Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коритото Хипер,( преименувана поради хода на дискусията)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Това е математическо в битката има и и ГОЛЯМА ДОЗА КЪСМЕТ, както ти си писал - ВЕРОЯТНОСТТА от попадение в борда и палубата.Така че теорията е едно практиката е съвсем друго на теория твоите сметки са верни, на практика боевете които са се случвали от Ютланд до Бисмарк срещу Худ виждаш какъв резултат са имали
    П.В.

    Comment


      #47
      Да бе, вероятност - вероятност, ама то вятър, разсейка, течения, вълни, далекомерни грешки няма ли? А боен дух, а ситуация, -корабът добър, ама може да бъде потопен и от "по-лош"

      Comment


        #48
        В централния пост за управления на огъня са вкарват данни като скорост на въздуха, влажност, в самите кули, ъгъл на възвишение на оръдието, а разсейките са известни предварително, от боезапаса, от разстоянието между стволовете на цевите - колокото по-близо, толкова по-зле.А Ню-Орлинс са с оръдия в една люлка Гоги! , Вълнението, също има знаечение - затова има стабилизатори, а в някои държави са в три плоскости стабилизирани.Човешкият фактор, също е много важен - италианци и французи много често отстъпват - бегацио.Слаб кораб трудно може да надвие по-силен, а в частност за линкор - Гоги ще ми помогне не се сещам на прима виста
        П.В.

        Comment


          #49
          Аз какво общо имам с Ню-Орлиънс???? И аз ви говоря за наука а вие ми говорите за случайност. Е ако можете да ми дадете математическа дефиниция на късмета аз ще го включа в сметките, но дори късмет не може да пробие даден броневи лист ако сметките показват че дори в най-благоприятни (за снаряда) условия той не може да го направи, същото е и в обратна посока. И престанете да се измъквате с този късмет, късмет е че Бисмарк изобщо се е измъкнал от Датския проток.

          Comment


            #50
            Във всеки бой има късмет.Ако е така, то Шпее щеше да унщожи 3-те английски крайцера или Виторио Венето щеше да потопи 4-те леки британски крайцера.Когато двама капитани се срещнат на два кораба - примерно тежки крайцери и единия е 10 000 тона, а другия 14 500 тона, капитанът на по-малкия колкото и да е смелпредпочита да не се хвърля в атака, и да не смятя вероятности на попадения, защото противникът му е 1,5 по-голям и може да издържи доста повече попадения.Освен това той преценява не само колко може да вкара като попадения но и колко може да понесе самия той.
            П.В.

            Comment


              #51
              Настроенията и предпочитанията какво общо имат с науката?

              Comment


                #52
                ---

                И какво, науката доказва, че германците не могат да правят корита, така ли?

                Comment


                  #53
                  Гоги, сам признава, че е германофоб и обича да занижава бойната ценност на немските кораби, за сметка на британските корита
                  П.В.

                  Comment


                    #54
                    Ами очевадно (и аз за разлика от вас го доказах с факти) коритата им отстъпват на всики техни съвременници при това при значително по-голямо водоизместване. За мен единственните хубави германски кораби за "джобните линкори".

                    Comment


                      #55
                      И естествено немските тъпаци не ги включват в по-големите си операции...Защо ли - ами ниска скорост 26 възла мах 28, силна вибрация, два калибъра пак повтарям, два пъти по-малко зенитни оръдия от Хипер.Плюсове тежки оръдия и голяма автономност
                      П.В.

                      Comment


                        #56
                        Глей сега кво правят хората след 40-тата си година, а тези бързите разрушетели дето ви питах са били Z

                        Comment


                          #57
                          ---

                          Говорите за "наука", но не прекалявате ли с подобни спекуалации - науката доколко се вмества в реалните ситуации?
                          Само донякъде и примери за това могат да се намерят далеч не само във флотските сражения.
                          Много често "научните" (сиреч, опиращи се преди всичко върху технологията и "желязото") изчисления и анализи сочат едно развитие на събитията, което обаче се оказва неадекватно на това, което реално се случва.
                          И причината се корени в природата на обсъжданото явление - войната като цяло (но това важи и за отделното сражение, разгледано на всяко ниво) е хаотична, а не аналитична система и съответно в състоянието й могат да настъпят драстични промени, които няма как да се изчислят предварително, в резултат на действито на фактори, изглеждали маловажни когато се е провеждал анализът. Постфактум може да се търсят и дори намират подобни фактори, но подобно нещо няма как да се извърши априори.

                          Comment


                            #58
                            ---

                            Ти си абсолютно прав по Клаузевиц, ама тука сме нагазили в световния океан, един вид чука на технологичното превъзходство върху наковалнята на бойния дух!

                            Comment


                              #59
                              всичките немски разрушители развиват 38 възла, но не са мореходни, защото носовата 150мм кула тежи 60 тона и се зариват дълоко във водата.В бурно време направо си стават подводници
                              П.В.

                              Comment


                                #60
                                Балистиката си е наука, формата на корабите се дефинира с цифри.

                                Comment

                                Working...
                                X