Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременните пирати

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    Към тупая обезьяна: блогът не е източник, предполагам, че и сам знаеш. В пост номер 87 ти хвърли някакво твърдение, сега се постарай да го защитиш.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #92
      Всеки може сам да си потърси нужните му факти и данни (в блога се съдържа достатъчно точна изходна информация)...

      Иначе малко встрани от темата видях нещо доста любопитно (в една от другите статии за Сомалия, относно събитията от октомври 1993):
      Цитирам:

      Водени от американски сили части на коалицията провеждат операция срещу събралите се в една къща в Могадишу старейшини и военни вождове от клана на ген. Айдид. Целта на събирането на вождовете е била да дискутират пътищата за мирно решение на конфликта и дори те са обмисляли как да отстранят непримиримия ген. Айдид от ръководството на клана. По време на операцията щурмови американски хеликоптер изстрелва 16 ракети и е проведена масирана оръдейна стрелба, в резултат на което 73 от старейшините са убити. Няколко сгради са разрушени и има много убити и ранени и от цивилното население.
      Войната не щади и цивилните, сред които има много невинни жертви.

      Разярената сомалийска тълпа отвън е пребила до смърт отразяващите действията 4 американски журналисти. Счита се, че тази американска атака е била повратната точка, обединила всички сомалийци срещу американските усилия.
      ============================================

      Яаа значи т.нар. първа битка за Могадишу хич не е била първата, а
      сомалийците са имали достатъчно основателни причини да мразят американските "миротворци"
      Last edited by тупая обезьяна; 17-01-2010, 19:04.

      Comment


        #93
        Това е последно предупреждение към потребителя Тупая обезьяна. Темата е ясно дефинирана - "Съвременните пирати", а този е трети ОТ в рамките на последните няколко дни.
        И още нещо: изказване на твърдение, а после пращане събеседниците сами да си търсят източници в подкрепа на това твърдение, не е приемливо отношение в този форум.
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #94
          Това е един от начините за противодействие.
          Български и световни новини от бизнеса и политиката. Наука, технологии и медии. Инциденти и произшествия, съдебна система. Любопитно за звездите.

          Comment


            #95
            ьяа

            Хубаво е да ги трошат всички кораби, но само с патрул може да стане трудно. Тоест - излиза твърде скъпо по един кораб да придружава всеки търговски кораб, по-евтино е наистина по няколко бабаита, ала-Блекуотър. Даже наскоро започнаха и това да правят.
            http://rayofhalifaxproductions.com/26662

            Comment


              #96
              Може ли да дадеш повече информация?

              Comment


                #97
                asd

                Аз?

                Честит 3-ти март!
                http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                Comment


                  #98
                  beri_cd написа Виж мнение
                  по-евтино е наистина по няколко бабаита, ала-Блекуотър. Даже наскоро започнаха и това да правят.
                  Това откъде го знаеш питам?

                  Comment


                    #99
                    Últimas noticias de hoy. Sigue toda la actualidad de España, Internacional, Sociedad, Sucesos, Economía y la última hora en Antena 3 Noticias.

                    Últimas noticias de hoy. Sigue toda la actualidad de España, Internacional, Sociedad, Sucesos, Economía y la última hora en Antena 3 Noticias.


                    Две нови пиратски атаки са били отблъснати с псувни от екипажа...ааааа от оловото изпратено по тяхна посока от агентите по сигурност, в едната от тях е имало едва ли не абордаж - пиратите дори са уцелили кораба с ръчна граната или с РПГ. В третият случай рибарите са успяли да избягат преди да има престрелка.


                    Наскоро четох статия за тези агенти - след всяка завършена мисия не искат дори и да виждат морето, а често напрежението и водата им идват в повече и се бият помежду си на корабите...

                    Comment


                      asd

                      jordani_vt написа Виж мнение
                      Това откъде го знаеш питам?
                      По-евтино излиза като направиш сметката колко пари се дават в момента от международната общност. Повече пари се дават за ескорт и патрулиране, отколкото за откупи, макар че паричните загуби за компаниите са много повече от тези откупи. Разликата е, че в единия случай ги дава бюджета на САЩ, Русия и т.н., а в другия самата компания (ако са наемници).
                      Ще ти дам пример с една от руските мисии, протекла от 30 юли до 15 октомври, 2009. Това са 2 месеца и половина или 1/5 горе-долу от годината. Руските кораби са ескортирали 100 кораба от 26 държави. Средния поток през залива е между 25,000 и 30,000 на година или за тези 2 месеца и половина са минали 5-6 хиляди кораба. Или руската мисия поема 1.6-2% от потока. Това е за патрул, цели кораби, изискващи маса гориво. Тези кораби имат стотици души екипаж. Докато 5-10 блекуотъровци не се нуждая от много гориво, кораба и без това си се движи, те са върху него. Струват доста пари на калпак, но когато се тегли чертата е доста по-добре да наемеш тях, а не редица държави да пращат хеликоптероносачи, фрегати, разрушители, корвети и т.н. Пак казвам, разликата е в платеца.
                      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                      Comment


                        Ясно е, че е по-евтино, но имаше някакви юридически проблеми. Затова питах - дали освен в полето и в морето са намерили вратичка.

                        Comment


                          ьяа

                          jordani_vt написа Виж мнение
                          Ясно е, че е по-евтино, но имаше някакви юридически проблеми. Затова питах - дали освен в полето и в морето са намерили вратичка.
                          Имаше да, писахме за тях, виж по-нагоре. Не съм особено вещ в правото, някой друг да каже. Но доколкото знам търговските кораби не могат да са въоръжени. Тук е моментът по-запознати да кажат дали това важи за екипажа или изобщо за кораба. Но факт е, че вече се използват, макар и ограничено, наемници ала-блекуотъровски бичмета.
                          http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                          Comment


                            В открито море екипажа може да е въоръжен(кораба - не) но при влизане в пристанище му се разказва играта.
                            Испанците въртят това, защото съюза на рибарите е подписал договори с испанските и сейшелски власти да разрешат влизането и излизането, от митниците на пристанищата, с личното огнестрелното оръжие на агентите. Казвам лично, защото поради бюрократични проблеми със сейшелците, 12.7мм картечници не могат да се използват и седят на склад с митницата

                            Comment


                              asd

                              Loozer написа Виж мнение
                              В открито море екипажа може да е въоръжен(кораба - не) но при влизане в пристанище му се разказва играта.
                              Испанците въртят това, защото съюза на рибарите е подписал договори с испанските и сейшелски власти да разрешат влизането и излизането, от митниците на пристанищата, с личното огнестрелното оръжие на агентите. Казвам лично, защото поради бюрократични проблеми със сейшелците, 12.7мм картечници не могат да се използват и седят на склад с митницата
                              Може би въпроса ми е твърде конкретен, но какви юридически пречки представлява следното :

                              Търговския кораб си тръгва само от Австралия да речем и когато тръгне да се доближава до Сомалия идват въпросните наемници, примерно с тяхно си корабче, минават опасната зона и се качват при друг кораб, плаващ от Гърция за Австралия да речем. И така правят кръгчета напред-назад. Доста грубовато казано, де. Знам, че са почнали да използват наемници, но не знам как точно са заобиколили този правен проблем и дали изобщо са го заобиколили. Сещам се единствено за две държави, за които аз поне знам да въоръжават екипажите си - Израел и много по-рядко Китай.



                              Но не всяка нация е толкова близо до Сомалия.
                              http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                              Comment


                                asd

                                For months, private security firms have been trying to sell their pirate-fighting skills to a wary shipping industry. Now they have at least one successful advertisement for armed guards on the high seas: the defense of the cruise ship MSC Melody.

                                The story in brief: Over the weekend, the MSC Melody, a vessel owned by Italian cruise line MSC Cruises, repelled an attack by pirates some 500 miles off the coast of Somalia. According to a news release from the European anti-piracy task force operating in the Gulf of Aden, the vessel “successfully took evasive action” to prevent the pirates from boarding. In subsequent news reports, it emerged that the vessel’s security team used firearms and hoses to drive off the attackers, who had surrounded the cruise ship with small boats and were attempting climb on board.

                                MSC Cruises also disclosed that its security staff was Israeli. Notes Ha’aretz:

                                Security work aboard cruise ships is very popular among young Israelis just out of the army; the job is seen as a chance to save money and travel at the same time. Hundreds of veterans and reservists of elite Israel Defense Force units, including the naval commandos, are employed in security work on cruise ships and oil rigs in areas subject to pirate attacks.

                                Whether this opens up the anti-piracy market to more private security firms, however, is another matter. The International Maritime Bureau, for one, still has qualms about the use of armed guards to deter pirates. Shipping news portal Lloyd’s List quotes Cyrus Mody of the International Maritime Bureau as saying: “We always have been against the carriage of arms on vessels. First, we don’t think there is legal backing. Two, there’s a risk of escalation. Three, you cannot carry arms on ships carrying hazardous or dangerous cargo.”


                                Added Mody: “If you permit armed guards on certain vessels, the others, which cannot carry the armed guards will become vulnerable and be targeted a lot more.”

                                The Spanish warship Marques de la Ensenada is now escorting the MSC Melody as she transits north to the Gulf of Aden. According to the ship tracking map on the MSC corporate website, the ship has not yet rounded the Horn of Africa on its way back to Italy.
                                Източник
                                http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                                Comment

                                Working...
                                X