Бразилската авиация не е от вчера. Досега е решавала поставените задачи с Мираж 2000 и Ф-5, значи няма нищо страшно в тях. Просто се минава на друго технологично ниво. Някой ден, когато се смени доктрината, Грипен може да се окаже недостатъчен, но засега май няма такива изгледи.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Авионовини
Collapse
X
-
Не уместно е да се сравнява тежък изтребител (Су-30 Су-35),с малкото бебе шведче..По същата логика тръгвам да разсъждавам и се чудя защо Австрия избра Еурофайтър или Дания Ф-35,за какво са им.А и не говорим за геополитика,кои коя държава можел да нападне,а за качествата на самолета.Както стана ясно по горе,благодарение на информацията на Кухулин Нг версията е с доста по-големи възможности отколкото смятах,така че явно избора не е толкова лош.Да са им честити.
Comment
-
Filip написа Виж мнение...малкото бебе шведче...
Comment
-
Indian fighter jet gets key clearance
Home-grown supersonic fighter Tejas will be battle-ready by end-2015.http://www.aljazeera.com/news/2013/12/indian-fighter-jet-gets-key-clearance-2013122082949489705.htmlHome-grown supersonic fighter Tejas will be battle-ready by end-2015.
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Заформя се нов интересен сериал:
Defense Ministry looking to replace aging F-5 tiger fighter aircraft
Индонезия търси 16 нови самолета. Засега опциите са "Russian Sukhoi Su-35, the American F-15 Eagle and F-16 Fighting Falcon, and the Swedish Fighter SAAB JAS 39 Gripen".
Comment
-
Залгам за Грипен, ако не е намесена корупция. Говорим за сравнително бедна държава. За всеки генерален щаб, който не е люшкан като пробита шамандура от вълните на собстванета си некомпетенстност. И за всяко политическо ръководство на което сумарното IQ умножено по милион не превишава сумата на реалните или въображаеми подкупи които се надява да получи. Реално за всички които не са български политици, или висши военни (или подобен сорт отпадъци), е ясно че нальота на пилотите е най-важното в една бедна държава при близки други условия (самолетите да са поне съпоставими).
Су-35 не е вариант. Това не е самолет за бедна държава. Всичките му плюсове ще отидат на кино при некадърно използване на смолета, или липса на пари.
Останалите варианти са като модернизиран Мираж, или дори Kfir в темите за бъдещите изтребители за България - не си струва дори да се разглеждат.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
GDP (nominal) 2013 estimate
- Total $867.468 billion[3] (16th)
- Per capita $3,499[3] (115th)
Не бих ги наричал принципно бедни - като доход на глава от населението не е много, но като общ БВП е доста. В момента си имат стари Ф-16 и нови Су-27/30 освен Ф-5. Не виждам причина да взимат нещо различно от едно от двете, вече си имат обучен персонал и тренирани пилоти за тях. Даже е по-вероятно да спечелят руснаците с оглед това, че Ф-16 са от ранните блокове и май индонезийците са решили да наблегнат на Су-тата и вече имат непълна ескадрила от тях, останалите са в конкурса най-вече за да се извиват ръце за по-ниска цена имхо.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Имат дузина F-16, но от тях колко са в летателна годност е Божа работа, като цяло бройката се сочи в порядъка на 4~5. Не ми е много ясно поръчката им за F-16A/B как минава между капките предвид оръжейното ембарго, но е факт. Доставени са им обаче с ранни варианти на AIM-9, а впоследствие все пак на Индонезия отново е наложено оръжейно ембарго от страна на Вашингтон, което прекъсва доставката на резервни части. Когато го вдигнаха в началото на XXI век пък Индонезия беше в икономическа криза и нямаха пари за харчене. На няколко пъти се говореше, че ще ги пенсионират. Всъщност индонезийците са много гъсти с Южна Корея и не знам какви са условията за реекспорт по договора за лицензно производство на KF-16, но аз лично очаквам поръчка или на KF-16 втора ръка, или на F/A-50 за замяна на индонезийските F-16, F-5 и A-4. Много се охарчиха напоследък, а и си купиха нови Су-та, така че очаквам да икономисат в тази сделка. От друга страна не бива да остават по бели гащи. В обтегнати отношения за с Филипините, Малайзия и Сингапур. С Австралия също не са първи приятели, около предполагаемите големи залежи на петрол и земен газ в района на о-ви Спратли ще стане напечено, американците от време на време пускат по някоя АУГ да мине право между индонезийските острови, колкото да им покажат кой командва...
Не бих нарекъл Индонезия бедна държава, а и те си държат изтребителния флот на ВВС на санитарния минимум от ~6 бойни ескадрили, така че няма да е някакво свръх усилие да подменят по една ескадрила на 4-5 години, както всъщност и правят, когато условията не са екстремни - безпаричие, ембарго...
Comment
-
Пилот написа Виж мнение...
Иначе мисля че може и да си прав, ще видим. Те си се гордеят със Су-27/30 и точно с тях участваха в съвместните ВВС учения с Австралия. На мен идеята ми беше че се водеха разговори за закупуване на още Су-30МК2 (пълен пакет с оръжието, обучение, двигатели и т.н.) но заглъхнаха нещата. Единствената причина която виждам е липсата на пари. Вероятно са видели че подръжката на тежък изтребител им идва нанагорно. Та и за това може да е този конкурс. Или както пишеш, може и да е шарада за извиване ръцете на руснаците. Както постъпиха корейците с Локхийд и Боинг. Ще видим.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Като стана дума за Индонезия, Динаин, можеш ли да намериш някаква информация за Операция Алфа - секретната операция за придобиването на 32 израелски Скайхоук втора ръка от страна на Индонезия. Цялата операция е много странна, защото става в момент, когато двете държави са враждебни и със скъсани дипломатически отношения, а от друга страна Индонезия е в обтегнати отношения със Сингапур, може би единствената приятелска страна на Израел в Югоизточна Азия. Десет индонезийски пилоти на Сейбър заминават уж на курсове за пилоти на Скайхоук в САЩ. При кацането им в Сингапур са посрещнати от офицери на индонезийското военно разузнаване, които им разкриват реалния план. После през Франкфурт летят за летище Бен Гурион, уж се представят за сингапурски пилоти, а Шин Бет ги арестува още на летището и на следващия ден ги пращат за два дни в Беершева, след което пристигат на 6-месечен курс за приучване на Скайхоук от израелски инструктори в авиобаза Увда до Ейлат. На края тържествено им връчват дипломи, които веднага са изгорени от офицери на индонезийското военно разузнаване, заедно с личните им вещи. Изпращат ги в САЩ уж на курс за приучване на Скайхоук, а всъщност за две седмици обикалят и си правят снимки за потвърждаване на легендата. През авиобазата на морската пехота в Юма минават за три дни, където им издават дипломи за курса, все едно са го изкарали там. И на края израелските Скайхоук пристигат в Индонезия с американски С-5 Галакси, омешани с 16те американски F-5E/F. Всичките F-5 и A-4 пристигат плътно опаковани в найлонови обвивки, означени като F-5.
Как в Тел Авив са се навили да снабдят индонезийците с бойни самолети пред реалната възможност да развалят отношенията си със сингапурците, защо въобще Индонезия не си е купила Скайхоук директно от САЩ (американците също участват в операцията), още повече, че обстоятелството, че самолетите са дошли от Израел не може да бъде скрито, защото израелските самолети чисто визуално се различават от американските?Last edited by Duque de Caixas; 08-01-2014, 14:52.
Comment
-
Току-що мярнах тази новина - доста неприятна работа. Във всеки случай идеята някой напушен да дежури на `червеното копче` на минитмъна ми изправи косата."Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Comment
Comment