В грешка си, Гоги, по този въпрос - комуникационните линии нямат нищо общо със сражението при Марна за което иде реч (за да не затрупвам със сухопътни подробности темата ще ти препоръчам да прочетеш томчето на М. Галактионов, което е посветено на това сражение).
А по това време използването на кмиони за транспортиране на пехота (снабдяването тук повтарям няма нищо общо) е твърде значителна иновация, която не хрумва в ничия глава (вярно, французите правят една импровизация по темата, но тя няма кой знае какво реално значение за цялостния ход на голямото сражение). Вярно, тя би спестила загубата на темп, но този проблем в рамките на плана на Шлифен е разрешим с други средства. Основният проблем на германската сухопътна армия е, че Молтке-младши извършва множество промени които обезсмислят замисъла на Шлифен, в резултат на което се случват и всички събития, довели до прословутия "бяг към морето" и след това до установяването на статична линия на форнта за следващите 3 години.
А по това време използването на кмиони за транспортиране на пехота (снабдяването тук повтарям няма нищо общо) е твърде значителна иновация, която не хрумва в ничия глава (вярно, французите правят една импровизация по темата, но тя няма кой знае какво реално значение за цялостния ход на голямото сражение). Вярно, тя би спестила загубата на темп, но този проблем в рамките на плана на Шлифен е разрешим с други средства. Основният проблем на германската сухопътна армия е, че Молтке-младши извършва множество промени които обезсмислят замисъла на Шлифен, в резултат на което се случват и всички събития, довели до прословутия "бяг към морето" и след това до установяването на статична линия на форнта за следващите 3 години.
Comment