Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Линейните крайцери

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    За скоростите съм съгласен. Но тази картинка само показва нещо което е извесно и без задълбочените сметки - британските крайцери имат около 1 възел предимство пред немския виз-а-ви, обаче това е на изпитанията. Тъй като британските кораби са по-мореходни превъзходството в скорост реално е било до 2 възела.
    Де Ройтер - изобщо не съм съгласен че ЛИНЕЙНИТЕ крайцери са развитие на броненосните крайцери. Концепцията е качествено нова. Техническото решение може и да има нещо общо със старите броненосни крайцери, но по същия начин имат връзка и между ветроходните линкори и плаващите броненосни батареи. Или между хидроавиотранспортите и самолетоносачите.
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #92
      De Ruyeter написа
      ПСВ НИТО ЕДИН КОРАБ НЕ СЕ МЕРИ ПО СТАНДАРТНО ВОДОИЗМЕСТВАНЕ - ИМА НОРМАЛНО И ПЪЛНО.
      ПОНЯТИЕТО "СТАНДАРТНО" СЕ ПОЯВЯВА И Е УТВЪРДЕНО ЗА ПЪРВИ ПЪТ НА ВАШИНГТОНСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ОТ 1922Г.Така всичик сметки трябава да се коригират с оглед на това.
      Освен това доколкото знам на Фон дер Тан нормална скорост е 24.7, форсажът е 27+
      На Дерфлингер скоростта е 25.8 възла на ПЛИТКОВОДИЕ, на Лютцов - 26.5 форсаж на плитководие.Същото важи и за някои от английските линейни крайцери
      Бла бла бла, добре думата е "нормално" но стойноста е посочената в таблицата,
      Относно плитководието: британските също са мерени на плитко, само дето никой не е седнал да прави голям въпрос от това.
      Относно това което ти "знаеш": сметките са направени въз основа на официалните данни от изпитанията с използуването на формула от учебника по корабостроене и резултатът е посоченият в таблицата. Ако ти намериш по "истински" данни моля, само дето при тебе се наблюдава тенденция да не работиш с факти а когато ти бъдат поискани да демонстрираш рядко срещана гаменщина.
      По отношение на "стандартното", специално си направих труда да проверя къде съм го използувалв моят пост. И се оказа че в последнот оисречение, което при това няма почти нищо общо със сметките и техният резултат.Това за сетен път демонстрира колко си жалък в неспособноста си да признаеш очеизваденият факт, в случаят за скоростните възможности на корабите.
      Айде живей си със здраве и се радвай на илюзорният свят в който живееш.

      Comment


        #93
        никога не съм казал, че германските са равни по скорост или по-бързи от английските.Просто уточнявам, че няма стандартно водоизместване.Към Одзава :
        Линейният крайцер трябвада обедини качествата на двата подкласа броненосни крайцери и да стане някакъв универсален кораб - хем да пази търговските комуникации, хем при възможност да се пушка с вражески линкори до идването на главните сили
        П.В.

        Comment


          #94
          Броненосния крайцер е създаден като океански рейдер, по-силен от патрулиращите на комуникациите бронепалубни крайцери и еволюира до защитник на същите комуникации (в британския вариант) и свързващо звено между броненосния флот и завесата от бронепалубни крайцери-разузнавачи.
          Линейния крайцер е качествено нова концепция на лорд Фишер. Той е замислен като универсален защитник на комуникациите на Империята и унищожител на рейдерите. Ненапразно при залагането на 1 "Дредноут" залагат 3 "Инвинсибла".
          Концепцията за линкора, въоръжен с еднотипна артилерия, е точно толкова революционна, колкото и идеята да се използва бриниране за да се предпази кораба от снарядите на противника.
          Количествените разлики от броя на оръдията, калибъра и прочие са количествени. Единствено качествено новите признаци показват появата на нов клас кораби. Иначе Инвинсибъл защо не беше наречен "броненосен крайцер" или "Дредноут" - турбинен броненосец? Именно наличието на качествено нов елемент в концепцията и въплатен в технически решения при строежа на корабите ги отличава като клас.
          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
          Неизвестен руски адмирал

          Comment


            #95
            Упс, допуснал съм малка греша, дълбокото водоизместване на Принцес Роял е 31 486, посоченото в таблицата е нормално, с коригирани сметки нейната "реална скорост ще е 26.32.
            Иначе за пушкане с линкори при запазване на мобилноста РН си имат QЕ, прекрасно защитени и въоръжени кораби, последните на практика самички се сражават с 16-те линкора на ФЗМ (QE-тата са 4) без да получат сериозни повреди: главният пояс е цял и всичката артилерия от главният калибър функционира изправно. а в същото време практически изтърбушват два от германските си противници и замъкват останалите при Джелико.

            Comment


              #96
              Всички линейни крайцери се наричат броненосни крайцери чак до 1911г., когато са преквалифицирани в линейни крайцери, което за английските не точно понятие, защото не са предназначени за бой в линия.Германците наричат своите кораби Grosse Kreuzer, но не и линеен крайцер.В същата графа попадат и техните стари кораби - ФЮРСТ Бисмарк, Роон, Йорк, Блюхер.Руснаците използват най-често броненосните си крайцери в ролятана тежки скаути и рейдери - Россия, Баян, Рюрик.
              Освен това Дредноут е своего рода експериментален кораб.Истинските средноути, които го дублират като модел, начин на разположение на артилерията са Белерофон и Сейнт Винсент, но с малко по слаба броня - 10 инча /249мм/ или 254мм, кой като я приема.
              П.В.

              Comment


                #97
                De Ruyeter написа
                Освен това Дредноут е своего рода експериментален кораб.Истинските средноути, които го дублират като модел, начин на разположение на артилерията са Белерофон и Сейнт Винсент,.
                Въпросните лиейни крайцери са заложени доста преди Белерофон. свери си датите, трите са заложени февруари, март и април 1906 а Белерофон чак декември същата година,следващите два от класа са януари и февруари, т.е имаме почти година разлика в полза на крайцерите.

                Comment


                  #98
                  може и да е така, но английската корабостроителна програма, разглеждана година по година се базира астротелството на 3, после поче дредноута с технята крайцерска версия обикновено.Карайцерите винаги са по-малко от линкорите, най-малко защото са по-скъпи.Например - 4 Орион 2 Лайън, 4 КГV - 1 Куин Мери, 4 Айрън Дюк - 1 Таайгър /вторият Леопард недостроен/.
                  Индефатигейбъл 3 бр.Херкулес, Колъсъс и Нептун - 3бр.
                  П.В.

                  Comment


                    #99
                    De Ruyeter написа
                    Всички линейни крайцери се наричат броненосни крайцери чак до 1911г., когато са преквалифицирани в линейни крайцери, което за английските не точно понятие, защото не са предназначени за бой в линия.Германците наричат своите кораби Grosse Kreuzer, но не и линеен крайцер.В същата графа попадат и техните стари кораби - ФЮРСТ Бисмарк, Роон, Йорк, Блюхер.Руснаците използват най-често броненосните си крайцери в ролятана тежки скаути и рейдери - Россия, Баян, Рюрик.
                    Освен това Дредноут е своего рода експериментален кораб.Истинските средноути, които го дублират като модел, начин на разположение на артилерията са Белерофон и Сейнт Винсент, но с малко по слаба броня - 10 инча /249мм/ или 254мм, кой като я приема.
                    Именно. Затова трябва да се знае защо конкретната страна класифицира по определен начин даден кораб. Тъй като британците създават нов клас кораби за него нямат име. Немците строят корабите си като отговор на британските, а не с конкретно тактическо назначение. И за тях те си ортават Броненосни до средата на ПСВ. След това стават LinienKreuzer. По аналогия с британските.
                    Руските "тежки скаути"? и "Рейдери" са проектирани като такива (Русия и Рюрик). Макар да не разбирам какво е "тежък скаут". Предполагам визираш "Баян" който е проектиран като стандартен ескадрен броненосен крайцер. В края на 19-ти и началото на 20-ти век е битувала модата на универсалния броненосен крайцер, но тя бързо отминава след двете войни в Азия.
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      Точно Баян визирах! :tup: но в броненосната епоха не е ясно дали винаги воюват броненоси срещу броненосни крайцери - например Powerful е британският отговор на Рюрик, а е бронепалубен крайцер, макари гигантски - 14 200 тона нормално водоизместване.В битката при Улсан руските броненосни крайцери се бият с японски, които са значително по-добре защитени и въоръжени.В някои справочници дори крайцерите тип Россия и Рюрик са класифицирани подобно на старите английски тип Орландо като belted cruisers
                      П.В.

                      Comment


                        Хм, отклоняваме се. Ама хайде. Рюрик и Русия са проектирани и използвани като рейдери. Но артилерията им е разположена в каземети. Няма как да имат превъзходство пред крайцери, чиято артилерия е в кули.
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          да се върнем на английските и германските линейни крайцер.Те еволюират и корабите на едната и тези на другатав бързоходен линкор.
                          На Англия - след Тайгър са построени извънплановите, заложени като "Р" клас дредноути Рипълс и Ринаун със слаб пояс /веднага Джелико изпраща да ги добронират/, а след войната им слагат нови пояси.Следващият клас линейни крайцери и крайцерска версия на Куин Елизабет е Худ, препроектиран специално с 12 инчов наклонен навътре пояс и за първи път се получава балансиран проект.
                          Германците вървят по обратния път - запазват бронята като на Дерфлингер и увеличават калибъра - на Макензен до 350мм, а на Ерзац Йорк - до 380мм
                          П.В.

                          Comment


                            Ето го анализ на Ютландския бой от Кембъл заедно със схеми:
                            П.В.

                            Comment


                              De Ruyeter написа
                              и за първи път се получава балансиран проект.
                              Много си в грешка, точно с Худ се получава безкрайно чудовищен кораб, докато всичко преди него си е много добре балансирано.
                              Като говорим за балсн и неговата липса рекордьори в това отношение са германските псевдо линейни крайцери: куци, импотентни с псевдо добра защи основаваща се на мизерно тесен пояс.
                              Ей това е хипер не балансиран проект, особенно ако го сравним с това което е изпълнявало тяхната роля в РН а именно QE, впрочем разликите в скоростта между "линейните крайцери на ФЗМ и QE е доста минимална само дето съпоставенои с нея те изглеждат жалки...което е и демонстрирано в реални бойни условия, при това по категоричен начин.

                              Comment


                                Тук с този линк давам всичси статистики за Ютланд - изстреляни снаряди от всяка страна - брой, калибървид - бронебойни, фугасни, полубронебойни, час и минута на стрелбата, повреде и т.н
                                П.В.

                                Comment

                                Working...
                                X