То ударная сила е един източник ... Вероятността да видим се определя от това дали съответното изделие ще бъде предложено за продан навън. Иначе, Жук-А/АЭ или развитието му си го има и си лети, но няма търсене (там вече причините са много, често отдалечени от нивото на техниката и технологията и близки до неща като политика и рушвет)
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Барът където пилотите отмарят след полет и си приказват над чаша водка.
Collapse
X
-
кало написа Виж мнениеЖук-А/АЭ или развитието му си го има и си лети, но няма търсене
Comment
-
кало написа Виж мнениеБи го имало, ако в залата седят некомпетентни неграмотници, които не са били на Земята през последните 10 години. И да, редно е да бъдат изнесени.
ГЛОНАСС е напълно функционираща система за глобално позициониране, с точност на координатите за цивилни потребители до 5-10 метра, 15 по височина, до 10 см/сек. вектор на скоростта. За военните потребители данните са засекретени, но се предполага, че става дума за около 1 м точност, до 5 по височина. Това са параметрите, осигурявани от оборудването на сателитете ГЛОНАСС-М, които преобладават в групировката в момента. Новите ГЛОНАСС-К дават до два пъти по-висока точност и за двата вида абонати.
А за военното използване, тя намаха ли проблеми с установяването на ГЛОНАСС на Ту-95МС? Как ще го напъхат в ракета с диаметър една педя? Тя антената само е колкото юмрукThis is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеТука трябва малко уточнение. Има, да ги наречем, три нива на инфрачервено насочване:
1) примитивно насочване по най-силен източник;
2) насочване по предварително заложена инфрачервена "снимка";
3) разпознаване на образи.
Искандер и старите томахавки работят по втория алгоритъм. Новите западни системи работят по третия. Руснаците все още не са го внедрили.
Ами значи ракетата си е много сериозно нещо. Четох преди няколко дни че руснаците вече масово приемат в пехотните подразделения леки разузнавателни БЛА с възможности да правят инфрачервени снимки. Това, плюс Х-38 + Су-34 ще им даде тактически възможности с които до момента на разполагат. Боеприпаса, освен че е мощен, има и много кратко време за доставка. Патрулна двойка Су-34 в конфигурация от по четири Х-38 и две противорадарни, летяща извън зоната на обектовото ПВО, може да окаже доста сериозна своевременна подръжка на пехотата.Last edited by Amazon; 06-02-2014, 21:39.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеЗа какви цивилни абонати пишеш, това ли:
А за военното използване, тя намаха ли проблеми с установяването на ГЛОНАСС на Ту-95МС? Как ще го напъхат в ракета с диаметър една педя? Тя антената само е колкото юмрук
Сериозно си се объркал. Това на снимката е по-стариятмодел военен приемник, и за двете системи. Иначе - не, нямат проблем с монтирането на ГЛОНАСС приемници никъде и в нищо. Сядаш, четеш и така няма да се стига до откровените глупости, дето си писал по темата. И - да, арогантен съм, щото ми писна да виждам тук мнения, базирани на прочетеното в някой жълт вестник или сайт от типа ЕЖК. Айде малко по-сериозно, ако искаш да не се стига до това.
За първо запознаване с тактическите военни приемници в руските ВС - http://twower.livejournal.com/713578.html и американските им аналози (пак две поколения) -
Comment
-
кало написа Виж мнениеСериозно си се объркал. Това на снимката е по-стариятмодел военен приемник, и за двете системи. Иначе - не, нямат проблем с монтирането на ГЛОНАСС приемници никъде и в нищо. Сядаш, четеш и така няма да се стига до откровените глупости, дето си писал по темата. И - да, арогантен съм, щото ми писна да виждам тук мнения, базирани на прочетеното в някой жълт вестник или сайт от типа ЕЖК. Айде малко по-сериозно, ако искаш да не се стига до това.
За първо запознаване с тактическите военни приемници в руските ВС - http://twower.livejournal.com/713578.html и американските им аналози (пак две поколения) -
Как ще ги сравняваш с новият вариант на Грот-М който все още дори руската армията не го купува? И върви с антена като боздуган:
http://img-fotki.yandex.ru/get/2708/...3c187457_L.jpg
Може и без нея, ама замисли се защо изобщо му трябва.
И изобщо защо се опиваш да сравняваш GPS, система разработвана и успешно използвана от повече от 40 години с ГЛОНАСС, която сериозно се изпитва от 2-3 години?!? Сравнявай е с китайската система за глобална навигация.
Всички проекти свързани с въвеждане в експлоатация на ГЛОНАСС на авиационна техника и високоточни оръжия са малко или много предстоящи. Миналата година започна работа руско-френската фирма, която ще произвежда елементите за неща като Т-50. Има и успехи, защото средата на миналата година започнаха да постъпват Су-25СМ3 интегрирани с ГЛОНАСС, която има позволява да се позиционират в рамките на 10 метра. Ама нещата се движат бавно. Няма друг начин. Накрая всичко ще е на ред и масово, но не сега.
Точно за това в момента ме интересува ИЧ насочването по образ на Х-38 а не това по GPS(ако използваме наложилият се термин). Съжалявам ако с това съм те принудил да бъдеш арогантен, зная колко не обичаш да го правиш
А системата има бъдеще и наистина има вече необходимият брой работещи спътници(тези дето гръмнаха в ракетата не променят това). Кога ще се интегрира напълно с руската авиация и високоточно въоръжение престои да видим.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
По темата за ГЛОНАСС - доколкото съм следил събитията по Новости Космонавтики, системата си работи без проблем и вече има немалко смартфони, които имат комбинирани приемници за GPS/ГЛОНАСС. Имат си и достатъчно спътници на орбита със сравнително смислена продължителност на работа, тъй че в крайна сметка към настоящият момент системата работи и се ползва въпреки няколко издънки (паднал Протон, корупционен скандал и т.н.). Който се интересува да погледне форума на Новости Космонавтики, там следят доста отблизо нещата. Сега, това че има навигационна система не значи, че руснаците се възползват максимално от нея, но това имхо е повече в зоната на кофти организационни мероприятия, кофти доктрина и не твърде много пари в наличност.
Ако не ме лъже паметта точно за Ми-25 Асад се беше досетил накъде отиват нещата и ги беше пратил в Русия за ремонт, но беше твърде късно за да ги върнат навреме за големите пукотевици. Имаше и скандал със спрян кораб пълен с ремонтирани 25-тици преди време ако помните.
Колкото до арабите и техните ВВС - това според мен си заслужава направо отделна тема, но накратко поне моето виждане:
1. Ниско ниво на обучение на личния състав от пилоти до техници, банално летят в пъти по-малко от Израел.
2. Много кофти доктрина 1 към 1 задигната от СССР, която много не се опитват да я модернизират въпреки челният опит. Подчертано се опитват да водят въздушните боеве по сценарий без да залагат на лична импровизация на пилотите според променящата се обстановка - оттам и вразите им винаги имат много повече гъвкавост какво правят. Насочването от земята (то и заради кофти самолети де) пречи както на импровизацията, така и прави системата СИЛНО уязвима ако наземният контрол бъде премахнат къде с бомба, къде с РЕБ.
3. Качеството на самолетите им от 60-те насам винаги е 1-2 поколения назад от това на Израел, отделно СССР ги снабдява с така наречените маймунски варианти със занижени характеристики.
4. Липса на достатъчно РЕБ и неща ала АУАКС.
5. Типичният за арабските (и не само) диктатури проблем - назначават се лоялни на режима хора, не най-добрите специалисти.
6. Покрай точка 5 - Импириъл беше пуснал едно страшно интересно американско проучване на проблема покрай Ирак и опитите да се обучават хора там. Реално поради страх от преврат диктаторите често си държат силите силно фрагментирани и разбити на противопоставящи се клики + създават строги и тромави процедури за да не стават непредвидени неща. Уви, войната изисква импровизация, а личният състав реално е обучен да не я прави Липсата на координация между отделните съединения и родове войски също е сериозен проблем по този повод.
7. Силно централизирана и негъвкава система (като цяло за войската).
7. Силно конспиративно мислене на ниво индивид.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеЗа какви цивилни абонати пишеш, това ли:
Обаче като разпространен продукт за потребителска употреба не мога да си го представя, по-вероятно такива двойни GPS/GLONASS.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеКало, какво точно се опитваш да докажеш? Десният(малкият) навигатор на Rockwell е в прозиводство от началото на 2004-та( както и Грот-М, който е на снимката която пуснах) и е произведен в милиони бройки. Другият Rockwell дето си го пуснал e от 1990-та!
Как ще ги сравняваш с новият вариант на Грот-М който все още дори руската армията не го купува? И върви с антена като боздуган:
http://img-fotki.yandex.ru/get/2708/...3c187457_L.jpg
Може и без нея, ама замисли се защо изобщо му трябва.
И изобщо защо се опиваш да сравняваш GPS, система разработвана и успешно използвана от повече от 40 години с ГЛОНАСС, която сериозно се изпитва от 2-3 години?!? Сравнявай е с китайската система за глобална навигация.
Всички проекти свързани с въвеждане в експлоатация на ГЛОНАСС на авиационна техника и високоточни оръжия са малко или много предстоящи. Миналата година започна работа руско-френската фирма, която ще произвежда елементите за неща като Т-50. Има и успехи, защото средата на миналата година започнаха да постъпват Су-25СМ3 интегрирани с ГЛОНАСС, която има позволява да се позиционират в рамките на 10 метра. Ама нещата се движат бавно. Няма друг начин. Накрая всичко ще е на ред и масово, но не сега.
Точно за това в момента ме интересува ИЧ насочването по образ на Х-38 а не това по GPS(ако използваме наложилият се термин). Съжалявам ако с това съм те принудил да бъдеш арогантен, зная колко не обичаш да го правиш
А системата има бъдеще и наистина има вече необходимият брой работещи спътници(тези дето гръмнаха в ракетата не променят това). Кога ще се интегрира напълно с руската авиация и високоточно въоръжение престои да видим.
Ще поясня.
Дадох линк към простите военни приемници, ползвани в САЩ и Русия, като отговор на (не знам проява на хумор ли е било) въпроса ти дали Грот-М е цивилен приемник. Още няколко души тук ти поясниха, че от известно време насам бая цивилни устройства ползват ГЛОНАСС. Този линк беше илюстрация, затвърждаваща еще един път ФАКТА, че ГЛОНАСС не само не води до смях в залата, а се ползва на всички нива в армията и нейното въоръжение.
Сега да преминем към новото твърдение, което нямаше да напишеш, ако поне малко беше запознат с темата:
И изобщо защо се опиваш да сравняваш GPS, система разработвана и успешно използвана от повече от 40 години с ГЛОНАСС, която сериозно се изпитва от 2-3 години?!? Сравнявай е с китайската система за глобална навигация.
2. Ако беше пробвал да почетеш по темата, щеше да установиш, че де факто двете системи са връстници, като има едно прекъсване в пълноценното ползване на ГЛОНАСС по разбираеми причини. Интересното е, че и двете системи постигат пълен комплект на сателитните си групировки в една година - 1995. Да, ГЛОНАСС се ползва изцяло за военни нужди допреди няколко години.
Моля те, не се излагай повече с писанията си по тази тема.Last edited by кало; 07-02-2014, 09:49.
Comment
-
кало написа Виж мнениеГЛОНАСС не само не води до смях в залата, а се ползва на всички нива в армията и нейното въоръжение
Comment
-
Хм, ползването на спътниково насочване на оръжие е малка част от общата употреба, за която аз говоря, и в която област руснаците имат изоставане спрямо конкуренцията. На този етап се предполага, че освен в няколко калибъра авиационни бомби (в серия засега ще влязат само 250 кг, има и http://www.ktrv.ru/production/68/685/900/), някои видове ракети (като обсъжданата Х-38, Х-59МК2, Х-555, Х-101/102), ГЛОНАСС данни ползват новите модели КР - и авиционните, и тези на СВ (например Р-500, данните при изпитанията й сочат КВО средно от около 1 м.) , и флотските (3М-14А, например).
С приемници за ГЛОНАСС са снабдени мобилните ПУ на стратегическите ракети, ПУ на Искандер, средствата за управление на ЗРК, средствата за управление на артилерията, новите модификации САУ - МСТА-С М1 и М2, огромната част от новата бт - включително танкове, някои бтр и т.н., и т.н.
Та какво точно искаш да доказвам от твърдението си?
ПП - този бисер го пропуснах - "И върви с антена като боздуган - http://img-fotki.yandex.ru/get/2708/...3c187457_L.jpg"
Така, "боздуганът" е антената за допълнителна точност към устройството, позволяваща позициониране с точност до няколко десетки см. С малкото допълнение, че тази антена е АКТИВНА. Така в тактически план командирът на дадено (като начало се въвежда при разузнавателните групи) подразделение знае местоположението на всеки, като може на тактическата карта да посочва не само вектори на движение, но и определени позиции, които да се заемат. Предполагам, се досещаш, че и без тази ДОПЪЛНИТЕЛНА антена, приемникът работи?
основният приемник на боеца с цифрова карта на местността, даващ навигационна и тактическа информация - http://mkb-kompas.ru/index.php?page=...indikator-npi2
Планшети на командира с вграден приемник - http://mkb-kompas.ru/index.php?page=...lnyj-kompyuter
Тактическата антена за висока точност на определяне на координати - на раменете на екипираните бойци като елемент от системата Ратник:
Малко инфо на тема антени за ГЛОНАСС - http://nvs-gnss.ru/products/glonass-antenna.htmlLast edited by кало; 07-02-2014, 11:11.
Comment
-
кало написа Виж мнениеТа какво точно искаш да доказвам от твърдението си?
А така имаме само голи приказки.
Comment
-
От твоя страна - да, в последните два постинга има само голи приказки. Не разбирам какво още искаш да се доказва - абсурдното ти изискване за "единствен метод за насочаване", каквото и да значи това? Бедните американци не знаят за това, та всички бъдещи разработки обединяват няколко метода на насочване.
Ами каквото твърдиш - че ГЛОНАСС "се ползва на всички нива в армията и нейното въоръжение".
В крайна сметка, напълно твоя работа си е дали да вярваш на посочените факти или да търсиш под вола теле.Last edited by кало; 07-02-2014, 11:39.
Comment
Comment