Доктор Ох боли написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Траките
Collapse
X
-
Хердот пише за следните племена в Скития:
(с уточнението че това могат да бъдат по-големи племенни структури, по-скоро етинически групи или народи):
Agathyrsi
Tauri,
Neuri
androphagi
melanchlaeni
Geloni
Budini
Sauromatae
Управлявани са от кралска династия на скитите (known as the Royal Scyths. )
Всяко от племената изглежда си има собствен принц, имало е някаква вътрешна самостоятелност при всяко от племената.
Хердот оставя информация за външния вид и езика на тези народи... Явно е че говорят множество езици. Едните , melanchlaeni са по-мургави или черни за онова време, името им го подсказва.
За справка в "The History of Herodotus, Volume 2
By Herodotus"
Има я на гоогъл books.
https://en.wikipedia.org/wiki/Agathyrsi
По времето на Хердот вече почти нищо не се казва в тази история за кимерите, поне аз не открих. Вероятно вече и те са под шапката на царстващите скити. Или пък действително скити и кимери са едно и също нещо както твърди руснака от предишното видео.
Comment
-
Би било интересно да знаем повече за този народ Agathyrsi тъй като те са смесица между траки и скити .
Пак според Хердот:агафирсов самым изнеженным племенем, и что агафирсы «сообща сходятся с женщинами, чтобы не завидовать и не враждовать между собой», в остальном же их обычаи схожи с фракийскими.
Живеят в Трансилвания.
Ако е прав Хердот в допускането си: тракийската култура би трябвало вече да е стигнала до Карпатите по онова време макар и в смесен вид.
Имат интересна златна брадва във музея във Виена. (макар и от по-стари времена)
https://artsandculture.google.com/as...1wEWhCWoLZXWDA
Comment
-
Бързам да направя вметката, че Колин Макивиди е горе-долу средна ръка историк и картограф, чийто атлас (в две части, посветени на античната и средновековната история на Стария свят западно от долината на р. Или, северно от Сахел и източно от Греналандия) е издаден на български език. Д-р Охболи затова и го е ползвал Скъпи д-ре, мистър Макивиди не е кой знае какъв авторитет, повярвайте ми! Разбира се, навремето, през 1999 г. ми направи много приятно впечатление, но днес бих казал, че го дава доста наедро и претупва много, което всъщност е неизбежно при огромната материя, с която се занимава. Но (може би) можеше и да се справи по-добре.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Guy de Mont Ferrand написа Виж мнениеБързам да направя вметката, че Колин Макивиди е горе-долу средна ръка историк и картограф, чийто атлас (в две части, посветени на античната и средновековната история на Стария свят западно от долината на р. Или, северно от Сахел и източно от Греналандия) е издаден на български език. Д-р Охболи затова и го е ползвал Скъпи д-ре, мистър Макивиди не е кой знае какъв авторитет, повярвайте ми! Разбира се, навремето, през 1999 г. ми направи много приятно впечатление, но днес бих казал, че го дава доста наедро и претупва много, което всъщност е неизбежно при огромната материя, с която се занимава. Но (може би) можеше и да се справи по-добре."Бедните имат голям телевизор; богатите имат голяма библиотека"!.....
Comment
-
От няколко места ми попада вече информация или допускания за това че езика на траките е свързан с иранската група езици.
Няма нищо свръх-естествено ако това е така, понеже това са все езици от индо-европейската езикова група.
Вардар
Името на река Аксиос "Αξιού " е с тракийски произход. Езиковедите смятат, че е interpretatio graeca на трако-иранския термин axšaēna = „черен“.
Source: https://smerdaleos.wordpress.com/201...B%CF%85%CF%83/
Отделно има такива интерпретации и за езика на скитите:
The Scythian group of languages in the early period are essentially unattested, and their internal divergence is difficult to judge. They belonged to the Eastern Iranian family of languages
Значи излиза че тракийците са говорили език по-близък до иранските отколкото до латинските или славянските групи... стига да е вярно...
Comment
-
Διοτρεφεος
Няма спор че това е тракийско име, макар и доста рядко срещано.
Информация за него:
Срещаме го на надписи на плочи от село Ветрен, Пазарджишка околия:
информацията е от: Добруски, Материали по археологията на България.
Sbornik za narodni umotvorenii︠a︡ i narodopis, Volume 12 By Bŭlgarska akademii︠a︡ na naukite
Същото име е и на тракийски военачалник опустошил древния град Микалесс в Беотия:
Diotrĕphes,
Διοτρεφής, предводитель фракийских вспомогательных войск, в 413 г. до Р. X., которые на обратном пути во Фракию опустошили город Микалесс в Беотии. Данное ему в 411 г. до Р. X. поручение, ввести на острове Фасос олигархическое правление, было причиной, почему остров отделился от Афин.
Следващо интересно място където срещаме Διοτρεφής е в библията
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2...BD%D0%BD%D0%B0
Значение на името е: Хранен от боговете, или подобно.
τρεφεο = тя се храни
От там произлиза и синдрома на Диотреф:
В църквата доста са изписали за този последен от групата на Диотрефеос:
Интересно че синдрома е доста добре познат по нашите земи, ние имаме поне 5-10 синонима за такова поведение:
Синдром Диотрефа
В связи с темой о том, что пастор должен вести овец, необходимо напомнить об опасности диотрефства. Апостол Иоанн в своем 3-м послании описывает такую ситуацию: «Я писал церкви; но любящий первенствовать у них Диотреф не принимает нас. 10 Посему, если я приду, то напомню о делах, которые он делает, понося нас злыми словами, и не довольствуясь тем, и сам не принимает братьев, и запрещает желающим, и изгоняет из церкви» (3-е Иоан. 1:9-10). Из этих стихов можно увидеть, что клиническая картина синдрома Диотрефа характеризуется следующими признаками:
• Диотреф любит быть первым: любящий первенствовать (3 Иоан. 9a)
• Диотреф не признает других авторитетов: не принимает нас (3 Иоан. 9б)
• Диотреф прибегает к клевете, чтобы укрепить свое положение: понося нас злыми словами (3 Иоан. 10a)
• Диотреф сам не проявляет гостеприимства: и не довольствуясь тем, и сам не принимает братьев (3 Иоан. 10b)
• Диотреф старается всех контролировать: запрещает желающим (3 Иоан. 10b)
• Диотреф нетерпим к другому мнению и готов применять крайние меры к инакомыслящим: и изгоняет из церкви (3 Иоан. 10b)
Призыв Иоанна в 11 ст.: Возлюбленный! не подражай злу, но добру.
https://alex-pro-1.livejournal.com/246529.html
Comment
-
BGTRAK написа Виж мнениеЕзиковедите смятат, че е interpretatio graeca на трако-иранския термин axšaēna = „черен“.
Source: https://smerdaleos.wordpress.com/201...B%CF%85%CF%83/
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеСмята го автора на блога. В цитираната публикация не се споменава такава глупост.
Comment
-
BGTRAK написа Виж мнениеМоже така да се е получило заради гоогле-транслате... Не може да се вярва много на автоматичния превод... Гръцкия ми е никакъв.
И как изобщо си представяш това чудо "трако-ирански термин"? Хубаво, прочел си го някъде, но ти самия как го разбираш?
Иначе ей това смятат езиковедите:
Траки нЕма.
Comment
-
Το όνομα του ποταμού Αξιού είναι επίσης θρακικής καταγωγής. Όπως είπαμε, ο ποταμός σύμφωνα με τον Εκαταίο τον Μιλήσιο σχημάτιζε το δυτικό σύνορο της Θράκης. Το όνομα έχει εξηγηθεί σαν *n.-ksey– «μη φωτεινός/διαυγής» > «θολός, σκοτεινός». Η ίδια ρίζα έχει δώσει και το Θρακο-Μυσικό όνομα Αξιόπα της σημερινής Cernavodă (σλαβιστί «Mαυρονέρι»). Το αρχαίο όνομα αποδίδει το θρακο-μυσικό *Axi-upa με την ίδια σημασία. Τέλος, η συνήθεια να λέμε τον «Εύξεινο Πόντο» και «Μαύρη Θάλασσα» φαίνεται να είναι αρχαιότατη. Το όνομα «Εύξεινος» ήταν ευφημισμός του παλαιότερου «Ἄξεινος». Ενώ η λέξη άξεινος σημαίνει «αφιλόξενος», οι γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι πρόκειται για interpretatio graeca του θρακο-ιρανικού όρου
Името на река Аксиос също е с тракийски произход. Както казахме, реката според Хекатей Милийс образува западната граница на Тракия. Името е обяснено като * n.-ksey - "не светло / ясно"> "мътно, тъмно". Същият корен е дал трако-мистичното име Аксиопа на днешния Чернавода (славянски "Мавронери"). Древното име придава на тракийското * Axi-upa същото значение. И накрая, навикът да се казва „Черно море“ и „Черно море“ изглежда е древен. Името „Черно“ беше евфемизъм за по-старото „Черно“. Докато думата „зловеща“ означава „негостоприемна“, езиковедите смятат, че това е interpretatio graeca на трако-иранския термин
Comment
-
Приятелю, това нещо:
BGTRAK написа Виж мнениеОт няколко места ми попада вече информация или допускания за това че езика на траките е свързан с иранската група езици.
Няма нищо свръх-естествено ако това е така, понеже това са все езици от индо-европейската езикова група.
Вардар
Името на река Аксиос "Αξιού " е с тракийски произход. Езиковедите смятат, че е interpretatio graeca на трако-иранския термин axšaēna = „черен“.
От няколко места ми попада вече информация или допускания за това че езика на българите е свързан с гръцкия език.
Няма нищо свръх-естествено ако това е така, понеже това са все езици от индо-европейската езикова група.
Никопол
Името на град Nicopolis е с български произход. Езиковедите смятат, че е interpretatio latina на българо-гръцкия термин νίκη = „победа“.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеПриятелю, това нещо:
е същото като това нещо:
Как ти звучи?
Comment
-
BGTRAK написа Виж мнениеnonsense
Comment
-
Какво мислите за изследванията на НИКОЛАЙ ДЕРМЕНДЖИЕВ за Тракийските календари ?
Изследването се потвърждава от намерени глинени макети на древни календари:
Открита е в отворен модел на жилище върху пода на жилище от IХ хоризонт на могилата. Представлява модел на светилище и се състои от 26 предмета: 3 олтара; 4 женски фигури; 3 масички; 9 столчета; 3 съда с капаци; 3 барабана; 2 съда – хранилища. Женски фигури: схематично моделирани тела, ръцете са в поза на адорация; едната е по-голяма, с добре оформен бюст и представя образа на главната жрица, а останалите три – образите на девойки - жрици. Върху телата с червена боя са нарисувани дрехите – късо елече и шалваровидни панталони. Модели на мебели: правоъгълните масички, стъпили върху четири крачета и столовете с облегалки са част от интериора на храма. Съдове: съдовете с капаци са за храната, посветена но божествата; върху един от съдовете – хранилища за зърно е нанесен от вътрешната страна соларен знак – спирала. Барабани: с цилиндрична форма; на тях е бил отмерван ритъма на танците, изпълнявани като част от обреда. Олтари: оформени като фасада на сграда с двускатен покрив и са с различни размери. Върху лицевите страни на олтарите са представени растителни мотиви, а върху задните – соларни знаци. Малък олтар: лице – два растителни мотива и малък соларен знак, обгърнат от змия, чиято глава е под нивото на растителните мотиви; гръб – спирала. Върху този олтар е маркирано времето от зимното слънцестоене до излизането на змиите от земята. Среден олтар: лице – соларен знак и растителен мотив на едно ниво; гръб – соларен знак – три концентрични кръга с точка в средата Голям олтар: лице – голям растителен мотив и вдясно – кръст (също соларен символ); гръб - соларен знак – три концентрични кръга с точка в средата и лъчи. Върху лицевите и задните страни на олтарите са представени във възходящ ред развитието на житните култури и позицията на слънцето за периода от пролетното равноденствие до лятното слънцестоене (времето за жътва). По периферията на олтарите са нанесени съответно 31, 42 и 35 чертички – общо 108, които маркират дните и съответно три важни периода в развитието на зърнените култури, от които зависи добивът. Така върху трите олтара е разчетен един непълен календар и обредността, извършвана в определени дни от пролетното равноденствие до началото на жътвата, за да бъде гарантирано на социума благополучие и богата реколта. Мая Аврамова
После виждаме че интерпреацията на същите факти запраща Спарток да твърди че видите ли Египетската цивилизация произхожда от Тракия.
Някой направил ли си е труда да провери математическите изчисления на Дерменджиев ?
Comment
Comment