Кухулин написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Барът където пилотите отмарят след полет и си приказват над чаша водка.
Collapse
X
-
Amazon написа Виж мнениеНе мога да си обясня обаче защо не е намерила по-широко разпространение(масовост).
Тези малки ракетки тепърва стават популятни заради БПЛА, че там положението с бойния товар не е блестящо.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеСрещнах в един руски форум обяснение, което звучеше логично. Че хеликоптерите стреляли от упор и допълнително насочване не им трябвало. Да ама това е следствие на ограниченито на НУРС, а не някаква гениална тактика. Двигателя на ракетата гори секунда-секунда и половина в зависимост от модела и я ускорява до 400-500 м/с. Това значи прицелен пуск(право мерене) от около 1500 метра.
А с днешните цени за хвърчаща техника, сигурно НУРС-овете ще изчезват или еволюират в нещо далекобойно.
Comment
-
Нещо, което ми направи страшно впечатление, докато се ровех из немските сайтове.
През миналия ноември от 103 доставени Юрофайтъра на Луфтвафе в летателна годност са били 73. По-голямата част от останалите са престояли на земята повече от година главно заради неуредици с доставката на резервни части от страна на EADS. Същите неуредици с гаранционното обслужване и спазване на планираните по програмата технически спецификации са изстреляли ДЕР на летателен час според едни данни на ˆ75 000, според немската информационна агенция APA на ˆ80 000. За сравнение един летателен час на F-4F непосредствено преди извеждането му от въоръжение е бил ˆ20 000.
Луфтвафе се стреми 40 часа от предписаните от НАТО 180 летателни часа на пилот-изтребител на година да са на симулатор, защото един час на симулатор излиза ˆ5 000.
Колкото и да ми е симпатичен все повече клоня към Грипен. То тази информация ми разби всичките илюзии.
Comment
-
Чета си за Х-38 и ме обземат смесени чувства. Някой знае ли малко повече за тази ракета? При маса на ракетата от 500 кила, бойната глава е 250. Което е повече от прилично за ракета с висока свръхзвукова скорост и радиус от 40 километра. Интегрирана е на Су-35 и Су-34 които могат да мъкнат по 6 парчета. Което при масата на бойната глава е мноооого сериозно нещо. Това което ме притеснява е насочването. Ракетата е модулна, така че има инерциално плюс различно насочване в крайният участък. Първо лазерно, това хубаво ама само ако има пехотинци да насочват ракетата а и там има други, по-подходящи и евтини варианти. Насочване с ГЛОНАСС (бурен смях в залата, припадналите ги изнасят). Активен радар, който освен за морски цели, не се сещам за какво друго може да се използва. А при максимален радиус от 40 километра, такова използване осигурява почетно погребение на двамата пилоти на Су-34.
Варианта който ми е интересен е този:
Обаче за него пише, че е с ИЧ насочване. Някой знае ли дали това е бойна глава която разпознава образи и работи в инфрачервеният диапазон(като примерно Искандер, новите Томахоук и много от модерните ракети), или е просто насочване по най-силният топлинен източник в зоната по която е изстреляна ракетата. Щото ако е първото, ракетата заслужава много сериозно внимание. Ако е второто, то тогава е просто поредното оръжие от 70-те, препакетирано в лъскава опаковка за експортни клиенти от държави с рудиментна образователна система и много пари.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеПърво лазерно, това хубаво ама само ако има пехотинци да насочват ракетата а и там има други, по-подходящи и евтини варианти.
Amazon написа Виж мнениеНасочване с ГЛОНАСС (бурен смях в залата, припадналите ги изнасят).
Amazon написа Виж мнениеАктивен радар, който освен за морски цели, не се сещам за какво друго може да се използва.
Amazon написа Виж мнениеОбаче за него пише, че е с ИЧ насочване. Някой знае ли дали това е бойна глава която разпознава образи и работи в инфрачервеният диапазон(като примерно Искандер, новите Томахоук и много от модерните ракети), или е просто насочване по най-силният топлинен източник в зоната по която е изстреляна ракетата.
1) примитивно насочване по най-силен източник;
2) насочване по предварително заложена инфрачервена "снимка";
3) разпознаване на образи.
Искандер и старите томахавки работят по втория алгоритъм. Новите западни системи работят по третия. Руснаците все още не са го внедрили.
Comment
-
Насочване с ГЛОНАСС (бурен смях в залата, припадналите ги изнасят).
ГЛОНАСС е напълно функционираща система за глобално позициониране, с точност на координатите за цивилни потребители до 5-10 метра, 15 по височина, до 10 см/сек. вектор на скоростта. За военните потребители данните са засекретени, но се предполага, че става дума за около 1 м точност, до 5 по височина. Това са параметрите, осигурявани от оборудването на сателитете ГЛОНАСС-М, които преобладават в групировката в момента. Новите ГЛОНАСС-К дават до два пъти по-висока точност и за двата вида абонати.
В момента в групировката има 28 активни сателита, 24 са достатъчни са пълното й действие, още 3 са резервни, 1 от варианта К се изпитва (общо 32). За разлика от предишните модификации, К-вариантът може да се изстрелва по общо 6 бр. с един пуск.
Нито една от действащите системи няма много сериозни преимущества, особено за военни потребители, като GPS в този случай дава малко по-висока точност. Това не важи за полярните и околополярните региони, където, заради особености на орбитата, преимуществото е на страната на ГЛОНАСС.
Иначе, говори се, че активната РЛ ГСН на Х-38 открива и захваща типови цели като танк, бмп, БТР и прочее...
Кухулин е написал останалото.
Comment
-
Проблема на ГЛОНАСС не е в точността и другите технически характеристики, а в надеждността на системата като цяло. Засега няма гаранции, че ще работи стабилно, включително и по организационни причини. А за военните това е най-важно - ако ще я приемат на въоръжение, трябва да разчитат на нея.
За стрелба по танкове с РЛГСН са нужни компактни милиметрови радари. Засега такива руски образци не са се появявали в публичното пространство.
Comment
-
Моля те, НВО и НГ са последното място, в което може да се намери достоверна информация за каквото и да е, свързано с руските ВС. По-зле и от единицата-мярка за зле в тази насока - Известия . Статията е от преди две години, освен това, бая вода е изтекла.
Колкото до РЛ ГСН на Х-38, то аз не съм я виждал, не знам в какъв диапазон работи, но съм напълно убеден, че е компактна .
С оглед наличието на това нещо, което е дори за износ (от 2005 г.) - http://www.missiles.ru/PSM-E.htm, мисля, че не трябва да има притеснения по възможностите за захват на единични екземпляри бт.
"В рамках Государственной программы вооружений, рассчитанной на период до 2015 года, «Радар-ММС» ведет разработки нескольких перспективных проектов. Среди них:
- малогабаритные головки самонаведения миллиметрового диапазона с фазированной антенной решеткой (ФАР);" (2006 г.)
Last edited by кало; 06-02-2014, 14:59.
Comment
-
кало написа Виж мнениеСтатията е от преди две години, освен това, бая вода е изтекла.
кало написа Виж мнениеС оглед наличието на това нещо, което е дори за износ (от 2005 г.) - http://www.missiles.ru/PSM-E.htm, мисля, че не трябва да има притеснения по възможностите за захват на единични екземпляри бт.
Comment
-
Всяка една система, която работи, има някакви проблеми. ГЛОНАСС е работеща система, която дава задоволителни и добри резултати на своите основни потребители. Това, че паднала ракета, няма общо с това как работи системата. Ще повторя - в момента действат 28 спътника, при небходими 24, плюс 4 резерва.
Айде сега - всичко е възможно. Не беше виждал мм ГСН на ракета В-З, показах ти (вярно, остаряла е). при условие, че Х-38 е приета на въоръжение, произвеждана в серия ракета, логиката сочи, че вариантът й МА също е приет и се произвежда. същата логика сочи, че няма как той да е с по-лоша ГСН от предлаганата за износ преди 10 години.
Руски Лонгбоу няма да видим - нито има нужда, нито има смисъл.
Comment
-
кало написа Виж мнениеАйде сега - всичко е възможно. Не беше виждал мм ГСН на ракета В-З, показах ти (вярно, остаряла е). при условие, че Х-38 е приета на въоръжение, произвеждана в серия ракета, логиката сочи, че вариантът й МА също е приет и се произвежда. същата логика сочи, че няма как той да е с по-лоша ГСН от предлаганата за износ преди 10 години.
Руски Лонгбоу няма да видим - нито има нужда, нито има смисъл.
Comment
Comment