Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Барът където пилотите отмарят след полет и си приказват над чаша водка.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Аз лично доста се забавлявах докато четох статията. Човека който я е писал е много типичен пример за чукчата писател. Човека обяви маневреността на за безсмислен показател, за изтребител от 5-то поколение и нагоре, поради появата на всеракурсните ракети... Това е бисер, който е трудно да бъде надминат.

    Comment


      Angelmr написа Виж мнение
      Аз лично доста се забавлявах докато четох статията. Човека който я е писал е много типичен пример за чукчата писател. Човека обяви маневреността на за безсмислен показател, за изтребител от 5-то поколение и нагоре, поради появата на всеракурсните ракети... Това е бисер, който е трудно да бъде надминат.
      Преди години, мисля че в Криле, пак имаше някаква статия за маневреността на новите руски самолети. И пак пишеше, че е излишна. Обясняваше се, че докато е в Кобра или Камбана изтребител не би трябвало да изстреля ракета, защото няма да ѝ достига начална скорост(и въобще енергия) и вместо да достигне противника ще започне да пада, защото ракетите били създадени да излитат при скорост на носителя от поне 200м/с(или нещо подобно), която се добавяла към тяхната скорост. Интересно ми е как така се правят опити за стрелба в задната полусфера, като там ракетата ще трябва да наваксва от -200м/с?

      Comment


        Странно ми е това което са писали в Криле. AIM-9 се изстрелва и от хеликоптери и хвърчи с почти километър в секунда. Скоростта на носителя има значение само ако се стреля от големи дистанции.

        Колкото до маневреността както казва Сергей Богдан, перифразирам: "По-добре с нея, отколкото без нея". Толкова.
        Не съм чел статията, не кликам по линкове, но качествата на Су-35 не са в маневреността.
        Плюсовете на които се набляга са: Интеграцията пилот-компютър-СУО. Сензорите и особено радара. Големият обсег без външни резервоари. Бойния товар.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          Статията в Криле, дето излезе преди години, не е писана от тамошен автор, а е превод от руски източник.

          Като цяло е небивалица, като това е личното ми мнение, разбира се.

          Иначе, свръхманевреността е едно от качествата на Су-35, но далеч не единственото в този боен авиационен комплекс.

          Comment


            Super_Hornet написа Виж мнение
            Статията в Криле, дето излезе преди години, не е писана от тамошен автор, а е превод от руски източник.

            Като цяло е небивалица, като това е личното ми мнение, разбира се.
            Небивалица, ама претендираха(за сега не знам де) да са сериозно издание.

            Comment


              Никой не е съвършен.

              Comment


                miau написа Виж мнение
                Преди години, мисля че в Криле, пак имаше някаква статия за маневреността на новите руски самолети. И пак пишеше, че е излишна. Обясняваше се, че докато е в Кобра или Камбана изтребител не би трябвало да изстреля ракета, защото няма да ѝ достига начална скорост(и въобще енергия) и вместо да достигне противника ще започне да пада, защото ракетите били създадени да излитат при скорост на носителя от поне 200м/с(или нещо подобно), която се добавяла към тяхната скорост. Интересно ми е как така се правят опити за стрелба в задната полусфера, като там ракетата ще трябва да наваксва от -200м/с?
                Чел съм я тази статия, но тя не коментира маневреността на самолета въобще, а конкретните фигури на висшия пилотаж при които самолета лети на задкритични ъгли на атака и губи много енергия за изпълнението им. Но това не означава че ако ги може тези фигури, самолета е излишно маневрен. Означава само че самите фигури нямат значимо приложение във въздушния бой. А ако самолета го може, той ще може да изпълнява и другите маневри С приложение във въздушния бой по-добре от друг самолет който не ги може. Грубо казано това беше и извода от статията, ако не бъркам (чел съм я поне преди 10-15 години).

                Comment


                  Angelmr написа Виж мнение
                  Означава само че самите фигури нямат значимо приложение във въздушния бой.
                  Руски специалисти, в т.ч. и изпитатели, дето са ги създали, са на съвсем различно мнение.

                  Comment


                    Super_Hornet написа Виж мнение
                    Руски специалисти, в т.ч. и изпитатели, дето са ги създали, са на съвсем различно мнение.
                    Нямам претенциите да съм експерт в областта на модерните похвати във маневрения въздушен бой. Коментирам гледната точка на статията и как дори и самата свръхманевреност да не е някаква суперсила и да няма пряко приложение, тя пак означава повишаване на възможностите на изтребителя да води въздушен бой.

                    Comment


                      Пак старата тема за Кобри и Камбани....
                      Само така и не разбрах, как пилота разбира кога да прави въпросните фигури, когато има изстреляна ракета срещу него и какво прави ако са изстреляни 2 или 3 ракети от коя да е посока ? Защото много летят до последно в пасивен режим нали ?
                      Колко време можеш да се гърчиш в Кобри, Камбани и какъв е интервалът между две такива ? По мои наблюдения интервалът е голям - ако противникът пусне две ракети през 3-4 секунди, втората на 1000% няма да прости.

                      Comment


                        Какви са тия ракети, дето ще му ги пуснат, а и летят в пасивен режим?

                        Comment


                          AIM-120 как лети в различните етапи ?

                          Comment


                            Зависи от модификацията, и не само от нея.

                            Срещу някое от новите Су-та, особено накичено със САП-ве, ще е крайно сложно използването й.

                            В тоя случай вероятността за БВБ остава.

                            Comment


                              Кобрата и камбаната не са противоракетни маневри
                              Сънят е слаб заместител на кофеина!

                              Comment


                                "Главокомандващият на ВВС на Русия е забранил на летците от пилотажната група "Руските витязи" да изпълняват фигурата от висшия пилотаж “Кобра”, съобщава за медиите командирът на групата полковникът от гвардията Андрей Алексеев. Причина за забраната е, че със самолетите Су-27, на които летят ‘руските витязи’, вече 20 години се изпълняват полети с високи претоварвания. За изпълнение на фигурата “Кобра” е необходим ‘геометрически’ много точен самолет, продължава полковник Алексеев, а при изтребителите, с които лети групата, този параметър може да е нарушен. Разрешение за изпълнение на фигури от висшия пилотаж трябва да дават летци-изпитатели след пробни полети на един или друг самолет. Така на авиоизложенията изпълнението на “Кобра” се изпълнява в комплекса на единичен пилотаж – конкретен пилот на конкретен самолет. Според полк. Алексеев почти всеки летец може да изпълнява “Кобра” след преминаване на специална подготовка. В съства на групата “Руски витязи” има четири летци, притежаващи пълен допуск за изпълнение на фигури от висшия пилотаж с използване на пределните режими, нулеви скорости и следкритични ъгли на атака. Фигурата "Кобра" се отнася към най-сложните от висшия пилотаж......"

                                Направо е безсмислено да се дават тези фигури за пример. На практика нито един строеви пилот не може да ги прави.

                                Comment

                                Working...
                                X