Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дисковите ЛА на Третия райх
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Това са по-късни рисунки на проекта на Курт Танк, които според мен отговарят доста точно на описаното от Ръчард Бърд, след внезапното прекратяване на експедиция "High jump", но както и да е , на мен също не ми се навлиза в теории на конспирациите.
По горе, в хиперлинка "Концепции" са изказани евентуалните им приложения, въоръжение и задвижване, като най-революционния е т.нар "Вихров двигател на Виктор Шаубергер" http://evg-ars.narod.ru/new_page_1.htm /давам този линк, а не българския превод, защото е първоизточника, а има и други подобни идеи/.
Според мен са унищожени/загубени доста документи за тези немски проекти, а хората, които стоят зад тях, нямат късмета на фон Браун.
Примерно приложение-това на Harrier Jump Jet.
Всички се мъчат да направят такъв самолет, но американците се отказват и го купуват наготово. А англичаните са го разработили още 60-те. На мен лично Хариър ми изглежда доста компромисно и слжно решение на задачите за вертикално излитане, кацане и зависване, изключително трудно управляем без компютри.
Към Gollum, с цялото ми уважение към него:
1.Ролята на тази съвкупност от авангардни технологии не е една, за мен това би могло да бъде път, алтернативен на този поет от братя Райд за овладяване на въздушното пространство/каквито са били например дириджаблите/.
2.Никъде не съм казал че са щяли да променят нещо във ВСВ, прекалено късно се появяват, както и Ме 262, V2 и тн. Но те получават своето развитие след войната.
3.Защо не се разработват по-сериозно след ВСВ-защото трябва да се почне почти от нулата /заповедите на Кайтел за унищожаване на всякаква възможна документация не са някаква велика тайна/, за разлика от самолетостроенето, където вече са хвърлени огромни средства за развитие и има голям напредък.
Пак казвам-за мен това си е алтернативен път. Какъвто е дизеловият двигател, Ванкеловият двигател, електромобилите и прочие. Просто може би не им е дошло времето.
Comment
-
Alfex написаКъм Gollum, с цялото ми уважение към него
Alfex написа1.Ролята на тази съвкупност от авангардни технологии не е една, за мен това би могло да бъде път, алтернативен на този поет от братя Райд за овладяване на въздушното пространство/каквито са били например дириджаблите/.
Следователно да се привежда аналогия самолети/дирижабли и самолети/дискови летателни апарати, е некоректно.
Още нещо: летателните апарати по-леки от въздуха предшестват самолетите, при това значително. И не изчезват с изобретяването на последните, макар известно време (докато технологията достигне зрялост) има известна "борба" за цивилизационна ниша, докато в крайна сметка ЛА по-леки от въздуха не намират своята ниша, котяо си заемат и досега и в която самолетите (или вертолетите) не са им конкуренция.
Докато при дисковите ЛА и самолетите подобно нещо няма и не се е наблюдавало - поне досега.
Alfex написа2.Никъде не съм казал че са щяли да променят нещо във ВСВ, прекалено късно се появяват, както и Ме 262, V2 и тн. Но те получават своето развитие след войната
Alfex, ти пишеш така, сякаш реактивният двигател/летателен апарат и балистичната ракета, са технологии със сходен потенциал с този на дисковите ЛА. Но това, поне на досегашното ниво на развитие на технологиите, не е така: първите две технологии, независимо че така и не дават съществен резултат в хода на войната, намират широко развитие навсякъде след нея и предопределят изцяло военните технологии и досега. Това въобще не може да се каже за дисковите ЛА, въпреки че, както и ти самият сопемнаваш, и след войната в държави, разполагащи с досаттъчно средства (САЩ) са парвени опити да се разработват подобни технологии.
Едва ли това може да се припише и на "липсата или унищкожаването на немсакта техническа документация по тези въпроси", защото впоследствие технологиите напредват твърде много, а и както се вижда, ако една техническа идея има потенциал, тя се заражда и развива независимо на много места (добър пример са информационните технологии, изчислителните устройства и прочее).
Т.е. тезата ми е, че ако в дисковите ЛА при сегашното ниво на технологично развитие имаше някакъв потенциал, то те щяха да бъдат развити и да разкрият този свой (ще ме прощаваш за израза, но засега го смятам за верен) "мистичен" алтернативен авиационен потенциал .
Точно поради това написах и своята, определена съвсем на място от Bsb като "твърде рационална" своя забележка.
Alfex написа3.Защо не се разработват по-сериозно след ВСВ-защото трябва да се почне почти от нулата /заповедите на Кайтел за унищожаване на всякаква възможна документация не са някаква велика тайна/, за разлика от самолетостроенето, където вече са хвърлени огромни средства за развитие и има голям напредък.
Според мен, по-скоро проблемите на дисковите ЛА са такива, че за тогавашното, а и за досегашното ниво на технологично развитие са непреодолими - не и за да се постигне нещо, което да може да има ефективно приложение, а не да е само куриоз (тук аналогията с Б-2 и въобще "летящите крила", според мен, е добра - пробллемите със стабилността са такива, че можеха да бъдат разрешени едва с достигането на високо ниво на развитие на съвсем други - комуптърните, - технологии. И пак не става въпрос за някаква алтернативност, защото съображения като цена/ефективност пречат на този клон да отмести останалите (в чисто еволюциоен смисъл).
През миналия век се раждат огромно количество най-разнообразин идеи. Дори един бегъл поглед из теченията на технически списания, пирмерно от 20-те до 40-те години, ще ни покажат тъкав огормен набор от "фантастични" технологии, че съвкупното въображение на всичките писатели-фантасти, творили през същия този век, няма да е достатъчно, за да се изравни с тях. Но какво от това, почти всяка от тези идеи не издържа реална проверка или дори не стига до нея, защото няма съответният потенциал - особено с оглед на съотношението цена/ефективност.
Alfex написаПак казвам-за мен това си е алтернативен път. Какъвто е дизеловият двигател, Ванкеловият двигател, електромобилите и прочие. Просто може би не им е дошло времето.
А това ме връща към поста на bsb:
Та ако някой покаже истински летателни апарати - може и прототипи - с обяснение какво се е предполагало да постигнат и какво са постигнали, как са разработвани, защо разработката им е прекратена, ще ми е много интересно да прочета. За другото не смятам да си губя времето. Не че някой ще се трогне особено от моите заявления.
Comment
-
Евентуалното им приложенив виждам между самолетите и хеликоптерите, затова дадох пример с Хариър.
За да обясня по-добре идеята си ще дам пример с хвърчилата/самолетите. Хвърчилата са измислени преди толкова много време, колкото и дисковете за хвърляне. След изобретяването на достатъчно мощен и малък движител за хвърчилата за принудителното им самостоятелно задвижване започва и реалната им употреба , като ЛА по-тежки от въздуха. А самата форма на диска като "кръгло крило", при подходящо принудително задвижване предполага:
1. много по-лесна смяна на посоките, отколкото на самолетите-това ги доближава до хеликоптерите;
2.Добра хоризонтална скорост в резултат на подемната сила на формата "крило", по-точно лещообразен профил на крило, съпоставима със самолет
3.Добра вертикална скорост и стабилност, съпоставима с хеликоптер, поради правилната аеродинамична форма по вертикала.
Това са част от личните ми разсъждения по евентуалното им приложение, възникнали преди доста време, гледайки как си играят децата с летящи чинии, хвърчила, самолетчета оригами . Замислих се-добре де, летящата чиния си е доста тежка пластмаса, а лети доста добре съпоставена с доста по-лекото хвърчило/хартиено самолетче, защо не е работено в тази насока? Поразрових се, и се оказа че се е работило,най-много в Германия, но докъде са стигнали и защо не се продължава... Просто мисля, че не би трябвало да се отрича и затваря този път за развитие на ЛА. А от този сайт се вижда ,че не съм единствения
Last edited by Alfex; 21-07-2009, 00:04.
Comment
-
Kramer написа Виж мнениеИзвинявам се, след поста на Ямега за "космонафтите" вече си мисля, че темата е за раздела "майтапи".
Comment
-
Всяка машина има ред характеристики, между които са и практически такива, като "приложимост", колко е сложна за производство, колко е сложна като концепция и приложение/управление и т.н.
Това, че такива апарати не се използват сега би трябвало да говори достатъчно относно неприложимостта на апаратите, за които е темата. Особено в условията на ВСВ, когато нуждата от тях е точно нулева, дори и без да споменаваме останалите фактори.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Alfex, аз реших, че искаш да обсъждаш историческата приложимост на дисковите ЛА, т.е. изцяло в контекста на ВСВ (или дори на следвоенния период). Доколкото разбирам, теб те интересува по-скоро един евристичен поглед към евентуалната възможност някога в бъдещето (независимо съвсем близко или по-далечно) дисковите ЛА да станат реалност или дори (ако правилно съм те разбрал) да изместят останалите. Ако правилно съм те разбрал, то темата определено е за този раздел, а може би дори и за друг специализиран авиационен форум.
Самият аз въобще не притежавам каквато и да техническа компетентност, така че не виждам с какво мога да участвам в такъв разговор. Е, на ниво "детски спомени" от хвърчила, фризбита и прочее летящи играчки може, разбира се .
Comment
-
Въпреки всичко немците са имали наистина интересни разработки като Horten Ho 229
Comment
-
gollum написа Виж мнениеЕ, на ниво "детски спомени" от хвърчила, фризбита и прочее летящи играчки може, разбира се .
И понеже нямаха бюджет за аеродинамичен тунел си правеше сам моделчета и ги хвърляше от кулата на пистата. А умните и богати НАСА, както и руснаците впрочем, облепят цялата долна част на совалката с безумноскъпи топлоустойчиви плочки. Между другото "Колумбия" се взриви, когато едната от тях се скапа . Това е пример, че не винаги големите пробиви се правят от големи организации с огромни бюджети. И че щом никой не го е направил още, значи не може или не си струва да се направи. По тази логика и мотики нямаше да имаме още.
Исках да поговорим за алтернативи в авиацията и дадох за пример Германците в края на ВСВ, а се оказа, че трябва да доказвам изобщо идеята за алтернативно мислене.
Comment
-
Знаем за въпросните X-prize, обаче те нямат много общо с темата, поне според мен. Специално този Space Ship One няма съвсем нищо общо с каквито и да било чиниевидни летящи обекти.
Колкото до НАСА - тя е все пак държавна организация, с всичките минуси на този тип тромави системи. Не всички производители на самолети обаче са от този тип организации, нито са били около и скоро след ВСВ.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment