------------------
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Линейните крайцери
Collapse
X
-
Odzava написаНещо не разбрах за форсирането на корабите от ПСВ. Немските форсират, британците - не. Така ли да тълкувам преследването при Догер банка?
2 Ройтер,вземи ЕЛКА (а.к.а. електронен калкулатор и си сметни в проценти колко презорватедните и колко другите.)
Comment
-
Пу какъв многознайко се извъди, само дето не си направиш това което те посъветвах, а то беше "вземи ЕЛКА (а.к.а. електронен калкулатор и си сметни в проценти колко презорват едните и колко другите.)"
повтаряме за хората в броневлака:
вземаш ЕЛКа и делиш мощноста на изпитания на проктната, посел сравняваш резултата межди 111/110 и 160/138, и си правиш извода кое колко е презорено.
2 Одзава: специално прочетох цялата тема (и много се забавлявах) та в поста със скоростите изрично си пише при какви условия и как са смятани. в кл'чая фразата че най-слабо форсираният германски кораб отговаря на най-силно презореният британски, по степен на форсиране. като се прибера в Шопия може да потърся дали още го имам файла, ако не може да го пресъздам.
Иначе от това дека Ройтез си зна'ва видиме щото британските кораби иматпрактически еднаква скорост с германските, само дето ако Бисмарк излезне в морето с 43 000 т или до никъде нямада стигне или ще стигне до някъде ам атрябва да е без снарядии припаси...ще взема да направя аналогична сметка за ВСвюВ, ще е прекомерно забавно
Comment
-
Не не си трий постовете, просто давай да караме по темата, а не да дъвчем стари и нелюбими караници.
Предлагам да сложим тук цитати, свързани със скоростта на крайцерите от спомени на съвременници. Така поне ще се ориентираме колко са развивали на даден етап самите кораби със или без форсаж. Макар да не си спомням кой не е форсирал корабите си в сражение. вероятно само някой самоубиец, но за такъв не се сещам.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Odzava написаВие и две мнения по дадена тема не можете да напишете преди да почнете да си мерите "Кинга" с "Бисмарка".
2 Гоги, а след като всички форсират, каква е стойността на твоята таблица?
За таблицата: ами ясно е написано (както казахспециално препрочетох темата докато я намеря) с данните от изпитанията се смята адмиралтейският коефициент, после с него се смята "нормална скорост" без форсаж и при нормални (или пълно, не помня повече от година е минала) водоизместване за всички, т.е при изравнение условия, с цел съпоставимост....ама голяма жега е тука :vb_sad:
Comment
-
Ето нещо конкретно свързано със скоростта на английските линейни крайцери при Догер-банк, но няма да ви го превеждам, просто ви ко пействам от английски форум:
At Dogger Bank the water is quite shallow, which meant that the ships being driven at high speeds created an area of compressed cushion of water under them that allows for enhanced speed. Stuart Slade has previously put out a full explanation of this phenonemon, altohugh I no longer have the details, although apparently there is an issue of Warship magazine that discusses it.
At Dogger Bank, New Zealand did manage to keep pace with the Lion, Tiger and Princess Royal for over 30 minutes when they were giving speeds of 27kts or more. Beatty did order a speed of 29kts, and it is possible that Lion and Tiger both exceeded this, although Princess Royal was unable to keep station at a recorded 28.2kts there are no reliable figures for this part of the engagement.
When Lion was put out of action, Tiget was starting to overhaul her, the gap apparently colosing noticably, and after she took the lead, some have claimed she was the first British capital ship to achieve 30kts. This is possible under such freak conditions, but not what would normally be expected. The down side was that the large bow wave the water created, made for a huge depression in the water level amidships, which in turn allowed the shells from Derfflinger to strike so far below the normal waterline unimpeeded by the water that would normally have defended against such hits.
The most probable estimates for speeds would be Indomitable - 26kts (26.5kts), New Zealand - 27.2kts (27.5kts), Princess Royal - 28.2kts (28.6kts), Tiger - 29.5kts (30.1kts), and Lion 28.9kts (29.1kts). The figures in brackets are the highest I have seen claimed in reliable admiralty sources, while the others appear to be the figures accepted to have been correct when the battle was reviewed by the DNC's dept and other experts to see what could be learned from the engagement (sadly taking off the magazine flash doors, although not a recommendation, seems to have been the one lesson Beatty felt needed to improve his poor shooting).
The DNC's dept dismissed the serious damage to Lion as being the result of the freak conditions, and that there was therefore no remedial action required.
The German BC's seem to have not exceeded 24kts for the duration of the battle, due to the poor coal and the problems it caused. Blucher did get to 23kts for a brief period before taking the hits that ensured her demise.
The other notable part of the battle was the ammo expenditure of the German BC's, which were running very low on ammo when the battle was broken off. This confirmed Hipper in not turning back, as Seydlitz had ammo for less than 30 minutes of action left, as well as the two turrets out of action.
The speed of all combattants is somehow in doubt.
Indomitable and New Zealand probably were not that fast at all. Had they indeed achieved 26 Kts, we would expect them to join the battle against the nominally slower Blьcher (reportedly 24 Kts but probably closer to 23 Kts before), which they did not until Blucher lost two boiler rooms and reduced speed to less than 17 Kts around 11:30.
Indomitable and New Zealand hardly could be faster than Blucher at all!
The shallow water does not result in an speed increase but may work to a speed decrease. Deep water trials show higher speed figures than shallow water trials, altough I doubt that the speed in question would result in significant differences.П.В.
Comment
Comment