Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нови бойни кораби

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Amazon написа Виж мнение
    Да, объркал съм се, предвиден е за 4 Екзосета.
    Това едно на ръка. По-важното е, че Екзосе няма вертикален старт.

    Comment


      Пилот написа Виж мнение
      За фрегатите и защо са подходящи за ТиС - нямам си никаква представа, но от очевидните предположения - ........ подходящи лодки .......
      Абсолютно вярно - задвижват се от джет, а не от винт.

      Пилот написа Виж мнение
      Иначе личното ми мнение е, че ТиС основно трябва да се поемат не от военните, а граничарите и катерите им да минат на нещо като coast guard със съответните хеликоптери и може би 1-2 допълнителни кораба за по-кофти условия.
      По-рано го написах и сега само ще се цитирам -
      Sea Dog написа Виж мнение
      Гранична полиция, или по-точно морската й компонента, трябва да се реформира в "Брегова охрана", с правомощия и извън 12 милната зона - наличните там патрулни катери напълно покриват нуждите за каквото се сетите.
      При много лошо време, който и да е кораб няма да е в състояние да спасява хора, тогава, единственото решение са хеликоптерите.

      Пилот написа Виж мнение
      Както описваш Пантерите те могат да служат единствено за ТиС и возене на генерали, в случай на война май само самоделни НУРС-ове може да им се сложат.

      Click image for larger version

Name:	image_730465.jpg
Views:	1
Size:	752.6 КБ
ID:	538956



      Пилот написа Виж мнение
      За плашене на подводниците освен да стегнем граничните катери в епичен двубой с подводници в стил Хемингуей - 4 дълбочинни бомби и картечница, друго не се сещам
      Помисли, кой друг има активен сонар и според съфорумците не ни трябва ?! Питай и komuso, кой води конвоя при излизане от пристанище....
      Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

      Comment


        Sea Dog написа Виж мнение
        Помисли, кой друг има активен сонар и според съфорумците не ни трябва ?! Питай и komuso, кой води конвоя при излизане от пристанище....
        Някой от миночистачите, вероятно Цибър? Но не ми се вярва някоя подводница да се уплаши от него, тези сонари обикновено са високочестотни и не вършат много работа за ПЛО.

        Comment


          -Каква е разликата между високочестотните и останалите сонари ? Т.е. За какво могат да се използват ?
          -Хидрографна служба не е случайно към ВМС (картите с дълбочините в пристанищата са с гриф "Секретно, само за вътрешно ползване" ) - в дискутираната зона дълбочината не е толкова голяма.
          -Никоя подводница няма да се уплаши от такъв кораб и ще го пропусне, той не е апетитна цел (според звуковия му профил от сонар и винтове) - имайки предвид ограничения си ресурс и горните две точки, как бихме могли да направим тралчика плашещ ?
          Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

          Comment


            Сега остава да каже някой, че с тралчици ще осигуряваме ПЛО и купона ще е пълен
            Ние с ПЛК-тата не можехме навремето да засечем нашите подводници, хем ги знаехме къде ще се "крият" по време на ученията и съм го виждал с очите си този "феномен", защото бях зам. командир на БЧ-4 на 42-ката цяла година.
            Нo пък и новите турски подводници сигурно няма да са толкова добри като нашите стари руски

            Comment


              Никой не е отменил задачата за фрегатата/корвета и хеликоптерите ! Питането е какво може да им помогне, другарю зам. командир на БЧ-4.
              Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

              Comment


                Ясно, защото друго си помислих от това:

                Sea Dog написа Виж мнение
                Помисли, кой друг има активен сонар и според съфорумците не ни трябва ?! Питай и komuso, кой води конвоя при излизане от пристанище....

                Comment


                  Sea Dog написа Виж мнение
                  -Каква е разликата между високочестотните и останалите сонари ? Т.е. За какво могат да се използват ?
                  Високочестотните сонари са много по-прецизни, имат по-висока разделитенна способност, по-слабо се поддават на естествени смущения. Лошото е, че звуците с висока честота затихват страшно бързо, съответно сонара има малък обсег. Това го прави подходящ за откриване на мини, за противоторпедна защита, но не и за борба с модерните подводници.

                  Sea Dog написа Виж мнение
                  -Никоя подводница няма да се уплаши от такъв кораб и ще го пропусне, той не е апетитна цел (според звуковия му профил от сонар и винтове) - имайки предвид ограничения си ресурс и горните две точки, как бихме могли да направим тралчика плашещ ?
                  Нямам отговор на този въпрос. Едно време, когато техниките за откриване на подводници са били по-примитивни, а торпедата са имали ефективен обсег 5-6 км, вероятно тралчика е бил голям враг на подводниците в плитките води. Там високочестотния сонар върши чудесна работа, а нискочестотните сонари са били напълно безполезни в тези условия.

                  Днес, благодарение на техническите революции в изчислителната техника и някои други области, работата с ниски честоти на плиткото не е проблем и подводниците могат да се засегат на големи разстоятия. Съответно, торпедното въоръжение също търпи развитие. Турските торпеда, например, имат обсег 50 км.

                  В този контекст ролята на тралчика като ПЛО тотално ми се губи и не виждам как може да се усили в това направление.

                  Comment


                    Тралчоците са много полезни корабчета,едно че успешно се справят с основната си задача,но могат да се използват за минни заградители а "трабанчетата" доказаха,че много успешно се справят с ролята на патрулен/противодиверсионен катер в рейдовата зона и вътре в пристанище.Като основна ПЛО сила естественно нестават но тралчок с дистанционно управляем модул с ХАС,камери и магнитомер + 6/8 дълбочинни бомби си е "зъбато тигърче" в крайбрежната зона.Първо за 30-70 тона никой няма да прежали торпедо,второ-ниско гази и е изключително маневрено,и трето 6 ББ-1 и 2х12.7 картечници хич не са за пренебрегване.
                    От личен опит мога да ви кажа,че никоя подводница не/няма да стреля с торпедо от 50 км.На такава дистанция се стреля със СубХарпун и подобните нему ПКР.Първо на 50 км рядко можеш да чуеш нещо без активен сонар а да селектираш цел си е мишън инпосибъл.Второ 50 км торпедото дори с 50 възла скорост ги минава за 6-10 минути ,време предостатъчно и за откриване,и за маневриране и за контрамерки че и за изчисляване на ЕДЦ на ПЛ и контраудар по нея.Обикновенно от ПЛ по НК се стреля от растояние от 0.5 до 5 мили максимум.

                    Comment


                      Първо за сонарите - една от тактиките на подводниците е да чака, тихо и неподвижно, на дъното - високочестотните сонари + ехолота (чертаещ дъното) + познаването на характеристиката на това дъно - дълбочини, потънали обекти, релеф и т.н. (благодарение на Хидрографна служба),та тралчика може да търси в подозрителните места несъответствия. Хеликоптера/ите си пускат буйове, фрегатата/корветата си обследва района, но все някъде ще се появи съмнение за "нещо" - е няма как всеки път бордовия хеликоптер да припка до там и да мята бомба, нито основната ни бойна единица да провери всичко - там е работата на тралчика. Komuso го написа, поставянето на буксируем ХАС (не ми се търси, но преди бях срещал цена между 11 и 14 млн. евро) и магнитомер го превръщат в доста успешен помощник на основните сили. Една ББ-1 е 140 кг., спускат се от кърмата, ръчно....10-12 бр. са достатъчни; т.е. няма нужда за някакви генерални промени.

                      Колкото и да се напъваме, повече от 4 нови бойни кораба едва ли ще имаме. Е няма как да изпратите 50 % от основните си сили да пазят конвой от един ферибот или два-три сухотоварни/контейнеровоза (няма да кажа защо ферибота е един, че Пилот ще ми се кара ), оставяйки полвината крайбрежие непокрито. Да не забравяме, че трябва да се следи и за въздушната и надводна обстановка..... Или с други думи, трябва ни и някой "помощник" - евтин и не строго профилиран в ПЛО. И понеже знам какво ще се напише за годините на сегашните тралчици - "Яхонт"-ите са от '80 - '85; "Цибър" - '89; бившите балчишки трабанти и те средата на '80-те (+ са и наше производство). За сравнение - проверете SEYDİ CLASS и FELENK CLASS, при комшиите....
                      Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                      Comment


                        komuso написа Виж мнение
                        Обикновенно от ПЛ по НК се стреля от растояние от 0.5 до 5 мили максимум.
                        Съгласен съм с всички тези неща, доколкото се отнасят към една минала епоха - примерно времената на Фолкландската война.

                        Днес концепцията е доста по-различна.

                        komuso написа Виж мнение
                        Първо на 50 км рядко можеш да чуеш нещо без активен сонар а да селектираш цел си е мишън инпосибъл.
                        На тези дистанции трудно могат да се чуят специализираните съдове (с намалена шумност), но конвой - охохо. При това не е нужна никаква прецизна селекция, защото турските торпеда се управляват по оптичен кабел на цялата дистанция до поражението. Подводницата ги използва като допълнителен сензор, а информацията се обработва от нейните системи. При това сензора е много мощен - торпедния сонар може да работи и в пасивен режим, и в активен.

                        komuso написа Виж мнение
                        Второ 50 км торпедото дори с 50 възла скорост ги минава за 6-10 минути ,време предостатъчно и за откриване,и за маневриране
                        Торпедото е електрическо и се движи малошумно със скорост двайсетина възела. Целта разбира, че е атакувана, едва когато от подводницата решат да го вкарат в боен режим на скорост 50 възела. Ако изобщо се наложи.

                        komuso написа Виж мнение
                        за изчисляване на ЕДЦ на ПЛ и контраудар по нея
                        Практически невъзможно, защото атаката е скрита. Подводницата може да е южно, а торпедото да атакува от запад. Управлява се по кабел...

                        И изобщо, всички тези неща вече далеч не са връх на технологиите. Германците летят напред:



                        Comment


                          Sea Dog написа Виж мнение
                          Първо за сонарите - една от тактиките на подводниците е да чака, тихо и неподвижно, на дъното - високочестотните сонари + ехолота (чертаещ дъното) + познаването на характеристиката на това дъно - дълбочини, потънали обекти, релеф и т.н. (благодарение на Хидрографна служба),та тралчика може да търси в подозрителните места несъответствия.
                          Факт. Въпроса е в дистанциите. Подводницата може да чака в засада някъде зад хоризонта И може да си обере крушите във всеки един момент, камо ли да чака тралчик с дълбочинни бомби.

                          Comment


                            Срещу това и сонарни бойове "на всеки километър" и "Орион" да имаме, пак няма спасение....
                            Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                            Comment


                              Е, това е борба на меч със щит. Едното се развива и другото се развива. Именно буйове "на всеки километър", мощни нискочестотни сонари и достатъчно хеликоптери във въздуха са спасението. Освен това в активната защита също има сериозни разработки, например Баракуда, новата SSTD и др.

                              Comment


                                Кухулин написа Виж мнение
                                Именно буйове "на всеки километър", мощни нискочестотни сонари и достатъчно хеликоптери във въздуха са спасението.
                                Съгласен !!!!
                                Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                                Comment

                                Working...
                                X