Съобщение

Collapse
No announcement yet.

J-20 стелт, китайски изтребител от 5 поколение

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    J-20 стелт, китайски изтребител от 5 поколение

    Китайците се включват с пълна скорост в стелт надпреварата.
    Показаха J-20. Самолетът е голям. По-голям от Ф22 и ПАК–ФА. Не си играят на дребно и са произвели едновременно два прототипа. Интересно е, че са с различни двигатели. Единият двигател е най-вероятно АЛ-31, а другият е или с техния WS-10 или с напълно нов двигател.



    Руснаците направиха първото показване на ПАК-ФА през декември 2009, а първия полет през януари 2010. Китайците са с година назад.



    С уважение контрол_alt.

    #2
    Май доколкото разбрах от клипчетата,самолета е 4/5 поколоние,което означава,че не е пълен стелт.Обаче пък е много евтин-това е бонус,защото ще могат да го продават на по-бедни страни.Иначе разбрах,че искат да го използват основно за морски поперации.Обаче това показва,че китайците не щът да са "Third best" при самолетите.

    Comment


      #3
      Още никой нищо не може да каже на тема стелт за J-20, нито пък за това колко ще струва. Има обаче няколко интересни момента, които мисля, че малко се пренебрегват.

      Поне от това което съм изчел до сега и видял, този самолет е голям, даже твърде твърде голям. Съизмерим е с МиГ-31 и С-37 по размери, даже изглежда по-обемист поне от втория. Оттам идва проблемът с двигателите, а именно - повечето хора са на мнение, че ползва АЛ-31Ф или китайското копие WS-10, който е с доста ниска тяга за такъв огромен звяр. Китайците сравнително неуспешно копират АЛ-31 последните 10 години и се съмнявам да успеят да изцедят от него над 13-13.5 тона тяга. За сравнение, МиГ-31/С-37 ползват Д-30Ф, който е с около 15,5 тона тяга. Оттам и тяговъоръжеността ще е ниска, според мен за да се стигне до тяговъоръженост от около 1.2 колкото е при Ф-22/ПАК-ФА ще трябват двигатели от класа на АЛ-41 (онзи старият оригиналния за 1.42), около 17-18 тона поне. Но дори и да я има тази тяговъоръженост, продуктът пак прилича много повече на прехващач отколкото на изтребител. Което навежда на следната мисъл - този звяр МНОГО прилича на доразвит 1.42, особено в задната си част. Видях и изказване на един бивш инженер от РСК МиГ, който каза, че развитието на 1.42 е изглеждало много подобно. Мен копирането не ме интересува, но от тези твърдения е явна нуждата от мощни двигатели, които не виждам на хоризонта - АЛ-31/WS-10 са слабички за да бъде пълноценна машината, единственото нещо което може да е скрит коз е дълбоко неизвестния WS-15 и евентуално руско сътрудничество (може дори не на държавно ниво а просто забегнали инженери) които са работили по оригиналния АЛ-41 за 1.42.

      Също така дълбоко неизвестни за Китай остават и въпросите с въоръжението на самолета и радара му, имат да гонят доста в тази насока.

      Колкото за цена - такъв огромен звяр нито ще е евтин, нито пък много други държави ще имат нужда от него ако тръгнат по пътя на прехващача както са се запътили.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #4
        Те, таквоз-то, технологията може би са я откраднали, производство ще организират някакво, няма да е, в смисъл големи серии, ще наподоби това което избирателно са давали на Пакистан до сега, моторите няма как да ги направят, това не са химикалки...

        Comment


          #5
          Пилот написа Виж мнение
          Също така дълбоко неизвестни за Китай остават и въпросите с въоръжението на самолета и радара му, имат да гонят доста в тази насока.

          Колкото за цена - такъв огромен звяр нито ще е евтин, нито пък много други държави ще имат нужда от него ако тръгнат по пътя на прехващача както са се запътили.
          Вероятното му предназначение ще е борба с амер. CBG.
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            В интерес на истината като му гледам размерите ролята на нещо ала стелт вариация на Су-34 и въобще далечен прехващач/тактически стелт бомбардировач са много по-вероятни. Имхо хич не е изтребител в смисъла на Ф-22/ПАК-ФА.

            Оттам и може и да става за борба срещу самолетоносачи, но имхо там не ти трябва стелт изтребител ами хубави бързи и стелт ракети, не стелт невидимка. Да не говорим, че с тези размери J-20 сигурно би отстъпвал по маневреност на Ф-35 доста сериозно (самият Ф-35 според мен хич не е връх в маневрения бой, но все пак), дори и да е по-бърз ако му изкопаят хубави двигатели.

            За сметка на това концепцията за въздушен бой със стелтове става все по-интересна - например в ролята на МиГ-31 (бърз отбранителен прехващач) един стелт би имал добри шансове срещу не-стелт атакуващи, а стелт такивата ще трябва да го гонят и настигат за да влизат в БВБ. Същевременно високата му скорост би значела, че само нещо ала Ф-22, а не Ф-35, би могло да го настигне и натупа.
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              #7
              На прехващач наистина прилича, ама с оглед на факта, че китайците са зле с двигателите, не е много ясно откъде точно ще се вземе високата скорост. Още повече, с оглед мидела на самолета и твърде малкия размер на ВЗ за действително мощен двигател.

              Comment


                #8
                Да, съгласен съм с всички, които писаха за двигателя. Този самолет ще бъде най-голям и почти сигурно най-тежък от конкуренцията, а китайските двигатели поне засега от това, което се знае са най-слаби. Друг важен въпрос е как са решили проблема с маневреността и има ли УВТ. Новият двигател изглежда е WS-10G FADEC аt least 14.5 Tons (Full Authority Digital Engine Control), каквото и да означава това. Непотвърдена информация.

                Това чудовище като нищо може да скрие в търбуха си ПКР.

                Първия прототип и J20. Дълъг път са изминали китайците.



                С уважение контрол_alt.

                Comment


                  #9
                  В Криле имаше мнения, че въпросното нещо от аеродинамична гледна точка е тухла и има много да се променя преди да стане самолет. На мен ми прилича на демонстратор за вътрешна консумация. В момента китайците имат пари и ако хвърлят много усилия, пари и купят инженери отвън може и да литне някога, но колко десетилетия ще им отнеме не е ясно. Има ли някаква информация за кога го планират? Според скромното ми мнение ще изхарчат много пари по този самолет, защото нямат друг избор, ако не искат да изостанат още десет години в авиацията, все пак Ф22 е факт, Ф35 най-после е напред в графика на изпитанията, бъдещето на ПАК-ФА е осигурено, със или без нови двигатели но никой няма да продаде тези самолети на Китай. Американците по политически причини, руснаците по икономически - договора им с Индия забранява да продават на Китай.
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    #10
                    Ето няколко линкове с теми от разни форуми, където обсъждат машината:


                    Авиация, флот и космос - реальность и перспектива.




                    The Chinese Military Aviation site reports of rumours that the latest canard, V-finned, two-engine single-seat multi-role stealth fighter prototypes, labelled '2001' and '2002' have been built at Chengdu, with the former seen taxiing (on the factory runway?). The source is quite reliable, so it...


                    ПП
                    Някой форуми искат регистрация аз да видите съдържанието на темите.
                    Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                    Comment


                      #11
                      А да видим какво пише в Уикипедиа: http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20 .Както виждате той има двигатели 117 Сатурн от Русия,обаче има само 13,2 тона тяга което не е много за този голям самолет.Обаче китайците го предвиждали за "противопехотен" изтребител,който да води ограничен бой във въздуха.Така че не знам до къде ще отиде това начинание и не съм сигурен ,че ще бъде конкурент на т-50 и F-22/35.

                      Comment


                        #12
                        Много ме съмнява руснаците на този етап да позволят на китайците достъп до 117. По-скоро има редовен АЛ-31 който е форсиран максимално за сметка на часовете живот на двигателя. Иначе аеродинамиката изглежда не твърде бърза, да видим. При МиГ-31 тяговъоръжеността не е толкова висока на фона на пето поколение (0.85), но все пак не бих се състезавал с него на тема максимална скорост.
                        Разликата в двигателите между другото може да е причина и за сериозни промени след известно време по предната част на самолета. Ако искат да напъхат 18 тонен звяр ала 1.42 ще имхо ще им трябват по-големшки въздухозаборници.
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          #13
                          nikd2 написа Виж мнение
                          А да видим какво пише в Уикипедиа: http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20 .Както виждате той има двигатели 117 Сатурн от Русия,обаче има само 13,2 тона тяга което не е много за този голям самолет.Обаче китайците го предвиждали за "противопехотен" изтребител,който да води ограничен бой във въздуха.Така че не знам до къде ще отиде това начинание и не съм сигурен ,че ще бъде конкурент на т-50 и F-22/35.
                          леле. като изключим бисерите, изсипани в уикито, 117(тяга 15000) е двигател в няколко бройки, с който в момента лети ПАК ФА. И ще лети с него още 10-тина години. 117С пък е двигателят на Су-35 (тяга 14500). В следващите поне 10 години нито те, нито развитието на АЛ-31 - АЛ-31ФМ-1 (АЛ-31Ф серия 42 с тяга 13500) ще бъдат дадени на Китай.

                          Comment


                            #14
                            Аз искам да знам какво е "противопехотен" изтребител.

                            Не, всъщност не искам.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #15
                              Imperial написа Виж мнение
                              Аз искам да знам какво е "противопехотен" изтребител.

                              :
                              И аз искам да разбера същото.Понякога Уикипедия пуща страхотни бисери.Иначе както каза Пилот много се съмнявам руснаците да дадът 117.Наистина двигателят трябва да е Ал-31,който е форсиран на макс за сметка на живота на двигателя,но това не е проблем за китайците,защото те могат да произвеждат по много бройки.Ама като гледам,че двата прототипа са различни на външен вид,можем само да гадаем дали това ще бъде достоен конкурент на т-50 и ф-22/35,защото данните за него са изключително "постни"(цитирам нашия вицепример Симеон Дянков).

                              Comment

                              Working...
                              X