If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
е много по-близо до ПАК-ФА отколкото до J-20 имхо.
И, О БОЖЕ! нямат S-образен вход на ВЗ, а прав . И долната му част не е плоска, а има пространство, оградено от двете мотогондоли - ужас, тия американци, точно като руснаците при ПАК ФА, нищо не вдяват от стелт. Спешно да изпратим отряд специалисти от авиационните форуми по света на помощ. Като доказали се с най-задълбочени познания
И не - нямат именно S-образен вход на ВЗ, защото той е ОСТАРЯЛО и твърде сложно решение.
Е, сега, има ли смисъл тая тема да се повдига всяка година Ако блокерите бяха толкова хубаво нещо, щяха да сложат по един не само зад соплата, но и във въздухозаборниците на Ф-22. И нямаше да обявяват за ПАК-ФА 0.3 квадратни метра ЕОП
зад соплата????? във ВЗ на Ф-22 вероятно има подобно покритие, но по него има още бая компромиси в полза на стелт и против аеродинамиката, които в по-ново време могат и се избягват.
много е вероятно РБ да са се развили значително от момента на появата на серийния Ф-22. колкото до обявени и други ЕОП-та - мисля, че няма смисъл да ги дискутираме - ще останем далеч от истината.
Моряко, ако на съвременен изтребител 4+, примерно Су-30МК, Тайфун, Рафал етц. ЕДСУ-то в един момент каже "Чао!", пилота има ли поне теоритичен шанс да приземи успешно самолета?
E теоретичен поне има. На всичкото Су-27 дериват си седи и един механичен канал за управление. Въпроса е, че на онова безопашато нещо стабилността в огромна степен ще е в "ръцете" на компютрите
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Кухулин, нещо не си си изяснил по темата за радар-блокерите - те са устройства, в различна форма и изготвени от различен материал, които се поставят във ВЗ, за да екранират лотатките на компресора. Демек - от противоположната на соплата страна - в другия край на двигателя.
Едно от многото предположения какво може би има в Т-50 (може и да е бая далеч от истината, но поне дава идея за това що е радар блокер):
Кухулин, нещо не си си изяснил по темата за радар-блокерите - те са устройства, в различна форма и изготвени от различен материал, които се поставят във ВЗ, за да екранират лотатките на компресора. Демек - от противоположната на соплата страна - в другия край на двигателя.
Тук грешиш. Блокери се монтират и от другата страна. Решават по същество същата задача, която е точно толкова актуална и в задната полусфера. Но по обясними причини са скъпи и някъде са спестени.
Не, никак не греша, но това, което си написал е пълен абсурд . На сопловия апарат няма блокери ( не ми е ясно, защо наричаш самия соплов апарат "блокер"), щото 1. няма как да деянат на температуратурите 2. няма никакъв смисъл от тях там. Терминът радар-блокер се използва именно за устройства, подобни на това, което посочих - целта им е да екранират чувствителни елементи от конструкцията на ЛА, които се характеризират с висока степен на РЛ-отражение (в случая - лопатките на първата степен на компресора).
Това, което ти визираш, е плоското, управляемо в една плоскост, сопло на Ф-22. Да, такова сопло позволява понижаване в известна степен на ЕОП на самолета в задна полусфера, плюс незначително (ама твърде) екраниране на топлоизлъчването на самото сопло. Цялата тая история, обаче, няма нищо общо с т.нар. радар-блокери и ВЗ.
Това, което ти визираш, е плоското, управляемо в една плоскост, сопло на Ф-22. Да, такова сопло позволява понижаване в известна степен на ЕОП на самолета в задна полусфера, плюс незначително (ама твърде) екраниране на топлоизлъчването на самото сопло. Цялата тая история, обаче, няма нищо общо с т.нар. радар-блокери и ВЗ.
Тая работа е малко обидна, защото:
1) Допуска, че не правя разлика между плоско сопло и блокер; но хайде, това се преглъща;
2) Означава, че не си погледнал клипа в пост #67, от който даже си направих труда да атачна скрийншот;
3) Не си пуснал бегъл сърч в Гугъл по въпроса за изходните блокери.
Не се обиждай, а приеми, че си се объркал. Ако държиш на гугъл - то напиши там радар блокер на няколко езика и виж какво ще ти излезе.
1. защото така излиза от това, което си постнал - другият вариант е да не правиш разлика между изхода на форсажната камера и радар блокерите.
2. гледах клипа и дълго се чудих къде видя в него радар блокери, докато не осъзнах, че си се пообъркал
3. не ми трябва гугъл сърч за неща, които знам къде да намеря НЯМА изходни радар блокери, не разбираш ли? В сопловия участък на двигателя се предприемат някои мерки за намаляване на РЛ-забележимост, но те нямат общо с радар блокерите.
"From the front, the F/A-22's signature is -40dBm2 (the size of a marble) while the F-35's is -30 dBm2 (the size of a golf ball). The F-35 is said to have a small area of vulnerability from the rear because engineers reduced cost by not designing a radar blocker for the engine exhaust." [Aviation Week & Space Technology; 11/14/2005, page 27]
Comment