Ако е с американски ракети ВВ (без бъдещото поколение) и GBU, ще е по-евтино. Американците произвеждат стотици хиляди бройки, а французите няколко хиляди. Съответно разликата в цената е на порядък. Ако ще го въоръжаваме с Метеор, AIM-120D и разни секси европейски ракети въздух-повърхност, да, тогава цената ще е абсолютно същата.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Барът където пилотите отмарят след полет и си приказват над чаша водка.
Collapse
X
-
Не. Какво спира американците да продадат за $1 500 000 ракета, струваща $300 000?
Подобно е положението и с главният калибър В-З (AASM) на французите. Струва им заедно с разработката $300 000. Не могат да ни го дадат за по малко освен ако не поръчаме сто хиляди броя. А американският JDAM струва $25 000. Пак разлика на порядък.
Ако сега ме попиташ какво пречи на американците да ни продадат JDAM за сто милиона, вместо за 20-30 хиляди, колкото струва, нямам какво да ти отговоря.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Джидамките наистина са им оферта, обаче по възможности са доста далеч от френските. И въпреки това $300 хил е неприлично за 250 кила бомба.
Прпблема е че при 300 000, AASM ценово вече влиза в класа на универсални големи бумове от рода на SLAM-ER дето летят на по 300 километра.
Разлика в мащаба. 2 000 планирани, срещу 250 000 планирани/произведени. Същото е и при самолетите. Как французите за себе си да постигнат цена на Рафал от 40 млн като на F-18, като си купуват отвън двигателите и ще произведат 100 - 200 самолета, срещу над хиляда произведени 18-ки.
П.П: На кого американците са продавали АИМ-120С за над милион долара бройката? Само не казвай Ирак, щото техните F-16 не могат да я носятThis is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Не отговорих по-рано, защото поне при мен, Бойна Слава почти не работи от сутринта.
Тук признавам че се хванах за главата. Но за да сме коректини, трябва да споменем няколко детайла. Ракетата е C-вариант, но е блок 7. От 2003-та. С увеличен радиус на действеие. Реално запълва нишата между С и D варианта (който си е един милион и за американската армия). Също сделката включва и дреболии като:
The Government of Singapore has requested a possible sale of 100 AIM-120C7 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM), AMRAAM Programmable Advanced System Interface Simulator (PASIS), 10 AMRAAM Spare Guidance Sections, 18 AN/AVS-9(V) Night Vision Goggles, H-764G with GEM V Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM), Common Munitions Built-in-Test Reprogramming Equipment (CMBRE-Plus) in support of a Direct Commercial Sale of new F-15SG aircraft. Also included: containers, spare and repair parts, support equipment, tools and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, logistics, and technical support services, and other related elements of logistics and program support. The estimated cost is $210 million.
От тоя кладенец водата не става. Аз изрично написах "без последно поколение ракети", като имах в предвид AIM-120D и AIM 9X . AIM 9X е неприлично скъпа, такава е и за американската армия. То това освен всичко друго и си е почти ракета със среден обсег. Още дори не е масова.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеРакетата е C-вариант, но е блок 7.
Comment
-
Защо да не става ясно? Пише Lot 26. Поне аз доколкото разбрах Lot 20 e ограничена серия, а Lot 21-26 са пълномащабно производство на D-варианта. Или аз нещо бъркам?
AIM-120D Production: The initial limited production (Lot 20) contract was awarded in FY 2006 for missiles to
support operational testing and to support training for the Air Force and Navy. Limited production Lots 21-25 were
awarded in fiscal years 2007-2011 respectively, for the Air Force and Navy operational inventory. Missile/platform
issues identified during “operational environment-like” testing led to a replan of the remaining effort and timeline to
AIM-120D Operational Test Readiness Review (OTRR), based on recommendations of the Operational Advisory
Group (OAG). Resolution of these issues will push the AIM-120D OTRR to the Third Quarter FY 2012. Two (of three
planned) increments of missile software improvements are being lab/flight-tested. In February 2012, the final
increment will be completed and tested. The intent is to demonstrate that system performance is satisfactory for
successful completion of Operational Test (OT). In light of the delay in OTRR, the Full Production Go-ahead
Decision and the Acquisition Program Baseline (APB) threshold to meet Air Force Required Assets Available
(RAA) are being revised. In the interim, until the Full Production Go-Ahead Decision is executed, approval of the
annual AIM-120D production contract is retained by the Program Executive Office (PEO) based on an assessment
of weapon system performance, progress in OT, manufacturing readiness, and funding availability. Lot 26 award is
planned for March 2012.
As of December 31, 2011, a total of 350 missiles have been delivered versus a contract requirement of 527. RMS
continues to produce Guidance Sections (GSs) and presently has 118 awaiting rocket motors, which puts them 36
ahead of their recovery plan and 59 behind contract. Full GS recovery to contract is expected by March 2012. Alliant
Tech Systems (ATK) has stopped production of AMRAAM rocket motors due to propellant anomalies/bore-cracks
and recent blast tube failures. Two Failure Review Board’s are currently ongoing to identify the source of both
issues. ATK is bringing in industry and government experts to assist them in resolving the propellant cracking
problem before production can restart. An additional team is also working to resolve the blast tube issue. RMS is
accelerating the qualification of a second source for AMRAAM rocket motors, Nammo, which is scheduled to
complete qualification and start deliveries in Fourth Quarter FY 2012. Motors will continue to be the limiting factor for
All Up Round (AUR) missile deliveries until the propellant issue is resolved. Expectations are that rocket motor
deliveries, from either source, will restart Fourth Quarter FY 2012. As rocket motors become available, RMS should
be able to deliver roughly 125 missiles per month to clear out the present tactical missile backlog. On February 2,
2012, the government suspended all Lot 24 Performance Based Payments (PBPs) until such time as RMS provides
a realistic and achievable recovery plan and resumes delivery of AIM-120D & C7 AUR missiles. The government
continues to withhold 10% of the contract value of Lot 21-23 until all hardware, including baseline rocket motors, are
delivered.
Не си спомням тук ли видях някой да цитира това или на друго място, но май Рейтиън са си прецакали двигателите на АМРААМ заради някакви екологични изисквания за ракетното гориво. И финландските ВВС са силно разочаровани. Това май го видях като заявление от финландски полковник от техническата поддръжа на хорнетите.Last edited by Duque de Caixas; 24-01-2014, 17:53.
Comment
Comment