Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авионовини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Не им е лесно на швейцарците.

    Swiss Reject Gripen Jet Purchase, World’s Highest Minimum Wage

    Comment


      Грипенът се разби на референдума

      За момента Швейцария няма да купува нови бойни самолети. Народното допитване отхвърли закупуването на 22 Грипена от шведския производител Сааб на стойност 3,1 милиарда швейцарски франка. 53,4% от гласовете бяха против, а 46,6% бяха за.

      Дали гласовете са против бойни самолети по принцип или против покупката на Грипени ще покажат анализите. Ясно е, че сборът на критиците на армията и скептиците по отношение на Грипените взе превес. Приблизително 1 543 000 на 1 345 000. Докато мнозинството от гласоподавателите беше против по-голямата част от народните представители подкрепиха сделката.

      Френска Швейцария гласува против

      Големи са различията в гласовете между различните части на страната. Западношвейцарските кантони и Тичино гласуваха против, докато на много места в немско-говорящата част гласовете за надхвърлиха 60%. Най-високи са в кантоните Нидвалден (68%), Обвалден (64%) и Ури (62%).

      Най-отчетливо против гласува кантонът Юра (74%), следван от Нюшател (69%), както и Женева и Базел-град с по около 68%. В немскоговорящата част против освен Базел-град гласуват Цюрих, Берн, Базел-окръг и Шафхаузен.

      Горчиво поражение за Маурер

      Гласуването против покупката на Грипени не е първото отхвърляне на армейски проект. Но новост е, че народът за пръв път гласува против покупката на нови изтребители. Последното такова гласуване - през 1993г. за покупката на Хорнети минава с 57% одобрение.

      За социалистите, Зелените, Инициативата "Швейцария без армия" и Зелените либерали отхвърлянето на сделката е голям успех. За министъра на отбраната Юли Маурер обаче това е болезнено поражение, което може дори да съкрати пребиваването му на този пост. Дискусиите за бъдещето на армията и на ВВС в частност ще продължат и след гласуването.

      Преди всичко няма да има нови самолети за сега

      Строго погледнато проведеният в неделя референдум не отхвърля закупуването на Грипени, а отхвърля закона за специалния фонд за финансиране на сделката. Някои отговорни лица предложиха още преди референдума, дори при негативен вот все пак да се закупят новите изтребители на траншове и заплатени със средства от редовния военен бюджет.

      Комитетът в подкрепа и Департаментът по отбрана, гражданска защита и спорт за сега се дистанцират от такъв развой на нещата, станал извествен в общественото пространство като "План Б за Грипените". Бъде ли отменен законът за Специалния фонд за Грипените, то тогава на първо време няма да се купуват нови изтребители, уверяват те.

      Заплашително спиране на полетите?

      Покупката на нови изтребители все пак не отива директно в коша. Министърът на отбраната Юли Маурер подготви терена за светкавично подновяване на работата в тази насока през последните седмици: без Грипени Хорнетите ще изчерпят заложения си ресурс по-бързо, предупреди той. Това изтегля извеждането им от въоръжение от след 2030г. на преди 2025г. и на свой ред налага ускоряването на работата по замяната им.

      В разяснителната книжка за гласоподавателите не се споменава опасността от приземяване на изтребителния флот. Правителството се аргументира, че партидата от Грипени е нужна за осигуряване на непрекъснатата ПВО в изострена обстановка за период над две седмици. На уебстраницата си Департаментът по отбрана, гражданска защита и спорт уверява, че за рутинното осигуряване на ПВО 32та Хорнета са достатъчни.

      Харченето на парите е изключено

      Полемиката след провеждането на референдума може да се поднови от въпроса как да се оползотворят 300те милиона швейцарски франка годишна вноска във фонда за Грипените. При изследването на електоралните нагласи преди референдума се установи, че една от основните определящи е темата за финансите. Противниците на сделката предпочитат тези пари да бъдат харчени за строителство и социални осигуровки, според социологическия институт gfs.bern.

      Дали парите за самолетите действително ще бъдат отклонени за други нужди, а не за военни разходи след гласуването с Не е под въпрос. Фондът трябваше да се влее във военния бюджет. Така или иначе, без парламентът и правителството да вземат други решения тези пари си остават на разположение на военните.

      Дърпането на въжето от двете страни продължава

      Тъй като обаче армейският бюджет и без друго беше повишен, в очакване на подписването на сделка за закупуването на Грипени парламентът и правителството отлагаха вземането на окончателни решения по въпроса. Правителството поиска повишаване на военния бюджет от 4,4 на 4,7 милиарда франка на година, като разликата трябваше да дойде именно от специалния фонд за Грипените. Дори от 2016г. се разглеждаше военен бюджет от 5 милиарда франка. След отхвърлянето на специалния фонд на референдума политическите борби около военния бююджет тръгват от начало.

      Гражданският лагер пред разцепване

      В близките седмици се очакват и дискусии относно това кой сред поддръжниците на Грипените в обществото, носи основната вина за загубата на вота. В началото на кампанията партиите се изказваха критично и най-вече неопределено по отношение на сделката и тези разнопосочни сигнали до голяма степен предразположиха настоящия резултат. Много бяха и тези, които изразиха подкрепата си за Рафал, както и други, които предпочетоха Юрофайтър.

      Министърът на отбраната Юли Маурер на свой ред нееднократно подчерта, че правителството ще се спре на изтребителя с най-добри показатели по отношение на баланса "цена - качество". Но и самият той създаде неяснота около позицията си по отношение на закупуването на нови изтребители, в началото на проекта, като прикани правителството да ускори покупката.



      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Както ви казах и преди този референдум по никакъв начин не отхвърля възможността за покупка на Грипени, а освен това и по никакъв начин не отхвърля възможността за сделка по примера на чехите и унгарците - шведите да произведат или доведат С самолети до стандарт Е, след което швейцарците да ги вземат под наем.

      Comment


        Duque de Caixas написа Виж мнение
        Както ви казах и преди този референдум по никакъв начин не отхвърля възможността за покупка на Грипени, а освен това и по никакъв начин не отхвърля възможността за сделка по примера на чехите и унгарците - шведите да произведат или доведат С самолети до стандарт Е, след което швейцарците да ги вземат под наем.
        При тези варианти швейцарците едва ли ще участват с пари в разработката на Е-варианта. Става по-сложно.

        Comment



          Преговорите за продажбата на Су-35 на Китай са почти приключили

          Договорили са се най-накрая. Ще има също и С-400 за подслаждане. Спопред Погосян проточването било заради АЛ-41Ф и Ибрис. Добра сделка. Су-35 като цена съм го срещал че е над 60 милиона само самолета, говори се за 24 броя.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            "неназован тип противокорабни ракети"

            Индийците ще се побъркат, очакват ни интересни реакции по форумите

            Comment


              Кухулин написа Виж мнение
              "неназован тип противокорабни ракети"

              Индийците ще се побъркат, очакват ни интересни реакции по форумите
              И аз това си помислих. Яхонт/Оникс/Брамос...много ще му паснат на Type-52D. Нищо. За мен е важно да им е гадно на индийците. Горките са толкова тъпи, че пак няма да разберат какво им се е случило Като нищо ще ги подтикнат да се самоизвозят и за Т-50 в близко бъдеще(ако самолета е успешен).
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                US military Harrier jet crashes into California homes

                A US military jet has crashed into homes in the California desert, about 90 miles (144km) east of San Diego.
                Television footage showed at least one home on fire on a residential street in the city of Imperial, following the crash on Wednesday evening.
                The pilot of the AV-8B Harrier jet ejected safely, and has been taken to hospital with minor injuries.
                The US Marine Corps said eight homes had been evacuated but no-one on the ground was hurt.
                An investigation has been launched to determine the cause of the crash, it said in a statement..
                Resident Adriana Ramos, 45, said her house shook when the plane crashed.
                "It felt like a bomb was thrown in the backyard,'' she said.
                Scene 'chaotic'
                Another witness, Jose Santos, said he was driving nearby when he saw the plane flying "really low".
                "It just fell down," he said.
                Mr Santos said he sped toward the crash site and saw the pilot, who had parachuted to the ground, being helped by police and local residents.
                It was the second crash in a month of a Harrier jet from the Yuma air base in Arizona, AP news agency reported.
                On 9 May, a pilot ejected safely before his plane crashed in a remote desert area near the Gila River Indian Community in Arizona, south of Phoenix. No-one was hurt.
                In 2008 a US military jet crashed into a residential area of San Diego killing four people. The pilot also ejected before the crash.
                A US military Harrier jet crashes into homes in Imperial, southern California, with no serious injuries reported.
                War, war never changes..

                Comment


                  САЩ прехвърлиха в Европа три стратегически бомбардировача



                  САЩ временно са прехвърлили в Европа три стратегическа бомбардировача Б-52, способни да носят атомни бомби, съобщи пресслужбата на Стратегическото командване на въоръжените сили на САЩ, предаде ИТАР-ТАСС.
                  Самолетите са разположени в базата „Феърфорд" в графство Глостършър, Великобритания. От пресслужбата уточняват, че ще останат там около две седмици. През този период ще проведат тренировъчни полети като част от подготовката на Европейското командване на въоръжените сили на САЩ.
                  В допълнение един от бомбардировачите ще участва в тържествата на 7 юни, които се организират по случай 70 години от Десанта в Нормандия.
                  В съобщението се пояснява, че самолетите не са въоръжени.
                  През март САЩ изпрати допълнителни военни самолети с мисия да патрулират над въздушното пространство на Балтика заради кризата в Украйна.
                  War, war never changes..

                  Comment


                    САЩ модернизират бомбардировачите си срещу 10 млрд. долара



                    САЩ увеличава въздушната си ударна сила. Пентагонът подписа с военния концерн Northrop Grumman договор за почти 10 млрд. долара за модернизиране и разширяване на броя на бомбардировачите B-2. Това по договора трябва да се случи до края на 2019 с опция за удължаване до 2024.

                    Моделът B-2 e единственият голям бомбардировач на САЩ, който е изключително труден за откриване от противниковите радари. Военно-въздушните сили на страната разполагат общо с 20 такива самолета, всеки от което е поне на 20 години. С модернизацията те ще бъдат „напаснати" към технологичното развитие днес. Сега те могат да летят 11 хиляди километра без презареждане с гориво.

                    Договорът за милиарди показва колко добре могат да печелят производителите на тези почти 21 метра дълги машини. При покупката си всяка една от тях е струвала 700 млн. долара без въоражението и допълнителните разходи по тях. 20 години по-късно те ще бъдат реновирани за подобна сума.

                    А това може само да радва ръководството на Northrop Grumman, която прави годишен оборот през 2013 година от 25 млрд. долара, от които 86 процента през поръчки на американското правителство. Компанията е и производител на дроните Global Hawk.

                    Американското правителство обаче не иска да разчита само на старите, макар и реновирани бомбардировача, а работи върху развитието на нов с името LRS-B. САЩ планира 6 млрд. долара разходи до 2017, за да разработи идеята. Ако тя се осъществи, през 2025 страната би могла да купи между 80 и 100 самолета за по половин милиард долара всеки.
                    Договорът за милиарди показва колко добре могат да печелят производителите на едни от най-важните самолети на американската армия
                    War, war never changes..

                    Comment


                      И един F-18E е паднал в океана същият ден като Хариера:
                      http://wtkr.com/2014/06/05/oceana-ba...of-california/

                      Пилота е успял да катапултира.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        Building New Rocket Engine Not Off the Table

                        The Air Force is looking for ways to end US reliance on Russian-made RD-180 rocket engines for national security space launches, said service acquisition executive William LaPlante. The Air Force is already implementing recommendations from the panel commissioned to examine the issue after tensions with Russia grew earlier this year over Russia’s actions in Ukraine, LaPlante told attendees of his Atlantic Council-sponsored talk in Washington, D.C., on June 13. These near-term steps include prioritizing launch missions and determining if payloads planned for launch on United Launch Alliance Atlas V boosters, which utilize the RD-180, could go aloft on ULA Delta IV rockets, which don’t. “That is happening right now. In fact, it is almost done,” he said. That’s a hedge in case Russia stops supplying the RD-180s and the US stock of some 15 of them is exhausted. In the longer term, as the panel recommended, is “consideration of a new domestic engine,” perhaps via some type of public-private partnership, said LaPlante. “The decision has not been made. … I don’t think we know enough yet. But it’s not taken off of the table,” he said. There are “some very interesting concepts out there,” he said.
                        С уважение контрол_alt.

                        Comment


                          http://theaviationist.com/2014/06/23...yphoon-midair/
                          Немски Eurofighter Typhoon се е ударил в използван за въздушна цел граждански Learjet. Двамата на борда на Learjet са загинали, изстребителят е успял да се приземи в Ньорвенич.

                          Comment


                            Лиърджета е влачил целта, не е бил той самият мишената.
                            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                            Comment


                              Не съм сигурен дали точно тук е мястото на тази новина, но поради практическата невъзможност за публикуване в модерния раздел, я пускам в авионовините. Никой да не го приема за политизиране, моля.

                              «Сушки» в небе Ирака
                              На авиабазе иракских ВВС «Имам Али ибн Абу Талиб» близ города Насирия приземлились 12 российских Су-25К

                              Игорь Николаев
                              01.07.2014


                              Контракт на закупку российских самолетов был подписан в фантастически короткие сроки, как говорят официальные иракские представители, «без административных условностей, учитывая чрезвычайную ситуацию в стране».

                              Командующий ВВС Ирака, генерал Анвар Хама Амин заявил, что планирует использовать самолеты в боевых операциях уже через три-четыре дня, однако в правительственных ВВС сегодня лишь четыре пилота могут пилотировать российские штурмовики. Еще одна серьезная проблема - полное отсутствие местного персонала, способного осуществлять техническое обслуживание и подготовку российских машин к боевым вылетам.

                              По словам Амина, российские технические специалисты уедут не позже, чем через три дня после того, как самолеты будут готовы к применению. Впрочем, есть заслуживающая доверия информация о том, что дальнейшее техническое обслуживание «сушек» и подготовку наземного персонала возьмут на себя иранские и сирийские специалисты.

                              На фоне решительных шагов России действия США по «борьбе с международным терроризмом в Ираке» выглядят откровенно невнятно.
                              Зачем пиарить ракету «Ангара»?



                              Комментирует военный эксперт Сергей Михайлов
                              30.06.2014

                              Отложен старт новой российской ракеты-носителя.


                              - Задумывалась «Ангара» еще в советское время, реализация проекта началась после развала СССР, поэтому все шло через пень-колоду, и очень долго, фактически - двадцать лет. Тем не менее, ракету сделали.

                              Однако в средствах массовой информации пошли странные вбросы о том, что ракета-носитель, пока она разрабатывалась, устарела, нужен какой-то новый суперпроект. А тут еще и одна за другой катастрофы гордости советского ракетостроения – «Протона».

                              Совершенно объективно старт «Ангары» должен был провести некую разделительную черту между прошлым советским ракетостроением и новым российским. И показать скептикам: экологически чистая ракета ничуть не устарела, а, наоборот, отвечает всем требованиям XXI века.

                              Старта этого все ждали. Но надо ли было устраивать из него публичное шоу? Однозначно – нет! Тем более что впервые одновременно испытывались сразу две очень сложных системы: ракета и стартовый комплекс. Он ведь строился именно под «Ангару», строился долго, со срывами сроков и различными техническими, а также финансовыми проблемами.

                              Неужели у руководителей проекта и ответственных за первый пуск была абсолютная уверенность в том, что все пройдет без сучка и задоринки? Нет, такой уверенности не было. Просто потому, что старт уже откладывался – первоначально он планировался на 25 июня, его перенесли на два дня.

                              Так в чем же дело? Неужели солидные чиновники военного ведомства – в первую очередь, они отвечали за подготовку и проведение старта – все еще не переболели болезнью «широкой гласности»?
                              С уважение контрол_alt.

                              Comment


                                Seven Su-25 Frogfoot attack planes operated by the Iranian Army of the Guardians of the Islamic Revolution have arrived at Baghdad to join the war against ISIS militants.



                                On Jul. 1, all the seven operational Su-25 Frogfoot attack planes operated by the Pasdaran (informal name of the IRGC – the Army of the Guardians of the Islamic Revolution) have completed their deployment to Imam Ali Airbase where they will join the ex-Russian Air Force Su-25s already delivered to Iraq in the air war against ISIS (Al Qaeda-linked Islamic State of Iraq and the Levant).


                                Mi-35 Gunship Helicopters at work against ISIL positions in Mosul

                                Last edited by контрол_alt; 03-07-2014, 14:16.
                                С уважение контрол_alt.

                                Comment

                                Working...
                                X