Съобщение

Collapse
No announcement yet.

IAI Kfir

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    IAI Kfir

    Dinain написа Виж мнение
    Според упътването под тоя капак се крие манивелата.
    Мехехе, това да не е Кефир, или като се казваше оня израелска недомислица - слагане на цветни телевизори в кабината на самолет сътворен малко след втората световна с цел да се "модернизира" и да се продаде на някоя държава от третият свят (България в конкретният случай).
    Last edited by gollum; 16-07-2012, 13:22. Причина: Постовете са преместени от тема "ПАК-ФА"
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    #2
    Amazon написа Виж мнение
    Мехехе, това да не е Кефир, или като се казваше оня израелска недомислица - слагане на цветни телевизори в кабината на самолет сътворен малко след втората световна с цел да се "модернизира" и да се продаде на някоя държава от третият свят (България в конкретният случай).
    Кфир не е ли набазата на Мираж 5 (доста след ВСВ)? И май си е успешен самолет. Не знам за цветни-ТВ и българските ВВС...
    http://rayofhalifaxproductions.com/26662

    Comment


      #3
      Майтапех се, предполагам Динайн също. Доколкото знам Мираж в оръдейният си вариант се представя (благодарение на пилотите си) отлично в Израело - Арабските войни. Останалото не беше майтап - да се опитат Израел да ни пробутат леко фризирано летало конструитано началото на 60-те, разчитайки на силното си лоби в България е престъпление...ама не е луд който яде баницата.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #4
        Хммм, не знаех за този случай, благодаря. Ще потърся инфо.
        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

        Comment


          #5
          "Кефир" е ферментирала млечна напитка, а "Кфир", е създаден точно затова, Амазон, прав си - за да бъде продаден на България.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #6
            Това е голям Офтопик, но...
            ...от чисто практична гледна точка нищо му няма на Кфир, но подобна покупка би била PR катастрофа, а PR фактора в покупката на скъпи играчки е ужасно важен - "Цветни телевизори, в машина от 60те О! Ужас!". А всъщност машината е много успешна, в южноафриканския си вариант (един от най-успешните), продължава да служи успешно вече в Еквадор (за разлика от наследилите я в РЮА Грипени, които за момента само експлоатират силния PR ефект от това че ги има). Преди 7-8 години, Кфир би бил много удачна покупка за бедна страна с третосветен манталитет, каквато е България. Тогава сигурно пак би имало вой, но сега вече климатът наистина не позволява такова нещо (ето и Румъния иска да сменя лансърите). И въобще в крайна сметка не е толкова важно на какво се лети, ами да се лети, да се работи, да се пази експертиза и да се изгражда база, за по-нататъшно качествено развитие в авиацията ни.
            Но аз съм пристрастен - на мен Кфир ми е един от любимите самолети.
            Край на ОТ.
            Recalibrating my lack of faith in humanity...

            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

            Comment


              #7
              Проблема с Кфир е, че не е натовски. Ако започне да се договаря тая сделка, Русия ще писне за МиГ и с основание.

              Comment


                #8
                Абе аз не разбирам, ама няма ли ресур и за планера, не само за двигателите и електрониката?

                Пък и друго се сетих - Кфирът е един доста нагло изпиратстван Мираж, Франция не протестира ли, когато го продават?


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  #9
                  К(е)фира не е просто нагло изпиратстван а направо задигнат на чертежи пък и имайки предвид, че никой няма да ни продаде новопроизведени Кфирове, а вероятно фризирани и напудрени израелски такива(може би след КВР, евентуално със сменен двигател, ама това не е сигурно) Франция най-вероятно не и пука. Виж ако някой чопне по същия начин чертежите на Рафала и се опита да ни го продаде, тогава мосю Оланд и компания вероятно биха надигнали лек вой. Иначе нито му е тука мястото нито темата, но може би един добре модернизиран Кфир с нов двигател, БРЕО, разширена номенклатура боеприпаси(включително управляени такива за борба с наземни цели без пробиване на ПВО - наместо бака на централния пилон един Таурус KEPD примерно), КВР(планера също има ресурс) и т.н. може би ще е един нелош избор за нас. Във всеки случай драстично по-добър от F-16 Block 15/30 ADF изваден от аризонската пустиня и без MLU
                  Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                  Comment


                    #10
                    Май нещата отиват към вадене на постове в нова тема, но...
                    ...версията, че френските чертежи са краднати от Мосад е така да се каже неофициално разпространяваната "официална" версия, целяща да не навреди на Франция. Тази, която според мен е много по-вероятна е следната: Нешерът се пръква с любезното съдействие на Марсел Дасо, много пари и негласната подкрепа на французите, които въпреки че официално спазват ембаргото искат да намажат. Китовете на Нешер са доставени директно от Франция с посредничеството на Дасо, вече на тази база и експертизата от асемблирането, поддръжката и ползването е развит Кфир.
                    Recalibrating my lack of faith in humanity...

                    https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                    Comment


                      #11
                      Пък и друго се сетих - Кфирът е един доста нагло изпиратстван Мираж, Франция не протестира ли, когато го продават?
                      Много по-нагло е ембаргото на де Гол. В цивилизования свят е прието ако не доставиш нещо вече платено, поне да бъдеш така добър да върнеш парите (и да платиш неустойка).
                      В историята се говори и за 50 поръчани, платени и недоставени заради ембаргото Миража, което би трябвало да ти обясни някои неща. Виж и обяснението на Албирео. Същата ситуация се получава и с пет катера (поръчани, платени, недоставени), но тях израелците просто си ги отмъкват. За изнесени през Швейцария френски чертежи се говори и във връзка с израелския реактор.

                      Забавното е, че Кфир е оборудван с американски двигател J79, произвеждан по лиценз в Израел, и когато го продават на трети страни, трябва да искат одобрението на... САЩ

                      Де факто в края на 60-те французите се отказват от позицията си на основен оръжеен партньор на Израел, и тази ниша заема САЩ. Искат да пазят отношения с арабите, какво е останало от тези отношения днес е друг въпрос.
                      Last edited by Dinain; 16-07-2012, 13:57.
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        #12
                        Динайн написа
                        Много по-нагло е ембаргото на де Гол. В цивилизования свят е прието ако не доставиш нещо вече платено, поне да бъдеш така добър да върнеш парите (и да платиш неустойка).
                        Честно казано, не съм наясно как стоят юридически нещата в подобен случай, но май френското правителство не е трябвало да плаща нищо. Нали поръчките са правени на частни компании? Т.е. договорите са с тях и те би трябвало да връщат пари и да плащат неустойки, а не френското правителство, което забранява доставките по тези сделки. Може би точно затова е и историята, разказана от Албирео (самите компании биха имали тайно интерес все пак да осъществят нещо от тези сделки или там да компенсират някак Израел).
                        Да уточня - не разбирам от тези неща - чисто предположение.

                        ПП Съвсем встрани от темата (то не че целият въпрос не е такъв), но вероятно за френските оръжейни компании доставките на оръжие за Израел биха били добра практическа реклама . Не знам какъв би бил баланса между арабски и израелски поръчки (кой е поръчвал повече), но израелските военни в доста случаи използват много ефективно оръжието, с което разполагат, а то само по себе си прави добра реклама и на оръжейните системи, каквито и да са (или поне така ми изглежда на мен).

                        Comment


                          #13
                          15-16 Кфира биха били дошли добре на българските ВВС...Като дарение.

                          Comment


                            #14
                            Ako са кфирове могат да са и трийсетина. Цената с много радикална модернизация да отиде към 15 милиона за целия комплекс
                            Last edited by Sailor_Malan; 16-07-2012, 16:46.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              #15
                              Е, последната оферта на Израел към нас беше за 25 млн. на бройка. Говорим за C10 (прекръстен с маркетингова цел на блок 60 ), след КВР и т.н.
                              Естествено беше отхвърлена.
                              Recalibrating my lack of faith in humanity...

                              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                              Comment

                              Working...
                              X