Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси около японският технологичен потенциал през ВСВ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Според мен по-същественото е, че дори и да приемем едно равенство на Зеро и Емил през 1940-та, то Зеро тогава е вече с изчерпан (макар и едва започнал да се развива) потенциал, докато Месера е в ранната си младост- предтоят му невероятни метаморфози и дълъг живот. Зеро-то какво? Запазва си звездата завинаги, съответно това не позволява нито по-сериозно превъоръжаване, нито брониране, нито подобряване на летателните мухарактеристики. Все пак всяко едно подобрение е свързано с увеличаване на масата, а при непроменена мощост на двигателя- това е катастрофално за машината. Така че Зерото е добро и на ниво, но само до края на 1940-та. По нататък започва да изостава все повече и повече защото спира да се развиава, а всички останали самолетопроизводители са нацелили констуркции и двигатели с голям потенциал, върху които работят спокойно до края на войната че и след нея. За немците е Месера, за Британците Спита, за Амитата Мустанга, а за Руснаците Як-а...а за японците остават само козметики и фейслифтове на тяхното си Зеро.
    GOTT MIT UNS!

    Comment


      #32
      peterpetroff

      Не мога да не се съглася с теб, точно така си е. Но Гоги не е съгласен дори с това, че в началото на войната е имало някакъв потенциал. С което вече не съм съгласен.
      "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

      Comment


        #33
        peterpetroff написа
        Според мен по-същественото е, че дори и да приемем едно равенство на Зеро и Емил през 1940-та, то Зеро тогава е вече с изчерпан (макар и едва започнал да се развива) потенциал, докато Месера е в ранната си младост- предтоят му невероятни метаморфози и дълъг живот. Зеро-то какво? Запазва си звездата завинаги, съответно това не позволява нито по-сериозно превъоръжаване, нито брониране, нито подобряване на летателните мухарактеристики. Все пак всяко едно подобрение е свързано с увеличаване на масата, а при непроменена мощост на двигателя- това е катастрофално за машината. Така че Зерото е добро и на ниво, но само до края на 1940-та. По нататък започва да изостава все повече и повече защото спира да се развиава, а всички останали самолетопроизводители са нацелили констуркции и двигатели с голям потенциал, върху които работят спокойно до края на войната че и след нея. За немците е Месера, за Британците Спита, за Амитата Мустанга, а за Руснаците Як-а...а за японците остават само козметики и фейслифтове на тяхното си Зеро.
        Точно за това говорих и аз в моя пост - когато става въпрос за сравнение на машини, не трябва да се взимат просто моментните таблични характеристики, а да се разглеждат самолетите като се взима предвид и факта, че войната не е един ден. Това включва модернизационен потенциал (изключително важно, когато войната се затегне), колко са лесни за ремонт и производство, колко бързо се приучават пилотите, аварийност и т.н.
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          #34
          Аз също никъде не съм говорил за след 1942 г.


          thorn

          Средновековните църкви в България

          Comment


            #35
            Уф, аман от ***** автоцензура, хе хе******.
            Thorn да правиш разлика между "основен изтребител" и "зашочнал изпитания" такъв?
            ето ти две цитатчета за размисъл.
            За шесть месяцев до начала войны Мицубиси приступила к испытаниям новой версии "Рейзена" А6М2 с двигателем "Сакае"-21 мощностью 1130 л.с.
            и другото
            Серийные Bf 109E произошли от прототипа Bf 109V-14,впервые поднявшегося летом 1938 года. Сперва основным шагом вперед был новый 1100-сильный двигатель DB 601A
            Искаш ли да ти подскажа колко време има от 1938 до "6 месеца преди началото на войната" а? По него време вече се изпитва F който може да се похвали с:
            DB 601E взлетной мощностью 1350 л.с
            peterpetroff- какво и е лошото на звездата? най-съвършенните бутални авиационни двигатели са именно такива.
            А за горкото преждевременно остаряло Зеро, ей така само да вметна- нито Месера нито Спита са по-нови, просто са по-съвършенни като конструкция (това току-виж е поради разликата в технологиите). Като аз изобщо не разглеждам машини появили се след Зеро, то ще е смешно.

            Впрочем да се върна към "кекавите" Б-17 (защотопредполагам тях а не Б-29 се имаше предвид в един по-горен пост)
            Та пита се като как Зеро ще е опасен за бомбера когато елемнтарно не може да го настигне, говорим за скорост, това че на високо допълнително ще грохне е друга песен.
            Зе справка А6М-2=525 км/ч, А6М-5=555 км/ч, а В-17С = 520 км/ч. просто ми е любопитно.
            Last edited by Gaden Gogi; 13-06-2008, 20:07. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

            Comment


              #36
              И естествено взе най-бързия вариант на Б-17, сякаш е единствен. А да си отбелязал че от него има произведени...38 машини?

              B-17G например има максимална скорост 462 км/ч, така че скоростта на "Зеро" си е достатъчна за настигането му.
              "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

              Comment


                #37
                Гоги, първо май отговаряше не на мен, а на Стормбрингър, ам както и да е.

                А колкото за Б-17 и Зерото - идеята ми беше, че аргументите на Голъм, че действието на снарядите на оръдията му са слаби срещу тежките бомбардировачи не върви, защото оръдието е било напълно адекватно за 1940-1942, когато самите тежки бомбардировачи още не са с по десет 12.5 мм. Неадекватно става през по-късните години, когато и немските 20 мм не са адекватни.

                А пък твоите заяждания на тема скорост са смешни. Какво общо има максималната скорост на В-17 с реалната му, когато е НАТОВАРЕН с бомби и гориво и лети във формация? За твое сведение В-17G са летели при такива условия с около 300 км/ч.


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  #38
                  Thorn написа
                  Обаче и Р-39 и Р-40 - пак са зле пред него. Ако са здрави!
                  С това тук не съм съвсем съгласен. Над Филипините Р-40 действително не демострира превъзходство но не демонстрира и изостаналост при това с пилоти без никакъв боен опит, докато в Китай Тигрите с Р-40 определено демонстрират превъзходство в резултатите от въздушните боеве дори и срещу Зеро и Оскар.
                  За Р-39 въпреки, че не е любимец на британците и американците статистиката от боевете е още по-красноречива от тази на Р-40 .
                  Действително няма начин да отделим резултатите на по-късните модификации на Р-39 и Р-40 които са и с по добри бойни качества , но по това време и Зерото трябваше да е претърпяло някакво развитие - все пак самолетите са връстници.

                  Comment


                    #39
                    Ще ми е интересно да видя статистиките, ако ги имаш някъд готови. За Кобрата американците само в негативен аспект пишат, а томахоуките на летящите тигри са с твърде елитен състав на летци, за да са показател. Пък честно казано не се сещам и за техни особено впечатляващи резултати точно срещу Зеро


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #40
                      Gaden Gogi написа
                      Прословутат му маневреност пък съвсем не пречи британци, австралийци и американци летящи дори на Бъфало да се борят с него.
                      А за поговорката "Командир изпратил пилот да се сражава на "Бъфало" трябва да го отпише още преди самолета да е излетял" сещашли се? и не са я измислили в Токио. :sm113:
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #41
                        Торн спомена за финландската митология, че се сетих.
                        Най-добрия финландски ас Ютилайнен - 94 победи. Тридесет и четири от тях с "Бафъло".
                        На снимката Ютилайнен позира след двадесетата си победа до опашката
                        на своя "Бафъло".

                        Comment


                          #42
                          Като се има предвид, че в списъка на победите му числят самолети, които не са и припарвали на този боен театър има съмнения, че това е точно митология. Впрочем срещу И-15 и И-153 машината не е лоша. Пък при пилот ас като него и срещу по-сериозни самолети може.


                          thorn

                          Средновековните църкви в България

                          Comment


                            #43
                            Thorn написа
                            А пък твоите заяждания на тема скорост са смешни. Какво общо има максималната скорост на В-17 с реалната му, когато е НАТОВАРЕН с бомби и гориво и лети във формация? За твое сведение В-17G са летели при такива условия с около 300 км/ч.
                            Може да са смешни, но ти били ми обясниш като как ще приближиш със смехотворният Зеро до G версията на летящата крепост? просто ми елюбопитно като как с хартиеното аеропланче ще го направиш... или си пропуснал че тя (G версията) носи "Н" на брой ГОЛЕМОКАЛИБРЕНИ картечници, който ще счинят от японският самолет куп падащии горящи отпадъци? Друг въпрос че на височинат ана която Б-17 лети натоварен с бомби Зерото не може да се докопа...и ще е доста бавно също...отделно на въпрос че има разлика между максимална скорост и "скорост с която лети" а.к.а "крайцерска скорост".
                            Как да е, вземи си оправи понятията, бомберите или са с малки картечници но са бързи, или са "300 километрови" но с много картечници..отделно дето модификацията която те фрапира е по-късна от периода за който се пянвиш.А докато се изясняваш може да прочетеш какво е ставало над европа при първите полети тамна крепостите...при това германските изтребители са забележимо по-бързи

                            Comment


                              #44
                              "Бафъло" са действували във финландските ВВС до края на 44-та.

                              Comment


                                #45
                                Стигнахте ли до таралясниците и хвърчилата вече
                                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                                "But I know none, and therefore am no beast."

                                (Richard III - William Shakespeare)

                                Comment

                                Working...
                                X