albireo написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
IAI Kfir
Collapse
X
-
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
-
gollum написаЧестно казано, не съм наясно как стоят юридически нещата в подобен случай, но май френското правителство не е трябвало да плаща нищо. Нали поръчките са правени на частни компании? Т.е. договорите са с тях и те би трябвало да връщат пари и да плащат неустойки, а не френското правителство, което забранява доставките по тези сделки.
Само че нещата не стоят точно така разбира се, и когато научава за отмъкнатите катери, френският министър на отбраната дори иска да вдига ударна авиация след тях и да ги потопи в международни води.
Амазон, има една приказка - сърдитко Петко, празна му торбичка. Фактите са, че Еквадор има по-боеспособни ВВС от България, пък ти можеш да обясняваш до утре колко е стар планера и пр. и пр.
Сега, първите версии на Кфир са били някъде по $4-5 млн. бройката, последните са към $20 млн. ($25 млн. е била първоначална оферта, за да има накъде да падат, това е елементарна тактика на пазарлъка). Както и да го гледаме, си е без пари. Обаче се получава вечното назландисване, ако ти решаваше, до сделка очевидно няма да се стигне никога"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеВъв всеки случай драстично по-добър от F-16 Block 15/30 ADF изваден от аризонската пустиня и без MLU
Освен това гръцки пилоти по форумите са оплакват от високи експлоатационни разходи и аварийност при техните миражи(разбирай Кефир) в сравнение с Ф-16.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
albireo написа Виж мнениеАмазон, да си призная изкушаващо е да се спрем и на такъв вариант само и само за да се види как ще изтрещят тези като теб .This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Няма да има нужда да създаваме ремонтна база от нулата, всичко по сложно включително и КВР ще се прави при комшиите. Част от подготовката на пилотите може да става при комшиите, съвместни учения и т.н. Ще се спестят милиони"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеОсвен това гръцки пилоти по форумите са оплакват от високи експлоатационни разходи и аварийност при техните миражи(разбирай Кефир)
Гръцкият Мираж е съвсем, ама съвсем различен самолет.
край и на този ОТ.
Comment
-
Е, значи не съм те разбрал - спомена де Гол и звучеше логично, че визираш френското правителство. Защото ако става въпрос за частни компании - има си съдилища и прочее. Така или иначе, може би са се разбрали нещо под масата по този въпрос (с частните компании).
Ако пък правителството ще брани френската чест, да плаща и масрафа.
Подозирам, че това едва ли е първият такъв случай - ембарго е налагано в много случаи от много държави и сигурно не една и две платени сделки са спирани по този начин (не става въпрос само за Израел). Да не говорим, че запора на активите в банките в подобни случаи едва ли е много по-различно от задържане на вече платена поръчка, а също се прилага редовно. Но отиваме в друга тема.
когато научава за отмъкнатите катери, френският министър на отбраната дори иска да вдига ударна авиация след тях и да ги потопи в международни води.
ПП благодаря за историята - не я знаех, а е интересна. Би могла да се направи на филм (нищо чудно и да са я направили).
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеУбеден съм че си от хората, които биха плюли на интересите на България, само за да видиш как ще изтрещят такива като мен.
А сега сериозно. Темата не е интересите на България, нито какви самолети трябват на нашите ВВС (такава май има). Темата е IAI Kfir. Която ти започна убеден, че самолетът го има, само за да прецакват страни като нашата, но нейсе - би могло да се получи тема. Не и с глупави майтапи обаче, нито пък с постоянни офтопици.
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеАми аз не съм казал нищо за френското правителство. Ако са поръчани на частни компании, значи и чертежите са откраднати от частни компании, ако някой трябва да протестира, са те, а не френското правителство Ако пък правителството ще брани френската чест, да плаща и масрафа.
Dinain написа Виж мнениеАмазон, има една приказка - сърдитко Петко, празна му торбичка. Фактите са, че Еквадор има по-боеспособни ВВС от България, пък ти можеш да обясняваш до утре колко е стар планера и пр. и пр.
Сега, първите версии на Кфир са били някъде по $4-5 млн. бройката, последните са към $20 млн. ($25 млн. е била първоначална оферта, за да има накъде да падат, това е елементарна тактика на пазарлъка). Както и да го гледаме, си е без пари. Обаче се получава вечното назландисване, ако ти решаваше, до сделка очевидно няма да се стигне никогаThis is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
albireo написа Виж мнениеАма разбира се, както и много хора тук и аз съм на щат, като ми се плаща за всяко "плюене на интересите на България."
А сега сериозно. Темата не е интересите на България, нито какви самолети трябват на нашите ВВС (такава май има). Темата е IAI Kfir. Която ти започна убеден, че самолетът го има, само за да прецакват страни като нашата, но нейсе - би могло да се получи тема. Не и с глупави майтапи, нито с постоянни офтопици.
Така че по-добре да си запазим тези 25 милиона на самолет за нещо друго. Иначе след пет години ще имаме паметници висящи на земята заради либса на части, потдръжка (или много скъпа такава), или в най-лошият случай изтекъл ресурс.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Не искам да се отклонявам, често казано тази тема за новите изтребители на българските ВВС е дъвкана много, и си я има отделно. За Кфир е думата:
Аз не отричам правото на Франция да налага ембарго. Без да се отвличам във въпроси защо и как, де Гол налага такова ембарго, което се разпрострира и върху вече произведени и платени оръжия (забраната да бъдат доставени на Израел). Ок, в тази ситуация е нормално въпросните фирми-изпълнители да се извинят, че не могат да доставят стоката, и да върнат парите. Но това не се случва, нито за Миражите, нито за катерите. На всичкото отгоре Де Гол (вече ще го нарека наглец) не спира строежа на катерите, за да не се налага да се съкращават работници в корабостроителниците (щото във Франция по това време и без това стачки, брожения, едно-друго) и ги завършва - без съмнение с идеята да ги продаде на някой друг, т.е. двойна продажба (наглец на квадрат). Израелците изработват план, там както е описан в статията, и ги отмъкват. С Миражите пък, има версия, че тези 50 бройки, които вече са били платени, са доставени на френските ВВС, а израелците все пак получават 50 други, обаче във вид на чаркове, защото ембаргото не важяло за резервни части, и си ги сглобяват сами. Но това са слухове. Другият вариант е както казва Албирео, да са се разбрали с Десо под масата "вижте сега, пичове, не можем да ви доставим самолетите заради тоя пън Де Гол, и кинтите няма да върнем, ама да не сте капо - на ви тука едни чертежи, пък ние нищо не сме видели".
Gollum написаИначе прочетох за историята - това с удара е "забавно", но пък шефът на ГЩ не дава да мине, доколкото схванах."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеАми ако говорим сериозно, цената наистина е добра, но самолета е с изчерпан модернизационен потенциал, не е ясно колко е скъп за потдръжка, частите ще са много скъпи защото дори и да не ни извиват ръцете все пак израелците трябва да ги произведат бутиково. Както Торн спомена, не е и ясно колко е ресурса на планера, което е нещо което няма как де се прескочи.
Така че по-добре да си запазим тези 25 милиона на самолет за нещо друго. Иначе след пет години ще имаме паметници висящи на земята заради либса на части, потдръжка (или много скъпа такава), или в най-лошият случай изтекъл ресурс.
Както казах по-горе преди 7-8 години от такава сделка би имало много смисъл. Сега вече негативите ще са повече. Целта при подобна покупка би била да се стъпи на нещо, върху което да се градят процедури, начин на работа и т.н. и да се лети, лети и пак да се лети. И целта на подобна покупка е да ти се осигури един времеви прозорец за около 20на години, през който да се случи всичко това и после когато дойдат по-добри времена, стъпвайки на тази база да се надгради с нещо съвременно и много модерно.
За такава цел, не е нужно да инвестираш в нещо свръхново. Нужно ти е нещо изпитано, доказано работещо, усвоено другаде, така че да видиш кое как и добри отношения с доставчика, за да си гарантираш нормално ползване (това последното най-вече).
В този смисъл това за модернизационният потенциал не е толкова важно, ресурс на планера (след КВР) би имал достатъчно, резервни части има на корем от консервираните екземпляри.
Сега вече от такава сделка няма много смисъл. Негативите наистина са повече. Първо PR проблемът въобще не е за подценяване, а покупките на скъпите играчки за военните са не по-малко политически действия и второ този времеви прозорец става все по-малък и по-малък, от което ползите от сделката намаляват.
Но иначе самолетът е славна работа. Колумбия си взе такива преди 3 години и доколкото се чува са страшно доволни.
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеДругият вариант е както казва Албирео, да са се разбрали с Десо под масата "вижте сега, пичове, не можем да ви доставим самолетите заради тоя пън Де Гол, и кинтите няма да върнем, ама да не сте капо - на ви тука едни чертежи, пък ние нищо не сме видели".
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеНали това ВВС трябва да те пази именно от комшиите, или то ще е предназначено за авио-шоута само?This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment