Съобщение

Collapse
No announcement yet.

J-20 стелт, китайски изтребител от 5 поколение

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    nikd2 написа Виж мнение
    И аз искам да разбера същото.Понякога Уикипедия пуща страхотни бисери.Иначе както каза Пилот много се съмнявам руснаците да дадът 117.него са изключително "постни"(цитирам нашия вицепример Симеон Дянков).
    Китайците не са свикнали да им дават. Те просто си вземат.

    Китайският самолет ще е добра машина за целите си, а те със сигурност не са да бъде "противопехотен" изтребител. Голям самолет с голяма противокорабна ракета в търбуха и като добавим към това новите китайски балистични ракети против групите на самолетоносачите, нещата си стават логични - САЩ ще бъде принуден при евентуален конфликт да изтегли флота си на изток от Филипините, което пък оставя без покритие Тайван.

    Аз съм "за" конкуренцията в технологиите. Желая успех на китайците с новото оръжие. Да видим дали САЩ също ще се размърдат.
    С уважение контрол_alt.

    Comment


      #17
      Аз искам да знам какво е "противопехотен" изтребител.
      В C&C:Red Alert руснаците имаха такъв. Yak-9 се казваше и стреляше само с картечници.
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #18
        Dinain написа Виж мнение
        В C&C:Red Alert руснаците имаха такъв. Yak-9 се казваше и стреляше само с картечници.
        Strong vs infantry
        Weak vs vehicles, buildings

        Cost 1000$



        Често при разработката на самолет (като този китайски изтребител) възникват проблеми. Изследователския екип отива при правителството, което дава пари, но чува (сякаш от небето) "not enough minerals".
        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

        Comment


          #19
          Както и да е - първи полет е имало днес.

          Comment


            #20
            http://www.youtube.com/watch?v=NWhssJVlui8
            След 3:30
            http://rayofhalifaxproductions.com/26662

            Comment


              #21
              Е значи това чудо е полетяло.Интересно ми е какво са си говорили китайците от клипа(може да е било нещо от сорта на:"Полетя,полетя!")
              Иначе,по-сериозно,мисля,че този изтрбител наистина може да бъде доста опасен срещу самолетоносачите-и както вече китайците строят и първия си самолетоносач,това може да се окаже опасна комбинация.Ясно е че за сметка на маневреност и скорост,ще има много оръжия.А, ако (не дай си боже)избухне такъв конфликт САЩ може да са сериозно компроментирани във Филипините.Явно китайците наистина се стремят да бъдат "powerhouse" на 21 век.

              Comment


                #22
                Като се говори за предназначмението.
                Всяка държава се стреми да има най-доброто и на най-ниска цена. Но едва ли скоро руски ПАК-ФА ще се срещне с Ф22. Или каквото и да е руско и американско. За тази работа си има сателити и именно там е големия плацдарм. Огнищата/плацдармите са няколко - Индия и Пакистан, Израел и арабските му съседи (днес - само Сирия) и др., но тези са основните. В другите случаи става дума за американска или руска техника използвана от самите държави-производител в локални конфликти - Ирак 91, Сърбия 99, Грузия 2008. Това са плацдармите. И подобни на тези конфликти ще са и най-вероятните приложения на всяка една нова машина - локални конфликти със и без прякото участие на една от великите сили. Едва ли този китайски изтребител ще влезе в контакт с американските ВВС, но все пак нали трябва да са готови за всичко.

                Казвайки това, не мисля че този изтребител би променил статуквото на силите в Азия (да оставим настрана факта, че една птичка пролет не прави). По-скоро ако Китай го продаде на някой свой партьор. По-горе се спомена Русия, ПАК-ФА и Индия - Пакистан е дългогодишен съюзник на Китай и враг на Индия. В този регион дву(три) полюсния модел е най-объркан - Индия е американски съюзник с руско въоръжение, Пакистан е американски съюзник с китайско въоръжение (отчасти). Други ВВС в света, в които може да се види подобна комбинация не знам да има, като изключим страните от бившия соц блок.
                http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                Comment


                  #23
                  Забележете по-добрата интеграция на двигателите при J20 в сравнение с ПАК-ФА. При руския самолет те са като залепени отдолу. Има и още едно решение, с което китайците видимо са пред руснаците. Да видим дали някой ще го забележи ;-)?(жокер, огледайте пилотската кабина)



                  Uploaded with ImageShack.us



                  Uploaded with ImageShack.us



                  Uploaded with ImageShack.us
                  С уважение контрол_alt.

                  Comment


                    #24
                    Не мисля, че съществува въобще термин "интеграция на двигателите". Ако се вгледаш в по-стелт нещото от Ф-22, а именно Ф-23, там двигателите са си забележимо издути. Ф-35 също има съвсем негладки извивки отдолу. Оттам и стелт не значи задължително ръбеста форма или равна долна част на самолета. Отделна тема е и това, че ПАК-ФА и Ф-22 имат различни философии откъм изграждане на централната част на фюзелажа и си личи ясно къде бащата е Ф-15 и къде Су-27
                    Самият фанар също е нещо нееднозначно, а руснаците ще слагат най-вероятно чист в скоро време, преди 2-3 години имаше търг за разработчика му. Японският на Ф-2 не е от една част въпреки, че Ф-16 по принцип го имат, а при Ф-23 също е от две части.
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      #25
                      контрол_alt написа Виж мнение
                      Забележете по-добрата интеграция на двигателите при J20 в сравнение с ПАК-ФА. При руския самолет те са като залепени отдолу. Има и още едно решение, с което китайците видимо са пред руснаците. Да видим дали някой ще го забележи ;-)?(жокер, огледайте пилотската кабина)



                      Uploaded with ImageShack.us



                      Uploaded with ImageShack.us



                      Uploaded with ImageShack.us

                      Абсурдните бисери не закъсняха и в тази тема. ква интеграция, кви пет лева. В аеродинамично отношение и Ф-22, още повече ПАК ФА са на светлинни години пред китайското нещо. Включително и по схемата на разположение на двигателите.


                      Най-добрият анализ по темата до този момент - http://paralay.com/stat/Bulat_16.pdf

                      Разбира се, струва си да се изчете цялата серия статии на Павел Булат.

                      Има и още едно решение
                      Единственото решение, в което китайците са пред руснаците, е безумното копиране.

                      Comment


                        #26
                        кало написа Виж мнение
                        Единственото решение, в което китайците са пред руснаците, е безумното копиране.
                        Всъщност то и копирането им изглежда не е кой знае колко кадърно

                        Comment


                          #27
                          Още една снима където се вижда по-старата концепция използвана от руснаците още на Су27 и китайският вариант подобен на Ф22:



                          Двигателите на Су27:



                          Да. Фанарите на Ф22 и Китайския дракон са без средна рамка. Сигурен съм че руснаците работят в тази насока, но китайците са го направили още веднага. Въобще не трябва да ги подценяваме.

                          Last edited by контрол_alt; 13-01-2011, 15:24. Причина: снимките бяха твърде големи
                          С уважение контрол_alt.

                          Comment


                            #28
                            Пак ще повторя за неразбралите - каква по-стара концепция, какви пет лева? Просто различен тип решение на един и същ проблем, като в случая с ПАК ФА от аеродинамическа гледна точка решението е значително по-напредничаво от това при Ф-22, без сериозни загуби на стелт-конфигурацията.

                            Ако разбираше поне мъничко от това, за което се опитваш да пишеш, вероятно щеше да забележиш много сериозните разлики между Су-27 и ПАК ФА.

                            Колкото до фанара на ПАК ФА - то темата "Ашуг", по която работят руснаците, също предвижда рамка и две остъклени части - просто концепцията при тях е друга, разчетена за други натоварвания плюс едно решение за пилотския шлем, което се ползва и при Ф-35 и което свежда до нула влиянието на металната рамка. Вероятно изцяло остъклен ще бъде фанарът на индийската версия на ПАК ФА.

                            Comment


                              #29
                              Тренажьорите на новия китайски стелт:



                              ImageShack.us
                              С уважение контрол_alt.

                              Comment


                                #30
                                Интересно дали и в истинския самолет има мишка
                                If you believe everything you read, better not read.
                                Japanese Proverb

                                Comment

                                Working...
                                X