Доскоро /началото на 90-те/ още я ползваха някъде из Латинска Америка. Всъщност наскоро на vif2ne.ru мина подобна тема, но не ми се рови да я търся.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
B-29 и B-36
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Че отворете тема "най-дълговечен самолет" с ясно зададени параметри. Това поне може да се определи, не като най-добрата кафеварка Аз ще предположа че това няма да е боен самолет въобще, а някоя стара и изпитана камила от времето на ВСВ, която се ползва за учебен (или транспортен)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Двуплощник! Строен след ВСВ! Първи полет според уикипедия през 1947 г. Известен и като "кукурузник" Най-големият едномоторен двуплощник, все още се произвежда в Китай като Shijiazhuang Y-5."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
натъкнах се на следния цитатЕдва след като аборигентското име "Канбера" било възприето за име на австралийската столица, станало ясно, че думата всъщност означава "женски гърди". ...Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
Да бе, да... Някой чел за "кенгуру" и решил да даде своя принос. Хората са обяснили: http://en.wikipedia.org/wiki/Canberra
Comment
-
Gaden Gogi написаТова се отнася за всички самолети от онова време, въпросът е че Камберата се използва активно дори след първата война в залива, пък и един от малкото чужди бойни самолети (при това май всички са британски) закупени от щатите.
Има доста други самолети, включително и бомбардировачи, полетели в началото на 50-те, които се използват по предназначение.
Много бъркаш като казваш, че САЩ имат (или са имали) малко чуждестранни военни самолети (и вертолети) на въоръжение. Още повече, че всички са британски.
Американците не се срамуват да купуват чужди успешни конструкции или на тяхна база да създават собствени модели.
C-27A - италианският G.222
AV-8 - британският Harrier
T-6 Texan II - швейцарският PC-9M
UH-72 - европейският EC-145
VH-71 - британо-италианският EH101
MH-68 - италианският A109
HH-65 - френският (сега европейски) SA 366 Douphin
T-45 - британският Hawk
HC-144A - испанския (сега европейски) CN-235
... и така нататък.
Относно МиГ-21. 90% от сега летящите машини по света са от вариантите М, МФ и бис. Те са строени в края на 70-те и началото на 80-те. Последните бисове руснаците ги сглобяват през 1985 г., а индийците през 1987 г.
Тук го има момента, че китайците все още произвеждат тяхните силно модифицирани версии на 21-то - J/F-7
J-6 (китайските копия на МиГ-19) са произвеждани до началото на 80-те и в Северна Корея още ги бутат.
С DC-3/C-47 аботата е сложна.
Тъй като е много яка конструкция доста самолети летят със сменени двигатели и леко променен фюзелаж. Вместо бутални двигатели са му сложили турбовитловите РТ-6. Самолета се нарича Basler BT-67.
ВВС на Гърция все още имат два оригинално С-47 строени преди 60 години, които летят редовно.
Вижте тази снимка - http://www.airliners.net/open.file/0952633/L/
Ан-2 е друга история. Може конструкцията да е стара, но се е намирал до 70-те в поизводство.
Нашите ВВС имат Ан-2, но той е произвеждан в края на 60-те.
А и тези самолети са почти вечни. На няколко години има сменяй платненото покривало и му прави ремонт на двигателя и вероятно ще лети до 2100 г.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Аха и колко точно бомбардировача връстници на Камбера летят като такива?
В развита страна имам предвид.
А иначе че американците купуват, купуват, а колко от иброените самолети за БОЙНИ, и не Британски?
А за Ан-2, той си лети и дори още се произвежда...или поне се опитват, иде реч за Ан-3.
А за летящите антики: им аи спитфаери, и Мустанги, И корсари, дори няколко Фурита дето хвъркат, сещам се и за няколко месера, въпросът е как, къде и с каква цел го правят.
Comment
-
Според мен частното използване не трябва да се включва. Някои фенове си реставрират и Фокери все пак
Ако се ограничим до ВВС и национални превозвачи... някоя транспортна щайга като Ан-2 и DC-47 ще е. Или някой учебен самолет."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Gaden Gogi написаАха и колко точно бомбардировача връстници на Камбера летят като такива?
В развита страна имам предвид.
Ако броим неразвитите страни веднага изниква Ил-28/H-5 (първи полет 1948), който тук и там (Северна Корея) все още лети.
Gaden Gogi написаА иначе че американците купуват, купуват, а колко от иброените самолети за БОЙНИ, и не Британски?
Gaden Gogi написаА за Ан-2, той си лети и дори още се произвежда...или поне се опитват, иде реч за Ан-3.
Ан-3 не знам дали в момента се произвежда. Имаха много малко поръчки за него (има няма 20 самолета) и след 2003 не съм чувал или чел да има доставени такива машини на клиенти.
Gaden Gogi написаА иначе сигурно някой ще изтъкне и Ту-95 скоро, само дето тези дето летят са правени в краяна 70-те и през 80-те и по-скоро са признак на изостанали технологии отколкото на дълголетие.
Тези, които сега са на въоръжение (Ту-95МС-6/16) са сглобявани между 1983 и 1992 г.... ако трябва да сме точни.
Безспорно конструкцията на самолета е дълголетна. Най-малко факт е, че се е намирал в производство 40 години.
Дали той е изостанала технология е друг въпрос.
Човек ако чете Селяков повече отколкот трябва може и да го намрази този самолет. Селяков много псува факта, че е даден път за развитие на самолети с двигатели НК-12, което спънало развитието на съветските реактивни двигатели.
От днешна гледна точка е прав. Факт е обаче, че тогава са имали нужда спешно от далечен бомбардировач. И Ту-95 малко или много е точно такъв.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Да тогава, през 50-те, а това че го правят до 90-те просто говори че са технически и технологично изостанала държава, а не че конструкцията е дълголетна.А се намира дълго в производство и защото не са могли да направят колкото трябва за кратък период, отделно дето има малък модернизационен потенциал и вместо де се модернизира вече построена машина се прави нова.
За Ту-16 важи същото, тези които са правени по времто на Камберите отдавна не летят, а китайците ги ползват защото съвсем до скоро бяха страна от третият свят, пък и сега икономикат аим се развиви предимно защото предлагат прекалено ниска цена на работнат аръка, комбинирано със затваряне на очите за условият на труд и еко норми.
А иначе самолетът който се числи към въоръжените сили е ВОЕНЕН.
А и още нещо Б-52 и Ту-16 са по-нови машини от Камбера, с има няма три години. а тогава това е било много.
Comment
Comment