е много по-близо до ПАК-ФА отколкото до J-20 имхо.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
J-20 стелт, китайски изтребител от 5 поколение
Collapse
X
-
-
Пилот написа Виж мнениеКухулин, ама ти сериозно за Уикипедия и масите на самолетите?
кало написа Виж мнениеИ, О БОЖЕ! нямат S-образен вход на ВЗ, а прав . И долната му част не е плоска, а има пространство, оградено от двете мотогондоли - ужас
Comment
-
кало написа Виж мнениеИ не - нямат именно S-образен вход на ВЗ, защото той е ОСТАРЯЛО и твърде сложно решение.
Comment
-
зад соплата????? във ВЗ на Ф-22 вероятно има подобно покритие, но по него има още бая компромиси в полза на стелт и против аеродинамиката, които в по-ново време могат и се избягват.
много е вероятно РБ да са се развили значително от момента на появата на серийния Ф-22. колкото до обявени и други ЕОП-та - мисля, че няма смисъл да ги дискутираме - ще останем далеч от истината.
Comment
-
кало написа Виж мнениезад соплата?????
F-22 thrust vectoring nozzles (след 0:25)
Comment
-
Моряко, ако на съвременен изтребител 4+, примерно Су-30МК, Тайфун, Рафал етц. ЕДСУ-то в един момент каже "Чао!", пилота има ли поне теоритичен шанс да приземи успешно самолета?Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Кухулин, нещо не си си изяснил по темата за радар-блокерите - те са устройства, в различна форма и изготвени от различен материал, които се поставят във ВЗ, за да екранират лотатките на компресора. Демек - от противоположната на соплата страна - в другия край на двигателя.
Едно от многото предположения какво може би има в Т-50 (може и да е бая далеч от истината, но поне дава идея за това що е радар блокер):
Comment
-
кало написа Виж мнениеКухулин, нещо не си си изяснил по темата за радар-блокерите - те са устройства, в различна форма и изготвени от различен материал, които се поставят във ВЗ, за да екранират лотатките на компресора. Демек - от противоположната на соплата страна - в другия край на двигателя.
Comment
-
Не, никак не греша, но това, което си написал е пълен абсурд . На сопловия апарат няма блокери ( не ми е ясно, защо наричаш самия соплов апарат "блокер"), щото 1. няма как да деянат на температуратурите 2. няма никакъв смисъл от тях там. Терминът радар-блокер се използва именно за устройства, подобни на това, което посочих - целта им е да екранират чувствителни елементи от конструкцията на ЛА, които се характеризират с висока степен на РЛ-отражение (в случая - лопатките на първата степен на компресора).
Това, което ти визираш, е плоското, управляемо в една плоскост, сопло на Ф-22. Да, такова сопло позволява понижаване в известна степен на ЕОП на самолета в задна полусфера, плюс незначително (ама твърде) екраниране на топлоизлъчването на самото сопло. Цялата тая история, обаче, няма нищо общо с т.нар. радар-блокери и ВЗ.
Comment
-
кало написа Виж мнениеТова, което ти визираш, е плоското, управляемо в една плоскост, сопло на Ф-22. Да, такова сопло позволява понижаване в известна степен на ЕОП на самолета в задна полусфера, плюс незначително (ама твърде) екраниране на топлоизлъчването на самото сопло. Цялата тая история, обаче, няма нищо общо с т.нар. радар-блокери и ВЗ.
1) Допуска, че не правя разлика между плоско сопло и блокер; но хайде, това се преглъща;
2) Означава, че не си погледнал клипа в пост #67, от който даже си направих труда да атачна скрийншот;
3) Не си пуснал бегъл сърч в Гугъл по въпроса за изходните блокери.
Не е добре за дискусията.
Comment
-
Не се обиждай, а приеми, че си се объркал. Ако държиш на гугъл - то напиши там радар блокер на няколко езика и виж какво ще ти излезе.
1. защото така излиза от това, което си постнал - другият вариант е да не правиш разлика между изхода на форсажната камера и радар блокерите.
2. гледах клипа и дълго се чудих къде видя в него радар блокери, докато не осъзнах, че си се пообъркал
3. не ми трябва гугъл сърч за неща, които знам къде да намеря НЯМА изходни радар блокери, не разбираш ли? В сопловия участък на двигателя се предприемат някои мерки за намаляване на РЛ-забележимост, но те нямат общо с радар блокерите.
Comment
-
Хм. Окей, ето увеличена картинка:
Ето един цитат:
"From the front, the F/A-22's signature is -40dBm2 (the size of a marble) while the F-35's is -30 dBm2 (the size of a golf ball). The F-35 is said to have a small area of vulnerability from the rear because engineers reduced cost by not designing a radar blocker for the engine exhaust." [Aviation Week & Space Technology; 11/14/2005, page 27]
Radar Cross Section (RCS)
Оттам нататък е лесно да се разрови. По разните форуми има дискусии, цитирани са публикации и т.н.
Comment
Comment