Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авионовини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Шушу-мушу за новия американски бомбардировач





    StrEagle написа Виж мнение
    САЩ увеличава въздушната си ударна сила. Пентагонът подписа с военния концерн Northrop Grumman договор за почти 10 млрд. долара за модернизиране и разширяване на броя на бомбардировачите B-2.
    Някой нещо е недочел-недоразбрал.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      Чехия продаде 14 бойни самолета на САЩ

      Военното министерство на Чехия е подписало споразумение за доставяне на 14 бойни самолета на САЩ за 11 милиона долара, съобщава АП.

      Според подписаното в понеделник споразумение чешкият авиоконструктор Aero Vodochody ще си върне бойни самолет L-159 от чешките военни и ще ги препродаде на американската компания Draken International Inc., която сътрудничи с американската армия.

      Компанията има опция да купи още 14 самолета.

      Самолетите, които предимно са за тренировъчни полети, са създадени между 1999 и 2003 година. Чешката армия неуспешно се опитва да ги продаде от 2004 година, защото не ги използва.

      Чехите водят разговори за продажба на същия модел самолети на Ирак.

      Компанията има опция да купи още 14 самолета.
      War, war never changes..

      Comment


        САЩ възобновиха полетите на F-35



        Въоръжените сили на САЩ дадоха разрешение за възобновяване полетите на изтребителите пето поколение F-35 Lightning II в ограничен режим, казва се в съобщение на Пентагона, предаде ИТАР-ТАСС.

        Решението е прието след проверки и анализ на техническите данни за установяване причините за изгорелия двигател при излитането на самолет F-35 от база в щата Флорида на 23 юни.

        В съобщението на Пентагона се казва, че ограниченията ще бъдат снети напълно, след като бъде окончателно установена причината за изваждането на двигателя от строя.

        На 4 юли американските военни напълно прекратиха полетите на своите нови 97 изтребителя Lockheed Martin Corp F-35 до завършване на всички необходими проверки.

        Според информацията на Пентагона след инцидента са били проведени „допълнителни инспекции на двигателите на F-35". Самите двигатели се произвеждат от компанията Pratt and Whitney.

        Многоцелевият изтребител има стелт технология и може да носи ядрени бойни глави. В проекта участват освен САЩ и други 8 страни: Австралия, Великобритания, Дания, Италия, Канада, Холандия, Норвегия и Турция. Самолетът ще влезе на въоръжение в американската армия от декември 2015 година. През този период морската пехота ще получи такива самолети, декември 2016 година за американските ВВС, а февруари 2019 година за ВМС.

        Като цяло САЩ възнамеряват да закупят 2443 самолета F-35 от Lockheed Martin. Програмата е на стойност 396 милиарда долара.

        Решението е прието след проверки и анализ на техническите данни
        War, war never changes..

        Comment


          Два изтребителя се сблъскаха в Италия



          Два италиански изтребителя „Торнадо" са се сблъскали над източната част на Италия по време на тренировъчна мисия в небето и са паднали в горски масив, който се е запалил, съобщава АП.

          Гражданският защитник Сузана Балдучи каза пред италианската телевизия Sky TG24, че няма пострадали мирни жители след падането на самолетите до град Асколи, но тя не знае каква е съдбата на екипажа на самолетите.

          От военното министерство обявиха, че чакат официална информация от мястото преди да излязат със съобщение.

          Балдучи добави, че хеликоптер на пожарната охрана се опитва да изгаси пожара.

          Свидетели казаха за италианска медия, че са видели два военни самолета да летят ниско до Асколи и после са чули сблъсък и са видели пламъци.

          От военното министерство обявиха, че чакат официална
          War, war never changes..

          Comment


            Български и американски изтребители започват съвместно учение у нас



            Български и американски изтребители „Тракийски орел 2014" че проведат съвместно учение в рамките на споразумението между България и САЩ за сътрудничество в областта на отбраната, съобщи БГНЕС.

            Полетите ще се провеждат до 12 септември във временно отделени зони от въздушното пространство на страната ни, включително и на малки височини. В програмата са включени тактически прехвати на въздушни цели, маневрени въздушни боеве, отбранителни и настъпателни операции.

            В учението участват екипажи на български изтребители МиГ-29 и МиГ-21, както и щурмови самолети Су-25 и F-15 от 493-та авиационна ескадрила на американските военновъздушни сили, базирани във Великобритания.



            Очакваме снимки!
            War, war never changes..

            Comment


              Екипажите на италианските Торнадо са загинали, сред тях е една от малко жени-пилоти в италианските ВВС.








              Two Italian Air Force Tornado jets have crashed after colliding midair in central east Italy. While search of the four missing pilots continues, here are

              Comment


                USAF спира от полети половината си F-16D

                Comment


                  Япония възнамерява да произвежда собствени бойни самолети



                  Япония възнамерява да произвежда собствени бойни самолети след години на партньорство със САЩ в тази област, отбелязва „Франс прес".

                  През 80-те години на XX век островната държава се опита да създаде първите си бойни самолети от Втората световна война насам, но срещна съпротивата на САЩ. В резултат на това САЩ и Япония развиха партньорство в производството на F-2, пише вестник Nikkei.

                  Обаче партньорството им в производството на F-2 приключи преди повече от две години и последните бойни самолети от ВВС на Япония ще бъдат бракувани около 2028 година, допълва изданието.

                  Военното министерство планира да отдели 387 милиона долара държавно финансиране за започване през януари и април 2015 година тестове на експериментални двигатели и стелт технологии за японски боен самолет, подчертава японският вестник.

                  Според средносрочната военна програма правителството на Токио ще реши до бюджетната 2018 година дали да продължи с проекта за изграждане на японски военни самолети.

                  Програмата ще струва около 4,8-7 милиарда долара.

                  Миналият месец правителството одобри изпращане на японски войски зад граница при нужда да се помогне на съюзници, което е спорна промяна в пацифистката политика на Япония след Втората световна война.

                  War, war never changes..

                  Comment


                    В США во время испытательного полета взорвался прототип многоразовой ракеты компании SpaceX Falcon 9. Об этом сообщает телеканал CNBSnews.

                    Читать полностью: http://top.rbc.ru/incidents/23/08/2014/944553.shtml
                    http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                    Comment


                      Според автора, спасяват заводите заради намалели поръчки от Китай основно.

                      Russia's new air force is a mystery

                      Why is Moscow buying three very similar jet fighters?
                      By Thomas Newdick, War is Boring | August 25, 2014

                      The Russian air force has just introduced three new jet fighters. Not the much-publicized Sukhoi T-50 stealth fighter — which isn't ready yet — but three slightly different versions of the classic Su-27, all originating from the same Sukhoi design bureau but built by two separate manufacturers.

                      Yes, that's a bit odd — and potentially wasteful. The U.S. Air Force, for one, is buying just a single new fighter type, the F-35 Joint Strike Fighter. The American air arm wants as many as 1,763 copies of the F-35A to replace most of its existing fighters and, in theory, maximize efficiency.

                      By contrast, Russia is acquiring just a few dozen each of the Su-30M2, Su-30SM, and Su-35S — each a different upgrade of the 1970s-vintage Sukhoi Su-27, known to NATO as the "Flanker." Moscow hasn't officially explained its jet fighter strategy, but it appears the purchases are meant to keep two factories in business amid a slump in warplane exports.

                      In any event, Russia is getting an interesting bunch of highly-capable new jet fighters to begin revamping the country's geriatric air force, composed mostly of planes built in the 1980s. As development of the stealthy T-50 dominates headlines, the introduction of these three new fighters has passed relatively unnoticed.

                      The Su-30M2 was the first to join the front-line ranks of the Russian air force — the first in-service photos appearing in December 2011, indicating deployment with the 6972nd Air Base at Krymsk in the southern region of Krasnodar.

                      The first three examples of the Su-30SM arrived at the 6982nd Air Base at Domna in November 2013. The Siberian base had as many as 10 Su-30SM fighters by the end of that year. A further 10 aircraft should arrive this year, equipping a full aviation regiment.

                      Meanwhile, this February the first operational Su-35S fighters entered service with the 23rd Fighter Aviation Regiment at the 6883rd Air Base at Dzemgi, in the Khabarovsk Territory in Russia's Far East.

                      Su-30M2

                      First of the new trio to enter operational service, the Su-30M2 is also the least sophisticated. It's a derivative of the two-seat, multi-role Su-30MKK developed for China by the Komsomolsk-on-Amur Aircraft Production Association, or KnAAPO, based in the Russian Far East.

                      The Su-30MKK is best understood as an upgrade of the existing two-seat Su-30 interceptor, albeit less sophisticated than the rival Su-30MK made by Irkut. It has provision for in-flight refueling and all-Russian avionics that bestow a multi-role capability, but it lacks the canard foreplanes and thrust-vectoring control engines of the Irkut Su-30MK.

                      After winning more Chinese orders — this time for the improved Su-30MK2 with anti-shipping capability — KnAAPO subsequently sold derivatives of the Su-30MK2 to Vietnam, Indonesia, Venezuela, and Uganda. A key recognition feature of the export Su-30MKK/MK2 and the Su-30M2 for home use are the flat-topped twin tailfins.

                      The Kremlin placed its initial order for the Su-30M2 in the summer of 2009. These aircraft share much in common with the Su-27SM3, a KnAAPO-built single-seat fighter with improved avionics, but otherwise having more in common with the first-generation Su-27.

                      The Defense Ministry ordered four Su-30M2s along with 12 Su-27SM3s, and we may presume that the two-seaters are meant to support their single-seat brethren in the combat training and, perhaps, all-weather strike roles.

                      Orders for the Su-30M2 apparently stand at 20 aircraft, although as of December 2013, only the first four jets have appeared in public.

                      Su-30SM

                      Very similar to the Su-30M2 in appearance, the Su-30SM is the product of a different and rival production plant — the Irkut Corporation, based at Irkutsk in Siberia and part of the United Aircraft Corporation that consolidates all of Russia's private and state-owned plane-makers.

                      The Su-30SM can best be seen as the Russian version of the Su-30MK, Irkut's runaway success on the export market that kicked off with sales to India, followed by orders from Malaysia and Algeria.

                      Compared to the Su-30MKK from KnAAPO, the Su-30MK was always a more capable proposition, incorporating not only a more advanced aerodynamic layout, but also the option of Western avionics. Export customers could take their pick from Russian, Ukrainian, French, Indian, and Israeli components.

                      Hallmarks of the Su-30MK that also appear in the Russian air force's Su-30SM include two seats, canard foreplanes and thrust-vectoring engines, both allied with a sophisticated fly-by-wire flight control system. Unlike the KnAAPO jets, the Irkut-built Su-30MK and Su-30SM feature distinctive cropped tail fins.

                      Russia's Defense Ministry placed a surprise order for the Su-30SM in March 2012. And in December that year the ministry doubled the initial request for 30 aircraft. Reports from the Russian media suggest that all 60 of these jets should be delivered by the end of 2015, although as of December 2013 only 16 aircraft had been handed over.

                      This February press reports indicted that the Defense Ministry plans to sign additional contracts worth $2 billion for the delivery of 50 more Su-30SMs. Interestingly, some, if not all, of these new fighters could end up in Russian navy service, with the first examples arriving before the end of 2015.

                      Compared to the export Su-30MKI, the "Russianized" Su-30SM replaces the Indian and Israeli avionics with Russian equivalents. Strangely however, most of the original French avionics — including the head-up display and navigation system — remain.

                      While the Su-30M2 uses the N001V radar — an evolution of the basic set in the original Su-27 — the Su-30SM has the far superior N011M Bars-R with passive electronically scanned array. One unique change compared to the export-optimized Su-30MK relates to the Su-30SM's ejection seats. These are stronger in order to cope with the heavier weight of Russian pilots.

                      Although we have yet to see the new-generation Sukhois carrying any truly advanced air-to-air weaponry in air force service, the Su-30SM should be able to launch the new RVV-SD beyond-visual-range missile and the short-range RVV-MD.

                      Su-35S

                      The Su-35S differs from the Su-30 family in being a single-seater. While its conceptual lineage traces back to Soviet efforts to improve the Su-27, today's Su-35 began development in the early 2000s.

                      In a bid to improve performance and combat capability, the KnAAPO-built Su-35 added a new airframe, avionics outfit, and powerplant. The Su-35 includes AL-41F1S engines with thrust vectoring, an advanced fly-by-wire system, and new optronic suite. The canard foreplanes are gone, since other aerodynamic refinements are sufficient to achieve super-maneuverability.

                      While Russia still hasn't introduced an active electronically scanned array radar — this will likely have to wait until the T-50 is ready — the Su-35S has the next best thing. The centerpiece of the avionics suite is the N135 Irbis, a follow-on to the Bars radar utilizing the same passive electronic technology.

                      Like the Russian air force's Su-30M2 and Su-30SM, the Su-35S was also originally meant as an export fighter, under the Su-35BM designation. The media has linked the Su-35 with a prospective sale to China, although in reality there is next to no evidence of any actual Chinese interest in such a deal.
                      Instead, Moscow stepped in and ordered the Su-35S version for its own air force in 2009. The Kremlin has received 22 aircraft as of February, 12 of which are with the first front-line unit at Dzemgi. Delivery of the first batch of 48 Su-35S fighters is likely to end in 2015. Another 48-aircraft order is likely. With its advanced equipment and capabilities, the Su-35S is perhaps the most realistic interim fighter pending the arrival of the stealthy T-50 in significant numbers. Reportedly capable of carrying the new 200-kilometer-range RVV-BD air-to-air missile, the Su-35S could also prove a viable successor to the Russian air force's aging fleet of MiG-31 interceptors.

                      A Russian enigma

                      Why does the Russian air force need three different variations on the advanced Flanker theme? It would be more efficient to focus on one version, but the fact that rival production centers are responsible for building the fighters complicates Moscow's calculations. As long as the Su-30 family was enjoying success on the export market, having two competing airframe-builders was not a problem. As the least capable of the three, the Su-30M2 demonstrates the least potential for future growth. Indeed, there have been suggestions that Russia acquired the Su-30M2 only after airframes became surplus following the collapse of a planned sale to China.

                      The Su-35 boasts more powerful engines, superior radar, and an advanced self-defense suite. On the other hand, the Su-30SM is more readily available, cheaper, and has the advantage of two crew members, rendering it suitable for more complex combat missions as well as advanced training.

                      And now, foreign sales are threatening to dry up entirely. The most significant export operators of the Su-30 series, India and China, are building up their fleets through licensed — in the case of China, unlicensed — production.

                      Malaysia has elected not to acquire more Su-30MKMs to meet its multi-role combat aircraft requirement and is now mulling a fighter lease option. Additional Indonesian orders are possible to replace veteran F-5s, but will not involve significant numbers.

                      Moscow has pushed domestic orders for the three different Sukhoi jets more than likely in order to prop up the business of Irkut and KnAAPO. At the same time, bringing these aircraft into Russian service could make them more attractive to foreign buyers. In particular, export sales of the Su-35 have long proved elusive.

                      Meanwhile, the Russian air force is badly in need of new fighters. The T-50 remains some years from service — and despite the highly positive media reports, there is little objective information on exactly how testing is going with the five flying prototypes.

                      Unlike with the American F-35, testing of the T-50 taking place outside of public view. But a recent leaked document discovered by long-term Russian aviation observer Piotr Butowski suggests that significant design revisions might be in the works.

                      The T-50's schedule has stretched farther and farther to the right. Originally planned for handover to the air force's Akhtubinsk flight test center for evaluation in 2014, recent announcements suggest this might now slip until the second half of 2016. This would derail plans to declare initial operational capability, and the start of full-scale production, at the end of 2016.

                      The best-case scenario would have seen 60 production T-50s delivered between 2016 and 2020, but this now seems a distant hope. As a result, the air force is badly in need of supplementary equipment.

                      Of the many hundreds of front-line fighters in Russian air force service, most are now seriously showing their age. The collapse of the Soviet Union and subsequent economic crisis reduced production of combat aircraft to a trickle. Only in recent years has Moscow had the resources to buy meaningful numbers of new jets.

                      But while the three new Flankers represent a considerable advance in capabilities compared to their predecessors, the recent orders are still inadequate to wholly revamp the Russian air force. Even with dozens of new Su-30M2s, Su-30SMs, and Su-35Ss, the Kremlin's fighter fleet is simply too old.

                      The MiG-29, a lightweight complement to the Su-27, is in service in dwindling numbers, the most advanced examples being a single regiment of hand-me-down MiG-29SMTs rejected by Algeria. Heavyweight MiG-31s still occupy six front-line bases, but only a limited number have been upgraded to MiG-31BM standard — and there is no evidence that these have received their promised advanced new weapons.

                      With a planned upgrade for the MiG-29s having evaporated, and with a dedicated successor to the MiG-31 looking increasingly unlikely, it seems that the various products of the Sukhoi design bureau will have to defend Russian skies over the long term.

                      Whether Moscow will keep buying the Su-30M2, Su-30SM, and Su-35 at the same time remains to be seen. Russia's jet fighter future rests heavily on the fortunes of the T-50 project.
                      С уважение контрол_alt.

                      Comment


                        Версия: Гръцкият изтребител рухнал заради наши МиГ-29



                        Летящите с учебна цел над Кърджалийско и Смолянско модерни самолети „МиГ 29" на българските Военно-въздушни сили може да са заглушили авиониката на стария „А 7 Корсар", който пламна на 26 август сутринта на 4 км от Маказа и се разбира край Комотини. Това е една от версиите за инцидента, твърди 24rodopi.com.
                        „А-7 Корсар" е спрян от производство през 1984-та година. Това е самолет 3-то поколение, докато многоцелевите съветски изтребители „МиГ 29" са от 4-то поколение. Интересното е, че по едно и също време и от двете страни на границата се провеждат учебни полети. Разбира се, заглушаването е в сферата на теорията, но трябва да се провери. Гръцките военно-въздушни сили обявиха, че провеждат разследване и причината ще се изясни. Пилотът е в болница. Първото съобщение на гърците е за механична повреда, но не е ясно какво се изписало на борда", обяснява пред 24rodopi.com военен експерт.

                        Гърция е получила 60 броя „А-7 Корсар" от САЩ през 70-те години – 52 бойни самолета и 8 учебно-бойни, които също можели да бъдат въоръжени при нужда. Фирмата-производител на легендарните машини „Линк Темко Волт" фалирала през 2000 година. За „А7 Корсар" се знае, че изкарали Виетнамската война и за времето си са били най-модерните самолети.

                        Щурмовият самолет "А-7 Корсар" пламна на около 4 километра от Маказа тази сутрин и се разби в покрайнините на Комотини. Пътуващи за плажовете в Северна Гърция нашенци наблюдаваха спасителната операция.

                        "Два самолета са прелитали в района на Нимфея, най-близкото до България село. Единият започнал да пуши и паднал в района, който е между граничния пункт "Маказа" и Комотини. Пилотът се казва Спирос Созос. Машината е летяла в посока от Нимфея към Комотини, пилотът е предотвратил разбиването на самолета в града", предаде вчера от Комотини кореспондентът на 24rodopi.com Аспасия Димас.
                        Според неофициални източници, машината пламнала на около 4 км от Маказа, а се е разбила на около 15 км от границата. "28-годишният пилот, който катапултирал, започнал да източва горивото, като разбрал, че самолетът ще се разбие. След още 10-ина км полет, машината паднала преди Комотини", предаде нашият кореспондент.

                        От около месец в Родопите пък се провежда българо-американско-румънско учение. Пилоти летят ниско над сградите в Кърджали, Смолян и другите градове.

                        Те може да са заглушили авиониката на вехтия А-7 Корсар
                        War, war never changes..

                        Comment


                          Това не е ли по-скоро за темата с майтапи?

                          Comment


                            със сигурност е за темата с майтапи, както и това -

                            Според автора, спасяват заводите заради намалели поръчки от Китай основно.


                            Иначе, авария с МиГ-31 на руските ВВС - след доклад за технически проблем в полет е взето решение за катапултиране на летците, изработили са горивото и са напуснали самолета в ненаселен район на около 25 км от Армавир. Екипажът е жив, самолетът е загубен.

                            Comment


                              Посадка на автодорогу
                              Белоруссия

                              Приморье


                              Количество учений в Российской армии в последнее время по количеству наверное больше чем во времена СССР.
                              http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                              Comment


                                Россия продолжает развертывание своей новой (старой СССР) базы на Новосибирских островах.

                                К Новосибирским островам из Североморска вышел отряд кораблей и судов в составе большого противолодочного корабля "Адмирал Левченко", больших десантных кораблей "Георгий Победоносец" и "Кондопога", танкера "Сергей Осипов", спасательного буксира "Памир" и килекторного судна Балтийского флота "Александр Пушкин".
                                Планируется, что определенные этапы перехода районами Северного морского пути отряд кораблей Северного флота пройдет в сопровождении атомных ледоколов Госкорпорации "Росатом". С 2013 года продолжается восстановление авиабазы на острове Котельный.
                                На базе по всей видимости будут размещены самолеты перехватчики и возможно стратегические бомбардировщики.
                                (В настоящий момент Россия имеет не менее 4 венных баз на островах Ледовитого океана.)
                                Click image for larger version

Name:	2851682-arctic_ocean.jpg
Views:	1
Size:	72.3 КБ
ID:	545939

                                Видео 2013 года, высадка после 20 лет отсутствия.

                                Россия восстанавливает своей присутствие в Арктике
                                http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

                                Comment

                                Working...
                                X