Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Любопитно
Collapse
X
-
Изненадващо е наистина. А как (ако се) се обяснява това в текста? Въпрос на много повече опит и традиции (все пак, в Англия дълго време е корабостроителницата на света, общо взето) или по някакъв друг начин? За военните кораби - някъде бях попадал на споменаване, че в щатите ползват по-специална и скъпа стомана, отколкото другаде по света - това дали може да има нещо общо (макар че - едва ли, все пак, посочват че и за останалите кораби има такава разлика)?
Comment
-
gollum написа Виж мнениеИзненадващо е наистина. А как (ако се) се обяснява това в текста? Въпрос на много повече опит и традиции (все пак, в Англия дълго време е корабостроителницата на света, общо взето) или по някакъв друг начин? За военните кораби - някъде бях попадал на споменаване, че в щатите ползват по-специална и скъпа стомана, отколкото другаде по света - това дали може да има нещо общо (макар че - едва ли, все пак, посочват че и за останалите кораби има такава разлика)?
Comment
-
Докато си четях тази книжка ми попадна много интересен (и до някъде забавен) момент. Свързан с колебанията на постигнатата скорост в зависимост от дълбочината на мерната миля. Забавен защот едно опрденели фили много обичат да смята по следният начин "постигната 24 възела, ама с две на ум че били плитко". Нищо че практически всички изпитват на плитко, поради защото мерната миля трябва да е близо до брега. Как да е чичко Д.К.Браун обяснява (ще съм приятно изненадан ако някой тук се изкара по-голям експерт от него) как дълбочината не е само минуси. И как колкото по-голям е кораба (разбирай капитален) толкова повече залитаме към плюсове Има доста много интересни моменти в неговите книги. Примерно неговата оценка за HMS Vanguard
Comment
-
Любопитен...или по-скоро забаен момент ми попадна докато си проучвах нещо. А именно хидрографията ан Севрно море:
For the most part, the sea lies on the European continental shelf with a mean depth of 90 metresThe Dogger Bank, a vast moraine, or accumulation of unconsolidated glacial debris, rises to a mere 15 to 30 m (50 to 100 ft) below the surface.
Comment
-
Любопитен...или по-скоро забаен момент ми попадна докато си проучвах нещо. А именно хидрографията ан Севрно море:
For the most part, the sea lies on the European continental shelf with a mean depth of 90 metresThe Dogger Bank, a vast moraine, or accumulation of unconsolidated glacial debris, rises to a mere 15 to 30 m (50 to 100 ft) below the surface.
Comment
-
Как се е подавал боекомплектът в "двойните кули" на американските броненосци. Примерно ВВ-15 "Джорджия"?
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net...fa&oe=5DF6A577
Comment
-
Много забавна статия:
и пример как може да си много жалък но въопреки това да имаш големи претенции. Иначе ако бяха следвали практиката на "просветените мореплаватели" и бяха окачили "адмирала" барабар с "капитаните" на реите, следващите щяха да се замислят защото очно командват венна единиц аи защо получават заплати...вместо това те създават традицията на "самотопите"....серията статии на този индивид е доста добра.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеМного забавна статия:
и пример как може да си много жалък но въопреки това да имаш големи претенции. Иначе ако бяха следвали практиката на "просветените мореплаватели" и бяха окачили "адмирала" барабар с "капитаните" на реите, следващите щяха да се замислят защото очно командват венна единиц аи защо получават заплати...вместо това те създават традицията на "самотопите"....серията статии на този индивид е доста добра.
Comment
-
Очевидно е било малко. Флота им е жалка работа. Всеки път се напъват да стрият, след това корабите киснат в пристанището (в повечето случаи изпълняват самотопство) а моряците се бият на сушата.
Съвсем не е случаен израза за 3-те години за кораб и 300-те за традиция. Има и изключения- Макаров, черноморския фло през ПСВ, но са изключение.
Впрочем на този портал (и от този човек) има доста интересни статии.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеОчевидно е било малко. Флота им е жалка работа. Всеки път се напъват да стрият, след това корабите киснат в пристанището (в повечето случаи изпълняват самотопство) а моряците се бият на сушата.
Съвсем не е случаен израза за 3-те години за кораб и 300-те за традиция. Има и изключения- Макаров, черноморския фло през ПСВ, но са изключение.
Впрочем на този портал (и от този човек) има доста интересни статии.
Много забавна статия:
и пример как може да си много жалък но въопреки това да имаш големи претенции. Иначе ако бяха следвали практиката на "просветените мореплаватели" и бяха окачили "адмирала" барабар с "капитаните" на реите, следващите щяха да се замислят защото очно командват венна единиц аи защо получават заплати...вместо това те създават традицията на "самотопите"....серията статии на този индивид е доста добра.
Оказва се, че става въпрос за последната Шведско - руска война 1808 - 09 година когато Швеция губи Финландия. Руския флот принципно се отличава от този на Англия, Холандия, Португалия, Испания , Франция, САЩ. Не защото някой е по - умен или по - прост , по - добър или по - лош моряк а по географски, климатични и логистични причини. От Балтийско и Черно море можеш да търгуваш с цял свят но от там да градиш задморска империя и флот просто е безсмисленно. Сибирската част на Тихия Океан и Сев Ледовит до индустриализацията 30 година на 20 век са били практически почти изолирани райони с много трудна логистика. Прехвърлянето на флот от едно море в друго без да имаш съюзници е било много опасно и трудно. Именно поради тази причина руският флот е бил свързан главно с отбрана на крайбрежието - градове, крепости, територии и често моряците се е налагало да се бият на суша , което за тях е било напълно естественно и нормално.
Понеже темата е любопитно - Вчера гледах филм посветен на немските подводни лодки през В С В . Когато Хитлер обявява война на САЩ отначало никой не обръща внимание , после хората по източното крайбрежие доста се уплашват. Има успешни акции на подводниците главно заради липса на маскировка и опит. Тия успехи се раздуват и от двете страни до космически мащаби. Например пресата сериозно пише, че немски подводници действуват по Мисисипи ) А има хора които са виждали как немски подводничари пият бира в баровете на Ню Орлеанз )
Comment
-
Du6k0 написа Виж мнениеРуския флот принципно се отличава от този на ........... Не защото някой е по - умен или по - прост , по - добър или по - лош моряк а по географски, климатични и логистични причини.
Comment
-
Винаги ми е било интересно да чета за флотовете и ме е привличало морето, но именно за флота като боен род войска имам най малко познания. Може би понеже до интернета все пак в България имаше относително малко книги за морските войни и сражения. Знам, че това винаги е било най - скъпия род войска много по скъп от пехота, конница, артилерия, такнкови армии и даже авиация. За това силен супер флот са имали само много богати държави - от Атина и Картаген през Венеция и Генуа до Испания и Холания и Англия и САЩ.
Особенно сложно е било командването на флота , например командващия главния кораб е бил едновременно и командващ на първата ескадра и командващ на цялала флотилия която се бие. Невероятно сложна работа ! Представете си маршал да командва дивизия, корпус , армия и фронт едновременно ? При това от кораб до кораб как ще предадеш заповедта ? Чрез знаменца ? А ако има мъгла или дим от оръдията ? А ако вятъра се смени или спре да духа ? За такива въпрроси даже не се бях замислял. Мислех си - даваш заповед на моряка от мачтата и той маха с знаменцата и всичко е ОК.
Доктор исторических наук Кирилл Назаренко рассказывает о становлении парусных флотов и устройстве парусника от XV века до Крымской войны. Книжный магазин «Ц...
Едно дълго и малко мудно филмче за платноходния флот почти 1,5 часа. Ако някой иска да има понятие как се е действало на корабите с платна , анализи на логистиката. Филмчето е на руски. Просто реални факти и анализ на проблемите и еволюцията за това малко мудно и скучно , това няма да е интересно за всички.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеОчевидно е било малко. Флота им е жалка работа. Всеки път се напъват да стрият, след това корабите киснат в пристанището (в повечето случаи изпълняват самотопство) а моряците се бият на сушата.
Съвсем не е случаен израза за 3-те години за кораб и 300-те за традиция. Има и изключения- Макаров, черноморския фло през ПСВ, но са изключение.
Впрочем на този портал (и от този човек) има доста интересни статии.
Comment
Comment