Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Т-34 vs. M4 Sherman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Т-34 vs. M4 Sherman

    Такааа, обяснявах ме се наскоро коя от двете машини е по-добра, та понеже и в любимият си руски форум попаднах на подобна тема си рекох че е добре да ги сравним по-подробно..
    Така предвид че машините са произвеждани през доста дълъг период от време първо предлагам да съставим хронология на модификациите тъй щото сравненията да са коректни.
    Тъй М4 :
    М4А1-II.42
    М4А2-IV.42
    М4А3-VI.42
    М4А4-VII.42
    М4V-II.42
    М4А1(76)W-I.44
    M4A3(75)W-II.44
    M4A3(76)W HVSS-III.44
    M4A2(76)W-V.44
    M4A3E2 JUMBO-VI.44
    Някой дали ще го направи за Т-34? А после може и машините на тяхна база да разгледаме, защото джъмбото дефакто си е специализирана машина.

    #2
    На никого не му е интересно или ви мързи? Дали да не сложим и нещо немско?Pz 4 примерно? и да стане тема за най-масовите танкове ?

    Comment


      #3
      Извинявай, не би трябвало да пиша (но понеже попита) - аз не се включвам, защото:

      1. подобно сравнение на мен ми се вижда безсмислена работа (лично мое си мнение, не искам да задължавам някого с него).

      2. не разбирам досаттъчно от чисто техническите аспекти.

      3. сравнението между точно тези две машини, още повече по модели и години, ми се вижда безсмиселно, защото те никога не са воювали едни срещу други, нито са замисляни по този начин. Виж ако сравняваме машините като част от едно сравнение на съветската и сащианска доккрина за използване на танковете и въобще мобилните сили, би добило известен смисъл.

      Ако сментнеш това за твърде голямо отклонение от темата, кажи и ще си махна поста.

      Comment


        #4
        Ааа хич не си прав, машините са воювали една срещо друга, първо в Корея, после в Арабо-Израелските войни..
        Как да е , ще изчакаме до утре преди да почнем да правим мащабирани картинки..все пак е играчка и доста време. В смисъл ако няма интерес да не се трепя.

        Comment


          #5
          Ок, но ако ще е с оглед на Корейската война (тюх, наистина забравих, хем сам съм споменавал за това в друга тема ), то тогава сравнението трябва да е на модификациите, воювали там. Мисля че от Т-34 там е представена само версията с 85 мм оръдие. Май и "Шърмани"-те са от по-късните версии.

          Comment


            #6
            защото те никога не са воювали едни срещу други, нито са замисляни по този начин
            Това не е съвсем точно. През част от арабо-изрелските войни са се срещали тези две машини. Но това е формализъм.

            Въпроса е, че подобно сравнение наистина е безполезно. Какво ще сравняваш, калибъра на оръдието, ширината на веригите, дебелината на бронята, твърдостта и, обема на резервоара, оборотите на двигателя, центъра на тежестта, комфорта за екипажа, окраската, качествата на оптиката и т.н. Всичко това е сравнимо обаче общият резултат не.
            Имаше някъде интервю с един руски командващ батальон(ако си спомням правилно) шермани. За съжаление не си спомням името му или къде съм го чел. Ако някой се сети може да го сложи тук.
            Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

            Comment


              #7
              За съжаление не си спомням името му или къде съм го чел. Ако някой се сети може да го сложи тук.

              Предполагам, че за това интервю става въпрос.

              Comment


                #8
                gollum написа
                http://www.iremember.ru/tankers/loza/loza1_r.html
                Предполагам, че за това интервю става въпрос.
                Точно за него ставаше дума. Има интересни неща в него. Лоза било името, знаех че е нещо подобно.
                Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                Comment


                  #9
                  И на мен ми омръзна от "кой е по-добър", иначе дискусии по силните и слабите черти на машините си е интересна винаги.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    gollum написа
                    ..

                    1. подобно сравнение на мен ми се вижда безсмислена работа (лично мое си мнение, не искам да задължавам някого с него).

                    ...
                    Imperial написа
                    И на мен ми омръзна от "кой е по-добър", иначе дискусии по силните и слабите черти на машините си е интересна винаги.
                    сравнението м/у двете машини е и много абсурдно като се има впредвид цялостната картина в СССР и САЩ ,
                    новаторските идеи на инженерите в СССР ( конкретно приложени в моделите довели до Т-34 ) биват ограничавани от цялостното състояние на страната като идеология и неиното следствие в икономиката( и военната промишленост )
                    вероятно незабравяте , че в СССР има и Т-34М които напрактика съчетва най-доброто от всичко създавано досега в страната

                    от друга страна САЩ имат перфектни условия за спокоино производство и развитие на големи производствени мощности , което се показва в само качество на произвежданите изделия( и детаили )

                    Comment


                      #11
                      Впрочем Т34М е създаден много скоро след базовият вариянт , и причините са: много проблеми с првите сериии Т-34 и подробни изпитания на закупените Pz.III,

                      Comment


                        #12
                        искам да попитам за вашето становище ,
                        възможно ли е да се изнесе люкът на мех.водача на Т-34 в страничния горен( наклонен под 40* )броневи лист ( примерно по-подобие на някои от предпрозиводствените експерментални машини предшестващи T-V Пантера ), или това е невъзможно
                        обосновете се

                        Comment


                          #13
                          Чисто технически - да.
                          Но би ли имало положителен ефект.
                          От една страна механик-водачът е използвал въпросният люк за по-добра видимост при движение с голяма скорост, от друга, при реална бойна дистанция(500-1000m) танкът обикновено се вижда под някакъв ъгъл, по-рядко фронтално, така че странично изнесеният люк пак би попаднал под обстрел. По-интересно е дали не би могло да се направи така че радиста и водача да излизат през купола, та нали при Т-34 бойното и отделението за управление са едно до друго.

                          Американският среден М3 всъщност има нещо такова,ама там е по-скоро врата , а не люк.
                          Last edited by Stefan; 17-12-2005, 17:16. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #14
                            Ухааа, всички танкисти ще те заобичат като им кажеш че трябва от там да излизат, а иначе на Грант въпросният лук не е на купола а в дясно зад нега на покрива на корпуса, там обаче си казва думата изчанчената компановка.
                            Иначе за люка в страничният лист: ще трябват доста акробатики че да се излиза през него, освен това ми се струва че там са чарковете от окачването и резервоарите...

                            Comment


                              #15
                              RAMMSTEIN написа
                              искам да попитам за вашето становище ,
                              възможно ли е да се изнесе люкът на мех.водача на Т-34 в страничния горен( наклонен под 40* )броневи лист ( примерно по-подобие на някои от предпрозиводствените експерментални машини предшестващи T-V Пантера ), или това е невъзможно
                              обосновете се
                              Не може - губи се походното положение за каране. Карането със затворен люк, или т.нар. бойно положение е изключение - то става само при реален бой, и то когато се приближиш, 90% от движението на танка е в походно положение, с отворен люк, защотои иначе видиността, каквито и призми да се сложат, е много ниска.

                              Gaden Gogi написа
                              Ухааа, всички танкисти ще те заобичат като им кажеш че трябва от там да излизат,
                              Никак даже. Излизането на хора в предната част на корпуса през куполата си е чиста загуба на време. Освен това се губи походното положение, както казах по-горе.
                              Last edited by ; 19-12-2005, 13:22. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment

                              Working...
                              X