си ще откаже пиратите от плячки в размери на милиони долари?
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #22
                Ескадрата, апропо, Франция например в Ирак не е влизала, а що се отнася до Афганистан, там нещата предстоят. Но и двата случая, , които Кало споменава нищо общо нямат със сомалийците или каквито и да са там "берберски" пирати.

                Comment


                  #23
                  Аха, разбрах те наобратно.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #24
                    Точно така, за това отговорът на Запада винаги е бил: ескадра, а храната и другите екстри за който заслужава.
                    Едно време е било така. Но с отминаването на годините нещата са се променили много - все по-рядко тръгват ескадри и наказателни експедиции по подобен повод, а пък пирати и прочее грабители по-често влизат в ролята на жертви, отколкото на хора, които при залавяне ги чака кратка разходка до прословутото въже на реята. Сигурно защото вече не е епохата на платноходите или дори ранните параходи, когато и реи си има подходящи, да не говорим за въжета, пък и разстоянията са били дълги-дълги, вестите са ги изминавали бавно, с една дума, светът е бил различен, за добро или лошо. На пирати и прочее разбойници се е гледало съвсем иначе.

                    Comment


                      #25
                      Те карат лъскави коли, организират бляскави партита в огромните си вили, говорят на висок глас по мобилните си телефони последен модел и вземат за жени само най-красивите момичета. Това описание,...


                      Наращивание военного присутствия РФ в регионе может быть произведено за счет кораблей Черноморского и Балтийского флотов. Они заменят сторожевик "Неустрашимый". На борьбу с пиратами готов отправиться и спецназ. А слухи о "коммерческой основе" сопровождения иностранных судов кораблями России в ВМФ назвали "абсурдными".


                      Голъм, ако западната цивилизация се огъне, източната ще се справи Два полезни линка, впрочем.

                      Comment


                        #26
                        Тяжелый атомный ракетный крейсер "Петр Великий" в ближайшее время может войти в район Африканского Рога для борьбы с морскими пиратами.

                        "Из пушки по воробьям"

                        Тяжелый атомный ракетный крейсер "Петр Великий" в ближайшее время может войти в район Африканского Рога для борьбы с морскими пиратами, сообщил помощник главкома ВМФ России, капитан первого ранга Игорь Дыгало. С января этого года пираты захватили в Аденском заливе не менее 65 судов.
                        http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                        Comment


                          #27
                          Хм, дали е така - с оръдия по врабците. Такъв кораб има доста широки възможности, а едва ли руският флот не знае какво прави и би допуснал таква грешка.


                          Това, че може да сразява големи цели не значи, че не може да се справи и с малки. За системите му за наблюдение нищо не пише, но едва ли като е голям, е "сляп". "Орудия могут действовать в полностью автоматическом режиме управления взаимосвязанно с РЛС, в автоматическом режиме с прицеливанием с помощью установленной на башне системе прицеливания "Конденсор", а также в ручном режиме. частота огня может изменяться от одиночных выстрелов, до огня залпом или очередью. Дальность огня составляет свыше 22 км., а скорострельность 20-35 выстрелов в минуту."

                          Пък и пиратите не са на лодки.

                          Comment


                            #28
                            Въпросът е, че разполагането и поддръжката на всеки кораб струва пари. Колкото по-голям е корабът, колкото по-мощно и модерно е въоръжението и по-голям екипажът - толкова повече. Та вероятно някой може да си зададе въпрос дали тези разходи са оправдани от ефекта.
                            След това, този въпрос има и политическо измерение: как ще погледнат на подобен акт държавите, намиращи се наоколо. Едва ли ще е положително.
                            Що се отнася до самите пирати, както беше обяснено, те действат с моторници или катери, т.е. съвсем малки морски съдове, бързи и трудни за намиране. Те се базират на някакъв кораб-майка, който е значително по-голям. Въпросът е, че могат да станат грешки при опознаването на такъв кораб, които ще имат политически последици. Нещо подобно май вече се е случило с индийците.

                            Comment


                              #29
                              gollum написа Виж мнение
                              След това, този въпрос има и политическо измерение: как ще погледнат на подобен акт държавите, намиращи се наоколо.
                              Не само околните държави. Под предлог "борба с пиратството" балансът на силите в района доста се измести в НАТО-вска посока. Според мен това е причината, а не сомалийските катери.

                              Comment


                                #30
                                Да, както се казва, макар и по друг повод: "повод всегда найдем" Такъв кораб, макар и вече поостарял (всъщност никой не знае да ли е толкова остарял) има възможности да контролира големи пространства, да нанася точни удари отдалеч и т.н. и т.н.

                                Comment

                                Working...
                                X