Впечатляващо с този голям широкоекранен телевизор в кокпита. Интересно, че няма "часовници", или поне аз не ги виждам. Дали не са скрити зад телевизионният панел, или са решили въобще да карат без запасни инструменти?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
J-20 стелт, китайски изтребител от 5 поколение
Collapse
X
-
Amazon написа Виж мнениеВпечатляващо с този голям широкоекранен телевизор в кокпита. Интересно, че няма "часовници", или поне аз не ги виждам. Дали не са скрити зад телевизионният панел, или са решили въобще да карат без запасни инструменти?
Comment
-
В наши дни всички в общи линии могат да се избавят от часовниците доста бързо, технологията за това не е нещо секретно или монументално сложно. Часовници обаче си остават тук-там за по-евтино или защото се прави огромна серия сходни машини от много години.
Колкото до кабината на J-20 - от снимките не виждам много добре, може и да бъркам, но ги няма бутоните около екрана. Ако е така, то китайците май са сред първите които са минали и на тъчскрийн в кабината. Казвам това без никаква класификация "по-модерно или не", това е така да се каже различна философия. Според мен и разни коментари много отдавна на един руски форум това е напълно постижимо технически, но дали има смисъл в реална ситуация е съмнително. Първо, пилотът е с ръкавици които ограничават малко движенията, второ при претоварване нацелването на бутон на тъчскрийна хич не е толкова лесно, трето налага се пълно пренаписване на интерфейса спрямо предишни самолети. И това не гарантира по никакъв начин по-бърза работа с компютъра. Предимството за което се сещам е най-вече, че по-голям екран може да покаже по-детайлно обстановката или по принцип да дава повече информация в даден момент, но това също може да е субективно и да зависи много повече от архитектурата на интерфейса.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Четвърто, в т.нар. тъчскрийн липсва точно "тъч"-а. С други думи, обратната връзка е само частична. Ако не уцелиш бутона до екрана, веднага ще разбереш от усещането при допир. Ако не уцелиш бутона върху екрана, ще разбереш след някакви части от секундата и след по-голямо мисловно усилие, след като не получиш сигнал за успешно извършване на съответната операция. Което за банкоматите не е особен проблем, но за бойни самолети би могло да се окаже.
Всъщност като се замисля, точно при банкоматите тъчскрийнове почти няма, понеже е трудно да се защитят. Надали пилотите ще тръгнат целенасочено да блъскат по екраните, но случайно биха могли да го направят. И също е интересно какво става, когато такъв екран се счупи. При бутони отстрани той продължава да е функционален поне в някаква степен. Когато обаче самият екран е бутон, нещата силно се усложняват. Има и технология, която работи изцяло безконтактно - с камери, но не знам доколко е готова за употреба.
Comment
-
Тя кинетик технологията вече я има дори на цивилният пазар, но някак си не мога да си представя пилота да ръкомаха из кокпита, като заклинател по време на БВБ. Дори гласовите команди ми се виждат неприложими за боен самолет. Все пак произнасянето на няколко дори прости команди е десетки пъти по-бавно от натискането на няколко бутона, дори пилотът да не е пелтек (п п п прихват ц-ц-ц-ел ддве ер...п-п-п-пуск на р р ракета тттттри!)This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Не, екраните с камери са значително по-прости като идея от "Kinect". Или дори от контролера на Wii, ако и него имаш предвид. (Как се ползват и двете при 6 g например?) В четирите ъгъла на екрана има по една миникамера, която "гледа" непосредствено повърхността на екрана. На базата на тези данни се изчислява къде е докоснат той. Обаче виждам доста потенциални проблеми, така че всъщност не знам дали изобщо е възможно този подход да бъде достатъчно устойчив.
И ако се върнем към отклонението от темата, от което тръгнах, имам чувството, че народът все повече се захласва по технологиите и проектира неща, защото е възможно да бъдат реализирани, а не защото са необходими.
Comment
-
Bulgarion написа Виж мнениеНезнам защо,но този самолет много ми напомня на F-35.
Bill Sweetman, editor for the US-based Aviation Week magazine, wrote on his blog that the J-31 is a JSF (F-35) without the constraints imposed by the requirements of the F-35's Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) variant, which effectively limited the weapon bay volume and shape of all F-35 models.
"It looks as if the engines are to the rear of the bulkhead that carries the main landing gear…the designers have been able to install long weapon bays," he commented on the J-31.
"If you ever wondered what a JSF (F-35) might look without those constraints, we now have a live, physical example. Unfortunately…it is Chinese," Sweetman wrote.
За съжаление не съм много наясно и не мога да преценя доколко е прав.
Comment
-
Comment
-
Никой ли не е чувал нищо ново за J-20 или J-31? За F-35 и Т-50 новини има едва ли не през ден по форумите. Дори за J-15 доста се пошумя, а за J-20 дето се появи пред публика още краят на 2010 година пълна тишина. Нищичко. Даже нови снимки не съм срещал от месеци. Още ли са на двата съществуващи прототипа? Изпитания правят ли? Пълна мъгла. Нещо другарите са спуснали информационната рогозка, или просто нямат нищо ново за докладване.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment