If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Коритото Хипер,( преименувана поради хода на дискусията)
еее говорим за ВСВ където по една случайност има североафрикански фронт, има една държава дето се ядат макарони, същата държава оплита конците в африка и опт една друга държава, дето пият бира с кремвирши и кисело зеле, се втурват да им помагат, в крайна сметка губят къде поради липса на Тактическо къде на Стратегическо мислене.
ОК, виж екстра е темичката , но военноморски може ли да се господства над Северна Африка...
Аз дето само Чонев и Нойкирхен съм чел, пак си мисля, че италианския флот е просто лукс за Рим, едва ли са имали някаква полза от 6-те си бойни кораба и бързичките си, уж, доколкото знам, без добро брониране тежки кръстосвачи...
Леките им сили, доколкото знам се представят добре, а и подводниците им от Бордо и тук там,не се излагат чак толкова много...
но да господстват? Кънингам добър флотоводец ли е, между другото?
Абе това че британският флот има най-добрите кадри в света е едно на ръка, но Италианският флот (с малко помощ от луфтвафе) е могъл да се разправи с британския, те обаче си мислят че без да влезнеш в сражение и да пролееш и от своята кръв ще спечелят. Пък и много глупаво е да мислиш че печелиш нещо само със строителството на един кораб, реално това е само загуба на парите вложени в него, за да получиш дивиденти трябва да го рискуваш вбой и дори да го загубиш. Но конкретната идея на темата беше какви действие би трябвало да предприеме Супермарина за да подпомогне африканското ТВД (не че не е очевидно:Maлтаa) и с какво биха могли да им се противопоставят Британците (освен още удари подобни на Таранто)
аха, ами примерно да се снабдят с гориво например, доколкото знам, положението е било плачевно.
Какво да направят: Аз бих казал, че големите кораби, обратно на твоята теза, са за имане, не за използване, знаеш , че другаде сковават, но в италианския случай, те са си сковани от проливите...
1. Първият удар е трябвало да бъде срещу Александрия, с всичко с което разполагат...
2. После Малта естествено...
3. После, не знам, ако Англия стреля по Оран, може би нещо с франсетата? Гибралтар?
Но всичко това в Средиземно море може да го направи и авиацията?!
Италианците както правилно отбеляза Гоги не искат да си рискуват кожата в в сражения, вероятно и затова строят корабите си толкова бързи.Реално обаче през годините на експлоатацията скоростта им е горо-долу колкото на тази в останалите флотове.Бронирането не е чак толкова слабо - справка - Зара, Еугенио ди Савоя, Гарибалди, Виторио Венето, но стратегията им е много зле и порочна. Те не успяват да унищожат авиацията на Малта и да я превземат, което трябва да е първостепенна важност за осигуряване безопасността на ливийските транспорти и доставките на Ромел, Кънингам ги бие като маче от дирек при всяка възможност.
Ne]o za broniraneto ne sym syglasen s tебе, Виторио е един от най-добре защитените линкори. А последните им крайцери също...не като изгъзицата Хипер.
Но да се върнем на стрратегията вие как го виждате превземането на Малта и евентуално как биха се противопоставили Британците...е хубаво е да уточним и за кога става въпрос.
Нека да започнем от 1940 г., когато Франция е капитулирала и Италия има 1 противник, а нивото на петролни запаси е сравнително високо.Освен това предлагам да не отличаме в критика на кораби от други държави, защото Хипер е доста по добър в повечето отношения освен в хоризонтална защита от Зара
Вертикалната защита си е идеална, кулите са перфектно защитени, барбетите - също, рубката също, ПВО му е страхотно - тежкото, пък и лекото, защото в края започва да получава бофорси и ерликони и фирлинги, скоростта -32.5 възла е стандартна за класа - не е като на английските таралясници.Я сравни 12х105мм, стабилизирани в три плоскости с 12х100мм на Алжир или 12х100мм на Зара - те са просто плачевни.На британските кораби 102мм са толкова недостатъчни, че направо да ти е мъка.Противоосколочното брониране на кулите - 25мм, че то и есминец може да ти извади кулите от глания калибър или да ти снижи скоростта.Само Кентовете получават някакъв мижав тесен 112мм пояс, а 80мм наклонен на 12.5 градуса +30-50мм скос е доста повече от 112мм.
Малко корекции: опит да бъдат стабилизирани 105мм-вите, смехотворни 37 мм зенитки, малко 20 мм, смешна хоризонтална защита, тънки барбети. нещо имам спомен че когато говорехме за японските таралясници 25 мм кули не ги смятахте за недостатък. +това ти го сравняваш с доста по-малки от него кораби, Всички тежки крайцери с неговото водоизместване го превъзхождат тотално..л.по всички параметри.
не е опит, а си е напълно успешна стабилизация, рейдерът трябва да има максимално брониран борд, за разлика от действащите в ескадра кораби и Хипер си отговаряна концепцията.Барбетите са му тънки - 85мм - да в сравнение с Ню Орлинс и Такао и но на Такао два от барбетите са 127мм.Палубата е слаба - добре, не твърдя, че е силна, но крайцерската палуба никога не е достатъчно силна да издържа тежки бомби, а и реалната дистания на бой е около 15 000м - на тежките крайцери, така че при по-лек снаряд едва ли ще пробие повече от 30мм.И на японските крайцери им е слаба защитата на гл. калибър.
Хипер не е чак толкова тежък 13 900 стандартно, Ойген - 14 200
Зара - 11 500, Учита - 10 000, Балтимор - 13 000, Такао - 13 000, Могами - 12 500, Алжир - 10 000
Comment