Ок, хайде да отидем малко по-далеч в разсъжденията.
С това съм съгалсен, както посочих, смятам го за много талантлив писател. Но щом си тръгнал по този път, то трябва да продължиш - Гор видал "много реалистично и правдоподобно" е описал в книгата си своята версия на историческата реалност. Единственото й реално достойноство обаче е правдоподобността, т.е. това, че изглежда като жива и истинска. Проблемът е, че явно поради тази причина ти (а сигурно и много други хора) я възприемаш като "истинска" в исторически смисъл, каквато тя обаче не е, нито се стреми да бъде.
Докато Херодот при всичките му несъвършенства представя именно исторически истинската версия за събитията от гледна точка на Елада. За съжаление така и нямаме исторически истинска персийска гледна точка, но това не означава, че трябва да я заменяме с литературна такава. Както отбелязаха множество потербители (част от тях историци), имаме съвкупност от множество исторически методи, чрез които да се изгради някакво приближение към това какво се е случило. Литературната измислица не е (или не би трябвало да е) сред тях.
Afshin написа
Докато Херодот при всичките му несъвършенства представя именно исторически истинската версия за събитията от гледна точка на Елада. За съжаление така и нямаме исторически истинска персийска гледна точка, но това не означава, че трябва да я заменяме с литературна такава. Както отбелязаха множество потербители (част от тях историци), имаме съвкупност от множество исторически методи, чрез които да се изгради някакво приближение към това какво се е случило. Литературната измислица не е (или не би трябвало да е) сред тях.
Comment