мисля си, че като сметнеш всичк - оръдия, броня, ПВО, скорост, далечина на плаване, ПТЗ и т.н. ще излезе, че Бисмарк е най-калпавия кораб строен някога под слънцето и само случайността му е помогнала на него и на Тирпиц и на Шарнхорст и на Гнайзенау
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задълбочен поглед върху коритата
Collapse
X
-
Ами може и така да излезне, или искаш да кажеш че блестят с ПВО?ПТЗ? далечина? скорост?
С нещо да блестят тези кораби? Конкретно скоростта смятам да ползувам тази на изпитания. но като стигна до нея, сега работя по ПВО-то, данните на оръдията за нанесени, просто в момента не ми се занимава да въвеждам по колко от всяко са имали в различните периоди, освен това се чудя дали да не разширя таблицата с всички линкори взели участие във войната, 'щото то иначе Нелсън що да дири в нея, той е кораб от п-старо поколение, та ако ги сложа ще намерят място и линейните крайцери и модернизираните американски,италиански,британски,руски,японски кораби, ще бъде интересно, а когато я довърша може да се захвана скрайцерите. японците сигурно нямат шанс пред Дес Моинт, ама ще са близко до върха.
Comment
-
С много неща - ПТЗ е доста добро в сраавнеие с отвратителното на италианците, калпавото на КГV, дълбокото, но неефективно на Ямато, а и американското не е много цвете.Системата за управление на огъня - отпреди радарната епоха си е просто бонбон,
далечината 10 250 на тирпиц, 8100 на Бисмарк или 9200 на Шарнхорст при 15 възла или 8500 на Гнайзенау също не е малк например ако вземем френските е равна, от британските и Ямато е по-голяма, няма да споменавам средиземноморската на Литорио, само американците ги бият.
Скорст - КГV ли е по бърз или Норт Каролина, или СД, или Ямато, Айова е малко по-бърз от Шарнхорст, а Литорио е малко по-бавен
Значи един клас.А френските Дюнкерк е по-бавен, Ршельо по-бърз от Бисмарк, но по-бавен от Шарнхорст
ПВО-то на италианци 90мм или на французи те може би много добро или на японците.Май англичаните се доближават най-плътно до немците, а американците ги изпреварват.П.В.
Comment
-
както ги описваш са си средна работа по всичко и въпросът е колко средна., пък за далечината и ПТЗ-то яко се оливаш, аз поне във всички монографи които съм чел се сочи като слабо.
Скоростта, пак средна работа, по-бързи от някой от договорните, и по-бавни от дрги. Такаи не разбрах с какво блестят. пък ПВО-то на Литорио че е зле така е , обаче в сравнение с другите издишат толкова тотално че повече няма на къде. а и още нещо когато бъде сравнявана далечината на плаване това ще бъде при ЕДНАКВА скорост. отделно дето твоите данни се разминават с тези (Бисмарк/Тирпиц)
Range
8.525 nm at 19 knots 8.870 nm at 19 knots
6.640 nm at 24 knots 6.963 nm at 24 knots
4.500 nm at 28 knots 4.728 nm at 28 knots
Comment
-
А с далечината на шарнхост направо избиваш рибата, е те данните ти може и да са верни...ама са били такива само по замисъл...пък то с немските кораби:едно искали друго се получило. Ето и данните за Шарнхост/Гнайзеннау
Range
designed 8.200 nm at 19 knots 8.200 nm at 19 knots
actual 7.100 nm at 19 knots 6.200 nm at 19 knots
е нищо страшно на тебе ти е присъща тенденциозността. особенно по отношение на германските корита.
Comment
-
твоите данни не ги оспорвам, но аз ти дама данни на Шарнхорст и Гнайзенау при икономичен 15 възлов ход
Максимальная выходная мощность каждого турбоагрегата равнялась 53 360 л.с. при 265 — 280 об/мин на валах, то есть всего 160 080 л.с. Мощность каждой из трех турбин заднего хода составляла 13000 л.с. (по другим данным, 19 000 л.с.), а крейсерских — по 12 000 л.с. На испытаниях «Шарнхорст» развил 31,65, «Гнейзенау» — 30,7 узла. Дальность плавания 19-узловым ходом (на двух валах) при запасе топлива соответственно 6108 т (6345 м3) и 5360 т (5700 м3) оказалась 7100 и 6200 миль вместо проектных 8200, на 15 узлах 9020 миль, а указанным полным ходом — соответственно 2210 и 2900 миль. Иногда приводимая дальность плавания на 19 узлах 8400 миль для «Гнейзенау» и даже 10 100 для «Шарнхорста» представляется сильно преувеличенной.П.В.
Comment
-
Инцидент между Русия и Грузия
Plamen написаИногда приводимая дальность плавания на 19 узлах 8400 миль для «Гнейзенау» и даже 10 100 для «Шарнхорста» представляется сильно преувеличенной.
А ето и още материал за размисъл
В результате система ПТЗ на этих кораблях оказалась далекой от желаемой
но к концам цитадели, где корпус сужался, ее сопротивляемость падала до 200 кг ТНТ.
В результате система ПТЗ на этих кораблях оказалась далекой от желаемой
Comment
-
Шарнхорст има много остри обводи -вярно така си е и те намаляват ефективността на ПТЗ, но не я правят съвсем безнаджедна.Докато на други кораб, наглед масивно и внушаващо респект ПТЗ е гола вода.Например аз много харесвам слоистата защита на норт Каролина и какво?Едно торедо с 405 кг бойна глава го удря и му вади от строя радара, носовата кула е наводнена, може да стреля само при крайна необходимост, трагедия.А Бисмарк го обстрелват и Шарнхорст надводни кораби с торпеда с бойна глама от 340кг торпекс, а защитата, както отбеляза е предвидена за 250кг ТНТ.Виторио от колко торпеда сяда на дъното.А Ямато от едно торпедо гълта 3000!!!! тона вода! заради лошо занитените прегради.Спасява го само гигантското му водоизместване.Ами ако беше по-малък или торпедата бяхо повечко примерно 3-4?П.В.
Comment
-
Съдът се произнася по обвинения
Характеристиката на въоръжението е готова
кораб/главен калибър/спомагателен/универсален/зенитен/крайна оценка
Мисури'45/ 9.41/ 7.29/ 10.00/ 10.00/ 10.00/
Норд Каролина '45/ 8.87/ 7.29/ 10.00/ 7.37/ 9.14/
Саут Дакота '43/ 8.87/ 7.29/ 10.00/ 7.96/ 9.30/
Саут Дакота '44/ 8.87/ 7.29/ 10.00/ 9.36/ 9.68/
Бисмарк/ 8.11/ 9.23/ 5.57/ 1.00/6.51/
Тирпиц/ 8.11/ 9.23/ 5.74/ 3.00/ 7.10/
Нелсън '45/ 8.81/ 6.11/ 5.88/ 4.32/ 6.84/
КГ 5 '41/ 9.06/ 5.03/ 6.51/ 3.23/ 6.49/
Хау '45/ 9.06/ 5.03/ 6.51/ 7.49/ 7.66/
Венгард/ 7.41/ 6.18/ 8.69/ 7.35/ 8.07/
Ямато'42/ 10.00/ 8.48/ 4.38/ 0.74/ 6.43/
Ямато'44/ 10.00/ 10.00/ 8.75/ 4.66/ 9.10/
Литорио/ 8.89/ 7.29/ 2.68/ 1.09/ 5.44/
Ришельо/ 8.06/ 6.31/ 3.86/ 0.39/ 5.07/
Ришельо'45/ 8.06/ 6.31/ 3.86/ 7.12/ 6.91/
Дюнкерк/ 7.27/ 5.35/ 6.40/ 0.33/ 5.27/
Шарнхост /7.79/ 9.23/ 5.57/ 0.73/ 6.35/
Шарнхост '43/ 7.79/ 9.23/ 5.57/ 1.38/ 6.53/
Бисмарк е в оригинален вид, Тирпиц в максимално въоръжен.
Comment
-
и за хората дето ще ги домързи да си подреждат:
Мисури'45 ---10.00
Саут Дакота '44--- 9.68
Саут Дакота '43--- 9.30
Норд Каролина '45 ---9.14
Ямато'44 ---9.10
Венгард ---8.07
Хау '45 ---7.66
Тирпиц ---7.10
Ришельо'45--- 6.91
Нелсън '45--- 6.84
Шарнхост '43--- 6.53
Бисмарк ---6.51
КГ 5 '41 ---6.49
Ямато'42 ---6.43
Шарнхост ---6.35
Литорио ---5.44
Дюнкерк ---5.27
Ришельо ---5.07
Comment
-
комплексна характеристика на защитата: броня+ПТЗ
Ямато 10.00
Ришельо 9.60
Литорио 8.73
Венгард 8.51
Бисмарк 8.05
Нелсън 7.93
Саут Дакота 7.61
Айова 7.61
КГ 5 7.60
Вашинктон 7.19
Страсбург 6.90
Дюнкерк 6.53
Шарнхост 6.43
Съвсем нарочно освен мястото посочвам и конкретната оценка, за да може (който иска) да се направи преценка и каква е разликата между корабите.Ето КГ 5 и Айова са на различни места но разликата е минимална докато между 2 и 3 е доста голяма.
Comment
Comment