Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВСВ авиацията накратко

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Мисля да запиша руските :twisted:
    С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

    Comment


      #32
      Тук искам да спомена масата на всички варианти на ФВ-190 .Изводите сами си ги направете.

      Прототип-1801кг
      А-1-3400
      А-3-3977
      А-5-4305
      А-6-3904
      А-8-4278
      Ф-2-4803
      Ф-8-4450
      Г-1-4903
      Г-3-4800
      Г-8-5200
      Това е максималната излетна маса на този самолет.Определено това си е тежък изтребител.
      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

      Comment


        #33
        Originally posted by "Parabellum"

        Прототип-1801кг
        А-1-3400
        А-3-3977
        А-5-4305
        А-6-3904
        А-8-4278
        Ф-2-4803
        Ф-8-4450
        Г-1-4903
        Г-3-4800
        Г-8-5200
        Това е някаква смесица между нормалните и максималните излетни маси.
        FW-190F e щурмови самолет, FW-190G е изтребител бомбардировач, но удърението е върху бомбите. Като що годе чист изтребител можем да смятаме FW-190A. Най-близо до определението "тежък изтребител" е FW-190A-8. Но ако погледнем класическите тежки изтребители, като Пе-3, Ме-110, Р-61 ще видим ,че май FW-190A е далеч от това определение.

        Между другото максималната излитна маса на P-51D e 5262 кг. ,но май никой не го брои за тежък изтребител.
        In My Humble Opinion.

        Comment


          #34
          Фокс,аз съм обяснил,че това е максималната излетна маса за всеки от вариантите.По-нагоре съм обяснил кой,вариант какъв е.
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #35
            FW-190V - 1801кг - това е НОРМАЛНАТА излитна маса. Нали не мислите ,че прототипа на FW-190 не е можел да се вдигне от земята ако е по-тежък от два тона.

            Примерно FW-190A-6 - 4765 kg. - Това е максималната излетна маса на този вариант.
            In My Humble Opinion.

            Comment


              #36
              И двата ми източника посочват 1801кг,като максималната излетна маса.Самолетът е бил без въоръжение,нямал е никаква броня,олекотен е максимално.Плюс това никой прототип създаден досега не е излитал с полупразни резервоари ако има напредвид това
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #37
                Originally posted by "Parabellum"

                И двата ми източника посочват 1801кг,като максималната излетна маса.
                Просто това няма как да е така. Колко би трябвало да тежи никак не малкият 18 цилиндров двигател BMW-139? А горивото, а пилота.... 1800 кг. тежи една средно голяма кола в момента, какво остава за цял самолет. При това не какво да е ами FW-190V-1.
                In My Humble Opinion.

                Comment


                  #38
                  Фокс дължа ти извинение.Грешката е моя,защото в бързината съм погледнал само таблиците, а там явно има грешка за прототипа.Вътре в монографията пише ,че първият прототип е тежал 2767 кг.Откъде на авторите е хруманло да запишат 1801кг не знам
                  То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                  Comment


                    #39
                    Темата е много интересна - добра идея :tup: .
                    Самият аз не мога много да допринеса що се отнася до ТТХ данни - тук има много по-разбиращи. Но бих предложил известно реформиране на темата - защо не я разделим по общи категории - например в четири теми - за едномоторни, двумоторни и т.н. машини или пък по класове - изтребители, тактическа наземна поддръжка, оперативни бомбардировачи и т.н. Инак сякаш е доста разбъркано.

                    И едно уточнение - Ме 110 е направен в рамките на една много популярна доктрина от предвоенният период - за свободния въздушен ловец (т.е., тактически многоцелеви самолет, способен на самостоятелни акции). Подобна машина би трябвало да може да играе ролята на изтребител срещу всички класове вражески бомбардировачи (поради което има доста стабилно оръдейно въоръжение), същевременно да запазва възможността си да води успешен бой с чужди изтребители; трябва да може да изпълнява ролята на машина за непосредствена поддръжка на наземните части (т.е., да има достатъчен бомбен товар).
                    Всичко това се обобщава като самолет, който може да действа самостоятелно незабисимо от вражеската изтребителна авиация, да издирва свободно въздушни и наземни цели (и да се справя с тях), като има достатъчно голям обсег на действие и маневреност и защитно въоръжение (за да се справя с "чистите" изтребители).
                    Което се претворява в двумоторна тежка машина, която е "ни риба, ни рак" - недостатъчната маневреност и защитно въоръжение я правят сравнително лесна плячка за изтребителите (т.е., изтребителната и роля и самостоятелност се оказват под въпрос), значителното изтребително въоръжение може да се използва ефективно само срещу бомбардировачи (но нарастването на тяхното защитно въоръжение поставя под съмнение и тази роля). За да се използват ефективно като щурмови самолети не им достига брониране. Накрая - бомбения товар се оказва недостатъчен за ролята на "чист" тактически бомбардировач.
                    Такива машини има и във ВВС на Франция (че и другаде) - рожба на същата доктрина.
                    Организационно, немците предполагат към началото на ВСВ да я използват като "тежък изтребител" - в изтребителните части на Луфтвафе би трябвало да има по равно Ме 110 и Ме 109. На практика, обаче, военните действия във Франция и особено в Битката за Британия показват несъстоятелността на самата идея (и донякъде - на машината). За това по-късно я ползват като лек фронтови бомбардировач-разузнавач, с изтребително прикритие и най-вече - като нощен изтребител - роля, в която недостатъците му нямат голямо значение, а въоръжението му е предимство, големият вътрешен обем позволява лсено да се монтира радрна инсталация, която многоркатно повишава ефективността му в тази роля.

                    Comment


                      #40
                      интересно

                      Сухото тегло на 14 цилиндровия BMW 801 е 1010 кг. BMW 139 е бил със сходни размери, но с около 180 кг по-лек.

                      Comment


                        #41
                        Това не го знаех.
                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #42
                          Не ми е ясно колегата Kelly за коя точно модификация на BMW 801 пише, аз също порових из литературата и ето какво открих -
                          инж. Иван Бориславов пише в монографията за FW 190D / TA 152 за теглото на двигателите :
                          DB 603A - 910кг.
                          Jumo 213A - 820кг.
                          BMW 801D - 1210кг.

                          Comment


                            #43
                            СТИГА НЕМСКА ПРОПАГАНДА
                            Напишете нещо и за простосмъртните-да речем за армейската авиация на Италия, Франция или Япония (последното особено ще ме радва) :tup:
                            Ми да.
                            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                            Неизвестен руски адмирал

                            Comment


                              #44
                              Ka-50 каза:
                              [B] Месера става основен немски лек изтребител едва към началото на ВСВ. Тоест 1939. Обаче той самият започва да остарява морално към 1944. За съжаление едва ли не перфектният FW-190 не получава нужното разпространение. Причините са прости. Вили Месершмит е активен националсоциалист, за разлика от Курт Танк. Същото го има и в СССР. Яковлев е любимеца на Сталин, а евреина Лавочкин е леко в сянка.
                              Доста стара дискусия, ееех, добре че съм аз да я върна към живот с... поредното си за днес несъгласие :lol: :lol: Месера определено остарява през 1944 г. Но и затова се появяват късните Г-версии и модел К - тях не бих ги нарекъл стари даже през 1946!
                              А ФВ-190 наистина е супер, но причината за неразпространението му едва ли трябва да се търси на Позитано, Раковска, Фосщрассе или която и да е друга партийна централа :lol:
                              По-скоро Месера се появява доста по-рано, налага се като основен изтребител и са дадени какви ли не контракти за производството му, не само че се прави в Аугсбург, но даже и при Физлер и из протекторатите. Така че аз отдавам многочислеността ме на това, че е първи, наложил се е като основен и се е клонирал в множество фабрики, окупирал е самолетостроителните мощности, при това без лоша мисъл спрямо ФВ, защото когато МЕ вече се бие и се е наложил като основен, ФВ още е световно неизвестен, все още е само опасен блясък в очите на конструктура си :-o :lol:
                              Та така - смятам, че ФВ просто се появява по-късно по чисто технически причини, да не говорим за ядовете и забавянията около създаването на двигателите, а даже и готов като е, чел съм че няма достатъчно от неговото гориво в навечерието на Курск! Куп технически пречки го забавят. пък през 44-45 той се позадъхва вече... Не, перфектен си е, ама... В устата на К. Танк това "ама" се превръща във "ФВ-190D и Та-152" 8-)
                              На нож!

                              Comment


                                #45
                                Е, хайде и аз да бутна едно рамо!
                                Месерът спечелва двубоят с Хе-112 благодарение на връзките на Вили Месершмит- така да се каже.
                                Професор Хенкел е недолюбван много от националсоциалистите и неговите проекти насила биват бутани във втора глуха.
                                Друг е въпросът, какво би станало ако Хе-112 бе предпочетен от глутницата кучета- разбирай Гитлер и его команда!
                                За Хе-100 въобще няма да отварям дума- бил е невероятен самолет с още по невероятни характеристики и качества, но за да получиш нещо трябва да дадеш друго в замяна. Охладителната система му е била ахилесовата пета!
                                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                                Comment

                                Working...
                                X