Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Линеен крайцер Аляска - бойна стойност

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    De Ruyeter написа Виж мнение
    За Балтимор никой не е споменавал че е със слаб корпус, а водоизместването ме у 13260 тона - стандартно - тоест на половината на Аляска. 40 и 20мм оръдия са също внушителен брой. За Ойген Натан Окун казва че системата му за управление на огъня е най-съвършенната в дорадарната епоха, реално на нивото на линкор.
    И той има не радар в метровия, а в дециметровия обхват - 81см.
    После май го намаляват на 60см.
    Антличаните имат двуцеви бофорси но и 8 стволи пом-поми без значение за ефективността им.
    Кливлън е претоварения кораб. Ако искаш да видиш къде пише, че корпуса му е претоварен и силно нагъчкан, потърси си в библиотеката една голяма книжка с червеникава подвързия писана от Норман Фридман.
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #32
      За Кливланд няма спор, но и той е по-лекичък от БАлтимор, а е нормално да така нагъчкан, щото те слагат зенитки повче отколкото първоначално е предсвидено и му разтоврават по някой и друг чарк - каронве, катапулти, лодки и т.н.
      П.В.

      Comment


        #33
        De Ruyeter написа Виж мнение
        За Кливланд няма спор, но и той е по-лекичък от БАлтимор, а е нормално да така нагъчкан, щото те слагат зенитки повче отколкото първоначално е предсвидено и му разтоврават по някой и друг чарк - каронве, катапулти, лодки и т.н.
        Mи и двете са си 10 000+тона. Въобще и с Кливлънд се е получило нещо от сорта на Белфаст след модернизацията - лек крайцер с водоизместване на тежък.
        Но да се върнем на Аляска. Водоизместването е едно нещо, но площта която оръдията трябва да приктиват е друго, пък и като погледнем неадекватното ПВО на големите крайцери("без ПТЗ") и адекватното такова(сходно с Норт Каролина) на модернизирани линкори като Пенсилвания (с ПТЗ) от една страна и бойните повреди от друга страна(Аляска и Гуам нищо - Пенсилвания така и не е ремонтирана напълно след като получава авиационно торпедо в кърмата - eто много снимки от случката http://www.navsource.org/archives/01/38b.htm), почвам да се питам, наистина ли е неадекватно ПВОто на Аляска.

        Забивайки към любимите на Голум концепции(нищо лично, да не вземеш да се засегнеш) и факта, че САРовете стават все по-големи през войната и че основната японска цел са самолетоносачите все повече започвам да се питам, ама наистина ли е неадекватно ПВО на Аляска, да не споменаваме, че в след като вече е в строя, тежкото и ПВО май главно и служи за преграден огън в защита на самолетоносачите.
        Пък и основната работа на корабното ПВО е да разчиства каквото е останало/пропуснато след САРа или да помага на някой изтребител от патрула ако закъса(доста народ се е отървал навирайки японците под огъня на корабите)

        А за 8 стволния помпом, Фридман пише каква му е целта - самолет не може да свали, но пилота трябва да знае, че по него се стреля и да изпитва душевен дискомфорт
        Last edited by Sailor_Malan; 23-10-2008, 19:22.
        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

        Comment


          #34
          Защо сравняваш Аласка с Пенсилвания? ТЕ макар и да имат близко водоизместване има значителни различия.....ПТЗ-то на Пенсилвания е проектирано за 140 кг ТНТ, не за мощните торпеда от ВСВ. Булите му увеличават плаваемостта и компенсират увеличаването на водоизместването и с това газенето на кораба поради монтирането на допълнителна хоризонтална защита. Те не са ПТЗ, освен това корабът е улучен в кърмата във валопроводите, а те не се защитават от ПТЗ.
          ЗА Конго той е улучен от две торпеда, но съхранява ход, просто капитанът му от страх да не бъде улучен за пореден път запазва 16 възлов ход и напорът на водата изкривява противоторпедните прегради. Капитален кораб потопен от торпеда е Роял Оук, Арк Роял потъва но там пак нехайството на капитана е решаващо.
          Конгов;ите имат доста висока степен на живучест. Според американски разчети от преди ВСВ са били необходими 8-10 попадения на 356мм снаряди за да го потопят или извадят от строя. Киришима издържа 9 попадения на 406мм снаряди от пистолетна дистанция 7000 ярда. Според японски източник обаче истинския брой опадения от 72 изстреляни 406мм снаряда е 20 или 21.
          П.В.

          Comment


            #35
            Защо сравняваш Аласка с Пенсилвания
            E aз все пак ПВОто сравнявах, но ако не съм бил достатъчно ясен - проблема си е мой.
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #36
              Сори, не те разбрах, мислех че ги мериш по водоизместване. Да, еднакво им е ПВО-то
              П.В.

              Comment


                #37
                De Ruyeter написа Виж мнение
                Сори, не те разбрах, мислех че ги мериш по водоизместване. Да, еднакво им е ПВО-то
                Е не е. Пенсилвания е с 4х127 повече(прикриващи по-малка площ) и въпреки това, това не и върши особена работа
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #38
                  Най се доближава до проект 69. Ама защо ли...? Може би съвпадение...

                  Comment


                    #39
                    Kramer написа Виж мнение
                    Най се доближава до проект 69. Ама защо ли...? Може би съвпадение...
                    M-не, аляска е смотана но все пак зад съзадаването и е имало някаква мисъл, съвсем логична при това. докато пр. 69 е типично съветско xxxxxx, липсва му грам логична мисъл, при това е пробвано да се реализира на допотопна елементарана база.
                    Иначе Алсяка би бил прекрасен кораб, НО едновременно с него правят и Айовите, които вършейки същата работа са просто "по-по-по". Поради което получават по-висок приоритет и т.н.т.
                    Last edited by Odzava; 09-04-2009, 16:32. Причина: Все същата причина.

                    Comment


                      #40
                      Е, 69 са го планирали срещу "Дойчланд" и "Хипер" основно, срещу "Шарнхорст" съмнително, да на говорим срещу "Ринаун".

                      Comment


                        #41
                        Kramer написа Виж мнение
                        Е, 69 са го планирали срещу "Дойчланд" и "Хипер" основно, срещу "Шарнхорст" съмнително, да на говорим срещу "Ринаун".
                        Znam срещу какво е планиран, чел съм историята и мъдрите мисли на съветските флотоовдци, почвайки от крацерът проек "Х".
                        Точно з атов анаписах каквото съм написал, отделно дето е смешно д аправи 30+К кораб за борба с крайцери. В това водоизместване белите хора правят линкори. Отделно дето белите хора като проектират нещо се съобразяват с възможмоста си да го произведат. Докато "другите" хора се набират да направят чудо-юден крайцер а посел с еоказва че нищо освен корпуса не могат да си произведат самички, и се налага д апоръчват и бронята и машините и оръдият анавънка, което за държава с такива претенции (а на руснаците претенции хич и никак не им липсват) е меко казанос транно.
                        И това не е единичен случай, виждаме го още от началото на броненосната ера когато си поръчат корабит е в чужбинско (гато великата морска сила), виждаме го след Руско-японската където просължавта д апоръчват вносно, включая в англия, вибдаме го през ПСВ гъдето оръдията за измаил им ги правят пак в кралството а топките за лагерит ена кулите в АВ, валовете на винтовете пак там.
                        Преди ВСВ положението не е по-различно, проект 26 и Ташкен за си италиански, машините за пр 23 швейцарски, оръдията , бронята и СУО за 69 германски, че дори подводниците им (сега не се сещам кой точно модел) са проектирани от германци.
                        В наше врем пак същото-тръбите в реактора на Киров са швейцарски (или бях англиски?) а когато от бедност ги сменили с родни реакторът казал "фъш-ш-ш--ш" и сега от 4 кораба в строят е само едни (не само по таквиа причини.
                        Та както казах и преди:
                        "типично съветско xxxxxx, липсва му грам логична мисъл, при това е пробвано да се реализира на допотопна елементарана база"

                        Comment


                          #42
                          Само едно нещо ще добавя към написаното от Гоги, Крамер: Възломжо ли е линеен крайцер или както руснаците го наричат да има водоизместване 37 000 тона, докато всички останали сравними с него кораби - Аляска, Шарнхорст, японските В-64, Ринаун, Дюнкерк и т.н. да са с 5 до 10 000 тона по-леки, да имат по-добро въоръжение и оръдия, по-добра СУО, по-добра защита, по-голяма далечина на плаване абе във всичко да са по-по?
                          П.В.

                          Comment


                            #43
                            De Ruyeter написа Виж мнение
                            абе във всичко да са по-по?
                            Da ама не са руски
                            Руските оръдия са най-мощни, дори среден калибър води до 70 години разруха...те за това и не смята с линкори да излезнат в бой, сакън ще окепзят цели цивилизации.
                            Отделно технит елинкори са непотопяеми.
                            Една Слава срещу цял агерманска ескадра излиза и не бяга от тях, не мръдва даже...и не могат д а япотопят
                            Ама те германците принципно са калпави, те и Марат не могат да потопят

                            Comment


                              #44
                              При неговото палубно брониране и бетона по него е невъзвожно да бъде потопен)))
                              П.В.

                              Comment


                                #45
                                De Ruyeter написа Виж мнение
                                При неговото палубно брониране и бетона по него е невъзвожно да бъде потопен)))
                                че как , то за да бъде потопен съветски кораб е нужно много специлано море..най-малкото достатъчно дълбоко.

                                Comment

                                Working...
                                X