Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Безпилотни самолети (UAV)
Collapse
X
-
За сравнение БПЛА летят вече с дни
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Мне, вече доста БПЛА летят по 30-40 часа, без да говорим за разни рекорди със слънчеви панели по 336 часа във въздуха. Израелският IAI Heron има регистриран полет от 52 часа, макар че максималният полет в оперативни условия е около 45 часа. А IAI Eitan лети 70+ часа и има обсег 7400 км. Според някои слухове именно с него Израел е нанесъл бомбен удар в Судан през 2009 г."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Ейтана обаче също няма как да се ползва на ниско ниво и е сравним с Глобъл Хоука като размери и сериозно предполагам, че и като разходи за експлоатация не е много по-евтин. Heron също си е теле . Вкратце нещо можещо да лети няколко дни обикновено не е достъпно за ползване за взводен командир, а по-скоро за някой генерал-майор ръководещ поне регионален щаб. Иначе темата за БЛА е доста интересна. Уви литературата по въпроса струва мама, тате, апартамента, жигулата и туршиите в мазетоКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Аз не съм казвал, че това са малки БПЛА на взводно ниво. Просто казах, че някои БПЛА вече летят с дни и за пълноценно разузнавателно средство МБПЛА се изисква продължителност на полета от този порядък."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Много зависи за какво точно разузнаване ще се ползват. Ей ти нещо неспособно да лети няколко дни
eто ти още нещо
крайно ми е съмнително някой да ги обяви за непълноценни разузнавателни БПЛА само защото има полетно време 45-90 минути, товар 5-7 килограма и не могат да шават много много извън пряката видимост на оператора(въпреки, че това се променя кажи речи докато си пишем - даже и на цивилния пазар е налична необходимата апаратура, позволяваща да ползваш едновременно GPS и ГЛОНАСС в зависимост от това коя мрежа е с по-силен сигнал в района, което реално свежда ролята на оператора до внасяне на дребни корекции в полета ако са необходими). Но пък от друга страна и не се нуждаят от специално развърната скъпа мрежа от спътници, като БПЛА с радиус на действие 19000 километра, сложни гимбали с радио контрол (онуй нещо на което се монтира камерата за да има обзор на 360 градуса във всички равнини) и тъй нататък. Та вкратце без значение дали може да лети 1 или 52 часа все си е пълноценно разузнавателно средство въпроса е за какво разузнаване ще се ползва.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
нз до колко е вярно но изглежда впечатляващо ако е постигнато в указаният период http://fakti.bg/technozone/45148-cru...ot-70-te-video
Comment
-
Много зависи за какво точно разузнаване ще се ползват...
Нещо информативно:
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеSailor, ами да не се повтарям - в предните постове съм обяснил какви нови възможности ще отворят и за какви задачи ще се използват МБПЛА. Такива, които сегашните БПЛА не могат да изпълняват поради размера си.
Нещо информативно:
Направо е парад на грозниците, имам усещането, че конструкторите участват в някакъв извратен конкурс по между си.
Всичко друго по света що лети и си върши работата и самолети, и хеликоптери имат някаква естетика.
Comment
-
Аз не разбирам много от тези неща, но понеже отдавна се интересувам от самолети (не съм инженер и мога по-скоро да оценявам точно външната страна, естетиката) бих казал, че май не откривам схема, която да не е използвана и за управляем самолет в един или друг момент (някои - бая отдавна). Вярно, не всички са минавали от категория прототип и проект към серийно производство. Но не ги намирам за особено грозни.
На мен по-скоро ми е интересно защо при по-големите са запазили формата, характерна за управляем самолет с кабина - това не е ли неудобно от аеродинамична гледна точка (създава допълнително съпротивление?). Вярно, че някъде трябва да сложат електрониката, но не могат ли да я "разнесат" из фюзелажа? Или разчитат на вече отработени аеродинамични схеми?
Comment
-
Преместих нещата в отделна тема.
Колкото до кабиноподобната издатина - мисля, че това не е радар, ами антената за спътникова връзка?„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Само дай 500 хиляди евро, кажи какво искаш да може да прави(и каква да е - самолет или вертолет) и ми остави три месеца Амазоне и ще си имаш играчкатаКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Пилот написа Виж мнение.....
Колкото до кабиноподобната издатина - мисля, че това не е радар, ами антената за спътникова връзка?
Същото в пълен размер: http://www.nasa.gov/centers/dryden/i...90-19_full.jpg
И Global Hawk:
Comment
Comment