Мисля да запиша руските :twisted:
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ВСВ авиацията накратко
Collapse
X
-
Тук искам да спомена масата на всички варианти на ФВ-190 .Изводите сами си ги направете.
Прототип-1801кг
А-1-3400
А-3-3977
А-5-4305
А-6-3904
А-8-4278
Ф-2-4803
Ф-8-4450
Г-1-4903
Г-3-4800
Г-8-5200
Това е максималната излетна маса на този самолет.Определено това си е тежък изтребител.То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Originally posted by "Parabellum"
Прототип-1801кг
А-1-3400
А-3-3977
А-5-4305
А-6-3904
А-8-4278
Ф-2-4803
Ф-8-4450
Г-1-4903
Г-3-4800
Г-8-5200
FW-190F e щурмови самолет, FW-190G е изтребител бомбардировач, но удърението е върху бомбите. Като що годе чист изтребител можем да смятаме FW-190A. Най-близо до определението "тежък изтребител" е FW-190A-8. Но ако погледнем класическите тежки изтребители, като Пе-3, Ме-110, Р-61 ще видим ,че май FW-190A е далеч от това определение.
Между другото максималната излитна маса на P-51D e 5262 кг. ,но май никой не го брои за тежък изтребител.In My Humble Opinion.
Comment
-
И двата ми източника посочват 1801кг,като максималната излетна маса.Самолетът е бил без въоръжение,нямал е никаква броня,олекотен е максимално.Плюс това никой прототип създаден досега не е излитал с полупразни резервоари ако има напредвид товаТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Originally posted by "Parabellum"
И двата ми източника посочват 1801кг,като максималната излетна маса.In My Humble Opinion.
Comment
-
Фокс дължа ти извинение.Грешката е моя,защото в бързината съм погледнал само таблиците, а там явно има грешка за прототипа.Вътре в монографията пише ,че първият прототип е тежал 2767 кг.Откъде на авторите е хруманло да запишат 1801кг не знамТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Темата е много интересна - добра идея :tup: .
Самият аз не мога много да допринеса що се отнася до ТТХ данни - тук има много по-разбиращи. Но бих предложил известно реформиране на темата - защо не я разделим по общи категории - например в четири теми - за едномоторни, двумоторни и т.н. машини или пък по класове - изтребители, тактическа наземна поддръжка, оперативни бомбардировачи и т.н. Инак сякаш е доста разбъркано.
И едно уточнение - Ме 110 е направен в рамките на една много популярна доктрина от предвоенният период - за свободния въздушен ловец (т.е., тактически многоцелеви самолет, способен на самостоятелни акции). Подобна машина би трябвало да може да играе ролята на изтребител срещу всички класове вражески бомбардировачи (поради което има доста стабилно оръдейно въоръжение), същевременно да запазва възможността си да води успешен бой с чужди изтребители; трябва да може да изпълнява ролята на машина за непосредствена поддръжка на наземните части (т.е., да има достатъчен бомбен товар).
Всичко това се обобщава като самолет, който може да действа самостоятелно незабисимо от вражеската изтребителна авиация, да издирва свободно въздушни и наземни цели (и да се справя с тях), като има достатъчно голям обсег на действие и маневреност и защитно въоръжение (за да се справя с "чистите" изтребители).
Което се претворява в двумоторна тежка машина, която е "ни риба, ни рак" - недостатъчната маневреност и защитно въоръжение я правят сравнително лесна плячка за изтребителите (т.е., изтребителната и роля и самостоятелност се оказват под въпрос), значителното изтребително въоръжение може да се използва ефективно само срещу бомбардировачи (но нарастването на тяхното защитно въоръжение поставя под съмнение и тази роля). За да се използват ефективно като щурмови самолети не им достига брониране. Накрая - бомбения товар се оказва недостатъчен за ролята на "чист" тактически бомбардировач.
Такива машини има и във ВВС на Франция (че и другаде) - рожба на същата доктрина.
Организационно, немците предполагат към началото на ВСВ да я използват като "тежък изтребител" - в изтребителните части на Луфтвафе би трябвало да има по равно Ме 110 и Ме 109. На практика, обаче, военните действия във Франция и особено в Битката за Британия показват несъстоятелността на самата идея (и донякъде - на машината). За това по-късно я ползват като лек фронтови бомбардировач-разузнавач, с изтребително прикритие и най-вече - като нощен изтребител - роля, в която недостатъците му нямат голямо значение, а въоръжението му е предимство, големият вътрешен обем позволява лсено да се монтира радрна инсталация, която многоркатно повишава ефективността му в тази роля.
Comment
-
Ka-50 каза:
[B] Месера става основен немски лек изтребител едва към началото на ВСВ. Тоест 1939. Обаче той самият започва да остарява морално към 1944. За съжаление едва ли не перфектният FW-190 не получава нужното разпространение. Причините са прости. Вили Месершмит е активен националсоциалист, за разлика от Курт Танк. Същото го има и в СССР. Яковлев е любимеца на Сталин, а евреина Лавочкин е леко в сянка.
А ФВ-190 наистина е супер, но причината за неразпространението му едва ли трябва да се търси на Позитано, Раковска, Фосщрассе или която и да е друга партийна централа :lol:
По-скоро Месера се появява доста по-рано, налага се като основен изтребител и са дадени какви ли не контракти за производството му, не само че се прави в Аугсбург, но даже и при Физлер и из протекторатите. Така че аз отдавам многочислеността ме на това, че е първи, наложил се е като основен и се е клонирал в множество фабрики, окупирал е самолетостроителните мощности, при това без лоша мисъл спрямо ФВ, защото когато МЕ вече се бие и се е наложил като основен, ФВ още е световно неизвестен, все още е само опасен блясък в очите на конструктура си :-o :lol:
Та така - смятам, че ФВ просто се появява по-късно по чисто технически причини, да не говорим за ядовете и забавянията около създаването на двигателите, а даже и готов като е, чел съм че няма достатъчно от неговото гориво в навечерието на Курск! Куп технически пречки го забавят. пък през 44-45 той се позадъхва вече... Не, перфектен си е, ама... В устата на К. Танк това "ама" се превръща във "ФВ-190D и Та-152" 8-)На нож!
Comment
-
Е, хайде и аз да бутна едно рамо!
Месерът спечелва двубоят с Хе-112 благодарение на връзките на Вили Месершмит- така да се каже.
Професор Хенкел е недолюбван много от националсоциалистите и неговите проекти насила биват бутани във втора глуха.
Друг е въпросът, какво би станало ако Хе-112 бе предпочетен от глутницата кучета- разбирай Гитлер и его команда!
За Хе-100 въобще няма да отварям дума- бил е невероятен самолет с още по невероятни характеристики и качества, но за да получиш нещо трябва да дадеш друго в замяна. Охладителната система му е била ахилесовата пета!То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
Comment