Работих си по един проект тези дни и се сетих че много рядко сме обсъждали тези тянкове, а те са много интересни, участвали са практически във всички войни от втората половина на миналият век, някой от тях са модернизирани и по отделни характеристики отговарят на следващо поколени.
Но нек апърво разграничим за какво иде реч. По моему първо поколение са машините чиято разработка почва ощ по времето на войната но са приети на въоръжение след нея: Т-44, Центурион, М-26. Трето са машините с комбинирани броневи прегради: Т-64 и нагоре, Чаланджър, М-1, Лео-2.
А по средата остават обектите на настоящата тема:Т-54/55 ,Т-62, Чифтен,М-48/60 това са истинските има и няколко картонени като Лео-1 и АМХ-30 но тях заедно с раните национални разработки кой ги брои за нещо.
Би било интересно да се разгледта различните концепции по които са построени тези машини както и естествено техническите решения заложени в тях.
И понеже темата така и така ще стигне до момента кой е по-по-най защо да не си го заложим още в началото.
Но нек апърво разграничим за какво иде реч. По моему първо поколение са машините чиято разработка почва ощ по времето на войната но са приети на въоръжение след нея: Т-44, Центурион, М-26. Трето са машините с комбинирани броневи прегради: Т-64 и нагоре, Чаланджър, М-1, Лео-2.
А по средата остават обектите на настоящата тема:Т-54/55 ,Т-62, Чифтен,М-48/60 това са истинските има и няколко картонени като Лео-1 и АМХ-30 но тях заедно с раните национални разработки кой ги брои за нещо.
Би било интересно да се разгледта различните концепции по които са построени тези машини както и естествено техническите решения заложени в тях.
И понеже темата така и така ще стигне до момента кой е по-по-най защо да не си го заложим още в началото.
Comment