Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременните пирати

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    ОТ Не се изразих ясно. Отговаряйки на tod_or
    Мисля, че можеш да изключиш капитаните от списъка със заподозрените...
    имах в предвид, че дори и хора с неособено високи морални ценности не биха приели да подпомагат пиратите от Сомалия. Колкото до "допълнителните приходи", то зависи от човека и повечето капитани с които съм плавал (от различни националности) не са
    ги вземали (пари от чартьорите за труд положен от екипажа, представителни, храна, сдаване на слъдж, горива, масла).

    Comment


      #77
      tod_or написа Виж мнение
      В една от бг телевизиите, някакъв специалист по сигурността изказа мнение, че в бизнеса с пиратските похищения са замесени големи европейски и американски компании, а най-вероятно и капитаните на отвлечените кораби. Лъвският пай от откупа се взема точно от тях, а самите узвършители получавали около 1000 долара за цялата работа. Не знам дали има нещо вярно в това, но като се замисля има логика.
      Ако е това, което и аз гледах не е експерт, а е ТВ водещ. Идеята му беше, че цялото пиратство се контролира от САЩ(конкретно спомена Обама) и че те взимат процент от това. Логиката беше, че имат техническата база да следят всички кораби и спец части да освободят всички пленени. Аз изобщо не приемам тази логика. И не мисля, че злите капиталисти са виновни.
      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

      Comment


        #78
        Dinain написа Виж мнение
        tod_or, искаш да кажеш, че една компания плаща за похищение на кораб, превозващ стока на конкурента ли? Иначе няма логика компанията да плаща сама на себе си подкуп
        Ами не знам какво точно имаше предвид този "специалист", но каза, че големите пари се вземат от "бели" хора. Дали конкуренция или други не конкретизира. Може да има нещо общо и със застрахователните компании, не знам.

        Comment


          #79
          beri_cd написа Виж мнение
          Ако е това, което и аз гледах не е експерт, а е ТВ водещ. Идеята му беше, че цялото пиратство се контролира от САЩ(конкретно спомена Обама) и че те взимат процент от това. Логиката беше, че имат техническата база да следят всички кораби и спец части да освободят всички пленени. Аз изобщо не приемам тази логика. И не мисля, че злите капиталисти са виновни.
          Значи човека беше дори с научно звание академик, ако не се лъжа, а не водещ. Телевизията беше "Европа".

          Comment


            #80
            tod_or написа Виж мнение
            Значи човека беше дори с научно звание академик, ако не се лъжа, а не водещ. Телевизията беше "Европа".
            А, значи съм се объркал, за друга телевизия даже говорех. И пак ми се струват нелогични подобни твърдения, ако е така както го казваш. Дай някакъв линк ако имаш към интервюто.
            http://rayofhalifaxproductions.com/26662

            Comment


              #81
              След проблемите с отвлечения испански риболовен кораб, голяма част от испанските кораби си наемат въоръжена охрана.
              Ето нещо интересно за охраната:


              Вадя най-важното(поне според мен)

              Собственикът на охранителната компания UC Global презира думата "наемник". " Не сме войници на късмета(soldiers of fortune), които участват във войни в търсене на икономическа изгода, без да ги интерересува идеологията или политиката водена от техният наемател. Никога не бихме работили за един диктатор или наркотрафикант. Не сме убийци на заплата, нито престъпници без държава.
              -до края на първа страница ни запознават с различните компании, кораби, правила, ако искате ще ги сложа и тях. На втора страница е интересното за форум бойнаслава -
              Въпроси към Кааманьо, бивш испански морски пехотинец, - ръководителя на една група от 4ма агенти на борда на кораба "Драко"
              Как бихте отблъснали една атака? Протоколът за действие е засекретен. Все пак, поснява основните детайли. Първото е сигурността на екипажа, моряците се изпращат в най-защитените места на кораба, с изключение на незаменимия персонал, който остава на мостика и на машините. Голяма част от корабите имат поставени стоманени плоскости и чували със земя, за да се превърнат в плаващи бункери. Ако засечем заплаха, ще уведомим цивилните и военни сили в областта. Носим един регистър с всички легални действия, които може да направи един екип по сигурността за да има легални доводи за действията ни. Също имаме теле връзка в реално време с централата ни в Кадис. Всяко наше действие ще е пропорционално на заплахата и ще се предприеме след изчерпване на всички други опции.

              А ако нещата стана много лоши - има стрелба или абордаж?
              В такъв случай, моряците трябва да заемат фетална позиция на пода, докато агентите стрелят. Можете ли да стреляте на месо? Целта на начинанието ни е да защитим първо екипаца и после кораба. Силата на отговора ни ще зависи от агресията и ситуацията. Не сме Джон Уейн, нашата мисия не е да елиминираме пирати. Ако, обаче, животът на моряците и корабът са в опасност сме готови да неутрализираме всяка заплаха. Разбирайте думата неутрализирам по всякакъв начин. А за този, който разбира добре...( )

              Във всеки случай развръзката на една подобна битка е несигурна. Пиратите носят АК-47, пистолети и мачете, но също така РПГ и MANPADS(ракети земя-въздух), купени от черния пазар за 200хил USD и могат да уцелят хеликоптер. Агентите на УС Глобъл - тежка картечница, снайперистка пушка Барет и автомати с калибър 7.62. Подговтени са и за абордаж - имат къси оръжия. Но оръжията не са най-важните, превенцията е. В случай на виждане на пиратска лодка се предприема серия от избягващи движения на кораба. Също може да се открие огън. Пиратите могат да използват РПГтата на около 300 метра. Нашата цел е да спрем да се приближат толкова близо. Освен това предпочитат да не стрелят с РПГ, защото трябва да запазят цялостта на кораба(за тях една разменна монета при преговорите).
              Пиратите не са глупави. Предпочитата да атакуват незащитени кораби. В последните седмици най-малко 4 риболовни кораба избегнаха отвличане благодарение на специалистите по сигурност. В един от случайте агентите видяли 2 пиратски лодки и уведомили екипажа, преследването траело половин час и корабът избягал давайки "пълен напред" на всички машини.
              На борда на "Драко" освен готови за действие, агентите трябва да са подготвени и за бездействие. Те трябва да бъдат много спокойни, защото ситуацията може да бъде скучна в 90% от времето, но да се действа за секунди при нужда. Плаването трае около 45 дни и всеки собственик на кораб плаща от 40 000 до 60 000 на плаване за защита.
              Last edited by Loozer; 08-01-2010, 01:16.

              Comment


                #82
                Очевидно въоръжената охрана на борда е много по-ефикасна, отколкото патрулиращи военни кораби - както предположих по-назад в темата.
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #83
                  Има нещо вярно погледнато от тази страна, че патрулите оставят пространства, които се използват като коридори от пиратите.А и защо не се използва принципа на конвоя ?

                  Comment


                    #84
                    Особено ако е толкова добре въоръжена. Интересно, няма ли някакви международни закони по този въпрос - подобни оръжия на мирни кораби?

                    Comment


                      #85
                      ьяа

                      Екипажа на корабите няма право да носи оръжия, нито да има оръжия изобщо на борда, но мисля, че наемниците(контрактори, на български нямаме май еквивалент на тази дума) излизат извън тази категория. Някаква вратичка в законите. Иначе израелски кораби редовно си пътуват въоръжени, китайски също често.

                      По повод това, което каза Loozer - тази охрана не виждам защо трябва да е през цялото време с кораба, сам казва, че 90% времето плават през мирни води. Но пак им се плаща. Имаше предложения преди такива фирми да вървят напред наза, пазейки корабите само в опасните участъци, а на края на тези участъци да се прехвърлят в кораб в обратната посока.

                      Иначе тази сума за защита не е и малка - по 50,000 долара на кораб би било рай за блекуотъроподобните, предвид, че минават по 30,000 кораба на година. Ако за всеки кораб се купува такава защита излиза около милиард и половина на година. Засега международните усилия са далеч по-евтини, но и са далеч от това да дават задоволителен резултат.

                      Руснаците вече взимат по-активна роля, руски кораби от около година ескортират около 1.5-2% от преминалите кораби.
                      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                      Comment


                        #86
                        asd

                        UN Suspends Food Aid in Southern Somalia

                        VOA News 05 January 2010

                        The U.N. World Food Program is halting aid to much of southern Somalia, saying attacks and demands from armed groups have made its work impossible.

                        A WFP statement Tuesday says offices in six towns have been temporarily closed, and that food supplies, staff, and equipment have been moved to safer areas.

                        It says the closures will halt aid to about one million people.

                        The WFP has come under pressure from the Islamist militant group al-Shabab, which controls most of the affected territory.

                        Al-Shabab has ordered aid agencies to stop using women workers and to pay a $20,000 security fee. In November, it also ordered the WFP to stop importing food aid, saying it was hurting Somali farmers.

                        Last month, a Somali WFP security officer was shot dead in Beledweyne, one of the towns affected by Tuesday's announcement.

                        The WFP says it will continue distributing aid in the capital, Mogadishu, and other parts of the country.

                        Al-Shabab is waging a war against the Western-backed Somali government, with the goal of setting up an Islamic state. The United States considers al-Shabab a terrorist group and accuses it of having links to al-Qaida.
                        Не искам да звуча като популист, но такива действия най-вероятно биха накарали още много хора да се заемат с пиратство. Откакто в държавата местните почти изгубиха риболова си почти нямат с какво да се изхранват. 3 милиона души в цяла Сомалия(и трите провинции) разчитат на помощи, а според тази статия се спира помощта за 1 милион от тях. Верижната реакция ще се самоподклажда.


                        За повече перспектива за самата страна(не водите около нея)




                        Все пак не е случайно, че тези пирати създават проблеми в Сомалия, а не в коя да е друга държава. На много места има такива морски бандити, но сомалийските пирати имат предимства - през онези води минават най-важните за света доставки. Един речни пирати в Мианмар да речем не могат да се надяват на такава плячка като огромен саудитски танкер да речем. Второто - Сомалия не е държава, а сбор от 3 псевдо държавки, в които хората се колят на поразия. Войнствения ислямизъм също не е чужд на страната. Изобщо - анархия, пиратски рай и бутилка ром(или в техния случай един чадел-бухалка).
                        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                        Comment


                          #87
                          Не знам дали знаете, но край бреговете на Сомалия доста от т.нар. велики сили си изсипват ядрените боклуци...това едва ли е някаква голяма тайна...

                          Comment


                            #88
                            Обезяна, поне аз не знаех и силно се съмнявам.
                            Това с радиоактивните отпадъци е серизен бизнес за много пари.
                            Всяка държава или компания с легални реактори би следвало да заделя значителни средства за обработката и съхранението на отпадъците.
                            Е ако ти имаш връзките да се намърдаш в този бизнес какво би направил: да наемеш кораб, да прекараш отпадъците през пристанищния контрол, вкл. да фалшифицираш документи за друг товар, и да накараш екипажа да го изсипе някъде в открито море, или ще си получаваш парите без излишни рискове и ще си поддържаш цистерните и контейнерите (както е с нашето хранилище в Нови Хан)?
                            Още повече, държавните и международните агенции получават отчети от атомните оператори, които включват и отделените количества отпадъци и взетите мерки за тяхното съхранение.
                            И ако при теб дойдат от МАГАТЕ и попитат: искаме да видим как съхраняваш 20-те кубика от Козлодуй, които са ти дали през 2005 г., какво ще направиш? Дали ще си рискуваш милионерския бизнес и ще пробваш да им пробуташ нещо друго?
                            Не че напълно изключвам тази възможност, би могло да се случи с отпадъците на някоя кофти държава като Либия например, но никак не ми се вижда вероятно.
                            А от поста ти съдя, че едва ли не е установено безспорно.
                            Ако знаеш нещо повече, би ли посочил поне източниците?

                            Comment


                              #89
                              Дискусия по повод боклуците: http://www.wired.com/dangerroom/2009/04/revenge-attack/
                              За мен има логика в аргумента, че няма абсолютно никаква причина да се изхвърлят боклуци край брега, след като със същия успех може да се изхвърлят навътре в океана. Ако си си направил труда да отидеш до Сомалия, за да се отървеш от отпадъците, няма причина да го правиш близо до брега ("близо" значи в рамките на десетки километри), когато можеш да го направиш далеч, хем никой няма да те види.
                              Иначе ми е много интересно дали някой контролира химическите отпадъци, след като напуснат "цивилизованите" страни. Силно се съмнявам. Така че в този случай няма нужда да се фалшифицират документи, както би се наложило с радиоактивните. Ето първия скандал, който изскочи с Google: http://en.wikipedia.org/wiki/Trafigura , макар че се опитвах да намеря история за някаква друга африканска държава. Така че бизнесът с отпадъци не е най-чистото нещо на света, фигуративно казано.
                              Макар че в конкретния случай със Сомалия по-скоро се съмнявам, че е имало подобно нещо.

                              P.S. Като се замисля, в дадения от мен пример отпадъците всъщност са обработени съвсем легално от страна на оператора. Това, че следващият по веригата не ги е преработил, е друг проблем.
                              Last edited by bsb; 17-01-2010, 17:04.

                              Comment


                                #90
                                Значи това го четох сравнително скоро някъде в мрежата - европейски анализатори и коментатори го споменаха по отношение на някакъв въпрос, свързан със Сомалия , но прото така мимиходом и много набързо...
                                Ето интерсно инфо в блог на български език (има посочени конкретни факти и данни) :



                                всъщност сега като се зачетох, виждам че има много интересна информация за Сомалия - човекът е работил доста там...
                                Last edited by тупая обезьяна; 17-01-2010, 16:40.

                                Comment

                                Working...
                                X