Айде и аз да си дам мойте 5 стотинки по въпроса.Да съвремеменните военни кораби струват луди пари,да ние тук освен корпус и кабеляк нищо друго неможем да построим.Проектите са скъпи,но и тук няма хора дето да проектират нещо умно и съвременно(да Ви давам ли примери с прословутата българска корвета,дето на кораб с 700 тона един умник искаше да поставя АК-130 дето тежи 200 тона).Украинците също не са цъфнали и вързали-погледнете им проекта за "родна" корвета,4е там 60% е внос,а със сегашното им състояние не корвета а катер в близките 5 г. няма да построят.Изходът е 1-като искаме да има Флот,стягаме дупетата и ръсим едни пари за нещо хубаво,ново и модерно защото след него пари за кораби няма да има поне 30 г.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нови бойни кораби
Collapse
X
-
Ама от вас морските научих, че "хубавото, новото и модерното" трябва да е в минимум 3 броя, пожелателно в 4, за да има някакъв смисъл. За всички е ясно, че при този вариант флот няма да има и то не защото няма желание.
komuso, колко години горе-долу живот има останал в сегашните ни бойни кораби? Руските и фрегатите.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Аз моето виждане за съвременен български военен флот го бях написал.И това е флот който с разумно и своевременно ремонтиране и модернизиране ще изкара едни 30 че и 35 години.Колкото до сегашният ни флот пак при един среден ремонт+средна по мащаби модернизация ще изкара още максимум 10 г.Но това са пари колкото за 1.5-2 нови корвети(OPV).
Comment
-
komuso написа Виж мнениеда Ви давам ли примери с прословутата българска корвета,дето на кораб с 700 тона един умник искаше да поставя АК-130 дето тежи 200 тона.
Не знам как го смятат, но според мен, на този етап ще е най-безболезнено от финансова гледна точка да се стегнат трите белгийки, в наши кораборемонтни заводи, за да изкарат още десетина години. Все пак са кораби с достатъчен тонаж, мореходност... ракети само им трябват и малко електронни джаджи май. Пък после ще видим.
komuso, можеш ли да дадеш с две три думи оценка за белгийките, чисто като кораби в настоящият момент ?
Comment
-
Пилот написа Виж мнениеСун Дзъ, вече 1000 пъти беше казвано - тук ще наравиш заварките и окабеляването на корпуса и толкова (а ако надстройката е композитна - и това забрави да е у нас). Това ИМХО е 20% от цената на боен кораб, не повече. Двигатели няма да произведеш, радари също (най-много да ги сглобиш, но то ние почти нямаме такива предприятия), за ракети и въоръжение да не говорим - просто не съществуват такива предприятия у нас (ако има - моля дай линкове и имена). Най-много по лиценз да направиш 76мм-вите снаряди. Каквато и да била електорника и чипове ще е произведена/проектирана в чужбина, най-много печатните платки да им слагаш компонентите у нас.
Далеч по-ефективно би било да си купиш корабите като само произведеш корпусите и внесеш останалото + смислен офсет с инвестиция в няколко профилни предприятия за да може след 10-20 години да има реално какво да се сложи наше на корабите при добра политика.
виж това
а това е сдружението на българската отбранителна индустрия - все сертифицирани за дейността си и възможностите си фирми.
За осъдените на живот и смъртта е приключение!
Comment
-
Аз се уморих да се боря с някой догми битуващи в този подфорум и вече не се и опитвам. Постулата че кораба е малка част от цената на кораба, мисля че беше въведено от Кухулин и се изповядва на религиозен принцип. Не случайно на няколко пъти давам пример с "еретиците" от израелският ВПК.
Твърдението че бойният кораб се състои от кабели и заварки е пресилено. Има също жироскопи за стабилизация, тоалетни, дръжки на вратите, хладилици, ел. табла, държачи за тоалетна хартия и още няколко хиляди елемента. Натвърдва се че двигателят няма да е български. Но се пропуска факта, че една е цената да купиш шведски дизел в полу-сглобено състояние и съвсем друга да го интегрираш на кораб. Да го свържеш с генератор и/или с гондоли с ел. двигатели и т.н. Зависи от дизайна на корабчето.
За въоръжението и сензорите, да не вкарваме темата в безкраен цикъл, но варианти бол. И скъпи и не чак толкова скъпи. А ако се направи серия от поне 6 кораба, не виждам защо част от сензорите да не се сглобяват в България. Антената трябва да се купи, но един радар не се състои само от антена. Същата работа и за радио оборудването.
А и не на последно място златната възможност кораба да се приведе в ПЪЛНО съответствие с местните условия, изискванията на БМФ и опита в Черно Море на хора като komuso.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
На 1000% си прав.
Аз също не разбирам, как при построена от нас корвета или ОРV ( ще прощавате за примера с Бата), все още има съмнения.
Може това да се дължи основно на неразбирането на корабостроенето. В нашият случай, корабът е построен по военни стандарти (най-вероятно руски или украински - което е същото), преминал е ходови изпитания, получил е всички сертификати и чак тогава на собствен ход е отишъл до Африка. Където разбира се е монтирано оръдието и каквото е трябвало да се заобиколи тук. Да, обаче за да се монтира там, тук всичко е било подготвено и произведено - погреби, вероятно системата (или част от нея) за подаване на боеприпасите, радари ... и т.н.
И всичко това за 20 милиона Ама не, бил само корпус... да вземем да платим 200+ милона на някой.
При вариант от 6 кораба и ако договорим по-нормална от арабска цена, една нова 1200-1300 тонна корвета с всичко необходимо едва ли ще надхвърли 80-90 милиона или 100 със хеликоптера. Чисто нов флот за 30-40 години напред, на цена по-малка от бъдещата покупка на осем стари изтребителя.
komuso написа Виж мнениеЗа "беггийките" незнам нищо-неслужа на тях и незнам в какво техническо състояние са.Но и те са производство-70-те а тогава и оръжията и концепциите за морска войно са били други.Просто нашите кораби не са за сегашното виждане на водене на война на море.
Comment
-
Аз пак ще си повторя въпроса - "или разчет на това как настоящият ни флот (целият, с бойните си възможности, може да се противопостави на това на снимката)"
Сун Дзъ, говоря за СНИМКИ, не за компютърни графики. В смисъл - едното е абсолютна съществуваща РЕАЛНОСТ, че вече и в повече от една бройки.
Иначе - какво производство на въоръжение, какви пет лева? Знаете ли, че т.нар. Радиозавод в Самоков, който преди много години правеше бая интересни нещица, вкл. Стършели и следващите по поколение смутители, станции, ПЗРК и прочее, сега има рибарник за пъстърва? Знаете ли колко струва да се изгради производство, дори по лиценз, за модерна РЛС, при това - само в пари, без да пресмятаме и другите важни фактори - производствена база, обучен персонал и прочее?
С две думи - стига с приказките от 1001 нощ. Имахме някакъв вид военна индустрия, която окончателно е загубена. Сори, но това са фактите.
И да обобщим - за да се направи модерен корвет у нас е необходимо:
1. Планове, схема и прочее ноухау за корпуса, електрическата и прочее системи - по лиценз. СКЪП
2. Лиценз за материалите, необходими за това (няма да говорим, че за модерен боен кораб огромна част от тях няма как да произведем)
3. Внос и интеграция на всичко останало - от двигател до въоръжение. МНОГО СКЪПО, особено за няколко бройки.
4. Обучение и издръжка на екипажи за тях.
И главното - какво точно изисква към момента и в перспектива военната, и в частност - военно-морската ни доктрина?
Накрая - пак да питам - ако "Адмирал Григорович" реши да се поразходи до Варна, как и с какво българският ВМФ може да го спре?
Дали ще отрази удар от 8 ПКР ?
Comment
-
кало написа Виж мнениеСун Дзъ, говоря за СНИМКИ, не за компютърни графики. В смисъл - едното е абсолютна съществуваща РЕАЛНОСТ, че вече и в повече от една бройки.
Аз не случайно пускам този кораб.
8 х RGM-84 Boeing Harpoon SSM Block 1G in 2 quad canister launchers
1 х General Dynamics/OTO Melara Mk 75 76 mm/62 Super Rapid DP gun
1 х Mk 31 Mod 3 RIM-116 RAM (21 missiles)
1 х Raytheon Mk 15 Mod 21 Phalanx (Block 1B) 20 mm Phalanx CIWS
2 х deck-mounted 7.62 mm M60 machine guns
Тези "благинки" на арабска цена струват 80 милиона - пълен комплект. Просто като отправна точка, за да няма локуми и спекулации за цените. Затова предполагам, че за държава от НАТО (като нас) е напълно реално да договорим едни 10-20% надолу, плюс нещо да се сглобява у нас.
Но надух цената заради ХАС и двата тритръбни торпедни апарата. Чиста реалност.
кало написа Виж мнениеНакрая - пак да питам - ако "Адмирал Григорович" реши да се поразходи до Варна, как и с какво българският ВМФ може да го спре?
кало написа Виж мнениеОт какви 8 ПКР, такива произведени в СССР преди 30 години? Ти как мислиш?
Comment
-
Кало, опитваш се да внесеш реализъм. Както и доста други интересуващи се от корабчета. Да не говорим, че тук имаме щастието че пишат и професионалисти. Това е хубаво. Но както съм споменавал, не е полезно. Стига лажерно дефинирали проблеми, вместо изкопаване на решения. Ясно че е по-лесно, но не е продуктивно. Освен това тоталитарният период за щастие свърши. Въпросният завод в Самоков не може да се спаси с административни мерки. Нито пък Сопот(там видяхме, че го спаси пазара на пук на държавата). Не сме Франция с техният финансов потенциал, за да си играем на протекционизъм. Тук нещата са прости защото е въпрос на оцеляване.
Спуска се поръчка с конкретни, ама много конкретни параметри. Слага се изискване еди колко си процента от кораба да е български. Финансира се. И от там нататък българските фирмички да се оправят както могат. Тяхна работа. Не сме ние тук който да мислим вместо тях, или да слагаме рамки, граници и т.н. и да се търкаляме в самодоволни обобщения като прасе в лайна. Както съм споменавал, интелектуалният потенциал на този форум(и на всеки форум по принцип) е чудовищно надценен. От самите участници във форума.
Съвсем друга работа е държавата да извади примерно 150 милиона долара за кораб и да видим инженерите на които това им е работата с която си хранят семействата какво ще измислят. Иначе твърдения изсечени в гранит, че в България примерно не може да се произведе/проектира дори оръдие, даже не са смешни.
1. Планове, схема и прочее ноухау за корпуса, електрическата и прочее системи - по лиценз. СКЪП
2. Лиценз за материалите, необходими за това (няма да говорим, че за модерен боен кораб огромна част от тях няма как да произведем)
3. Внос и интеграция на всичко останало - от двигател до въоръжение. МНОГО СКЪПО, особено за няколко бройки.
4. Обучение и издръжка на екипажи за тях.
Накрая - пак да питам - ако "Адмирал Григорович" реши да се поразходи до Варна, как и с какво българският ВМФ може да го спре?Last edited by Amazon; 17-08-2014, 00:05.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Май не разбираш - аз питам за произведен у нас корвет. Вж. моите точки и кажи ка да се решат въпросите по тях - в цифри.
Да.
Проблемът е, че РЕАЛНО, за последните 20-25 години България по отношение на съвременното въоръжение не се е променяла и не разполага с каквото и да въоръжение, което да противостои на модерните технологии, навлезли в този период. За по-образно - това е като да тръгнеш с танкове от ПСВ срещу КВ-1, или дори срещу ИС-3. Така по-ясно ли е?
Comment
-
Спуска се поръчка с конкретни, ама много конкретни параметри. Слага се изискване еди колко си процента от кораба да е български. Финансира се.
Хубаво е да мечтаем, но да знаем, че мечтите са само в рамките на форума и нямат нищо общо с реалността. Онази, която посочих на снимката по-горе.
Comment
-
Аз за това си казах мнението много отдавна - ако тотално няма пари и желание, купуваме брегови комплекси, колкото толкова, флотът може да е 2-3 Бата или нещо подобно колкото да го има. А в случай на война във Варна по улиците и морската градина слагаме колкото намерим в резерва 130мм-ви М-46 и го раздаваме в стил опълченци в Източна Украйна - оставяме модерният противник да се доближи максимално и се търси близък контактен бой. Просто и отчаяно„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
кало написа Виж мнениеХубаво е да мечтаем, но да знаем, че мечтите са само в рамките на форума и нямат нищо общо с реалността. Онази, която посочих на снимката по-горе.
Трябва ли България да има военен флот?
Трябва ли по принцип държава с голям излаз на море(реално близо една четвърт от границите и) да има някакъв военен флот?
Какво е изключителна икономическа зона и има ли почва у нас?
Дали флота е интегрална част от сигурността на една държава?
Има ли пари за скъпи играчки?
Ако се намерят, доколко хората в България биха желали да финансират френското или руското корабостроене с тези пари?
Има и нещо друго. Ние сме част от военен блок. НАТО. НАТО биха ни защитили. С желание, или не. Зависи от ситуацията. До известна степен. До каква степен е пряко следствие от нашата полезност. Ако не сме полезни... Ако пък изобщо не сме в състояние да се защитим, тогава и НАТО не може да ни помогне. Това не е хуманитарна организация. Ако паднеш от първят шамар, това че си в групата на големите побойници няма да ти помогне.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment