Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дисковите ЛА на Третия райх

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Войната е лека за зрителите...

    Comment


      #17
      Машината на Курт Танк, "кълбовидната мълния", въобще излитала ли е, или е била само на чертеж?

      Comment


        #18
        Това са по-късни рисунки на проекта на Курт Танк, които според мен отговарят доста точно на описаното от Ръчард Бърд, след внезапното прекратяване на експедиция "High jump", но както и да е , на мен също не ми се навлиза в теории на конспирациите.
        По горе, в хиперлинка "Концепции" са изказани евентуалните им приложения, въоръжение и задвижване, като най-революционния е т.нар "Вихров двигател на Виктор Шаубергер" http://evg-ars.narod.ru/new_page_1.htm /давам този линк, а не българския превод, защото е първоизточника, а има и други подобни идеи/.
        Според мен са унищожени/загубени доста документи за тези немски проекти, а хората, които стоят зад тях, нямат късмета на фон Браун.
        Примерно приложение-това на Harrier Jump Jet.
        Всички се мъчат да направят такъв самолет, но американците се отказват и го купуват наготово. А англичаните са го разработили още 60-те. На мен лично Хариър ми изглежда доста компромисно и слжно решение на задачите за вертикално излитане, кацане и зависване, изключително трудно управляем без компютри.
        Към Gollum, с цялото ми уважение към него:
        1.Ролята на тази съвкупност от авангардни технологии не е една, за мен това би могло да бъде път, алтернативен на този поет от братя Райд за овладяване на въздушното пространство/каквито са били например дириджаблите/.
        2.Никъде не съм казал че са щяли да променят нещо във ВСВ, прекалено късно се появяват, както и Ме 262, V2 и тн. Но те получават своето развитие след войната.
        3.Защо не се разработват по-сериозно след ВСВ-защото трябва да се почне почти от нулата /заповедите на Кайтел за унищожаване на всякаква възможна документация не са някаква велика тайна/, за разлика от самолетостроенето, където вече са хвърлени огромни средства за развитие и има голям напредък.
        Пак казвам-за мен това си е алтернативен път. Какъвто е дизеловият двигател, Ванкеловият двигател, електромобилите и прочие. Просто може би не им е дошло времето.

        Comment


          #19
          Ето един сайт по темата: http://www.cosmos.1.bg/portal/distri....php?f=21&t=93

          Comment


            #20
            Това последното е ...
            ... е аз лично не мога да го сравня с нищо
            Толкова глупости на едно място, не бях виждал.
            Сънят е слаб заместител на кофеина!

            Comment


              #21
              Alfex написа
              Към Gollum, с цялото ми уважение към него
              В случаят не знам на какво се базира това уважение (но няма лошо, че го има ), защото аз от техника/технология не разбирам, не случайно съм много по-склонен да обсъждам исторически въпроси (ен че там имам кой знае каква компетентност, но все пак е хуманитарна сфера на познание, по-близка до възможностите ми). Както и да е, въпреки че не разбирам кой знае какво, все пак ще си позволя да напиша своите критични бележки по така формулираните точки.

              Alfex написа
              1.Ролята на тази съвкупност от авангардни технологии не е една, за мен това би могло да бъде път, алтернативен на този поет от братя Райд за овладяване на въздушното пространство/каквито са били например дириджаблите/.
              Сравнението, според мен, е некоректно. Летателните апарати по-леки от въздуха са реално съществуващо летателно средство, което се е използвало и се използва и досега, като си запазва определена ниша на приложение. Докато за дисковите летателни апарати няма данни да са реализирани на практика, т.е. да са прекрачвали фазата на идея, в която е вложена някаква енергия, но не е достигнат практически резултат.
              Следователно да се привежда аналогия самолети/дирижабли и самолети/дискови летателни апарати, е некоректно.
              Още нещо: летателните апарати по-леки от въздуха предшестват самолетите, при това значително. И не изчезват с изобретяването на последните, макар известно време (докато технологията достигне зрялост) има известна "борба" за цивилизационна ниша, докато в крайна сметка ЛА по-леки от въздуха не намират своята ниша, котяо си заемат и досега и в която самолетите (или вертолетите) не са им конкуренция.
              Докато при дисковите ЛА и самолетите подобно нещо няма и не се е наблюдавало - поне досега.

              Alfex написа
              2.Никъде не съм казал че са щяли да променят нещо във ВСВ, прекалено късно се появяват, както и Ме 262, V2 и тн. Но те получават своето развитие след войната
              Това предположение (формулирано като "алтернатинвост") се съдържа в самата идея, че "подобно на Ме262, V2" те са имали потенциала, да го направят при друго стечение на обсотятелствата, т.е. "по-ранно развитие". Нещо в което аз се съмнявам дълбоко, защото отново съзирам тук некоректна аналогия (все да има някакъв плюс от образоването в областат на логиката).
              Alfex, ти пишеш така, сякаш реактивният двигател/летателен апарат и балистичната ракета, са технологии със сходен потенциал с този на дисковите ЛА. Но това, поне на досегашното ниво на развитие на технологиите, не е така: първите две технологии, независимо че така и не дават съществен резултат в хода на войната, намират широко развитие навсякъде след нея и предопределят изцяло военните технологии и досега. Това въобще не може да се каже за дисковите ЛА, въпреки че, както и ти самият сопемнаваш, и след войната в държави, разполагащи с досаттъчно средства (САЩ) са парвени опити да се разработват подобни технологии.
              Едва ли това може да се припише и на "липсата или унищкожаването на немсакта техническа документация по тези въпроси", защото впоследствие технологиите напредват твърде много, а и както се вижда, ако една техническа идея има потенциал, тя се заражда и развива независимо на много места (добър пример са информационните технологии, изчислителните устройства и прочее).
              Т.е. тезата ми е, че ако в дисковите ЛА при сегашното ниво на технологично развитие имаше някакъв потенциал, то те щяха да бъдат развити и да разкрият този свой (ще ме прощаваш за израза, но засега го смятам за верен) "мистичен" алтернативен авиационен потенциал .
              Точно поради това написах и своята, определена съвсем на място от Bsb като "твърде рационална" своя забележка.

              Alfex написа
              3.Защо не се разработват по-сериозно след ВСВ-защото трябва да се почне почти от нулата /заповедите на Кайтел за унищожаване на всякаква възможна документация не са някаква велика тайна/, за разлика от самолетостроенето, където вече са хвърлени огромни средства за развитие и има голям напредък.
              За мен това е несериозно основание. Всяка технология, която притежава реален потенциал, се развива - независимо дали трябва "да се почне от нулата" или не. Още повече, че подобно начало е много по-лесно в мирно време и в държава, разполагаща с достатъчно средства. Германия все пак нито е притежавала чак такъв невероятен технически потенциал, нито пък подобни по-размери ресурси, че да могат да се развиват само технологии, за които първите стъпки да са направени там.
              Според мен, по-скоро проблемите на дисковите ЛА са такива, че за тогавашното, а и за досегашното ниво на технологично развитие са непреодолими - не и за да се постигне нещо, което да може да има ефективно приложение, а не да е само куриоз (тук аналогията с Б-2 и въобще "летящите крила", според мен, е добра - пробллемите със стабилността са такива, че можеха да бъдат разрешени едва с достигането на високо ниво на развитие на съвсем други - комуптърните, - технологии. И пак не става въпрос за някаква алтернативност, защото съображения като цена/ефективност пречат на този клон да отмести останалите (в чисто еволюциоен смисъл).
              През миналия век се раждат огромно количество най-разнообразин идеи. Дори един бегъл поглед из теченията на технически списания, пирмерно от 20-те до 40-те години, ще ни покажат тъкав огормен набор от "фантастични" технологии, че съвкупното въображение на всичките писатели-фантасти, творили през същия този век, няма да е достатъчно, за да се изравни с тях. Но какво от това, почти всяка от тези идеи не издържа реална проверка или дори не стига до нея, защото няма съответният потенциал - особено с оглед на съотношението цена/ефективност.

              Alfex написа
              Пак казвам-за мен това си е алтернативен път. Какъвто е дизеловият двигател, Ванкеловият двигател, електромобилите и прочие. Просто може би не им е дошло времето.
              Това го разбрах, но все още не разбирам защо смяташ така. Можеш ли накратко да опишеш в какво, според теб, дисковите ЛА ще превъзхождат традиционните, използвани досега. И да напомня, отново използваната аналогия не е коректна: изборените от теб технологии са реално действащи, т.е. имащи несъмнено практическо приложение (особено що се отнася до дизеловият двигател - едвал и може да се определи като "алтерантивен" на бензиновия - по-скоро всеки заема своя "твърда" еволюционна ниша, като остава определено пространство и за конкуренция, но не и за "алтернативност" в смисъла на традиционни/дискови ЛА).
              А това ме връща към поста на bsb:
              Та ако някой покаже истински летателни апарати - може и прототипи - с обяснение какво се е предполагало да постигнат и какво са постигнали, как са разработвани, защо разработката им е прекратена, ще ми е много интересно да прочета. За другото не смятам да си губя времето. Не че някой ще се трогне особено от моите заявления.
              Подписвам се под думите на bsb - и на мен ще ми е много интересно да прочета това (но ако може наистина ясно изложено, а не препращане с линкове - ако някой дотолкова се интересува от нещо, мисля че може да си позволи да жертва малко време). С другото, т.е. с тезата "ама те германците са имали технология, изпреварила времето си със сто години, затова техните апарати са работили" и на мен не ми се занимава по очевидни причини, а "заповедите на Кайтел за унищожаване на всякаква възможна документация не са някаква велика тайна" аргументи като този, за запълване на дупката, не са ми достатъчни, защото е също толкова очевидно, че тези заповеди не са свършили работа в огромно множество от случаи, когато наистина е ставало дума за технологии с реално приложение дори тогава и дали впечатляващ плод след това (оформили съвременното лице на войната в буквалният смисъл). Т.е. този аргумент е непроверим, като всеки подобен отрицателен: "няма го, защото го крият (или са го скрили/унищожили)". Може и така да е, знаем, че понякога се случва и това. Но е непроверимо, т.е. не върши работа в дискусия, в която се разчита на средствата на логиката. А и тук важи правилото за колелото (който въобще важи за сферата на технологичното, аз разлика от тази на културата), което на кратко мога да формулирам така: ако технологията Х е изключително успешна и притежава потенциала да превъзхожда значително използващите се в дадения момент, то тя неизбежно ще бъде откривана и преоткривана, докато реализира своя потенциал. Следователно е възможно тя да се появява в един или друг мовент и да изчезва (както се е случвало не веднъж), н в крайна сметка "щом времето й дойде" (т.е. щом нивото на развитие е узряло за нея и тя може да даде своите впечатляващи практически резултати), то тя ще се реализира независимо на няколко различни места (какъвто е случаят с изчислителните и инфорамционните машини).

              Comment


                #22
                Евентуалното им приложенив виждам между самолетите и хеликоптерите, затова дадох пример с Хариър.
                За да обясня по-добре идеята си ще дам пример с хвърчилата/самолетите. Хвърчилата са измислени преди толкова много време, колкото и дисковете за хвърляне. След изобретяването на достатъчно мощен и малък движител за хвърчилата за принудителното им самостоятелно задвижване започва и реалната им употреба , като ЛА по-тежки от въздуха. А самата форма на диска като "кръгло крило", при подходящо принудително задвижване предполага:
                1. много по-лесна смяна на посоките, отколкото на самолетите-това ги доближава до хеликоптерите;
                2.Добра хоризонтална скорост в резултат на подемната сила на формата "крило", по-точно лещообразен профил на крило, съпоставима със самолет
                3.Добра вертикална скорост и стабилност, съпоставима с хеликоптер, поради правилната аеродинамична форма по вертикала.
                Това са част от личните ми разсъждения по евентуалното им приложение, възникнали преди доста време, гледайки как си играят децата с летящи чинии, хвърчила, самолетчета оригами . Замислих се-добре де, летящата чиния си е доста тежка пластмаса, а лети доста добре съпоставена с доста по-лекото хвърчило/хартиено самолетче, защо не е работено в тази насока? Поразрових се, и се оказа че се е работило,най-много в Германия, но докъде са стигнали и защо не се продължава... Просто мисля, че не би трябвало да се отрича и затваря този път за развитие на ЛА. А от този сайт се вижда ,че не съм единствения
                Last edited by Alfex; 21-07-2009, 00:04.

                Comment


                  #23
                  Извинявам се, след поста на Ямега за "космонафтите" вече си мисля, че темата е за раздела "майтапи".

                  Comment


                    #24
                    Kramer написа Виж мнение
                    Извинявам се, след поста на Ямега за "космонафтите" вече си мисля, че темата е за раздела "майтапи".
                    Е да, това прати темата доста извън линията на моята идея за реалното развитие и приложение на този тип апарати. Но какво да се прави, всеки има право на мнение.

                    Comment


                      #25
                      Всяка машина има ред характеристики, между които са и практически такива, като "приложимост", колко е сложна за производство, колко е сложна като концепция и приложение/управление и т.н.
                      Това, че такива апарати не се използват сега би трябвало да говори достатъчно относно неприложимостта на апаратите, за които е темата. Особено в условията на ВСВ, когато нуждата от тях е точно нулева, дори и без да споменаваме останалите фактори.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #26
                        Alfex, аз реших, че искаш да обсъждаш историческата приложимост на дисковите ЛА, т.е. изцяло в контекста на ВСВ (или дори на следвоенния период). Доколкото разбирам, теб те интересува по-скоро един евристичен поглед към евентуалната възможност някога в бъдещето (независимо съвсем близко или по-далечно) дисковите ЛА да станат реалност или дори (ако правилно съм те разбрал) да изместят останалите. Ако правилно съм те разбрал, то темата определено е за този раздел, а може би дори и за друг специализиран авиационен форум.
                        Самият аз въобще не притежавам каквато и да техническа компетентност, така че не виждам с какво мога да участвам в такъв разговор. Е, на ниво "детски спомени" от хвърчила, фризбита и прочее летящи играчки може, разбира се .

                        Comment


                          #27
                          Вие да не си помислихте, че вярвам в нацистките космонавти , просто ми стана интересно и се поразтърсих из нета за тайни немски оръжия и попаднах на това. Въпреки всичко немците са имали наистина интересни разработки като Horten Ho 229:

                          Comment


                            #28
                            Въпреки всичко немците са имали наистина интересни разработки като Horten Ho 229
                            Всички имат интересни, че и фантастични разработки. Немците не са изключение в това отношение. Просто поради спецификата на историята (техните разработки и архиви са по-широко известни, а и поради чисто психологически причини будят повече интерес) знаем повече неща за тях.

                            Comment


                              #29
                              gollum написа Виж мнение
                              Е, на ниво "детски спомени" от хвърчила, фризбита и прочее летящи играчки може, разбира се .
                              Не става въпрос само за детски спомени, не се знае от къде може да му хрумне на човек добра идея Ако сте гледали филма по дискавъри за X-prize, трябва да ви е направило впечатление, че Бърт Рутан взе идеята за формата на Spaceship One от цвета или плода на някакво дърво, което планираше много бавно при падане от дървото-изключително просто решение на проблема с нагряването при влизане в атмосферата: да се сгъват крилата

                              И понеже нямаха бюджет за аеродинамичен тунел си правеше сам моделчета и ги хвърляше от кулата на пистата. А умните и богати НАСА, както и руснаците впрочем, облепят цялата долна част на совалката с безумноскъпи топлоустойчиви плочки. Между другото "Колумбия" се взриви, когато едната от тях се скапа . Това е пример, че не винаги големите пробиви се правят от големи организации с огромни бюджети. И че щом никой не го е направил още, значи не може или не си струва да се направи. По тази логика и мотики нямаше да имаме още.
                              Исках да поговорим за алтернативи в авиацията и дадох за пример Германците в края на ВСВ, а се оказа, че трябва да доказвам изобщо идеята за алтернативно мислене.

                              Comment


                                #30
                                Знаем за въпросните X-prize, обаче те нямат много общо с темата, поне според мен. Специално този Space Ship One няма съвсем нищо общо с каквито и да било чиниевидни летящи обекти.
                                Колкото до НАСА - тя е все пак държавна организация, с всичките минуси на този тип тромави системи. Не всички производители на самолети обаче са от този тип организации, нито са били около и скоро след ВСВ.
                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X