Amazon написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нови бойни кораби
Collapse
X
-
Пилот написа Виж мнениеЗа фрегатите и защо са подходящи за ТиС - нямам си никаква представа, но от очевидните предположения - ........ подходящи лодки .......
Пилот написа Виж мнениеИначе личното ми мнение е, че ТиС основно трябва да се поемат не от военните, а граничарите и катерите им да минат на нещо като coast guard със съответните хеликоптери и може би 1-2 допълнителни кораба за по-кофти условия.Sea Dog написа Виж мнениеГранична полиция, или по-точно морската й компонента, трябва да се реформира в "Брегова охрана", с правомощия и извън 12 милната зона - наличните там патрулни катери напълно покриват нуждите за каквото се сетите.
Пилот написа Виж мнениеКакто описваш Пантерите те могат да служат единствено за ТиС и возене на генерали, в случай на война май само самоделни НУРС-ове може да им се сложат.
Пилот написа Виж мнениеЗа плашене на подводниците освен да стегнем граничните катери в епичен двубой с подводници в стил Хемингуей - 4 дълбочинни бомби и картечница, друго не се сещамСнимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
-
Sea Dog написа Виж мнениеПомисли, кой друг има активен сонар и според съфорумците не ни трябва ?! Питай и komuso, кой води конвоя при излизане от пристанище....
Comment
-
-Каква е разликата между високочестотните и останалите сонари ? Т.е. За какво могат да се използват ?
-Хидрографна служба не е случайно към ВМС (картите с дълбочините в пристанищата са с гриф "Секретно, само за вътрешно ползване" ) - в дискутираната зона дълбочината не е толкова голяма.
-Никоя подводница няма да се уплаши от такъв кораб и ще го пропусне, той не е апетитна цел (според звуковия му профил от сонар и винтове) - имайки предвид ограничения си ресурс и горните две точки, как бихме могли да направим тралчика плашещ ?Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
-
Сега остава да каже някой, че с тралчици ще осигуряваме ПЛО и купона ще е пълен
Ние с ПЛК-тата не можехме навремето да засечем нашите подводници, хем ги знаехме къде ще се "крият" по време на ученията и съм го виждал с очите си този "феномен", защото бях зам. командир на БЧ-4 на 42-ката цяла година.
Нo пък и новите турски подводници сигурно няма да са толкова добри като нашите стари руски
Comment
-
Никой не е отменил задачата за фрегатата/корвета и хеликоптерите ! Питането е какво може да им помогне, другарю зам. командир на БЧ-4.Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
-
Ясно, защото друго си помислих от това:
Sea Dog написа Виж мнениеПомисли, кой друг има активен сонар и според съфорумците не ни трябва ?! Питай и komuso, кой води конвоя при излизане от пристанище....
Comment
-
Sea Dog написа Виж мнение-Каква е разликата между високочестотните и останалите сонари ? Т.е. За какво могат да се използват ?
Sea Dog написа Виж мнение-Никоя подводница няма да се уплаши от такъв кораб и ще го пропусне, той не е апетитна цел (според звуковия му профил от сонар и винтове) - имайки предвид ограничения си ресурс и горните две точки, как бихме могли да направим тралчика плашещ ?
Днес, благодарение на техническите революции в изчислителната техника и някои други области, работата с ниски честоти на плиткото не е проблем и подводниците могат да се засегат на големи разстоятия. Съответно, торпедното въоръжение също търпи развитие. Турските торпеда, например, имат обсег 50 км.
В този контекст ролята на тралчика като ПЛО тотално ми се губи и не виждам как може да се усили в това направление.
Comment
-
Тралчоците са много полезни корабчета,едно че успешно се справят с основната си задача,но могат да се използват за минни заградители а "трабанчетата" доказаха,че много успешно се справят с ролята на патрулен/противодиверсионен катер в рейдовата зона и вътре в пристанище.Като основна ПЛО сила естественно нестават но тралчок с дистанционно управляем модул с ХАС,камери и магнитомер + 6/8 дълбочинни бомби си е "зъбато тигърче" в крайбрежната зона.Първо за 30-70 тона никой няма да прежали торпедо,второ-ниско гази и е изключително маневрено,и трето 6 ББ-1 и 2х12.7 картечници хич не са за пренебрегване.
От личен опит мога да ви кажа,че никоя подводница не/няма да стреля с торпедо от 50 км.На такава дистанция се стреля със СубХарпун и подобните нему ПКР.Първо на 50 км рядко можеш да чуеш нещо без активен сонар а да селектираш цел си е мишън инпосибъл.Второ 50 км торпедото дори с 50 възла скорост ги минава за 6-10 минути ,време предостатъчно и за откриване,и за маневриране и за контрамерки че и за изчисляване на ЕДЦ на ПЛ и контраудар по нея.Обикновенно от ПЛ по НК се стреля от растояние от 0.5 до 5 мили максимум.
Comment
-
Първо за сонарите - една от тактиките на подводниците е да чака, тихо и неподвижно, на дъното - високочестотните сонари + ехолота (чертаещ дъното) + познаването на характеристиката на това дъно - дълбочини, потънали обекти, релеф и т.н. (благодарение на Хидрографна служба),та тралчика може да търси в подозрителните места несъответствия. Хеликоптера/ите си пускат буйове, фрегатата/корветата си обследва района, но все някъде ще се появи съмнение за "нещо" - е няма как всеки път бордовия хеликоптер да припка до там и да мята бомба, нито основната ни бойна единица да провери всичко - там е работата на тралчика. Komuso го написа, поставянето на буксируем ХАС (не ми се търси, но преди бях срещал цена между 11 и 14 млн. евро) и магнитомер го превръщат в доста успешен помощник на основните сили. Една ББ-1 е 140 кг., спускат се от кърмата, ръчно....10-12 бр. са достатъчни; т.е. няма нужда за някакви генерални промени.
Колкото и да се напъваме, повече от 4 нови бойни кораба едва ли ще имаме. Е няма как да изпратите 50 % от основните си сили да пазят конвой от един ферибот или два-три сухотоварни/контейнеровоза (няма да кажа защо ферибота е един, че Пилот ще ми се кара ), оставяйки полвината крайбрежие непокрито. Да не забравяме, че трябва да се следи и за въздушната и надводна обстановка..... Или с други думи, трябва ни и някой "помощник" - евтин и не строго профилиран в ПЛО. И понеже знам какво ще се напише за годините на сегашните тралчици - "Яхонт"-ите са от '80 - '85; "Цибър" - '89; бившите балчишки трабанти и те средата на '80-те (+ са и наше производство). За сравнение - проверете SEYDİ CLASS и FELENK CLASS, при комшиите....Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
-
komuso написа Виж мнениеОбикновенно от ПЛ по НК се стреля от растояние от 0.5 до 5 мили максимум.
Днес концепцията е доста по-различна.
komuso написа Виж мнениеПърво на 50 км рядко можеш да чуеш нещо без активен сонар а да селектираш цел си е мишън инпосибъл.
komuso написа Виж мнениеВторо 50 км торпедото дори с 50 възла скорост ги минава за 6-10 минути ,време предостатъчно и за откриване,и за маневриране
komuso написа Виж мнениеза изчисляване на ЕДЦ на ПЛ и контраудар по нея
И изобщо, всички тези неща вече далеч не са връх на технологиите. Германците летят напред:
Comment
-
Sea Dog написа Виж мнениеПърво за сонарите - една от тактиките на подводниците е да чака, тихо и неподвижно, на дъното - високочестотните сонари + ехолота (чертаещ дъното) + познаването на характеристиката на това дъно - дълбочини, потънали обекти, релеф и т.н. (благодарение на Хидрографна служба),та тралчика може да търси в подозрителните места несъответствия.
Comment
-
Срещу това и сонарни бойове "на всеки километър" и "Орион" да имаме, пак няма спасение....Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
-
Е, това е борба на меч със щит. Едното се развива и другото се развива. Именно буйове "на всеки километър", мощни нискочестотни сонари и достатъчно хеликоптери във въздуха са спасението. Освен това в активната защита също има сериозни разработки, например Баракуда, новата SSTD и др.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеИменно буйове "на всеки километър", мощни нискочестотни сонари и достатъчно хеликоптери във въздуха са спасението.Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Comment
Comment