Kaто си говорим за натам: на някого да са му попадали снимки на вътрешната страна на страничнит епрестилики на Меркава 3? И на информация за промените в прицела(виж прикачените снимки) кога, защо и как са станали и как се казва модификацията
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Землянката на офицерите, където те пият уиски с фъстъци и си приказват
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
зачетохме нещо интересно в руски форум, отнася са за Лео 2
Значит, сравнив длину, ширину и высоту снаружи и внутри они получили габаритную толщину:
Пер¸д: башня 80 у А4 и 150 у последующих
Корпус 60 у А4 и 90 у шведского Стридсвагена 122
Боковая проекция: Башня 20-15, задняя треть слабей, начиная с А5 передняя треть на 15-20 см. толще
Корпус: 10 см, плюс тяж¸лые экраны толщиной до 15 см.
Верх: башня 4-5, у А4 и А6 дополнительный модуль (не знаю, как сокращение LINER перевести), у шведов толще
Корпус: передняя часть 5, задняя от 3 до 4. Об усилении и слова нет.
Днище от 2 до 8.
Теперь таблица серий
Лео 2 и Лео 2А1
(год, серия, число машин, комментарий)
1979, 1, 380 – Без тепловизора, с пассивным прибором наведения и наблюдения. Атмосферный датчик (строго говоря, сказано датчик ветра) на башне.
1981, 2, 450 – Тепловизор, с люка командира убран кольцевой вращающийся лафет для зенитного пулем¸та.
1983, 3, 300 – без атмосферного датчика, какая-то заправочная херня перенесена впер¸д, увеличен некий PERI, и на левой стороне башне загадочный прибор предположительно для связи с другими танками (а может пехотой?) Panzer-Panzer-Sprechverbindungsschnittstelle. (самая хреновая модель, много непонятных слов).
Лео 2А2 – машины первой серии, довед¸нные до уровня третьей.
Лео 2А3
1984, 4, 300, - модифицированы жалюзи двигателя, новый стояночный тормоз и рация, изменена антенна, маскировочная окраска.
Теперь внимательно:
Лео 2А4
1985, 5, 370 – цифровой вычислитель, остальные модели доведены до этого уровня.
1987, 6, 150 – половина с усиленным бронированием (изменения внешне не заметны), удал¸н люк для загрузки боеприпасов. Тот же люк удал¸н на более ранних машинах.
1989, 7, 100 – без комментариев
1989, 8, 75 – аналогично
Лео 2А5 KWS II – (не пояснено, сколько и когда изготовлено KWS I, если он вообще был)
1995-2002 между 1995 и 1998 годом- 225, а затем с 1999 по 2002 – 125 машин, были изготовлены из башен серий с первой по четв¸ртую и корпусов с шестой по восьмую 350 машин Лео 2А5. Важнейшие изменения – новая навесная броня башни, вызвавшая рост веса до уровня MLC 70, бронирование крыши, новый электропривод оружия ( в дальнейшем сказано, что отказ от гидравлики сделал практически невозможным поворачивать башню при выключенном двигателе, хотя дал экономию места и имел большую мощь и расход топлива, ), новый командирский перископ с тепловизором, система спутниковой навигации, камера заднего хода.
Лео 2А6
2001 225 А5 с длинной пушкой, кондиционером, вспомогательным двигателем.
Из запомнившихся мелочей:
Заряженный снаряд нельзя вынуть, т.к. на н¸м царапается лак, только стрелять.
Выстрел стоит около 1000 евро.
В паспорте записано 68 км/ч, люди разгоняли до 80, а психи до 114 на автобане, при этом машина стала неуправляемой, а шум превысил 110 децибел.
Там мелочи об изменении подвески, долгое топтание в правилах, когда экраны подняты, когда нет. Видать автор был водилой и его это сильно достало. Сказано что движок в войсках поднимали до 1800 лошадей, а в принципе можно до 2500, но не понятно делалось это или армейская байка.
Comment
-
Ами така де не само Т-80 вдига 100 или М-1 120...иначе точно заради този лаф го пуснах, но и другото е интересно....чета един ппст от 58 страници и 2 години за Меркава, та там люде руснаци но избягали в Израел и служили там хвалят Меркавата (на моменти са смешно обаче) и между другото има интересни подробности за експлоатацията и...други хора се опитват да им обяснят че това не е чудо танк, та си разменят интересни линкове, а аз се образовам
Иха, тъкмо стигнах до момента където Меркава 1 отвява Т-72 на всяка дистанция без никакъв шанс за последният (ако и бойният опит да сочи друго)...май наистин аим промиват мозъците там...впрочем нещо подобно се наблюдава в тукашните еврейски училища.
Comment
-
Гоги, в кои училища учат за танкове???
Както и да е. Това нали го бяхме говорили, излезе че в края на краищата Меркава и Т-72 въобще не са се срещали
Не ми е ясно само от какво си толкова възмутен Има американци, които ще ти твърдят същото за Абрамс, руснаци за техните трошки , немци за Леопард и т.н. Ми то май на всички са им промити мозъците :starwars:"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Гост
Не ми е ясно само от какво си толкова възмутен Има американци, които ще ти твърдят същото за Абрамс, руснаци за техните трошки , немци за Леопард и т.н. Ми то май на всички са им промити мозъците
Comment
-
Имах предвид основното училище което се намира на Пиротска (щрасе в Шопистан) което е еврейско.
а смешното е че те изкрват всички архаични технически решения в Меркава 1 супер пупер хай-тек, изобщо е доста забавно.
Примерно Меркава 2 била мноооого по-добре защитена и от Абрамс и от Лео 2 (сега стигнах до тази страница) а Чаланджър бил крокодил и неговото 120 мм е по-нехубаво от 105 на меркава (като естественно забравяме последното от къде произхожда)
Пълна промивка.
Друг бисер: Меркава 3 по мобилносх едва ли не превъзхождала Абрамс
Още един бисер : Магах е по-добър от Абрамс
Comment
-
Не че съм толкова навътре с ТТХ, но какво те очудва, нима не си виждал абсолютно същите бисери в руски и американски и какви ли не форуми? Всеки си хвали своето, избива комплекси и т.н. Промивка-тривка
Не разбрах в това училище на Пиротска за танкисти ли учат?
ПП АУБ, какво се впрягаш, майтап е това. Не се прави че не виждаш емотикона"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Gaden Gogi написаНа някого да му е попадала книжка за Центурион с хубави чертежи? в смисъл детаилни, и да има желание да си я сподели?То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
Comment