Ако мислехте, че В-29 е бил наистина голям - само вижте В-36
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
B-29 и B-36
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Има и по-голям В-36 - YB-60.
YB-60 си е реактивен B-36, който има с около осем метра по-малък размах на крилото, но е по-дълъг с почти три метра и по-висок с четири.
Въобще В-36 е голяма машина, но реално последното издихание на бомбардировачите с бутални двигатели. Страшно голяма и скъпа машина, която стои на въоръжение от юни 1948 до февруари 1959 г. Смешно малък период за днешните представи.
Да не говорим, че последните B-36J са ги бракували с по пет - шест години служба....Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
B-52 през 50-те е бил извънземна технология.... Нега няма какво да го коментираме. :rock:
В-47 - работният кон на SAC. :rock: Но и той в бомбардировъчният си вариант не е откарал много - 14 години от 1951 до 1965 г.
Да кажем няколко думи и за голямат издънка - В-58. Там системата е малко "Каква я мислехме, каква стана..."Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
Хм, като за тогава и Б-36 и Б-47 изкарват по доста, освен това се появяват в нужното време и в нужните количества (за разлика от други държави и самолети)
Но ако ви се говори за бомбери от онова време защо не споменавате нищо за "най-добрият": Камбера/Б-57, Вулкан и Виктор също изкарват по доста и са много иновационни за своето време.
Comment
-
Дори и за тогава В-36 седи смешно малко на въоръжение. Или ако да кажем, че не е чак толкова малко времето, то ако сравним разходите вложени в самолета с времето на експлоатация.
Специално варианта B-36J е приет във SAC паралелно с първите варианти на В-52 и играе роля на резерва, ако нещо се издъни с адски авангардната "Стратокрепост".
Canberra е била голяма работа до едно време (средата на 60-те). След това е забележителен самолет с богата история.Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
1951 написаB-52 през 50-те е бил извънземна технология.... Нега няма какво да го коментираме. :rock:
8 двигателя, крило резервоар, малко по-големичък.Нищо особенно бих казал........То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Крилото.
Стреловидно и еластично крило с ламинарен профил и голямо удължение. Да не говорим, че има само един надлъжник.
Въпреки, че технологията е приложена няколко години по-рано на В-47, цялата и красота разцъфва при Б-52.
Именно крилото е разликата между таралясника YB-60 и самолета, който ще остане в историята.
И въобще как да не е извънземна технология през 1952 г. самолет, който може да прелети 10 000 километра с осем ядрени бомби Mark 4 на борда си. И това е само началото. Характеристиките на следващите модели се покачват неимоверно.
Да не говорим, колко здраво е правен бомбардировача. Има ресурс на планера средно към 35 000 часа, което за военен самолет е страшно, страшно много.
Ето едно филмче да се порадвате на красавеца:
Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
-
1951 написаCanberra е била голяма работа до едно време (средата на 60-те). След това е забележителен самолет с богата история.
Comment
-
Ne samo taм
И в настоящее время "Канберры" остаются в боевом строю. Они находятся на вооружении ВВС латиноамериканских стран, Индии, ЮАР. В королевских ВВС Великобритании (RAF) "Канберры" были сняты с вооружения боевых авиачастей в конце 60-х годов. Сейчас ими оснащена лишь одна авиачасть - 360-я эскадрилья, имеющая специальные учебные самолеты Т.Мк.17А с новейшими радиоэлектронными системами. Они используются для обучения специалистов РЭБ и РЭР ВВС и ВМС.
А Викторите и те до съвсем скоро летяха.
Comment
-
мисля, че това е рекорда за най- дълговечен боен самолет. спомням си спомени на американци как беснеели тяхните адмирали, че канберките си правили акробатика над самолетоносачите и те нямали самолет с който да ги застрашат. :tongue5:Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
Хей, стига сте каМберосвали - КаНбера е!
Gaden Gogi написаNe samo taм
Ей това е самолет, все пак първият полет е още '49-та.
А Викторите и те до съвсем скоро летяха.
МиГ -21 със сигурност ще излезе по-дълговечен. Иначе китайците още фърчат с някакви клонинги на МиГ-19, че ако не беше и на МиГ-17!
Comment
Comment