Изтребителите през ВСВ според вас. Какви конструктивни особенности би трябвало да имат. И кой от съществуващите най-пълно отговаря на поставените задачи. Естественно коректно ще е да се разглежда за всяка страна по отделно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви би трябвало да са....
Collapse
X
-
Темата е много интересна, но си мисля дали не би било по-целесъобразно да я разделим на няколко подтеми - по една за всяка държава. Така данните и идеите ще са по-добре организирани.
И предлагам преди да започнем да формулираме "идеалните параметри", да отделим малко време за оценката на това какво ги е ограничавало като стратегически фактори и доктрина (или съответно да се изложи и идея за доктрина за новите изтербители).
Какво ще кажете?
-
Да, но инак ще са толкоз разпръснати, че ще трудно д асе обхванат с поглед. А сравнението лесно може да се направи в отделна тема. Впрочем, както искаш.
Но няма ли да е по-добре да обсъждаме цялостни концепции - от доктрина до технически решения, а не "на парче".
А и защо смяташ, че ще е само за Германия?
Comment
-
Ами защото повечето хора се интересуват предимно от тях. Аз също имах предвид цялостната концепция, просто това са колесника ми хрумна сега, а той също е плод на концепция и е интересно сравнението му с този на Спитфаер, и двата имат една характерна черта: тясна колея, но при единият това се сочи като недостатък, докато при експоатацията на другият няма нарекания.
Към концепциите може да разглеждаме също изборът на двигател (там където са имали избор, 'щото руснаците май нямат) въоръжение, и др. А ако темата "потръгне" и стане трудна за навигация, нищо не пречи да бъде разделена, или заключена и отворени нови специализирани. Но в самото начало едно разделение мисля ще е изкуствено.
Comment
-
Гоги тази идея да не ти е хрумнала след като си гледал едно предаване по Дискавъри, което наистина беше доста интересно, макар че като гледам тази ТВ винаги си имам едно наум. Там сравняваха двата тези два самолета и наистина при Месершмита колесника беше недостатък. Също така сравняваха танковете Тигър и Шърман.
А иначе темата наистина е много интересна.Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.
Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.
Comment
-
Gaden Gogi написаИзтребителите през ВСВ според вас. Какви конструктивни особенности би трябвало да имат. ……….
Според брой двигатели : предимно са еднодвигателни, но има и изключения : Р-38
Според брой пилоти:
-еднопилотен (предимно)
-повече от един пилот
Ще включваме ли в това понятие “ изтребител ВСВ ” и бомбардировачите, премодифицирани за нощни изтребители на ПВО, или ще останем само на ниво “лек тактически “
Към коя година ще разглеждаме: едно е към 39/40, друго е към 42/43 , и съвсем съвсем друго ( в резултат на бойният опит) през 44/45
А невлезлите , на въоръжение, примерно US серията : Р – 54,55,56, или Японският Каюши .
И какъв тип ще е този “ изтребител ВСВ ” :
континентален –лек : Спит,Ме, 190, D.520,Р-39/40 примерно;
континентален – тежък : Р-47/51
А флотските,особено палубните : Зеро-лек, F-4 лек ;тежки : F-4U F-6 ,японският А-7.
Предлагам следното ограничение:
Двигател ЕДИН-БУТАЛЕН, мощност : до 2500 к.с.
Comment
-
valentor написаКакво да разбираме под “ изтребител ВСВ ”, че е :
Според брой двигатели : предимно са еднодвигателни, но има и изключения : Р-38
Според брой пилоти:
-еднопилотен (предимно)
-повече от един пилот
Ще включваме ли в това понятие “ изтребител ВСВ ” и бомбардировачите, премодифицирани за нощни изтребители на ПВО, или ще останем само на ниво “лек тактически “
Към коя година ще разглеждаме: едно е към 39/40, друго е към 42/43 , и съвсем съвсем друго ( в резултат на бойният опит) през 44/45
А невлезлите , на въоръжение, примерно US серията : Р – 54,55,56, или Японският Каюши .
И какъв тип ще е този “ изтребител ВСВ ” :
континентален –лек : Спит,Ме, 190, D.520,Р-39/40 примерно;
континентален – тежък : Р-47/51
А флотските,особено палубните : Зеро-лек, F-4 лек ;тежки : F-4U F-6 ,японският А-7.
Предлагам следното ограничение:
Двигател ЕДИН-БУТАЛЕН, мощност : до 2500 к.с.То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Han Solo написаАз съм голям фен на Ме-262 само дето двигателите са му изиграли лоша шега и бързо са напипали слабото му място, но според мен ако е имало по-надеждни двигатели и се беше появил 1-2 години по-рано се отваря много място за фантазиранеТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
ами, мисля че...
Валентор, доколкото разбрах Гоги имаше предвид изграждане на цялостна концепция (или доктрина), т.е., трябва да се посочи държава, да се зададат възможните театри на военни действия, както и възможните задачи, които ще стоят пред изтпебителната й авиация. След това да се формулира нещо като "техническо изискване" към съответинте машини и да се помисли върху организацията им в реални бойни единици. Аз уж се бях хванал да правя нещо подобно, но напоследък хич нямам време , та не знам кога ще мога да го завърша и постна.
Comment
Comment