plamenhk написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ф-35 - икономически провал?
Collapse
X
-
-
Прекрасен пример. Това което си го пуснал още преди 30-40 години е можело да сваля стелт самолети от типа на Ф 35 (стига да получи добро насочване от ДРЛО) на дистанции от порядъка на нормалните дистанции за пуск на ракети среден обсег, без въпросните самолети да разберат че стрелят по тях...
Comment
-
Angelmr написа Виж мнениестелт, който съвременното развитие на оптичните сензори вече праща към музея
Comment
-
Angelmr написа Виж мнениеПрекрасен пример. Това което си го пуснал още преди 30-40 години е можело да сваля стелт самолети от типа на Ф 35 (стига да получи добро насочване от ДРЛО) на дистанции от порядъка на нормалните дистанции за пуск на ракети среден обсег, без въпросните самолети да разберат че стрелят по тях...
Самолетните РЛС отпреди 30-40 години имат изключително сериозни проблеми с откриването на стелт ЛА, което и води, след Ф-117, до появата на програмата ATF (YF-22, YF-23) с нейния краен продукт F-22, а по-късно е значително по-многоцелевия от него F-35 в трите му варианта. Тоест, няма как тогавашен изтребител с тогавашната си РЛС да открие и захване такъв самолет на средна дистанция. Второ, тогавашен самолет за ДРЛО също няма да му помогне много. Трето, самолет за ДРЛО НЕ МОЖЕ да осигури целеуказване на ракети В-В, изстреляни от изстребители. Четвърто, доколкото самолетът за ДРЛО работи с РЛС, то той самият ще бъде засечен далеч преди операторите му да получат отметка от съответния стелт-самолет.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеЗабелязвам, че това нещо се е превърнало за теб в някаква мантра. Чел ли си го някъде, можеш ли да цитираш данни? Дай ако искаш да го разнищим, да го изясним.
Comment
-
кало написа Виж мнениеЪЪЪ, така - първо - не знам пламенхк какво е пуснал, щото отдавна не си причинявам това да виждам и чета постовете му. Но в цитираното изречение няма и една дума, която да съответства на действителността:
Самолетните РЛС отпреди 30-40 години имат изключително сериозни проблеми с откриването на стелт ЛА, което и води, след Ф-117, до появата на програмата ATF (YF-22, YF-23) с нейния краен продукт F-22, а по-късно е значително по-многоцелевия от него F-35 в трите му варианта. Тоест, няма как тогавашен изтребител с тогавашната си РЛС да открие и захване такъв самолет на средна дистанция. Второ, тогавашен самолет за ДРЛО също няма да му помогне много. Трето, самолет за ДРЛО НЕ МОЖЕ да осигури целеуказване на ракети В-В, изстреляни от изстребители. Четвърто, доколкото самолетът за ДРЛО работи с РЛС, то той самият ще бъде засечен далеч преди операторите му да получат отметка от съответния стелт-самолет.
Един ДРЛО (не пиша за тогавашен, дадох пример само за изтребителя ) ако се вярва на рекламите прекрасно вижда стелт самолети. Ако той насочи МиГ 23 въоръжен с Р24Т, този МиГ може да свали стелт самолет без въобще да включва радара си и без да разкрива на целта че в опашката и има прехващач. Все пак предполага се че Ф 35 ще действат в дълбочина където собствените ауакси няма да осигуряват радарно покритие, а те ще разчитат само на собствената си апаратура. Друг е въпроса дали точно старата ИЧ система на МиГ 23 ще може да захване съвременен стелт. Тук признавам че не знам. Но ако Ф 35 се движи със свръхзвукова скорост вероятно ще бъде прехванат дори и от стари системи.
Comment
-
angelmr написаАко сегашните дву и триметрови телескопи преди 20-30 години са били в състояние да наблюдават звезди, днес те наблюдават планети около звездите.
angelmr написаЕдин ДРЛО (не пиша за тогавашен, дадох пример само за изтребителя ) ако се вярва на рекламите прекрасно вижда стелт самолети.
angelmr написаВсе пак предполага се че Ф 35 ще действат в дълбочина където собствените ауакси няма да осигуряват радарно покритие, а те ще разчитат само на собствената си апаратура.
Comment
-
Причиних си това и отворих постинга на пламенхк - там има снимка на Су-24МР. Той май не може да сваля самолети хич.
Колкото до ТП-23 и модернизациите му, с които са оборудвани някои варианти на МиГ-23, то за да открие, захване и излезе в дистанция за пуск на ракета с ИЧ ГСН по Ф-35 например, на съответния МиГ ще му трябва невероятна доза късмет. А с оптичната система за кръгов обзор и предупреждение за ракетно нападение на Ф-35 - почти нулев шанс, въпреки късмета. ДРЛО също имат сериозни проблеми с откриването и проследяването на стелт-цели.
Крейсерският СЗ за F-35 не е такъв, че да предизвика много сериозно нагряване на конструкцията му, а се постига с двигател, работещ на максимал, частично екраниран в някои ракурси...
Ако сегашните дву и триметрови телескопи преди 20-30 години са били в състояние да наблюдават звезди, днес те наблюдават планети около звездите.
На този етап най-малкият оптичен телескоп, видял пряко планета, е Хабъл (с огледало от около 2,5 м май). Наземните телескопи, направили това, са над 7-8 м. При метода на коронографията - май може и по-малки, де.Last edited by кало; 17-01-2013, 21:17.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеЪъ, хъм, сигурен ли си? Аз нещо не се сещам за оптичен телескоп, откривал екзопланета. Откриват ги, но не директно, т.е не ги "наблюдават" (ако правилно си спомням, става чрез наблюдение на светлината от звездата и въз основа на нейните колебания при преминаването на планета през "диска" на звездата. Затова и откриват предимно големи и близки до звездите си планети - макар че чувствителността, а предполагам и алгоритмите за откриване, явно да се подобряват; но не знам дали директно оптично наблюдение въобще е възможно). Вярно, това не е по темата, но е едно от основанията ти, затова си позволявам да го спомена.
На какво разстояние? Въпросът е съществен.
А, те май нямат такъв обсег или греша? Между другото, "собствената му апаратура" не включва ли също така система за "кръгово" оптично наблюдение? Т.е. по-вероятно е подобен самолет да има по-добра представа за случващото се около него, т.е. информационното предимство, дето го споменавахме по-назад в темата.
По въпроса за апаратурата за кръгов обзор, няма как да е с качества сравними с основния датчик. Диаметъра на входната леща е от критично значение за оптичните прибори. До колкото съм чел тази апаратура служи за откриване на изстреляни ракети. Предполагам че ще открие и атакуващ прехващач. От каква дистанция? Няма как дистанцията в предна полусфера ще е по-голяма от тази на атакуващия изтребител наблюдаващ Ф 35 в задна полусфера. Освен ако наистина не коментираме МиГ 23 атакуващ Ф 35.Last edited by Angelmr; 17-01-2013, 21:21.
Comment
-
кало написа Виж мнениеПричиних си това и отворих постинга на пламенхк - там има снимка на Су-24МР. Той май не може да сваля самолети хич.
Колкото до ТП-23 и модернизациите му, с които са оборудвани някои варианти на МиГ-23, то за да открие, захване и излезе в дистанция за пуск на ракета с ИЧ ГСН по Ф-35 например, на съответния МиГ ще му трябва невероятна доза късмет. А с оптичната система за кръгов обзор и предупреждение за ракетно нападение на Ф-35 - почти нулев шанс, въпреки късмета. ДРЛО също имат сериозни проблеми с откриването и проследяването на стелт-цели.
Крейсерският СЗ за F-35 не е такъв, че да предизвика много сериозно нагряване на конструкцията му, а се постига с двигател, работещ на максимал, частично екраниран в някои ракурси...
А по въпроса за инфрачервената сигнатура, по-рано писахме че самото движение със свръхзвукова скорост генерира ужасно много топлина. Не колкото двигател работещ на форсаж де. Но не и нещо което да може да се прикрие.
Comment
-
кало написа Виж мнениехипотетично и МиГ-3 може да свали Ф-35, както и Мустанг - Т-50.
Но МиГ 23 има необходимото оборудване, докато мустанга го няма. Пък и не става дума за това кой какво може, а за това че ефективно противодействие на стелта има на въоръжение като концепция, това което остава е само да се доразвие в пълноценна система заместваща радара.
Comment
-
Angelmr написа Виж мнениеТУк въпроса не е дали е възможно, много добре знаем че е възможно. Въпроса е кога този подход ще влезе в употреба.
Angelmr написа Виж мнениестелт, който съвременното развитие на оптичните сензори вече праща към музея
Ето, кало пише - облаци. Язък за фантастичните IRST-ове, ако се появят облачета. А облачета си има почти винаги. 1:0 за самолетния радар, който не се притеснява от такива неща.
Втората важна разлика е в същността на емисиите. Когато ползваш радар, ти генерираш и контролираш сигнала. Имаш пълна информация за него - сила, честота, тайминг и т.н. Адски е трудно някой да те излъже, но въпреки това никой не е отменил РЕБ. Когато действаш пасивно с инфрачервен сигнал, ти не контролираш нищо. Поемаш това, което ти се дава. А хората дават бол - то с инфрачервени лампи, то с лазери, то какви ли не системи няма вече.
Това са, така, принципни положения, които не се влияят кой знае колко от секретността. Първо - по-ниска устойчивост на естествени смущения; и второ - по-ниска устойчивост на изкуствени смущения. Затова никой никъде не говори за замяна, а за допълване на системите. Най-новите тенденции са за комбиниране на оптическо и радиолокационно самонасочване дори при зенитните ракети, но резултата засега не изглежда много атрактивно.
Comment
Comment